A hátsó (piros) V20 011 névre hallgat és eléggé beteges tud lenni minap fekvemaradt Uzsa mellett és ezzel adot a 9614-nek 74 oercet. Akkor egy felxi vízcső durrant el rajta.
Álljunk meg. A Futási Bizonylat arra szolgál, hogy a MÁV, GySEV vonalán közlekedtetni szándékozott (még, vagy már) nem MÁV, GySEV tulajdonú, vagy közösségi jelet (RIV, RIC, MC, stb.) nem viselő idegen jármű meg legyen vizsgálva a MÁV, GySEV vonalán közlekedés szempontjából. Ezért ejti a vizsgálatot meg a KPM. I. Vasúti Főosztály, illetve nem első esetben megbízottja. Az idegen - MOL, BKV, Mari néni - a szükséges adatokat rendelkezésre bocsátja, a szerkezetet bemutatja. És aláírja az általa megadott adatok helyességének igazolására, a vizsgáló által esetleg feltüntetett korlátozások tudomásul vételére a Futási Bizonylatot. Ugyancsak aláírja ennek hátán a Felelősségvállalási Nyilatkozatot, hiszen a vizsgáló megbízik az általa adott adatokban, és nem szedi miszlikre a járművet. A fentiek alapján készült Futási meglétét, a hivatkozott jármű azonosságát ellenőrzi a hálózatra lépéskor a kocsivizsgáló, ha - jelenleg - nem mozdony a jármű. Tehát kicsi a valószínűsége, hogy a MOL, vagy a Mari néni kocsivizsgálója, reszortosa, ha van neki, legyen írásban a Vasúti Főosztály által megbízva.
Hangszórós kérdés. Akinek elő vagyon írva, abban az 1979-ben kiadott utasításban... :-) A magos VBF is ezt birizgálja, de igen óvatosan. A kotta szerint a Vasúti Főosztály, ami abban a formában nincsen. Ismétlődő járműtípus nem első Futásiját a Vasúti Főosztály írásos megbízása és eljárási rendje szerint az ezzel megbízott - kocsivizsgáló, reszortos, stb. - személy.
Gondolom, úgy, mint három hónapja az öt UV villamos Rákosra. A Futási Bizonylatot kiállító személy a jármű alját meg sem nézte, mert nem volt vizsgáló csatornán. Arról meg a magas ... Főosztályon is csak most hallottak először, hogy a villamos kerékprofilja kicsit más is lehet, mint a mienk. (Nekünk annó másodikos technikumi tananyag volt.)
Nem akarom én a MÁV előírásokat más cégre erőltetni!
DE: a futómű előírások szerintem nem lehetnek mások a magánvasútaknál sem, pláne,ha elhagyja a saját vágányhálózatát. Ha pedig közforgalmú pályán közlekedik, akkor mindenképpen egy szabályozásra van szükség.
Lassan le kell szoknunk arról, hogy a MÁV előírásai vonatkozzanak másokra is! Elég fura lenne, ha a szomszéd utcában lévő fodrász meghatározna bármit is a másiknak. Van egy piac ezen a piacon vannak vasút vállalatok, miért a MÁV előírásait kellene alkalmaznia a MOL-nak vagy a MAL-nak? A szabványok alkalmazása ma már nem kötelező, pedig ez esetben ez nem is volna rossz. Akkor ugyanis nem a MÁV rendelkezne hanem egy szabvány. A MÁV futómű előírásait pedig ebben a formában talán nem a MÁV-nak hanem egy felettes hatóságnak kellene kiadnia! Pl. KFF (?) Ekkor ugyanis mindenkire érvényesnek kellene lennie az előírásnak, lásd a tervezett új F1 és F2 esetét ami már emígy jön majd ki!
Más iparvasutaknál tapasztaltam, hogy ezek csak akkor számítanak, ha közforgalmú vonalra jönnek a gépek. Saját hálózaton belül nem foglalkoznak nagyon vele. Bár mindenféle mérőeszközük megvan sőt a kérdéssel foglalkozó szabvány is, a 20-25 km/h-s mozgásoknál nem igazán izgatja őket az élesedés meg a nyomkarima magasság.