Leszedtem az egeret szemrevételezni. Nekem nem tűnik kimondottan halálfejesnek. A szívosor csonkja nem éppen a legszebb, de nem tűnik túl komolynak, azonban meséljenek a képek.
Lehet akár az is. Meg még egy pár ötletem azért van, célszerű azért több paramétert figyelni ilyenkor diagnosztikai teszterrel, pl. légtömeg, fedélzeti feszültség, EGR kapcsolási viszony, fojtószelep kivezérlés, szívósor állítás, ... stb.
Korábban megosztottam egy rövidke videót arról, hogy mit csinál az autó ha hideg motornál indítom. A jelenség hogy hallhatóan mintha rángatna a motor alapjáraton, de a fordulatszámmérőn ez nem látszódik. Én hülye korábban is megnézhettem volna OBD-n keresztül hogy mit mutat. Ott már kevésbé rózsás a helyzet. Azt látom hogy a ~850 -es fordulatszám helyett ez az érték ugrál ~1050 -750 között, majd csillapodik.
Arra gondoltam hogy ezt a jelenséget feltételezhetőleg a nagnyomású szivattyúban lévő nyomásszabályzó szelep okozhatja (ez így ebben a formában megöli a lendkereket ha jól sejtem), ami a kisnyomású körért felel.
- Ha teljesen eszemet vesztem, és beleugornék egy SAAB 9000 CS 2,3i - be, mi az amit mindenképpen érdemes megnézni az autón?
A fórumot visszaolvasva, a vezérlés, és a DI-Panelt írjátok mint neuralgikus pont...mondjuk a vezérlés gondolom hallható, de a DI panel hibánál nem világos az érzékelhető hiba (egyenletlen alapjárat?? ..de az lehet más is) .... mindegy majd jól megmondjátok...
Üdv ! Kis segítségre lenne szükségem. Ha cim modult cserélek 1.9 tid -be, akkor azt össze kell programozni a motorvezérlővel, vagy valami mással ? Motorvezérlőt merre találom ? Lehet,hogy azt is cserélnem kell.
Az előző szériás C5 volt a családban, igaz, benzines. Egyetlen bajunk volt vele: nehéz eladni :-))
Megkérdeztem a Nagy Gépműhely egyik tulajdonosát, alkatrész ügyben a V6-os 3 literes dízel ugyanolyan problémás, mint a 2,7 literes. Nem vállalják.
Válassz olyat, amiben (tényleg!) kevés km van, (lehet, hogy várni kell rá, de van ilyen) úgy nagyobb valószínűséggel nem lesz a motorral óriási gondod.
a 3.0 kevésbé hajlamos a főtengelytörésre, mint a 2.7-es, cserébe a kiesést pótolja dugattyúlyukadással :-D
Szóval az alapproblémák maradtak (alkatrész semmi, ha megkotlik, akkor egy gyári blokk ugorhat a helyére)
viszont!
A PSA-s körök szerint, náluk a 3.0-s motor már hibamentesnek tekinthető, legalábbis nem produkál több hibát, mint mint bármi más a kategóriájában, szóval személyautóba már jó, csak a Land Roverek majd' 3 tonnájához kevéske még mindig.
A 2,7-es dízel ("Lion V6") moötoroknál nem elsősorban a tartósság volt a fő gond, hanem az, hogy -gyakorlatilag- megoldatlan a motorok szakszerű nagyjavítása. (Speciális pl. a főtengely csapágyazása a nagy terhelés miatt, a gyártó nem ad ki kereskedelmi forgalomba sem alapméretű, sem túlméretes csapágyakat. A más gyártmányú, geometriai méretre azonos, de szokványos technológiával készült csapágyak nagyon rövid ideig bírják. Ez volt a helyzet kb. két éve, amikor több gépműhelyt megkerestem ebben a témában.)
A 3,0 literes V6 csak diagnosztika szinten járt erre. Feltételezem, hogy a helyzet hasonló. Ha célkeresztben van egy ilyen motorral szerelt autó, szólj és rákérdezek a gépműhelyesekre.
bocsesz, én akartam egy 607-es venni, de kimaradt, viszont másfél hónapig hasznáálhattam egyet. autópályán 150-170 nél pont jó, csak út kell hozzá ami magyarországon sajnos nincs. ott a citroen c8-as a maga 1800 kilójával is pattog ha üres, pedig ballonos gumik vannak rajta. Itt pedig simán siklik a többi autóval 150-160-al.
Na de ez egy SAAB fórum váltsun témát.
Na ma necemre vettem a vasat, megitattam, majd lemostam és csalingásztam egy próbakört majd 250km, hegyi szerpentin hazafele autópálya. meglepő milyen keveset forog a motor 130-nál, kevesebbet mint a 2.2-es dizelem.
szerintem a 607-es alatt egy fasza lágy futómű van amig nem rontják el nagyfelnivel meg "peres" gumival. Egy hajó és nem egy pattogó vizisí. egy e36 vagy e46 gyári futóművel beton kemény mellette.
Kihagyom, mert ezekben az occsós szaladgálós, TGK-nak vizsgáztatott kis szarokban vmiért kézi váltó az elterjedt.. Ha nagy leszek, akkor meg veszek pickupot.