Jogger-rel szemezek, és talán a Duster van hozzá legközelebb motorkínálatban és formában, ezért kérném a segítségeteket.
Érdeklődnék, hogy mik a tapasztalatok a gázos Dusterrel? Mennyire vált be?
-Mennyivel fogyaszt többet, és menyivel megy jobban (rosszabbul?) mint benzinüzemben?
-Bármi ami fontos lehet - még nem volt vegyes üzemű autóm...
A másik motorválasztás a 110 lovas, 3 hengeres közvetlen befecskendezésű lehetne, attól viszont tartok picit, főleg mert ez a motor tök' új. De ha jól látom, a Dusternél ennek a 4 hengeres verziója már elérhető egy ideje. Azokkal mik a tapasztalatok? Dinamika, fogyasztás, karbantartás...
Köszönök minden infómorzsát, sajnos a szalonban nem igazán tudtak (akartak) segíteni...
Asztalborítás? Be vannak a szalonok kamerázva. Garázdaságért rendőrt hívnak rád. Papírkutya vagy, erősebben rád szólnak, magad alá hugyozol.
Legalább hülyeséget ne taníts itt a márkatársaknak.
Ha egyszer eljutsz a bíróságig, tanuld meg, hogy garancia=jótállás, a szavatosság pedig valami más.
Ha elolvasod a jótállásra vonatkozó szabályokat, akkor látni fogod, hogy pl. fékbetétre, ablaktörlő lapátra, meg még sok minden másra nem vonatkozik. Azokat te fizeted, ha cserélni kell.
Aláírtad, mikor megvetted az autót.
A márkaszerviznek teljesen mindegy, hogy mit cserélnek ki az autódon jótállás jegyében, a lényeg, hogy a Dacia-Renault cserébe fizesse ki nekik az anyagot és a munkadíjat.
A tapasztalat az, hogy a szerviz próbálkozott, de végül javított, igaz, hogy csak asztalborítás után (olyan is volt, hogy a forgalmazónál borult az asztal).
Bíróságig még nem jutottam.
Érzékelték, hogy bolond vagyok, valamint kinézték belőlem, hogy ha rákényszerítenek, elmegyek bírósági szintig is.
Morogva ugyan, de inkább javítottak.
Persze, a későbbiekben, keresnem kellett másik szervizt.
Érthető és értem is. Így még kérdésesebb a startstop gyakorlati értelme. Igen, kevesebbet pöfög az autó elvileg, ugyanakkor pedig a gyorsabb elhasználódás is környezeti teherrel jár. Az autó rendszer, kevés dolog áll meg "önmagában".
Abból indulok ki, hogy az önindítót előbb-utóbb cserélni vagy javítani kell, mert a startstop miatt fokozott az igénybevétel.
Olvasgattam az alapjárati fogyasztást illetően: olyan 0,5 és 1,2 liter per órákat írnak, legyen kereken 10 deci. Ha lámpáknál is leállít a rendszer, azok max 1 perceket jelentenek (okés, 65 másodpercet is láttam már). Tehát 60 startstop jelent 1 liter üzemanyagot, azaz 500Ft megtakarítást. Gyorsan rákerestem, olyan 50ezer forinttól indul az új önindító, de simán van 70-80 ezerért is. Plusz szerelés, plusz idő kiesés. Mondjuk az új önindító szereléssel együtt 80ezer forint, az aprót és az időt nem számoljuk.
Lehet, hogy javítható az önindító, akkor olcsóbb, de az is lehet, hogy a cserén kívül máshoz is hozzá kell nyúlni (lásd NapMackó szakszerű leírását), akkor drágább.
Ha jól számolom, akkor olyan 10ezer startstopnál vagyunk nullán.
Ha kevesebb az alapjárati fogyasztás 1liter/óránál, akkor még többet kell használni, hogy elérjük a reális megtakarítást.
Pontosabb és szakszerűbb számolást szerintem mindannyian köszönettel veszünk:)
Elsősorban nem az önindítót féltem, kivehető kb 3-4 csavarral, felújíthartó, cserélhető.
A gondom ez:
Amikor megállunk a lámpánál, leállítja a motort. Az olajszivattyú megáll. Eltelik 20-40-60 másodperc. Az olaj a csatornákból kifolyik, nem áramlik, visszakerül a karterba. Indítózunk, kenés nélkül. Van valami táblázat, hogy egy hidegindítózás hány száz üzemóra működésnek felel meg kopás szempontjából.
1.0 ecoboost ford focus pályáról lehajtva kútra - ahogy megálltunk azonnal kapcsolta ki a motort. Ennyit arról, majd figyeli a szoftver....
Szóba került ez a start-stop rendszer, ami egyrészt valóban takarékosabb, de ahogy NapMackó olvtárs írja, sokszoros terhelést kap az indító rendszer.
Ismerem a kopó-fogyó alkatrészek ügyét/dilemmáját, amibe szerviz oldalról belefér az önindító meghibásodása. A laikus felhasználó pedig érthetően szeretné garanciálisan javíttatni. A tapasztalatokra vagyok kíváncsi. Elég pontosan válaszoltál a kérdésre, köszönöm. Hátha írnak mások is ebben a témakörben.
Abból az alapigazságból indultam ki, mely szerint az emberek többsége nincs tisztában a jogi kifejezésekkel. A garanciát többnyire ismerik (ha tételesen nem is), a jótállás, szavatosság már inkább ködös, elvont téma.
Ez önmagában nem különösebb gond, a legtöbb esetben elég, ha akkor tisztázzák a kérdést amikor éppen szükséges.
Persze, tanácsos még az átverés előtt tisztázni a dolgokat...
Új autó esetén mindenre annyi garancia vonatkozik, amennyi az autóra (egy időben a fényezés kivétel volt, arra rövidebb időtartam vonatkozott).
A garancia terhére cserélt alkatrészek esetén már adódhatnak gondok, lehetnek próbálkozások, bár a jogszabály ezt a témát is tételesen rendezi.
Kopó alkatrészekre, többnyire nincs garancia.
Szerviz próbálta már kopó alkatrészként kezelni a meghibásodott indítómotort, meg egyebeket is.
Ezt a logikát követve, az egész autó egy nagy kopó szerkezet, mert, ugyebár, amit használunk, az kopik is.
V. sz., az autó és az indítómotor nem kopó alkatrész (ahogyan sok minden más sem az).
Régebben, az alapszabály szerint, a cserélt fődarabra újraindult a garancia, persze, mindig vita tárgyát képezte az, hogy mi tekintendő fődarabnak.
Amennyiben veszel az autósboltban egy indítómotort, arra is lesz garancia, de nem biztos, hogy annyi, amennyi egy új autóban található, ugyanolyan darabra vonatkozik.
Benne van a leírásomban (és a -CSA által írt jogszabályban) a miértje. A lényeg, hogy ha januárban, februárban lesz 4 éves eg yautó, akkor megéri előtte decemberben leműszakiztatni.
Miért lenne hülyeség, amit CSA írt? Ez a jogszabály. Amúgy pont ma műszakiztattam a Sanderom, ami január 11.-én lesz 4éves. De mivel most, előző naptári évben műszaki vizsgáztattam, viszont a lejáratothoz 30 napon belül, így 2022. január 11-lejárathoz képest nem 2, hanem 3 év műszaki érvényességet kapott, 2025. január 11.-ig.