Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1683
golebal=global
Előzmény: Carpy (1682)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1682
Egyetertek: ha a Bzmenne 120-szal, akkor Ok lenne. Na de nem megy!!! Miert pont a legsatnyabb vonatbol kellett IP-t produkalni? Foleg a villamositott vonalakra.
Nem tudom tudjatok-e, hogy a hernyo motorkocsija mehet egymagaban is. Mindket felen van vezetoallas. Egy idoben -amikor ujdonsag volt a hernyo- a 23.30-as szobi szemely ilyen volt. (En nem lattam, de MAV-os mondta.) Tehat ez egy megoldas lett volna.
En sem golebal szidtam az IP-t, hanem arra akartam felhivni a figyelmet, hogy nem szabad mindenhova beiktatni. V.namenyba, Nagyvaradra, stb tokeletes. De egy Szhely-Nagykanizsara mar nem. Szerintem Szeged-B.csabara sem valo.
Nincs bajom a dizelhajtassal sem: de ahol villamositott a palya, ott nehogy mar dizeluzem legyen!

Egyetertek, a magyar valosaggal szamolni kell. De nem sokkla strapabirobb egy bhv ilyen szempontbol.

Azt irod, hogy az esztergomi IP 100% olcsobb, mint ha villanyuzemmel menne. Ez nagyon elgondolkoztato. Mit is szoktak felhozni a villanyuzem mellett ervkent? Harmadannyiba kerul, mint a dizel(mozdony)uzem, kornyezetbarat, stb...

Egyszoval, tudom en, hogy alig eszik tobbet egy Bz, mint egy busz. De kb. annyit is tud.

Előzmény: Benyó (1680)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1681
Szerintem újra be kéne vezetni a harmad osztályt, fedett tehervagonokkal, és a dajdajozókat és hasonló "állatszabású embereket" csak oda engedni be...
A vezér is mesélte, hogy vannak olyan vonalak, ahova lemegy vonat, és mire visszajön addigra minden mozdítható és kevésbé mozdítható el van lopva, ülések széthasítva, minden összefírkálva...
Előzmény: Benyó (1680)
Benyó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1680
Carpy!

Új villany motorkocsit szerintem nem kellene kifejleszteni (a villamosított vonalakon azért ennyire kevés utas nincs), hanem az ilyen kis vonalakon, mint a Tiszaújvárosi, lehetne Hernyót járatni motorkocsi + vezérkocsival. Nem új motorkocsi kell, hanem sok-sok Hernyó.
Az InterPicivel pedig nem az ötlettel van baj, hanem az alvázzal.Ha 120-szal tudna menni, akkor nyugodtan be lehetne IC pótlónak tenni fővonalakra is, olyan helyekre, mint a szerencsi vonal. A dieselhajtás sem baj, mert dieselhajtássalí nincsenek annyira korlátozva a lehetőségei (=felsővezeték!), ugyanakkor a Volvo Penta motorral az általam ismert vezérek nagyonis meg vanak elégedve. A gyorsulása minimum olyan jó, mint a villanygépeké, ha nem jobb, és gazdaságos is (22-25 literből megfordulnak Bpest és Esztergom között. Ez szerintem 100%, hogy ótsóbb a villanynál).
Az Inetrpicivel egyetlen egy baj van: a megengedett sebessége. A 80 k/h BOTRÁNY. Nem igaz, hogy nem tudnak semmit csinálni a 120 érdekében!

"Nem ujabb es ujabb IP-k kellenek, hanem kenyelemben legalabb IP-szinvonalu szolgaltatas minden vonalon."

Ültél már olyan vadonatúj kocsiban, ahol éppen az "egyes etnikai kisebbségekhez" tartozó személyek dajdajoztak és belenyomták a csikket az ülésbe? Tudod, hányszor firkálták össze az esztergomi IP WC-jét, amíg csak sebesvonatként és nem helyjegyes vonatkét járt?!
A személyvonatokra ízléses, de strapabíró vonaok kellenek, a pótjegyes vonatokra (IP, IC) mehet a komfort. Sajnos, számolnunk kell a magyar valósággal.

Bence

Előzmény: Carpy (1677)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1679
a tűz körülményeiről nem tud valaki bővebbet?
Előzmény: SzigDani (1672)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1678
MDmot-ból nem lehetne-e dizel IC-t építeni? Az már eleve 100-as, és ha esetleg egy kicsit tuningolnák...
Előzmény: Carpy (1677)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1677
Barataim,

Itt mar sokadszor jon elo az Inter-pici. Essetek nekem, de en kerek perec megirom a velemenyem rola.
Egy rendkivul felfujt dolognak tartom. Nevetseges, hogy ma mar csak a markavedjegyes jaratok fejleszteseben latjuk a kiutat.
Az Inter-pici akarhogy is krosszositjak meg spoilerezik, akkor is csak egy Bzmot, a maga 2 kis tengelyevel, es dizel hajtasaval.
Anno az elso IP megindulasakor mar hanyattestem: nem igaz, hogy nem lehett volna felsovezetekes uzemu motorkocsit gyartani!!! Miskolc-Tiszaujvaros vegig villamositott palya, megis BZ-mot docog rajta vegig. Ugyenaz all a Jaszberenyi sebesvonatra. Vegig villamositott a palya. Kiszamolta kozuletek valaki, hogy rendes vonattal mennyivel gyorsabb lenne?
Tessek megnezni a Szerencs-Miskolc szakaszt, IC 23 perc, gyorsvonat 25 perc, IP 33-34 perc, szemelyvonat 5 megallassal 36 perc.
En meg az otletetol is irtozom, hogy olyan palyakon, ahol 80-nal nagyobb a megengedett sebesseg IP kozlekedjen. Szombathely-Nagykanizsa tipikusan ilyen.
Nem ujabb es ujabb IP-k kellenek, hanem kenyelemben legalabb IP-szinvonalu szolgaltatas minden vonalon. Termeszetesen nem csak sugariranyban. Sok vonalon nem az IP a legalkalmasabb a forgalom levezetesere, nem lehet barhova atultetni az IP-t, mint mashol "bevalt" megoldast.
Hogy hol all meg egy IC, azt nem az hatarozza meg, hogy megyeszekhely-e, vagy elagazoallomas, hanem egyreszt az utasforgalom nagysaga, masreszt az onkormanyzati lobbi. Ami erosebb, mint barmelyikunk gondolna. Az egerszegi IC-t ha rajtam mulna csak Veszpremben, es Boban allitanam meg, ha ez igy nem valna be, akkor Ajkan is.
A szombathelyi IC-ket hulyeseg lenne atvinni a Bakonyon, mert egyreszt sokkal lassabb arra, hosszabb az egyvaganyu szakasz is, fontos a Gyor-Szhely kapcsolat fenntartasa, s ha megint visszajon a jo oreg bobai osszerakos-szetszedos jatek, akkor lottek az egesz IC-nek. Ha valamiert at akarjak tenni, az szerintem azert lehet, hogy ne kelljen a GySEV-nek rentet fizetni, hiszen MAV-palyan is el lehet jutni Szombathelyre.
Hogy Szombathely-Pecs kozott lepni kellett volna, az mar evtizedek ota latszik. Anno kb. 13 eve megemlitettem felelos helyen, hogy elkene egy vasarnap esti Zalaegerszeg-Pecs mentesito vonat. 8 evre ra beindult, identol mar Szombathelyrol is. Ez aztan nyaldossa a buszkesegemet... De hogy ezt fontrol nem lattak???

Előzmény: Mikó (1674)
Benyó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1676
Pont ezen gondolkodtam tegnap! Igaz, én azt sütöttem ki, hogy Szhely-Pécs IP kellene a 60-ason keresztül, Nagykanizsai megállással, és sehol máshol (amolyan "IC pótlék" lenne) nem állna meg.
Vagy kellene építeni egy új háromrészes dízel motorvonatot normál és IC változatban, amivel el lehetne látni a kisebb forgalmú személyvonatokat (2-es, 20-az), amire azért még a Bz kevés, az IC változattal meg lehetne ilyen közvetlen vidéki IC-ket járatni másfelé is. Lenne rá kereslet!
Bence
Előzmény: Mikó (1674)
lazar Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1675
Az a velemenyem, hogy nem hulyeseg, sot akar Szombathely
Barcs-Pecs viszonylatban (vagy kaposvar fele meg inkabb)
is lenne ertelme. Ezt egyszer vezerek beszeltek vasarnap este a vasutallomason, hogy ha csak vasarnap is, de megerne akar egy Szombathely-Pecs IC-t is, sot megkockaztatom Sopronbol is.

Armand

Előzmény: Mikó (1674)
Mikó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1674
Még valami, ott felétek, Armand!
Filózok, hogy lenne értelme Szhely-Nkanizsa 2 pár IP-nek naponta. Egy kocsival megoldható lenne Szhelyről 10.25-11.45 és 14.25-15.45, Kanizsáról 12.35-13.55 és 16.35-17.55, vasvári és zsztiváni megállóval (lehet, hogy 1ó15p-be is beleférne).
Jó csatlakozás lenne Győrbe, és javulna a 17-es vonal komfortfokozata is (elvégre egy 80ezres és 50ezres városról van szó). Te laksz arrafelé, mi a véleményed?
Előzmény: lazar (1647)
Mikó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1673
A füzesabonyi megállás se mindig indokolt. Este a Miskolcról induló Lehárral jöttem már vagy 10-szer hétköznap, és max 2 fő szállt fel Füzesabonyban. Csak azért áll meg, mert délelőtt Pest felől van értelme (legutóbb szombaton a dugig tömött vonatról úgy 15-en szálltak le), és legyen egyforma a menetrendje oda-vissza (hülye érv). Ha megnézitek a menetrendet, kizárólag a helyiek használják.
Előzmény: lazar (1647)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1672
:((((( Nem azota! Akkor is ott allt szegenykem beracsozott ablakhelyekkel :(((((
Előzmény: division by zero (1671)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1671
Sajna bizony, mert azóta kiégett, selejt, Sátoraljaújhely...
Igyekszem lemenni, és még ott csinálni pár képet...
Előzmény: SzigDani (1667)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1670
OFF:

Portugália rendezi a 2004-es foci EB-t. (Bocs!)

plebejus Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1669
koszi az elismerest, nemsemmi volt bizony....
kar, hogy nem volt jobb felszerelesem
Előzmény: Törölt nick (1665)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1668
Bocs, konverternek neveztem olyan elektronikus eszkozt, amely egyenfeszbol valtofeszt allit elo. Minthogy szabalyszeru volt az ottletem elarulom, hogy a 7663-as tanulo UV-nek a motordinamohangja erosebb, mint a legsurito! Megkerdeztem, mi eszik annyi levegot ezen a kocsin, hiszen nem is RET fekes, mire jokora derultseg kisereteben aszondtak, hogy nem hallani a motdin.-tol. Szoval arra akartam az inverter-konverter parositassal utalni, hogy ket elektronikus eszkoz egymasnak hattal forditva kellemesen el tud bogaraszni a 600V->1000V atalakitassal. A hatasfokukis jo, mig a szaggatassal csunyan lehet jarni. Pl. a KCSV7 motorjait egyedileg hajtjak, igy a 600V-ot 50%-ig szaggatva kapjak meg, amelyet minden utal. Motor ugyan van boven, de a kaszni mar inkabb nem szereti. Tenyleg milyen frekiken szaggat a KCS?
Előzmény: NZA (1648)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1667
A 1004-est lattam a tavasszal Fradiban... Sajnos nem volt nalam gep.
Előzmény: Lehoczki Gabor (1660)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1666
Allitolag a Bosze Balazs most mukodik egy kepekkel illusztralt oldalt a honlapunkra. Majd irok, ha kesz lesz.
Előzmény: NZA (1663)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1665
Plebejus, a 242-es kepek fantasztikusak! Allat lehetett, ahogy egy ilyen "elszaguldott" elotted :-))
Előzmény: plebejus (1664)
plebejus Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1664
Hali Nogo!
"„csőrös" villanymozdony.... jópár ínyencség gőzösökről a 60-as 70-es évekből"
engem nagyon erdekelne, de az hiszem a T. Tasztaltarsak kozul is sokat.
Előzmény: Nogo (1641)
NZA Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1663
A KBK lapokon megjelent egy uj oldal a szombathelyi villamosokrol, ahol sajnos mar nem talalhato meg a fotoanyag hozza. Meg lehet ezt a par kepet valahol talalni a halon valahol?
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1662
Gyurmosz, emlitettel valamifele uj modellkiallitast. Merre lehet megnezni?
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1661
Valamelyik nap láttam a 1001-es Kockát (én így hívom). Remélem, nem csak álmodtam. Döbbenet egyébként, ennek a topiknak a hatására már többedszerre azon kapom magam, hogy a mozdonyok pályaszámát figyelem.
Az a kocsi a kompon talán a Csárdásból lehetett, gondolom a közvetlen malmői kocsi.
Előzmény: Törölt nick (1659)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1660
"Az elso Szilikbol mennyi el meg? 1003, 1007-et szoktam rendszeresen latni, ha jol emlekszem 1002-t lattam Kobanya-Kispesten athaladni, a tobbi merre jar? "

V43 1005, 1007, 1009 és 1010 is megfordul mostanában sűrűn Szegeden, lehet, hogy végleg odakerültek?

Korábban írtam, hogy kb. 2 hete rendszeresen répavonattal jár Szegedre V43 1101. Friss rajta a pályaszám felirat, érdekes számokkal van felírva. Nem lehet, hogy valami átszámozás történt itt is?

Előzmény: Törölt nick (1659)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1659
Hi!

A 3Sat-on szokott lenni Vasutromantika neven egy sorozat, erdemes nezni. Ma koran hazaertem, beleneztem. Parkvasutakat mutattak, kb. 1:5-hoz aranyu gozmozdony vontatta szerelvenyt, hasonlo meretaranyu villanymozdonyokat (szinten mukodo vonalakrol). Most sajnalkozhatnak, hogy ott ilyesmire is van penz, nalunk meg a fontosabb dolgokra sincs, de inkabb hagyjuk.
Mutattak, ahogy a vonatokat kompra rakjak, es legnagyobb meglepetesemre es tipikus magyar kek-feher kocsit toltak a vonat vegen, rajta a javitgatasokkal, foltokkal... Egy kirakodasnal, egyszerre ket mozdony (247, regen BR106) pontosan egyszerre, szimmetrikusan huzta ki a szerelvenyeket a hajo ket oldalabol, nagyon szep felvetelek voltak.

Ma a keletiben megfigyeltem az egyik 1014-es tetejet, ket aramszedos volt. A multkoriban lattam bent 4 aramszedoset is, az miert jobb? A 2 aramszedosnek kulonbozik a ket fele? Az osztrakoknal mas aramrendszer van, de az aramszedot is kell "cserelni"?

Az elso Szilikbol mennyi el meg? 1003, 1007-et szoktam rendszeresen latni, ha jol emlekszem 1002-t lattam Kobanya-Kispesten athaladni, a tobbi merre jar?

A Deli pu. felujitas vegeztevel tunt fel, hogy Kobanya-felson mar menetirany szerint jarnak a vonatok, nem pedig forditva, mint eddig tettek. Ez csak ideiglenes vagy vegleges?

A mendei allomason ma egesz nap dolgoztak, a lassujelet okozo valtot szereltek a pest fele halado vaganyon, vegre!

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1658
Ezek szerint Vácra Szentes adja a tartalékot? Július végén a nostalgiával (424.009) jártam arra, akkor M44 512 volt a tartalék, ha jól tudom, ez a gép is szentesi.
Előzmény: werner (1656)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1657
Lehet, hogy nyitott kapukat dongetek (miutan meg annyi idom sem volt, hogy rendesen vegigbongesszem NZA iparvaganyait :((((, de Rakospalota Ujpest mellett a 14-es villamosbol kiszedtek egyet.
Előzmény: Bölény (1651)
werner Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1656
LG:"Szentesen hatalmas repaberakodas volt, M44 523 tolatgatta a kocsikat (ezt a bobot 2 hete Lajosmizsen lattam)"

Én meg Vácon tartalékként (ld. kép) szeptember közepén.

Werner

Előzmény: Lehoczki Gabor (1565)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1655
V43 1010 a hétvége óta Szeged-Bp. között jár, vasárnap gyorsal ment, ma reggel teherrel jött. Gyönyörű, friss festés, EUROFIMA felirat. Honnan került Szegedre ez a gép?

Az EUROFIMA-s gépek közül némelyik megkapja az új MÁV standard fűthető visszapillantótükröt (sok Szili, Csörgőn láttam, de Szergejen is van), de van néhány EUROFIMA-s Csörgő, amin a régi tükör van. Miért?

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1654
Akkor gratuláció Borkónak, biztos vagyok benne, hogy olvassa!
Előzmény: werner (1653)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!