Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 880
A kaszni hossza megegyezik a 130-al, szerintem a forgóváz is jó erre a célra.
É majdnem vettem is, de előbb szerezni akarok matricás pályaszámot.
M41,2101-ről és 2121-ről MINDEN infót várok!!!
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.17 0 0 879
OK, kaszni van, forgovaz alapokat is adnak hozza (eppen igy aruljak a Leoket is). Csak azt nem tudom, milyen forgovaz kell ala. Netan a PIKO BR130-as passzol? Arulnak Gigant kasznikat is, az ala tuti ezeket teszik, egy kicsit meg emlekeztet is a forgovaz a Kruppra (eltolt rugok, fektartalyok).
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.17 0 0 878
Nekem peldaul nem kell bemutatni a helyzetet, a nyaron volt fel oram az eszaki parton, leultem Nohabot varni erre jott a 190-es. Azert lefenykepeztem, nem mindennapi latvanyt nyujtott.... :-)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 877
M63 modell karosszériát lehet kapni szombatonként a börzén, 7500Ft, szerintem megéri, mert nagyon jól néz ki.
Highprofit Creative Commons License 1999.09.17 0 0 876
Mozdonyvezető a vasúti átkelő előtt:
- Kamion nincs, a többi nem ellenfél.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 875
Feltettem egy képet az M63-ról az egyéb mozdony kategóriában.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 874
A Dombóvár-Mezőhídvég. A tavaly májusi Pályaőrben van róla egy remek cikk.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 873
"Talán még mindig ki lehet venni belőle valamit"
Vagy talán meg akarják csinálni... Remélem nem vagyok TÚLZOTTAN optimista.
division by zero Creative Commons License 1999.09.17 0 0 872
"egy vonalat felújítanak, hogy vonattal tudják felszedni a pályát"
Ez melyik volt?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 871
3 millió... Szép, inkább hagynak pusztulni egy NOHABot, mintsem kifizessenek ennyi pénzt. Nem hinném, hogy ez nekik olyan nagy összeg lenne, különösen ha belegondolok, hogy mennyi pénzt öltek bele fölösleges dolgokba (pl. egy vonalat felújítanak, hogy vonattal tudják felszedni a pályát).
A MÁV-nál kellene egy ember, akinek az lenne a feladata, hogy a fölösleges beruházások helyett felhívná a figyelmet ilyen "apróságokra".
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 870
Már hiányoltam is ezt a Csörgőt. Kiváncsi vagyok milyen lett, mikor legutóbb láttam elég kopott volt.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 869
Nem tudjátok hogy H0-ás mozdonyhoz hol tudok leáztatós pályaszámmatricát szerezni?
Lassacskán időszerűnek érzem, hogy birtokomban legyen egy általam kiválasztott számú Csörgőmodell...
nohab Creative Commons License 1999.09.17 0 0 868
Gabor, Werner!

A 221-es Szergejjel nem a Szergejeket akarom bántani, de tény az, hogy sok M62 ma úgy néz ki, mint akit leokádtak, és bárhová állsz a gép oldalához, a géptérből le tudlak hugyozni a kaszni lukain át! Ez van, ez nem a Szergejek szégyene! Ha 215-ös szintű Szergejek járnának a Balatonob nyáron, akkor max. a füst miatt szólhatnék, de emberek, ez az ország legfontosabb idegenforgalmi övezete!!! Majd felteszek ide egy 15 kbyte körüli képet, hogy mindenki lássa, miről van szó!

Ákos

scsabi Creative Commons License 1999.09.17 0 0 867
"Vannak un. pszichrometriai diagramok, amelyek azt mutatjak meg, hogy adott homerseklethez milyen paratartalmat erzunk kenyelmesnek. A legkondinak ezt kene teljesitenie. "
A kocsik fűtésével foglalkozó UIC 553 döntvény pontosan megadja ezeket, mint kötelező érvényű normákat nemzetközi forgalomban. A nemzetközi forgalmú kocsik tudják is ezt (légszárítás). Csökkentett teljesítményű klímák esetében (IC kocsik) a vezérlés a befújt levegő hőmérsékletére szabályoz, a munkapontot pedig a környezet (és az utasok) állítja('k) be. A 84-35-ös komfortok szabályozása többkritériumú, amíg teljesítménnyel bírja igyekszik a komfortgörbét követni.
Esőerdei klíma:
Ok lehet még a beázott légkezelőszekrény, vagy az eldugult kondenzvízlevezető.
Üdv:
Csabi
1014 Creative Commons License 1999.09.17 0 0 866
Ha valakit érdekel: 7033-as Muki a Keleti előtt volt 16:45-kor
division by zero Creative Commons License 1999.09.17 0 0 865
Tudtommal ott már nem sokáig...
Egyébként előfizetve kb 25%-kal olcsóbb.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 864
Pesten a Belgrád rakparton lehet kapni, illetve újabban az Erkel utcában. Egyébként van egy új újság (Vasútbarát magazin), ez a mezei újságosoknál is kapható. Elég jó, formailag kifogástalan és színes, de ez elsősorban vasútmodellezéssel foglalkozik és ára sajnos 700 Ft.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 863
Köszönöm a bíztatást, ösztönöz a fejlesztésben. Ma vettem észre, hogy még van egy Dízel Gigant képem, amit nem raktam fel. Sebaj, majd ma este.
Egyébként már összeválogattam a következő adag képet, de erre még azért várni kell...
A hétvégén megpróbálok elmenni a 2121-eshez, ha lesz ott valaki, érdeklődök. Örömmel olvastam, hogy a 019 ismét jár, remélem a 002-es sem sokáig marad üzemképtelen.
Gábor!
Én is csak a 2187-es Csörgőt hívom Okoskának. Mikor én láttam, nem füstölt olyan erősen, pedig ez abban az időben volt (valamivel azért előtte), de augusztus végén ismét láttam, szintén füstmentesen.
Ákos!
Nem hinném, hogy a NOHABot csak a Szergej helyettesítheti a 29-es vonalon.
Mikor augusztus végén a 2105-ös Csörgővel 9 kocsival jöttem haza, úgy suhant, mint a szélvész. A gyorsítása pedig olyan sima volt, melyre CSAK a Csörgők képesek (legalábbis Magyarországon).
Matiz:
Megint Szergejselejtezés??? Ilyen nincs, ez szörnyű.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.17 0 0 862
Ákos nem a 221-es vörös csillagjára gondolt?
werner Creative Commons License 1999.09.17 0 0 861
Hajrá 19es!!!

Lezoli:
"Nem hiszem el, hogy annyival tobb ezeket a mozdonyokat fenntartani."

Én is így gondolom... Valakinek nem tetsznek ezek a mozdonyok.

"Mennyibe lenne, ha atepitenek a Nohabokat villamos futesre? "
A 80-as évek közepén lett volna rá lehetőség, együtt nagyjavítással, mozdonyonként kb. 10 millióért.

"Jo persze, hogy a kis sorozat miatt vannak tobbletktsgek"

Ezt át lehet hidalni azzal, hogy az összes mozdonyt egy helyre állomásítják, és oda csak azt. Ott van az alkatrészbázis, a szakembergárda, és a nagyjavítás is, ha szükséges. Alkatrészeket a Szergejhez is kell venni, nem is keveset, és dollárért.

Mindent egybevetve, a NOHAB üzemeltetése kevesebből lett volna kihozható, néhány db a 20-ból ma elvinné a szombathelyi, 1998-ig a kanizsai gyorsfordát is, valamint a szombathelyi IC-ket, a rezsókocsi pedig csak az emlékeinkben élne. A MÁV 1985 táján nem gondolkodott előre így most van 5 db működő NOHABunk már régen lejárt fogyóalkatrészekkel, egyre több elfekvéssel.

Ákos:
"erkölcsi kárról pedig nem is beszélve, amit a külföldiek szemében okoznak a 221-es, 190-es és társai..."
Ne bántsd a 190-est! Jó, nem olyan szép, mint egy NOHAB, de akkor se... Sok német kifejezetten szereti a Tajgatrommelt is, mert a múltjuk egy darabja és itt még láthatják.

division by zero Creative Commons License 1999.09.17 0 0 860
Én a kedd délutánra szavazok.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.17 0 0 859
Nekem van róla kép: 1999.07.10-én Füreden, kicsit ellenfényes, majd megmutatom!
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.17 0 0 858
Amikor Okoska füstöléséről írtam, M41 2187-re gondoltam, azt hittem, hogy Okoska az ő kizárólagos neve.
werner Creative Commons License 1999.09.17 0 0 857
"Okoska: amikor Füredről indult egy személlyel, akkora fekete füstfelhőt eresztett, amelyet Csörgők (még a kevésbé okosak sem) nemigen szoktak"

Igen, a Csörgőnek nem szabad füstölni.
Az okoskák viszont teszik ezt, szerintem ennek az MPC rendszer az oka.

A normál Büchi-féle turbófeltöltés egyik hátránya, hogy sok és sokféle kipufogócsövet kell készíteni. Ha ugyanis a kipufogógáznak nemcsak a hőtartalmát, hanem a mechanikai energiáját is hasznosítani akarod, akkor max. 3 hengert köthetsz 1 kipufogócsőbe, nehogy egymás ellen dolgozzanak. Az MPC (Multi Pulse Converter) ezt próbálja kiküszöbölni azzal, hogy egy hengersornak egy kipufogócsöve van, amley egyenletes nyomást állít elő. Ezt úgy csinálja, hogy a hengerből kúpos kivezwetéseken jut a gáz egy nagy puffertartályba, és onnan viszonylag egyenletes nyomással a feltöltőbe. Ez látszik is az egyik képen, az M41,2120-nál. Mivel a kellő nyomás előállítása időbe telik, a motor csak lassan pörgethető fel. Az okoska ha megfelelően van beállítva vagy jól működik akkor lassan pörget fel. Ha nem, akkor viszont a motor túl van etetve és füstöl, de mint a bánat. Sajnos eddig egyszer sem sikerült ezt fényképezővel is észlelni.

werner Creative Commons License 1999.09.17 0 0 856
"3 selejtes szergej (100,067,167)"

Szerintem a 100 helyett 160-as volt az és a másik kettővel együtt jött Cellből. A 160-as számot elég trehányul pingálták rá a mozdonyra, csak úgy kézzel. Mivel eredetileg 188-nak hívták. A múlt ősszel ment át Kanizsáról Miskolcra, ott látták dolgozni, majd a szilveszterre már selejtezték is. A 067 sem 067, hanem az eredeti 160-as. A 167 tudomásom szerint az, ami rá van írva. Az igazi 067 pedig 188 számon jár most is, nyáron volt füredi tartalék is.

"M41 2121-et folyamatosan szedik szét szerintem"
Hát, az már évek óta eléggé széjjel van szedve. Arra talán jó lesz, ha egy Csörgő nagyobbat csattan akkor felhasználják a 2121-es kaszniját, nem kell a sérültet kalapálni.

"mert minden nap van mozgás körülötte (ajtók-ablakok nyitva)"
Embereket is láttál? Talán még mindig ki lehet venni belőle valamit.

werner Creative Commons License 1999.09.17 0 0 855
"3 selejtes szergej (100,067,167)"

Szerintem a 100 helyett 160-as volt az és a másik kettővel együtt jött Cellből. A 160-as számot elég trehányul pingálták rá a mozdonyra, csak úgy kézzel. Mivel eredetileg 188-nak hívták. A múlt ősszel ment át Kanizsáról Miskolcra, ott látták dolgozni, majd a szilveszterre már selejtezték is. A 067 sem 067, hanem az eredeti 160-as. A 167 tudomásom szerint az, ami rá van írva. Az igazi 067 pedig 188 számon jár most is, nyáron volt füredi tartalék is.

hant Creative Commons License 1999.09.17 0 0 854
Sziasztok!
Eddig csak olvasgattam a topicot, mert engem is érdekelnek a vonatok és a városi közlekedésben résztvevő járművek.
Ma reggel munkábajövet láttam egy gőzöst, ami még néhány kocsit is húzott magával, a Thököly út felett, Kőbánya felé menni. Máskor is már hallottam, mert a gőzösök sípját messziről fel lehet ismerni.
Kérdésem: létezik menetrendszerinti gőzös járat a szombati szobin kívül is?
werner Creative Commons License 1999.09.17 0 0 853
"Okoskáról ...belső felvétel? "

A Gigant Club oldalon, az M41,2120-nál.

werner Creative Commons License 1999.09.17 0 0 852
Juteszembe: új Okoska: M41,2109 Szolnokon Fv 1999.08.17
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.17 0 0 851
Javaslat kiállítás látogatásra: jövo hét kedd du., vagy ezen a héten vasárnap délelőtt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!