Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Le Robuste Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32614

  

HU MPeti Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32613

Miért hülyeség?

Ha az ember csinál valamit, azt vagy csinálja meg normálisan, precízen, vagy inkább ne is álljon neki.

Én becsülöm azt a hozzáállást, amit Bobek tanusít.

Előzmény: dagidutrás (32606)
dagidutrás Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32612

Olvasd el mit ír.Az ő motorján a leírtak szerint,mind a két hengernek más a lökethossza.

Előzmény: soman81 (32611)
soman81 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32611

Nem mellesleg az égéstér beállítását a javítási útmutató is erősen javasolja. Nem muszály de,hogy nem fog egyenletesen járni és szépen indulni az biztos. Véleményem szerint Bobeknek teljesen igaza van, de mindenki úgy csinálja ahogy akarja...

Másrészről sajnálatosnak tartom,hogy egy teljesen a fórum témájába illő és ráadásul hasznos, műszakilag igényes hozzászólást egyszerűen fórumtársaink lehülyéznek, csak így egyszerüen magyarázat nélkül.

Nagyon sajnálnám ha emiatt Bobek úgy döntene, hogy tartózkodik egyébként korrekt hsz.-tól

Legjobbakat 

Előzmény: dbazsi74 (32610)
dbazsi74 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32610

Jól van na! Ők orvosi műszereket kalibrálnak, ti a fiaddal meg csak egyszerűen szerelitek és használjátok a kis-Dutrát.

Előzmény: dagidutrás (32606)
szabosti Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32609

 szoci jelentés 78'-ból

MSZMP Somogy Megyei Végrehajtó Bizottságának ülései (XXXV.1.c.) 1978 • 132. ő. e. 1978. szeptember 13. (2-52. o.) • 1. A megye mezőgazdaságának és élelmiszeriparának helyzete és továbbfejlesztésének feladatai a központi bizottság 1978. Március 15-i határozata alapján. Jelentés: 5-21 • Szóbeli kiegészítő: 22-25

r javult, deg mindig elég nehéz a helyzet a gépellátás területén. A nagyteljesítményű gépek rendkivül drágák. A jövőt illetően jobban kell a szocialista országokban gyártott géptipusokat alkalmazni, és megfelelően kell tipizálni őket. Pájó dolog, hogy a Dutra gépcsalád, amely nagyon megfelelt a somogyi dombvidéken, most hátrányos helyzetbe került. /Varga Péter elvtárs: Az a probléma, hogy kimondottan a dombvidékre alkalmas speciális, nagyteljesítményű gépek nincsenek. A jelenlegieknek kicsi az alkalmazkodó képességük, nem lehet hatékonyan kihasználni őket./

bobekTLF Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32608

Ez így van ahogy mondod!

De az ember természetesnek veszi, hogy egy ilyen beállítás előtt átnéz, átmér mindent (hüvely, dugó, gyűrűk, szelepek, stb.) és csak akkor áll neki az összerakásnak; beállításnak ha minden rendben van.

Felemás állapotú hengerekkel, hengerfejekkel aztán lehet lesni a jó beállítást...

A működik és a jól működik közti hatalmas különbségekre gondolok....

Előzmény: joebatyo (32607)
joebatyo Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32607

Az égéstérröll volt szó, hadd ne térjek már ki minden apró részletre, hogy minden jó-e :))

A kompressziómérözés is csak abban az esetben lehet jó, ha újak v. igazán újszerüek a hengerperselyek, gyürük. A 2-es henger ugyanis kissé jobban szokott kopni, így aztán ha használtak már, sosem lesz egyforma.

De ha szabad, én teljesen elvetném a kompressziómérövel való beállítást, mert a kopottabb hüvelynél talán nem is lehetne elég alacsonyra tenni a hengerfejet, és akkor szét is repeszti a gumigyürüket már összerakáskor.

A legbiztosabb beállítás az lenne, ha ( szelepbecsiszolás után v. új hengerfejekkel ) olajjal feltölteni a leszerelt hengerfejeket egyenként,  megmérni hány köbcenti megy bele, s annak megfelelöen állítani.

2 hengernél nem olyan nagy munka, mint a 6 hengernél, de igen aprólékos.

És talán fölösleges is ;)

Előzmény: bobekTLF (32604)
dagidutrás Creative Commons License 2015.03.12 0 1 32606

Ekkora hülyeséget.

 

Előzmény: bobekTLF (32605)
bobekTLF Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32605

Ja és ha a blokk-hengerfej közti méricskélést választja az ember, célszerű előtte megbizonyosodni arról, hogy a hüvelyek egyforma mélyen ülnek e a helyükön! Ha pisztergálták már a hüvely vagy annak felfekvő vállát, akkor ez a hézagolási mód is almás szerintem....

Előzmény: joebatyo (32603)
bobekTLF Creative Commons License 2015.03.12 -1 0 32604

Ha van rá lehetőség, akkor megbízható eredményre lehet számítani kompresszió mérő segítségével történő hézagolásra is! Amúgy más módon történő hézagolás után is célszerű szerintem végigvizsgálni a sűrítést! Természetesen mit sem ér az egész hézagolás, ha a szelepek nem zárnak megfelelően!

Előzmény: joebatyo (32603)
joebatyo Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32603

Az égéstérre azt mondanám, hogy ne az ólmos beállítással küzdjetek,

mivel nem új és egyforma hengerfejekröl van szó, úgysem lesz pontos.

Inkább a blokk és hengerfej közti távolságot állítsátok azonosan 1,2-1,5 mm-re a megfelelö hézagolólemezekkel. Úgy jónak kell lennie, amennyire lehet.

 

Előzmény: gforg2 (32602)
gforg2 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 32602

Szervusz durtrancs!

 

A tegnap délutánunk azzal telt nem kis részben, hogy alátétgyűrűket vágtunk a szorítóanya és a csapágy belső gyűrűjéhez. A régi csapágy mellett két 0,2 mm-es gyűrű volt. Most úgy tűnik, hogy 4 db. 0,4-es és egy 1 mm-es gyűrű (azaz összesen 2,4 mm) mellett nem szorul a görgősor. Egészen más ez az újabb csapágy... de talán most jó lesz.

 

Ami még aggasztó, hogy az egyik "égéstér" 1,7 mm-rel nagyobb, mint a másik, és nem tudjuk még az okát (a dugattyú felső holtpontja ennyivel van alacsonyabban a másikhoz képest).

 

Üdvözlettel, Gforg

Előzmény: dutrancs (32597)
MDW Creative Commons License 2015.03.11 -1 0 32601

Üdv!A nyomástartó szelep feladata,hogy a befecskendező szivattyú közös tüzelőanyag csatornájában fenntartson egy bizonyos nyomást.Ha ez a szelep a befecskendező szivattyú után van a rendszerbe építve,és a szűrő nem a nyomó ágban van,akkor nem gond.

Előzmény: elvtársak (32600)
elvtársak Creative Commons License 2015.03.11 0 0 32600

Tiszteletem.

 

Szerintetek ha a nyomástartó szelep nem az adagolón van hanem a gázolajszűrőn problémát jelent?

joebatyo Creative Commons License 2015.03.11 0 0 32599

Köszönöm a választ :)

Nekem erre a célra van már elöre és hátra állítható nyomtávú felni.

Azt persze nem tudom, hogy fog-e valaha sorközmüvelést is végezni :)))

Előzmény: MDW (32598)
MDW Creative Commons License 2015.03.11 0 1 32598

Üdv!Kertészetben használták sorművelésre,és így volt megfelelő a nyomtáv.

Előzmény: joebatyo (32575)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.10 0 1 32597

A belső a lényeg a tipus betűjelből,hogy peremes legyen.Megtudja fogni a tengelyt az anyával egyetembe.

Előzmény: gforg2 (32595)
Krisz88tervez Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32596

Helo!

 

Nekem is kezdenek alakulni a dolgok!

 

De megkerestem egy másik megyét és elmondták csak az új gépekre vonatkozik az euro 3 meg a sok hülyeség.

Csak sokszor nem tudja a bal kéz, hogy mit csinál a jobb.

Sajnos nálunk mindent megnehezítenek a kisembereknek, ahelyett, hogy megkönnyítsék sajnos!

 

Ne add fel a gép lepapírozását, minden megoldható, csak idő és pénz kérdése meg utánajárás.

 

Üdv:

 

Krisztián

Előzmény: Törölt nick (32589)
gforg2 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32595

Szervusz Sammler!

 

Nem tudjuk, milyen gyártmány. A régi csapágy belső gyűrűjén a gyári szám NJ-s, a régi külső egy STEYR csapágy NU-s számmal.

 

Az új csapágy JPN (Japán?) feliratos, NJ-s számú. A görgőket nem számoltuk...

 

Üdv, Gforg

Előzmény: Sammler (32593)
gforg2 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32594

Szervusz dutrancs!

 

Köszönjük a tippet, így tettünk. A belső gyűrű és a csapágy fészke(?) ment a "lángba", a külső a mélyhűtőbe, kis idő, és alig hogy meg kellett simogatnia a mesterembernek egy bronzkalapáccsal, mintha egymásnak teremtették volna őket: belső gyűrű csusszant a tengelyre, a külső pedig a fészekbe, aztán pedig egymáséi lettek, és élnek boldogan, amíg... :)

 

Üdv, Gforg

Előzmény: dutrancs (32583)
Sammler Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32593

Elviekben, nemrég szerzett információm szerint, amelyik vastagabb abban egy görgövel kevesebb kell hogy legyen, az ha jól tévedek csehszlovák gyármány.

Előzmény: gforg2 (32592)
gforg2 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32592

Szervusz dutrancs!

 

Jaj, ez félreérthető volt. Csak annyit takar, hogy a régi csapágy belső gyűrűje vastagabb anyagú mint az újé, és mivel a tengelyméret egyezik, azaz az új csapágy görgősorát nem lehetett rátenni (jópár mm az eltérés).

 

Nem a csapágyak külső-belső méretében volt a differencia, hanem a belső gyűrű - görgősor - külső gyűrű méretei eltérők.

 

Bocsánat!

 

Üdvözlettel, Gforg

 

U.I. Csapágy a helyén, hézagológyűrűk beszerzése folyamatban, a két 0,2 mm-es gyűrűből az egyik felejtős állapotú.

Előzmény: dutrancs (32591)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32591

" Eltérű méretű" ?? Ez ,hogy is van akkor???

Előzmény: gforg2 (32588)
vgpeti Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32590

Üdv

Hívj fel ha gondolod, van ezzel kapcsolatban egy két gondolatom.

0hat 7ven946332kettő

Előzmény: Törölt nick (32589)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32589

Szia Krisztián!

 

Voltam a minap okmányirodába és ott lekértem a gépemről, hogy volt-e forgalomba helyezve itthon (természetesen nem). Szóval az lenne a megoldás nálam, hogy felveszem a legelső tulajjal kapcsolatot osztrákba és csinálunk egy új adás-vételit. De itt felvetül a kérdés, hogy vámot kell-e ilyenkor fizetni vagy sem. 

Lassan odaérek, hogy eladom a gépet, pedig már majdnem műszakira kész állapotban van, de ezzel a bürokráciával egyszerűen nem tudok mit kezdeni és kezdek beleunni az egészbe. Hogy miért nem lehet ilyen korú gépet egyszerűbben vizsgáztatni én nem tudom felfogni.

 

Más... az okmányirodás hölgy szerint nem kel a mostani EURO normának megfelelnie a motornak, mivel lassú járműnél ez nincs feltüntetve se a forgalmiba. Ebből gondolva én nem értem, hogy neked miért mondták azt, hogy EURO3-at kell teljesítenie a gépnek, mivel nem volt még műszaki sose.

Előzmény: Krisz88tervez (32496)
gforg2 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32588

Kedves Fórumozók!

 

Sikerült a művelet, egy 3 körmös csapágylehúzóval és légkulccsal némi melegítés hatására "magától" lejött a futógyűrű.

Az olajszóró lemez sértetlen.

Mindenképpen le kellett volna szednünk, mert az új csapágy eltérő méretű.

 

Köszönöm, köszönjük a segítségeteket.

 

Üdvözlettel, Gforg + FMJ

offroader Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32587

Igen, mintha más lenne az ET-je, mint a az eredetinek... :) Vagyis áthegesztették, hogy a külső nyomtávon haladjon valamiért.

Lehet, hogy azért, hogy ne lógjon annyira ki az első kerékagy? Vagy csak egyszerűen szélesíteni akartak?

Előzmény: joebatyo (32575)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32586

Vill.hegesztővel rörténő hancúrozásnál vagy az anyát  kell vissza  hajtani vagy más egyéb módon védeni kell a menetet a "fröcsköléstől" 

Előzmény: dutrancs (32585)
dutrancs Creative Commons License 2015.03.10 0 0 32585

Volt olyan eset is,hogy vill. hegesztővel kőrbe húztam egy vastag varratot és a tengelyt a vérére állítottam és szinte leesett a futógyűrű.Amennyiben még így sem jött le ,akkor meg, mivel elég meleg volt ki is volt tágulva és még vágóval tudtam is a varraton fogást találni rajta.A mögötte levő vékony olajszóró-olajfogó lemezre kell vigyázni Azt nem kéne nagyon megsérteni!

Előzmény: endrebá (32584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!