ZöPö:
Tényleg szépek, minden bizonnyal jó szkennered van... ;-)
Vannak hosszabb elhagyott vágányai is a MÁV-nak?
És nagy hülyeség olyat kérdezni, hogy azokra rá lehet-e menni valami arra alkalmas járművel?
(maximum halk kuncogást viselek el)
Már megbocsáss, kedves ZöPö, ezek tényleg profi képek. Nem találok szavakat, és ez most nem ülepnyalogatás akar lenni. Egyébként nemcsak a vasúti képek szuperek, hanem a többi is, az erdei, balatoni, stb. De az "Elhagyott vágányok" nagyon, nagyon jó téma.
Ha esetleg ebben a tekintetben nem értesz velem egyet, az egyéni szocproblem.
Üdv
Köszönök minden infót a Vizafogói (Terézvárosi) pu.-val kapcsolatban; annak külön örültem, hogy részben még ma is használják a vágányokat. Én 1985-ben láttam utoljára a pu.-t, tartálykocsik voltak rajta.
Más: Bdt vezérkocsi poggyásztér nélkül? De hát a d nem poggyászteret jelöl? Vagy csak a nagy D betű jelzi a poggyászteret? Erről nem is tudtam.
A salgótarjáni vezérkocsis vonatokhoz: szerintem azért S.tarján felé van a vezérkocsi, mert ha igy beáll Hatvanba a vonat, akkor van a vezérkocsi Bp. felé. A budapesti pályaudvarokon (és emiatt a vonalon is) a mozdony és a vezérkocsi mindig úgy helyezkedik el (ahogyan én eddig megfigyeltem), hogy a mozdony mindig "kifelé", a vezérkocsi mindig az ütközőbak felől álljon. Talán azért, mert így pofásabb.
Ezen elrendezés alól néha csak a Hernyók kivételek a Nyugatiban, hisz' az motorvonat, a vezérkocsi kinézetre majdnem olyan, mint a motorkocsi. Csak mi látjuk a különbségeket. :-)
ZöPö csinált képeket azon a környéken, én is bejártam augusztusban, ide copyzom azt a hozzászólásomat:
"Pénteken bejártam a Meder utcai vágányt - ahol a képeket csináltad - Árpád hídtól Angyalföldig. Az a vágány vezetett az egykori Vizafogó állomáshoz - ha jól tudom, teherpályaudvar volt ott valaha -, az állomásépület meg maradt, szépen fel van újítva, az Esztergomi út és Párkány utca közti zöld területen áll, a lakótelep közepén. A vágány az Árpád hídig van meg, de az utolsó pár tiz métert "beboritotta" egy parkoló. A Dagály utcánál már leszerelték a jó pár évig fehéren villogó fénysorompót. Emlékszem gyerekkoromban, amikor még a 3,55-ös villamossal jöttünk a Nyugatitól a strandra, itt kereszteztük ezt a vágányt, és akkor még gyakran láttam itt tehervonatokat...
A Dagály utca és Vizafogó utca közti több vágányos részt elkerítette magának egy vámterületes cég, de mindkét oldalon van kapu a vágányon. Úgy tünik, hogy most ez a cég, ott a Rákospatak túl partján egy ipartelep, és egy építőanyagokkal foglalkozó másik cég, majdnem a Duna Plazánál, használja ezt a vágányt, az első kettő ritkábban, a harmadik gyakrabban, most is álltak bent teherkocsik. A Duna Plaza mögött található még egy egykori őrház, ha jól nézem ennek az oldalán fényképezted az utcatáblát. Az őrház tetőszerkezetét nemrég újíthatták fel, így talán mégse lesz az enyészeté...
Még egy érdekesség: a Váci út felett átvezető hídon még meg vannak azok a rácsok (kivülről reklámtábla takarja őket), amiket felsővezeték felett szoktak a hídakra elhelyezni, ez is egy utolsó emléke a Váci úti villamosoknak..."
A Terézvárosi pályaudvarral kapcsolatban (ha ugyan ez az, mert Vizafogón található). A sínek a Népfürdő utcai lakótelepet teljesen elvágták a külvilágtól (másik oldalon a Duna). Az ott lakók különféle kérelmeket írogattak, hogy legalább egy átjáró létesüljön, ám mindig elutasítás lett az eredménye. Végül kiderült, hogy ez egy katonai célokra szánt tartalék-pályaudvar (ezt meg tudja erősíteni valaki?), azért nem lehet hozzányúlni. 1988-ban kezdték el építeni a Párkány utcai lakótelepet (a pályaudvar területén), akkor bontották el a síneket. A gáztartály is a Párkány utcában volt, nagyon régóta üzemen kívül, talán 90 táján bontották le. Egyszer a 60-as években belevágott a villám és jól felrobbant. Szemtanúk (60-as évek!!) első gondolata atomtámadás volt.
Kb. két és fél éve a sátoraljaújhelyi vonalon láttam egy ilyen "kopasz" BDt-t, elég lehangoló látványt nyújtott, asszem a vezetőállás ablakai is hiányoztak, bár lehet, hogy a selejtezőtelepre vitték. Szoktak normál személyszállító vonaton selejtes kocsit vinni?
Volt ott egy gázgyár(?), meg valaha láttam ott egy Gs vagont (bár nem biztos, hogy az volt, még kicsi voltam), de egy gáztartályra konkrétan emlékszem. Viszont amikor én láttam, már nagyon üres volt.
Ha már az (alig használt) iparvágányoknál tartunk: mit tudtok az egykori Terézvárosi pu.-ról (az Árpád híd alatt)? Mikor építeték, mire használták? (Azt hiszem, 1985 körül szüntették meg). A vágány az Árpád híd alatti parkolóig még megvan? Angyalföldnél ágazik ki a 2-esből (az egyik szakasz a Duna plazma mögött vezet el): használják még vmire?
Bence
A csepeli vonalbejárást komolyan gondoljátok, mert ha igen, érdekel, az nincs olyan messze, szóval valszeg el tudok menni. Csepelnek egyébként roppant érdekes az iparvágányhálózata, én a Gubacsi hídtól jártam be a Szabadkikötői útig, de a papírgyári vonalon.
Mint írtam, csak annyira ismerem, amennyit láttam belőle: a pálya szörnyű állapotban van, nem hinném, hogy sűrűn használják (ha használják). Szerintem iparvágány.
Már emlékszem, de azóta az egyik vágányt felújították, a másikat felészedték. Egyébként mostanában az egykori MERKUR autórakodó területére újra szoktak vonatokat tolni, igaz, csak tárolás céljából.
Az ablakból láttam, tehát fotózni nem tudtam. Gyorsítás volt, nem motorindítás, kb. olyan mint a csörgős kép, de nem olyan erős. Különben ez a csörgős képed szenzációs, gratuláció!!!
(Hétvégén megpróbálom "dokumentálni" 194 mozgásait.(
Gábor: "M62 194-nek induláskor érdekes fehér színű füstje volt, mintha gőzös lenne (Werner cimbora biztos tudja a kiváltó okot)."
Dokumentáltad az eseményt?
Ha motorindítás közben láttad füstölögni, akkor rá se ránts. Ha motorgyorsításkor (így vettem ki a szavaidból) akkor olajos + vizes lehet szegényke. Általában a hengerfejen levő repedések okozzák, hogy vít kerül az égéstérbe. Ilyen volt?
"a buszoknak nem Vmax=70 lakott területen kívül, és 80 autópályán?"
Asszem igazad van, én voltam pontatlan. De ez még élesebben veti fel a kérdést: hogyan jönnek össze a Volán bravúros menetrendjei? Ha ezeket betartanák a buszok, akkor csak a Bz-k maradnának el a távolsági buszjáratok mögött, még azok sem mindenhol.
Bence
Nagyon le vagyok maradva. Amikor utoljára arra jártam (nem számítva a május 9-i Púpos menetet) még Csörgők jártak.
Haza kellett ugranom, mert jöt a villanyszerelő. Mivel lerobant a kocsijuk, késtek, ezért volt időm egy kicsit szemrevételezni a délutáni forgalmat Szeged Rendezőnél:
Bcsabáról érkezett MD 3004, oda indult MD 3035. Pesti gyorssal (13 óra körül érk.) érkezett V43 1356 ez viszi vissza a 14.25ös IC-t. A 13.37-kor érkező IC csak 3 perce késett. A rendező tolatgatott M44 522, a fűtőházból jött ki M62 194 és 231. M62 194-nek induláskor érdekes fehér színű füstje volt, mintha gőzös lenne (Werner cimbora biztos tudja a kiváltó okot).
Megvártam a 14.05-ös csabai személyt, ami ugye szeptember eleje óta Szolnokra is visz kocsikat. M41 2127 vlt elől, utána 3 db. 2.o és 1 db. 1.o. kocsi Csabára, majd 3 Bx, 1 Apv, 1 db. pogyászkocsi (nem tudom a betűjelét, nincs benne ülés, magas) és a legvégén M41 2151, hidegen. Szegény M41 2127 küzdött rendesen, a szolnoki kocsik kihasználtsága kb. 10%-os volt (persze lehet, hogy a nagy többség Rókuson száll fel, az egyik legnagyobb egyetemi kollégium közel van a rókusi állomáshoz).
Én is érkeztem már 10 perccel hamarabb a Nyugatiba a nyírség IC-vel. De onnan már nem indultunk tovább. :-)
Kérdésem lenne főleg Capryhoz: hogyan lehet az, hogy a busz Vmax=80-nal teljesít kb annyi idő alatt olyan távot, melyet a vonat zárt pályán Vmax= 100, 120km/h-val is alig?
Pl. Keszthely-Bp (az IC-vel összehasonlítva!), vagy Zalaegerszeg-Bp. 3 óra...!!!! (Ha jól emlékszem). Ez majdnem olyan, mint az EC Liszt eredménye Wien-Bp között, 160-nal.
Hogyan jönnek össze ezek az elképesztő teljesítmények?
Bence
"A 4-en Esztergom és Almásfüzitő között nincs vezérlőkocsi?"
A 4-esen??? Ha a 2-esen lecserélték a Csöriket, akkor a 4-esen végképp!
A 4-esen 300-as fehérvári Bz-k járnak, egy vagy két Bzx-et vagy BDzx-et húznak maguk után.
Bence
Termeszetesen nem marad el a felelossegrevonas, ha a busz bizonyithatoan hamarabb indult el a megallobol, mint az ideje volt. Erre is szolgal a tachograf. Volt mar ilyen eset a Volanbusznal is, a 14.15-kor Sopronbol indulo jaratnal: egy nenike lekeste es perelt, tachograf bebizonyitotta, hogy a busz pontos volt. Ilyen van a MAV-nal?
A masodreszjaratok menetrendjenek meghirdetesere tobb erofeszitest is tettem, de az sajnos a Volan tarsasagok kozotti problemas engedelyeztetesek miatt nehezen kivitelezheto. Mindenesetre hamarabb erkezni nem olyan rossz dolog. (Volt alkalmam egyszer megutogetni hatulrol a baratnom vallat, mikozben o latta beerkezni azt a buszt, amin azt hitte, hogy rajta vagyok... :) )
Nem en lattam a szolgalati menetrendben, hanem az a nyiregyhazi mozdonyvezeto, aki nyilt levellel fordult a menetrendszerkesztokhoz a Vasutas Hirlapban kb 2 eve ilyenkor. O irta, hogy egyszeruen nem erti a kulonbsegek okait.
A jelenseget en is eszrevettem, sot, kb 7-8 evvel ezelott direkt a Miskolcrol Nyiregyhazara 11.23-kor indulo vonattal utaztam abbol a celbol, hogy rajojjek, miert kell neki 3-mal tobb perc a Nyirtelek-Fuzesbokor tavra, mint a ra kovetkezo vonatnak. Azert keremszepen, mert kb 40 km/oras sebesseggel vanszorgott, allt egy teljes percet Fuzesbokorban, ami mint tudjuk rendkivul nagyforgalmu allomas, majd fel perccel a kiirt ido elott tovabbindult. Akkor megvolt nekem az akkor talan meg 80/b (most mar 100/c) mezo szolgalati menetrendje, es ahhoz kepest vetettem ossze az adatokat.
Aztan naivan arra gondoltam, hogy en ehhez bizonyara nem ertek, biztos megvan az oka. Ezert kaptam a fejemhez, amikor a nyiregyhazi mozdonyvezeto is szovatette ezt a dolgot. Szoval ha egy mozdonyvezeto nem tudja a magyarazatot, akkor senki.
Benyó:"És KINEK JÓ AZ, HOGY MEGSZÜNTETTÉK?????? Vezérkocsiként nem fért el benne a bicikli?"
Ez, kérlek, koncepcijóóóó...!
Csak azt kéne még megtudni, hogy az ózdi személyekre jutott-e BDt?
Bárdos Imi, üdv itt az indexen is!
Gábor: "a mozdony van Hatvan felől, a vezérlőkocsi S.tarján felől"
Ja, nehogy fotózhassuk rendesen a mozdonyt!
Gyurmosz: " De akkor hová mennek a kelebiai vonalon a Szerjoek?"
Pótolják a Szilit, ha nincs. A 151-re is elmehetnek, bár mostanában nem igen akad teendő arrafelé. Amíg itt voltak a ruszkik, rengeteg kocsi állt a Szalkszentmárton-Dunapart közötti iparvágányon, meg egy ideig utána is. Azokat gondolm szinten Szerjoeval mozgatták. Kunszentmiklóson láttam pl. utoljára a 062-est, 1995-ben.
150a-n Soroksár térségéig le szoktak menni körvasúti vonatokkal.
Ugy latom lavinat inditottam el a 'vonat elobb
nem indul, mint a menetrendben meghirdetett'
kijelentesemmel.
Nos, amint latjatok, azert lehet ellenpeldat
hozni sajnos. Azt az esetet amit LG. emlitett a
nenivel, sajnos elhiszem, figyelmetlen
munkavegzes itt is a Volannal is akad. Gondolom a
Volannal is, ha bebizonyosodik, nem marad el a
felelossegre vonas. De azert osszessegeben joval
ritkabb az elobb-indulas vonatnal, mint busznal.
Amit Capry emlitett a mentesito jarattal, az
logikus, praktikus, el tudom fogadni, csak az a
baj vele, hogy ezt az utasok es a varakozok 99%-a
nem tudja! Talan ezutan ...