Igazad van, en olvastam felre, egy masik villamosrol irtak hogy sotetkek, lattam azt is, egy sotetkek bengali, tejet reklamoz. A 200-as szep sarga, nekem csak az nem tetszik, hogy az ablakmezo is ugyanolyan szinu, mert szerintem az ugy szep, ha egybeolvad az uveggel, tehat feher, vagy esetleg fekete. De vegre onallo labra allt az MVK, es nem a csehszlovak egyenfestest folytatja.
De mind megúszta, sőt... Ebben a dologban még nem követett el hibát a MÁV, gondolom azt azért ők is tudják, hogy a Csörgő egy remek mozdony, csak hát érzékeny a "lelke", vigyázni kell rá. Én ezért reménykedek, hisz a 2168-as is jár már, aztán a 2121 már vagy 2 éve ott ál, mégsincs rajta az szörnyű, minden vasútbarát által gyűlölt S betű! És gondolj bele, ha a MÁV most elkezdeni irtani a Csörgőket, az milyen következményekkel járna, mi húzná akkor a vonatokat, mert a többi fővonali diesel sorsa megpecsételődött (jó Szergej azért marad, de kevés és teherre)! A Daciák még ha megbízhatóak lennének, akkor is csak max. 2 kocsit tudnának húzni...hetvennel. Bz: azt azért a MÁV sem gondolja a fővonalakon. És ami nagyon fontos: A CSÖRGŐKHÖZ MINDIG LEHET ALKATRÉSZT VENNI!!! Gyanítom, hogy a MÁV ezekért kedveli Őket.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Csörgők miatt más mozdonyt végezzenek ki, nekem minden mozdony halála fájdalmas, de ha van egy majdnem hiánytalan, megbízható sorozat, alkatrészekkel, már ne haragudjatok, de azt azért mégse!
Az elobb rosszul irtam, nem Szlovenia, hanem Horvatorszagban keszult a kep - termeszetesen. A bukosisak meg a motor a motoros turak alapveto kelleke :-) A batyam es a haverok lementek motorokkal a Szloven tengerpartra, onnan van. Az egyik ismerosom kint van Georgiaban, teljesen veletlenul van egy digitalis gepe is...igerte, amint lesz ideje, kuld egy rakat kepet kulonfele helyi vonatokrol!
Juci : a büdös nem a vaspor hanem a benne nagymennyiségben mgtalálható kén elégése miatt (ezzek könnyitik az anyagot).bár szerintem a műanyag fekbetét a gyorsvonati kocsikon sokkal büdösebb.
Juci: Az finom vaspor. Vigyázz vele, mert egy nagyobb darabot nekem a szemész vett ki a szemem közepibül. Hiába, no vasutbolond, ablakban lógtam.
Benyó: "Egyszer azt írtad, hogy Fehérvárnak nem kell a 2101"
Ezt mondták. És még jópár ilyen Csörgőt össze lehetne kaparni. És még többet kaparhattál volna össze 1996 novemberben (2105, 2114, 2119, 2160, 2187, 2199...).
Ha olyan nagyon szüksége lenne a MÁVnak a 2101re meg a 2121re akkor már RÉGEN megcsinálták volna őket. Kellene 1-2 motor, hidraulika meg egyéb főalkatrész, de menne.
Zöpö: "Én gázolajszagot szoktam érezni...mondjuk a Nyugatiban vagyok,"
Sajnos, azt ott aligha...
Matiz:"motoron ulve, bukosisakkal a kezben :-)"
Mit keresett az ott?
"Én is az esztergomi vonatokra gondoltam a Csörgőt, a betétvonatokra jó a Bz a 2-esen, persze csak ha működik."
No, akkor helyben vagyunk, ugyanazt gondoljuk. Csak újítsák végre föl a vonalat!
Wernernek:
Igaz, hogy a 210 kW ilyen terepen, mint a 2-es, nem egy nagy eresztés, de gondolj bele, hogy kettő motorkocsi szokott lenni egy szerelvényen kettő mellékkel (Bzmot+Bzx+Bzx+Bzmot), ami nagyjából olyan, mintha egy 420 kW-os mozdony húzna egy db. Bhv-t. Azért így nézve már nem is olyan irreális az a 70 km/h még a vörösvári emelkedőn sem, szerintem. Laposon meg minden gond nélkül kijön a 80, még több is jönne, ha nem lenne vonatbefolyásoló.
Bár lennének olyan sínek arrafelé, hogy egyszer kipróbálhatnánk.
Bence
Programozasban stb jaratosabb barataim, tudja-e valaki hogy a Pallasom 16 db *.nfo kiterjesztesu filejait (1file=1kotet), hogy lehetne ugy osszeragasztani, hogy a beepitett kereso funkcio ne csak 1-1 koteten belul mukodjon?
(dos, vagy W3.1 ala keszult, hosszu filenevet utalja)
Koszi, P.
Werner!
Egyszer azt írtad, hogy Fehérvárnak nem kell a 2101, szerintem egy felújítás után megkaphatná Kecskemét, aztán ott a 2121, lehetne bele venni alkatrészeket. Így kijönne a két szükséges M41.
Az általad említett Csörgőkről mit tudsz, miért állnak, mikor fognak újra menni?
Benyó!
Én is az esztergomi vonatokra gondoltam a Csörgőt, a betétvonatokra jó a Bz a 2-esen, persze csak ha működik. A pályáról meg annyit, hogy akkor is karban kell tartani, ha Csöresz jár rajta, akkor is, ha Bz.
Sziasztok!
Gabor!
Lemasoltam a menetrendeket, amit igertem, holnap postara adom. Bocs a csuszasert, rohadt sok dolgom volt mostanaban, az Indexre is ezert nem irogattam eddig.
division by zero győzködött emilben, hogy igenis próbáljak meg nagyobb képeket produkálni. Az egészet nem szkennelném újra, de mondjuk minden típusból a legjobb (legtöbb részletet mutató) képet beszkennelem 200% vagy 300%-osra. Így már OK?
Én gázolajszagot szoktam érezni, az az érdekessége, hogy országonként más és más. Ha bekötnék a szemem, akkor is meg tudnám mondani, hogy mondjuk a Nyugatiban vagyok, a Bahnhof Friedrichstraßén vagy Praha Holesovicen.
Van viszont a MÁV-nak valami förtelmes egyenszappana, de az szerencsére csak a mosdók környékén érezhető.
Werner: a Kennedy egy motoros tura alkalmaval lett lefenykepezve Szloveniaban, eleg tavolrol, motoron ulve, bukosisakkal a kezben :-) szoval kulon erdem, hogy sikerult :-)
Valaki tud segiteni, hogy melyik kis gozosnek mi a tipusa? A nagycenki muzeumos kepekrol nincs semmim...( ezekrol )
" Piliscsaba - Dorog 16 (?) km-t 20 perc alatt teszi meg az IP megállás nélkül. Milyen erre a pálya nem 60-as vagy 80-as?"
40-es, ahogyan Werner írja, de a Bz kocsik 50-nel mehetnek, ill. tervbe van véve esetleg a 60. Leányvár és Egom között 70 (esetleg majd 80). Régebben (talán húsz éve?) a Csörgők is 60-nal illetve 80-nal közlekedhettek.
Egyébként a menetrend undorítóan laza, ahogyan az egyik mozdonyvezető mondta. Az IP menetrendet 30-cal is lehet tartani. Minden állomásra 3-4 perccel előbb ér be az IP.
"Jelenleg Esztergomból kb. 1/2 órával gyorsabb a Volánbusz, mint a vonat, 50 km-es távon. "
"Szerencsére nem mindig van ez így, gondoljunk egy péntek vagy vasárnap estére ill. az idén februárra."
Ez tény. Ilyenkor a busz akár 2 órát is csoszoghat.
Ami pedig az utaslétszámot illeti, Piliscsabáig tényleg sokan utaznak vonattal. Főleg az egyetem dobja meg a vonalat: a Nyugatiból 7.35-kor induló vonaton sokszor csak állóhely van, pedig legtöbbször 5 Bz kocsival jár (a szokásos négy Bz után kötnek egy BDzx-et is, lévén poggyászos vonat).
Az IP is gyakran jár dupla kocsival, hétvégén mindig kettővel jár (tehát 72 hely).
"Én megértem, hogy törekedni kell a gazdaságosságra, de ne vesszen el a réven ami meglett a
vámon. Vagyis inkább 100 kW-tal több, minthogy állandóan szervíz. "
Én sem idealizálom a Bz-t! De a MÁV gördülőállományát figyelembe véve jelenleg nincs jobb megoldás a 2-es vonalra, sajnos...
Idejöttem, hátha itten a nagy szakértők közül valaki tuggya a választ:
az a büdös, fémes szag, ami beleül az ember orrába a vasút közelében történő tartózkodáskor, az ugye a fékből gyün? És ha igen, akkor milyen anyagok szabadulnak fel ijenkor?
Tényleg az volna az ideális, de szerintem az a kocsi egy első és mádodosztályú kocsi volt. A zalaegerszegi részen közlekedik. Tudom, hogy nemdohányzóra lehet gondolni, mert nincs a szám alatt piktogramm, de a kocsiban egyaránt vannak dohányzó és nemdohányzó fülkék.
B.
Harom napja volt erdeklodes az MTB es az IK 60T trolik mai allapotarol. Nos egy-ket kepet a mai roncsokrol es egy MTB-s kepet a Kalman Imre utcabol feltettem kb. 1 hetre a
http://galahad.elte.hu/~nza/troli
cimre. Erdemes megfigyelni az eredeti MTB-n a viszonylatjelzest meg a villamosokhoz hasonlo kulso tablaval oldottak meg.
Sosem volt kék a 200-as. Vannak FVV-k, amiket mindenféle reklám kapcsán teljesen befestenek mindenféle színűre, az lehetett kék (asszem, volt is olyan).
Nem tudom, mi a baj azzal a sárgával, nekem nagyon tetszik :)
Az egyirányú villamosokkal kapcsolatban maximálisan egyetértek, hozzátéve, hogy azért néhány vágánykapcsolat sem árt, különben hiába a két irány.
Valaki korábban írt a dohányzó nem dohányzó kocsikról. Pénteken a 20-on közlekedő 17.55-ön olyan kocsit láttam, ami csak dohányzó részből állt, egy első és egy másodosztályból. Szerintem ez az ideális megoldás, legyen egy teljesen külön kocsi a füstölőknek.
Na, a baleset miatt feltorlodott szegedi Tatrak fenykepe nagyon jol bizonyitja, milyen okos dontes volt egyiranyu villamosokat venni, csak mert egy kicsivel olcsobbak voltak. Debrecenben, Miskolcon is ketiranyuak az uj villamosok, csak a szegediek sporoltak... Apropo, Miskolc: itt is irta regebben valaki, hogy a 200-as villamost KEK-re festettek. Viszont ahogy Miko is irta, es en tegnap lattam is, a 200-as villamos SARGA. Ennyi penzuk van, hogy evente ketszer is atfestik a villamosokat, vagy annyira ronda volt a kek Tatra? Egyebkent bagojj-nak sokmindenben igaza van, de abban a leginkabb hogy 'A villamos színe sárga!'. Sajnos ez az uj sarga Miskolcon nem az a kellemes hagyomanyos napsarga, de legalabb sarga.
A szegedi feher-sarga-piros-kek-szurke viszont ronda.
A villamos színe sárga! Nekem a krém-piros járgányokat volt nehéz megszokni. Nagyon helyes, hogy elkezdték rendes színűre festeni őket. Egyébként az első "újsárgát" le is fényképeztem, gyönyörű napos időben a Tiszainál. Még nem tudom milyen lett a kép, mert nem tudtam még előhívatni.
Mikó:
"Szolnoki 2345 állt ott pepec állapotban"
Végre, szegény szenvedő 1345-öst is talpraállították! Jó egy évvel ezelőtt nem voltak benne a villamos főalkatrészek!
Matiz:
Jók a képeid! A Kennedyt hol csípted meg?
divby0:
Korrigáltam, de asszem az új képeknél nem javít a szerver, csak a képek végleges helyén. A hídmérlegesek az egyéb/munkagépek rovatban vannak.