Nem mellesleg az égéstér beállítását a javítási útmutató is erősen javasolja. Nem muszály de,hogy nem fog egyenletesen járni és szépen indulni az biztos. Véleményem szerint Bobeknek teljesen igaza van, de mindenki úgy csinálja ahogy akarja...
Másrészről sajnálatosnak tartom,hogy egy teljesen a fórum témájába illő és ráadásul hasznos, műszakilag igényes hozzászólást egyszerűen fórumtársaink lehülyéznek, csak így egyszerüen magyarázat nélkül.
Nagyon sajnálnám ha emiatt Bobek úgy döntene, hogy tartózkodik egyébként korrekt hsz.-tól
MSZMP Somogy Megyei Végrehajtó Bizottságának ülései (XXXV.1.c.) 1978 132. ő. e. 1978. szeptember 13. (2-52. o.) 1. A megye mezőgazdaságának és élelmiszeriparának helyzete és továbbfejlesztésének feladatai a központi bizottság 1978. Március 15-i határozata alapján. Jelentés: 5-21 Szóbeli kiegészítő: 22-25
bár javult, de még mindig elég nehéz a helyzet a gépellátás területén. A nagyteljesítményű gépek rendkivül drágák. A jövőt illetően jobban kell a szocialista országokban gyártott géptipusokat alkalmazni, és megfelelően kell tipizálni őket. Pájó dolog, hogy a Dutra gépcsalád, amely nagyon megfelelt a somogyi dombvidéken, most hátrányos helyzetbe került. /Varga Péter elvtárs: Az a probléma, hogy kimondottan a dombvidékre alkalmas speciális, nagyteljesítményű gépek nincsenek. A jelenlegieknek kicsi az alkalmazkodó képességük, nem lehet hatékonyan kihasználni őket./
De az ember természetesnek veszi, hogy egy ilyen beállítás előtt átnéz, átmér mindent (hüvely, dugó, gyűrűk, szelepek, stb.) és csak akkor áll neki az összerakásnak; beállításnak ha minden rendben van.
Felemás állapotú hengerekkel, hengerfejekkel aztán lehet lesni a jó beállítást...
A működik és a jól működik közti hatalmas különbségekre gondolok....
Az égéstérröll volt szó, hadd ne térjek már ki minden apró részletre, hogy minden jó-e :))
A kompressziómérözés is csak abban az esetben lehet jó, ha újak v. igazán újszerüek a hengerperselyek, gyürük. A 2-es henger ugyanis kissé jobban szokott kopni, így aztán ha használtak már, sosem lesz egyforma.
De ha szabad, én teljesen elvetném a kompressziómérövel való beállítást, mert a kopottabb hüvelynél talán nem is lehetne elég alacsonyra tenni a hengerfejet, és akkor szét is repeszti a gumigyürüket már összerakáskor.
A legbiztosabb beállítás az lenne, ha ( szelepbecsiszolás után v. új hengerfejekkel ) olajjal feltölteni a leszerelt hengerfejeket egyenként, megmérni hány köbcenti megy bele, s annak megfelelöen állítani.
2 hengernél nem olyan nagy munka, mint a 6 hengernél, de igen aprólékos.
Ja és ha a blokk-hengerfej közti méricskélést választja az ember, célszerű előtte megbizonyosodni arról, hogy a hüvelyek egyforma mélyen ülnek e a helyükön! Ha pisztergálták már a hüvely vagy annak felfekvő vállát, akkor ez a hézagolási mód is almás szerintem....
Ha van rá lehetőség, akkor megbízható eredményre lehet számítani kompresszió mérő segítségével történő hézagolásra is! Amúgy más módon történő hézagolás után is célszerű szerintem végigvizsgálni a sűrítést! Természetesen mit sem ér az egész hézagolás, ha a szelepek nem zárnak megfelelően!
A tegnap délutánunk azzal telt nem kis részben, hogy alátétgyűrűket vágtunk a szorítóanya és a csapágy belső gyűrűjéhez. A régi csapágy mellett két 0,2 mm-es gyűrű volt. Most úgy tűnik, hogy 4 db. 0,4-es és egy 1 mm-es gyűrű (azaz összesen 2,4 mm) mellett nem szorul a görgősor. Egészen más ez az újabb csapágy... de talán most jó lesz.
Ami még aggasztó, hogy az egyik "égéstér" 1,7 mm-rel nagyobb, mint a másik, és nem tudjuk még az okát (a dugattyú felső holtpontja ennyivel van alacsonyabban a másikhoz képest).
Üdv!A nyomástartó szelep feladata,hogy a befecskendező szivattyú közös tüzelőanyag csatornájában fenntartson egy bizonyos nyomást.Ha ez a szelep a befecskendező szivattyú után van a rendszerbe építve,és a szűrő nem a nyomó ágban van,akkor nem gond.
Köszönjük a tippet, így tettünk. A belső gyűrű és a csapágy fészke(?) ment a "lángba", a külső a mélyhűtőbe, kis idő, és alig hogy meg kellett simogatnia a mesterembernek egy bronzkalapáccsal, mintha egymásnak teremtették volna őket: belső gyűrű csusszant a tengelyre, a külső pedig a fészekbe, aztán pedig egymáséi lettek, és élnek boldogan, amíg... :)
Elviekben, nemrég szerzett információm szerint, amelyik vastagabb abban egy görgövel kevesebb kell hogy legyen, az ha jól tévedek csehszlovák gyármány.
Jaj, ez félreérthető volt. Csak annyit takar, hogy a régi csapágy belső gyűrűje vastagabb anyagú mint az újé, és mivel a tengelyméret egyezik, azaz az új csapágy görgősorát nem lehetett rátenni (jópár mm az eltérés).
Nem a csapágyak külső-belső méretében volt a differencia, hanem a belső gyűrű - görgősor - külső gyűrű méretei eltérők.
Bocsánat!
Üdvözlettel, Gforg
U.I. Csapágy a helyén, hézagológyűrűk beszerzése folyamatban, a két 0,2 mm-es gyűrűből az egyik felejtős állapotú.
Voltam a minap okmányirodába és ott lekértem a gépemről, hogy volt-e forgalomba helyezve itthon (természetesen nem). Szóval az lenne a megoldás nálam, hogy felveszem a legelső tulajjal kapcsolatot osztrákba és csinálunk egy új adás-vételit. De itt felvetül a kérdés, hogy vámot kell-e ilyenkor fizetni vagy sem.
Lassan odaérek, hogy eladom a gépet, pedig már majdnem műszakira kész állapotban van, de ezzel a bürokráciával egyszerűen nem tudok mit kezdeni és kezdek beleunni az egészbe. Hogy miért nem lehet ilyen korú gépet egyszerűbben vizsgáztatni én nem tudom felfogni.
Más... az okmányirodás hölgy szerint nem kel a mostani EURO normának megfelelnie a motornak, mivel lassú járműnél ez nincs feltüntetve se a forgalmiba. Ebből gondolva én nem értem, hogy neked miért mondták azt, hogy EURO3-at kell teljesítenie a gépnek, mivel nem volt még műszaki sose.
Volt olyan eset is,hogy vill. hegesztővel kőrbe húztam egy vastag varratot és a tengelyt a vérére állítottam és szinte leesett a futógyűrű.Amennyiben még így sem jött le ,akkor meg, mivel elég meleg volt ki is volt tágulva és még vágóval tudtam is a varraton fogást találni rajta.A mögötte levő vékony olajszóró-olajfogó lemezre kell vigyázni Azt nem kéne nagyon megsérteni!