Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8383
Hogy mit akarunk? Normális tömegközlekedést! Lehet, hogy te szerinted túl sokat költenek ott el, szerintem nem. Míg éülnek az autópályák, míg Bp-en egész évben nem lehet közlekedni, mert valahol mindig felújítják az útpályát, addig elvárhatom, hogy a tömegközlekedést is fejlesszék! Érdekel engem, hogy miből, de az is érdekel, miből csinálják az utakat. Az a abj, hogy te haragszol a tömegközlekedésre, mert szerinted az elviszi a pénzt az útépítés elöl, holott ez nem így van, téves képzelgés! Elmondtuk már. Nem elég csak és kizárólag az utakat fejleszteni, ahogy te ez is suggalod az összes hozzászólásodban. nem szabad úgy véleményt mondani bármilyen tömegközlekedésről, amint ahogy te csinálod. Normálisan, nem lenézve lehetne róla vitázni, de úgy nem, ahogy te csinálod!
Előzmény: Törölt nick (8381)
fifikus_fizikus Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8382

H123Laci!!!

 

Valamikor nagyon régen (még a nyáron) ígértél M0-Kelet terepbejárós fotókat.

Lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el, de nem olvastam erre utalást a topicban...

Annak idején többen is örvendeztünk előre a cuccnak.

A http://h123laci.fw.hu/ oldaladon sajna csak M6-linket látok, az M0-hoz nincs...

Lécci, mondj vmi biztatót! :-)

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8381

nem, ezzel a "máv teljesen reménytelen" állításomat támasztottam alá.

 

 

amúgy 1 nagy probléma van a szemléletetekkel:

 

qrvára nem érdekel benneteket a fedezet. (gyk: miből fizessük a cehhet?)

 

"hámmajd állambácsi fizeti! azé van, nem?"

 

aha. esetleg aztat is megtudhatnám, hogy miből?

 

mikor a közút messze kizsigerelt ágazat, a tömközl meg elviszi a maga 400-500mrd dotációját évente.

mikor az úniós pénzek is 2/3 arányban a tömközlbe mennek.

 

MIT akartok még EZEN felül?

Előzmény: BoGar (8379)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8380
Én kintebb költöztem a régi lakhelyünktől, pedig már az is elég kint volt. De még BP-en belül vagyok. Vonattal kilincstől kilincsig kb 50 perc a menetidő. Régen ugyanennyi volt a másik lakhelyemtől. Most, ha BKV-val, vagy autóval próbálkoznék 1:20-1:30 lenne. (Volt már, hogy jóval korábban el kellett indulnom, mert este haza hoztam a céges autót. Utálom is az ilyen eseteket. Sokkal kényelmesebb, gyorsabb vonattal bejárni.)
Előzmény: mzdude (8373)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8379
Most te ezzel akarsz érvelni az ellen, hogy máshol meg fejlesszék?????? Margit?? Hát nooormális?
Előzmény: Törölt nick (8370)
KelemenGy Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8378
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a különféle útosztályok teherbírási előírásairól kellene nekem némi anyag. Szerintetek van esélyem a neten ilyesmire?
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8377

A mobilitási igények pusztán autóval történő kiszolgálást helyhiány miatt egész egyszerűen nem lehet megvalósítani a nagyvárosokban, és agglomerációjukban. Ez az, amit Laci nem ért meg.

 

hát így axiómaként nem is.

esetleg ha megpróbálnád valamiféle bizonyítási eljárás keretében igazolni... :-)

 

 

pl. ugyan miért nem esne felére/harmadára a hungária forgalma, ha meglenne a munkáskörút, KKK, fullM0?

 

ésha még feldobálnánk rá néhány felül/aluljárót, akkor végkép havaj lenne.

 

ennek van bármi akadálya?

Előzmény: mestska (8371)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8376

nocsak, azért van amiben egyetértünk? :-)

 

A vasút azonban nem egyenlő a mávval.

 

promomento igen.

és teljesen reménytelennek látom az átszervezését.

 

talán a privatizálás/koncesszióba adás segítene.

állami vállalatként biztos hogy nem lehet javítani rajta.

Előzmény: mestska (8372)
Fricy Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8375
Ajtótól ajtóig 1 óra. Ebből negyed óra gyaloglás.
Előzmény: mzdude (8373)
Fricy Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8374
Nyílván mások az igények egy nagyváros és egy kistelepülés esetében.
Előzmény: mestska (8371)
mzdude Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8373
Inkább azt mondd, hogy az otthonod ajtaján való kilépéstől számítva mennyi idő elteltével nyomod le az irodád kilincsét.

Rómába is 1 óra a repülőút a felszállástól számítva, mégis rámegy fél napod, mert ki kell utazni a reptérre, két órával előtt be kell csekkolni stb. :-)
Előzmény: Fricy (8367)
mestska Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8372
tökéletesen jól látod ahelyzetet ezzel kapcsolatban. A vasút azonban nem egyenlő a mávval.
Előzmény: Törölt nick (8370)
mestska Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8371
Mindig is lesznek olyanok, akiknek nem lesz autójuk. Vagy mert nem igénylik, nem szeretnek vezetni, vagy mert nem tehetik meg. Anyagi vagy egyéb okok miatt. De a mobilitási igényeiket nekik is ki kell szolgálni. Busszal közúton, vagy vonattal. Ezért kell mindkettőt fejleszteni.

Ezzel így, ebben a formában nem tudok egyetérteni, vagy csak részben. Budapest környékén ugyanis sokkal inkább meghatározó ma már az, hogy rengeteg relációban az autó egész egyszerűen nem tud versenyképes lenni bizonyos időszakokban. És ezekenek a relációknak a száma, meg az időszakoknak a hossza folyamatosan, évről-évre nő.

A mobilitási igények pusztán autóval történő kiszolgálást helyhiány miatt egész egyszerűen nem lehet megvalósítani a nagyvárosokban, és agglomerációjukban. Ez az, amit Laci nem ért meg.

Pedig nem hiszem, hogy bárki úgy gondolná, hogy eég út van akár Budapesten, akár Maygarországon, és a meglevőknek jó lenne a minősége, de a csőlátás mindkét oldalról rossz. A folyamatok más, magasabb autó-ellátottsággal rendelkező városokban lejátszódott korábban, hozzájuk képest Budapest jól kölzekedhető város autóval. Olyat viszont kijelenteni, hogy de jó lenne, ha mi is akkorát "hibáznánk", mint Madrid, aki súlyos euró milliárdok ráfordításával tudta csak a modal splitjét egyensúlyba hozni, csőlátásra utal, és nem vehető komolyan az illető.
Előzmény: Fricy (8367)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8370

képzelgek?

 

biztos hogy nem, mert a tvben bemondták:

a vasutasok keresztbefekvése miatt mégse zárják be a 30akárhány mellékvonalat.

 

(amit meg bezártak, azzal sem megyünk sokra, mert az ottani vasutasok kaptak valami alibi állást máshol)

 

szóval erről ennyit.

Előzmény: BoGar (8365)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8369

tényleg. kösz.

(a topomappán nem látszott, a guglit meg nem néztem)

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (8363)
mestska Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8368
egy párszor már el lettmondva neked, hogy a topik címében szereplő útépítés szó nem azt jelenti, hogy azt, és csak azt, és semmi mást, és aszfaltozzunk leminden négyzetcentimétert.
Előzmény: Törölt nick (8352)
Fricy Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8367
Én konkrétan 15 perc alatt bent vagyok Érdről Kelenföldön és max 30 perc alatt a Déliben. Reggeli és délutáni csúcsban ez abszolúte elérhetetlen autóval. Busszal is csak a dugóban állunk. öröm nézni, ahogy 80-100-zal robogunk el a 6-os út mellett, ahol km-es dugó van. Az elmúlt pár évben látványosan nőtt az utasok száma errefele is a voanton, éppen a bevezető utak zsúfoltsága maitt. Az Egérutat már nem tudod hova bővíteni, a Budaörsi utat és a Budafoki utat sem.
De rossz példát is tudok hozni: felújították Érdliget vasúti megállót tavaly, épült P+R parkoló is. De az odavezető utat elfelejtették megépíteni, így csak sáros földúton lehetett csak megközelíteni. Ebben a hónapban orvosolták a hibát.
Persze van amikor egyértelműen az autó jobb. Pl. eszembe nem jutna a Velencei-tó környékén élő rokonomhoz tömegközlekedéssel menni. Mert nem versenyképes.
Mindig is lesznek olyanok, akiknek nem lesz autójuk. Vagy mert nem igénylik, nem szeretnek vezetni, vagy mert nem tehetik meg. Anyagi vagy egyéb okok miatt. De a mobilitási igényeiket nekik is ki kell szolgálni. Busszal közúton, vagy vonattal. Ezért kell mindkettőt fejleszteni.
Előzmény: Törölt nick (8354)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8366
Na látom, te már érted, miről beszélünk, de az ő szűk agyához egyszerűen képtelenség eljutni. (Már bocs a személyeskedésért.) Ő eldöntötte, hogy a magyar vasút szar, és akkor az már csak az lehet, mint hanem lehetne rajta változtatni. Szánalmas, hogy csak autó-autó autó lebeg a szeme elött. Jön itt nekem ezzel az ontopik dologgal is. Ha nem rendelte volna az útépítés alá a vasutat, nem zöld játékvasutazta volna le, akkor nem lenne most ez a vita, és ha akkor ontopik lett volna, most is ontopik lehetnének a hozzászólások. De nem lehet meggyőzni, hogy ne úgy legyen ontopik, hogy csak az útépítésben lássa a megoldást minden közlekedési problémára. És ezt már a múltkori tömegközlekedési vitában is bebizonyította, mikor kb fél éve megint csak lehordta a tömegközlekedést. Egyszerűen nem tudja megérteni, hogy tömegközlekedés, vasút, villamos nélkül nincs közlekedés.
Előzmény: Rooger Preed (8362)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8365
Eolvastam. Válaszoltam is. HÁnyszor válaszolják még rá? HÁnyszor kell elmondani, hogy az, amit te képzelegsz itt, az nem igaz???
Előzmény: Törölt nick (8360)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8364
Nem érdekel az ontopik! Lettél volna ontopik akkor, amikor a vasutat szídtad! Nem kellett volna le zöldike játkvasutaznod, akkor most nem lenne ez a vita, amivel bebizonítottad, hogy az úthoz képest nem ismersz mást, nem értesz máshoz, ezért minden mást szídsz!
Előzmény: Törölt nick (8359)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8363

akkor most mivan?

 

Mielőtt a magasröptű vitában elmaradna a válasz, szerintem az van, hogy az alagút bejárata előtti szakaszon van egy csinos kis bevágás a vasútnak, tehát ott nem emelkedik 30 métert.

Előzmény: Törölt nick (8336)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8362
Az egy dolog, hogy a tömegközlekedést, kerékpározást tévútnak tartja, de amikor minden egyebet - helyi lakossági érdek, védett környezet, stb - az útépítés alá rendel akkor már igen nagy bajok vannak.
Előzmény: BoGar (8351)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8361

majd folytatjuk, de most mennem kell, mert a gyerek orra előtt ment el a busz, és a következő csak 2,5 óra múlva megy, így át kell vinnem a szomszéd faluban lévő állomásra.

 

AUTÓVAL.

Előzmény: BoGar (8358)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8360

azt a részt elolvastad, amiben a mávrul és annak megváltoztathatatlanságárul vakeráltam?

 

vagy nálad a realitások figyelembe vétele nem szempont?

Előzmény: BoGar (8358)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8359

De itt, ha olvasod, csak az autó istenníése megy.

 

viszont ABSZOLÚTE ontopic vagyok, veled ellentétben... :-)

Előzmény: BoGar (8356)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8358
"az a baj, hogy ez az elővárosi vonatosdi csak elméletben szép dolog."
Az a baj, nem nézel szét a világban! Nézd meg No-ban az S-bahn rendszert! Utána nem mondasz ekkora valótlanságot! Csak meg kellene ezt csinálni itthon is.
Előzmény: Törölt nick (8354)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8357
"A konkrét esetre visszatérve: a Pilisből vonattal érkezők száma csak attól megtöbbszöröződött, hogy forgalomba állították a Desirókat. Mára kapacitáshiány jelentkezett, ezért készültek a vonal fejlesztésére vonatkozó elképzelések. Ezzel egyidőben a 10-es úton közlekedők száma is növekedett a kiköltözők miatt. Ezért tervezték meg az M10-es utat, ami elkerülné a településeket és gyorsabb eljutást biztosítana Bp. felé. Tehát itt is igaz, hogy mindkettőt fejlesztik azért, hogy senki se járjon rosszul. Ez egy követendő példa lehet."

De látod, valaki szerint a játékvasútra nem kell költeni. Micsoda agyament baromság, hogy egy kapacitás határán lévő eszközt nem kell fejleszteni, csak a másikat, mert ő annak a pártján áll. Igenis mind a kettőt kell!
Előzmény: Fricy (8353)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8356
"Én például azt sem szeretem, ha valaki ugyanolyan csőlátással rendelkezik, csak a vasút oldaláról. Miért? Mert nem életszerű, hogy csak az egyiket istenítsük és a másikat nem. Mert egy rendszer része mindkettő, ami nem tud egymás nélkül működni. Hisz a vasútállomásra is el kell jutni valahogy."

Erről beszélek! De itt, ha olvasod, csak az autó istenníése megy. Legfőképp Laci részéről. Mintha mással nem is lehetne itt közlekedni.
Előzmény: Fricy (8353)
BoGar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8355
Bocs, de amíg itt beszólsz a vasútépítésnek, addig engedd meg, hogy visszszóljak! Talán nem kell állandóan beszólnod a tömegközlekedésnek, és akkor nincsenek ilyen viták, és nem mondasz ekkora baromságot, mint most is!
Előzmény: Törölt nick (8352)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8354

Nálunk meg lehetne előzni ezt a folyamatot, de ma nem úgy tűnik, hogy a döntéshozók ezt belátnák, sajnos.

konkrétan mire gondolsz?

 

mert én azt látom, hogy még mindig irreálisan sok pénzt nyomnak a tömközlbe, míg a közút alul van finanszírozva (aminek helyzetét tovább rontja a kirakatberuházós gigantománia)

 

mi is van a ripszropszban?

kb. 400 utakra

kb. 400 vasútra

kb. 400 villanyosra/metróra

 

ez úgy kb. 1:2-höz arány a tömközl javára.

(miközben a fordítottja lenne reális...)

 

 

Nálunk meg lehetne előzni ezt a folyamatot...

 

hát én jobban csipáznám, ha olyan jó nagyokat vétkeznénk, mint madrid... :-)

 

 

az a baj, hogy ez az elővárosi vonatosdi csak elméletben szép dolog.

 

azonban amikor az embert baszogatja a főnöke, hogy ha megint késik ki lesz rúgva (pedig menetrend szerint 40 perccel munkakezdés előtt érne be a munkahelyére), akkor ez már nem annyira szép.

 

ettől inkább nagyon ingerült lesz a munkásember....

Előzmény: Fricy (8353)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!