Egyetertek: ha a Bzmenne 120-szal, akkor Ok lenne. Na de nem megy!!! Miert pont a legsatnyabb vonatbol kellett IP-t produkalni? Foleg a villamositott vonalakra.
Nem tudom tudjatok-e, hogy a hernyo motorkocsija mehet egymagaban is. Mindket felen van vezetoallas. Egy idoben -amikor ujdonsag volt a hernyo- a 23.30-as szobi szemely ilyen volt. (En nem lattam, de MAV-os mondta.) Tehat ez egy megoldas lett volna.
En sem golebal szidtam az IP-t, hanem arra akartam felhivni a figyelmet, hogy nem szabad mindenhova beiktatni. V.namenyba, Nagyvaradra, stb tokeletes. De egy Szhely-Nagykanizsara mar nem. Szerintem Szeged-B.csabara sem valo.
Nincs bajom a dizelhajtassal sem: de ahol villamositott a palya, ott nehogy mar dizeluzem legyen!
Egyetertek, a magyar valosaggal szamolni kell. De nem sokkla strapabirobb egy bhv ilyen szempontbol.
Azt irod, hogy az esztergomi IP 100% olcsobb, mint ha villanyuzemmel menne. Ez nagyon elgondolkoztato. Mit is szoktak felhozni a villanyuzem mellett ervkent? Harmadannyiba kerul, mint a dizel(mozdony)uzem, kornyezetbarat, stb...
Egyszoval, tudom en, hogy alig eszik tobbet egy Bz, mint egy busz. De kb. annyit is tud.
Szerintem újra be kéne vezetni a harmad osztályt, fedett tehervagonokkal, és a dajdajozókat és hasonló "állatszabású embereket" csak oda engedni be...
A vezér is mesélte, hogy vannak olyan vonalak, ahova lemegy vonat, és mire visszajön addigra minden mozdítható és kevésbé mozdítható el van lopva, ülések széthasítva, minden összefírkálva...
Új villany motorkocsit szerintem nem kellene kifejleszteni (a villamosított vonalakon azért ennyire kevés utas nincs), hanem az ilyen kis vonalakon, mint a Tiszaújvárosi, lehetne Hernyót járatni motorkocsi + vezérkocsival. Nem új motorkocsi kell, hanem sok-sok Hernyó.
Az InterPicivel pedig nem az ötlettel van baj, hanem az alvázzal.Ha 120-szal tudna menni, akkor nyugodtan be lehetne IC pótlónak tenni fővonalakra is, olyan helyekre, mint a szerencsi vonal. A dieselhajtás sem baj, mert dieselhajtássalí nincsenek annyira korlátozva a lehetőségei (=felsővezeték!), ugyanakkor a Volvo Penta motorral az általam ismert vezérek nagyonis meg vanak elégedve. A gyorsulása minimum olyan jó, mint a villanygépeké, ha nem jobb, és gazdaságos is (22-25 literből megfordulnak Bpest és Esztergom között. Ez szerintem 100%, hogy ótsóbb a villanynál).
Az Inetrpicivel egyetlen egy baj van: a megengedett sebessége. A 80 k/h BOTRÁNY. Nem igaz, hogy nem tudnak semmit csinálni a 120 érdekében!
"Nem ujabb es ujabb IP-k kellenek, hanem kenyelemben legalabb IP-szinvonalu szolgaltatas minden vonalon."
Ültél már olyan vadonatúj kocsiban, ahol éppen az "egyes etnikai kisebbségekhez" tartozó személyek dajdajoztak és belenyomták a csikket az ülésbe? Tudod, hányszor firkálták össze az esztergomi IP WC-jét, amíg csak sebesvonatként és nem helyjegyes vonatkét járt?!
A személyvonatokra ízléses, de strapabíró vonaok kellenek, a pótjegyes vonatokra (IP, IC) mehet a komfort. Sajnos, számolnunk kell a magyar valósággal.
Itt mar sokadszor jon elo az Inter-pici. Essetek nekem, de en kerek perec megirom a velemenyem rola.
Egy rendkivul felfujt dolognak tartom. Nevetseges, hogy ma mar csak a markavedjegyes jaratok fejleszteseben latjuk a kiutat.
Az Inter-pici akarhogy is krosszositjak meg spoilerezik, akkor is csak egy Bzmot, a maga 2 kis tengelyevel, es dizel hajtasaval.
Anno az elso IP megindulasakor mar hanyattestem: nem igaz, hogy nem lehett volna felsovezetekes uzemu motorkocsit gyartani!!! Miskolc-Tiszaujvaros vegig villamositott palya, megis BZ-mot docog rajta vegig. Ugyenaz all a Jaszberenyi sebesvonatra. Vegig villamositott a palya. Kiszamolta kozuletek valaki, hogy rendes vonattal mennyivel gyorsabb lenne?
Tessek megnezni a Szerencs-Miskolc szakaszt, IC 23 perc, gyorsvonat 25 perc, IP 33-34 perc, szemelyvonat 5 megallassal 36 perc.
En meg az otletetol is irtozom, hogy olyan palyakon, ahol 80-nal nagyobb a megengedett sebesseg IP kozlekedjen. Szombathely-Nagykanizsa tipikusan ilyen.
Nem ujabb es ujabb IP-k kellenek, hanem kenyelemben legalabb IP-szinvonalu szolgaltatas minden vonalon. Termeszetesen nem csak sugariranyban. Sok vonalon nem az IP a legalkalmasabb a forgalom levezetesere, nem lehet barhova atultetni az IP-t, mint mashol "bevalt" megoldast.
Hogy hol all meg egy IC, azt nem az hatarozza meg, hogy megyeszekhely-e, vagy elagazoallomas, hanem egyreszt az utasforgalom nagysaga, masreszt az onkormanyzati lobbi. Ami erosebb, mint barmelyikunk gondolna. Az egerszegi IC-t ha rajtam mulna csak Veszpremben, es Boban allitanam meg, ha ez igy nem valna be, akkor Ajkan is.
A szombathelyi IC-ket hulyeseg lenne atvinni a Bakonyon, mert egyreszt sokkal lassabb arra, hosszabb az egyvaganyu szakasz is, fontos a Gyor-Szhely kapcsolat fenntartasa, s ha megint visszajon a jo oreg bobai osszerakos-szetszedos jatek, akkor lottek az egesz IC-nek. Ha valamiert at akarjak tenni, az szerintem azert lehet, hogy ne kelljen a GySEV-nek rentet fizetni, hiszen MAV-palyan is el lehet jutni Szombathelyre.
Hogy Szombathely-Pecs kozott lepni kellett volna, az mar evtizedek ota latszik. Anno kb. 13 eve megemlitettem felelos helyen, hogy elkene egy vasarnap esti Zalaegerszeg-Pecs mentesito vonat. 8 evre ra beindult, identol mar Szombathelyrol is. Ez aztan nyaldossa a buszkesegemet... De hogy ezt fontrol nem lattak???
Pont ezen gondolkodtam tegnap! Igaz, én azt sütöttem ki, hogy Szhely-Pécs IP kellene a 60-ason keresztül, Nagykanizsai megállással, és sehol máshol (amolyan "IC pótlék" lenne) nem állna meg.
Vagy kellene építeni egy új háromrészes dízel motorvonatot normál és IC változatban, amivel el lehetne látni a kisebb forgalmú személyvonatokat (2-es, 20-az), amire azért még a Bz kevés, az IC változattal meg lehetne ilyen közvetlen vidéki IC-ket járatni másfelé is. Lenne rá kereslet!
Bence
Az a velemenyem, hogy nem hulyeseg, sot akar Szombathely
Barcs-Pecs viszonylatban (vagy kaposvar fele meg inkabb)
is lenne ertelme. Ezt egyszer vezerek beszeltek vasarnap este a vasutallomason, hogy ha csak vasarnap is, de megerne akar egy Szombathely-Pecs IC-t is, sot megkockaztatom Sopronbol is.
Még valami, ott felétek, Armand!
Filózok, hogy lenne értelme Szhely-Nkanizsa 2 pár IP-nek naponta. Egy kocsival megoldható lenne Szhelyről 10.25-11.45 és 14.25-15.45, Kanizsáról 12.35-13.55 és 16.35-17.55, vasvári és zsztiváni megállóval (lehet, hogy 1ó15p-be is beleférne).
Jó csatlakozás lenne Győrbe, és javulna a 17-es vonal komfortfokozata is (elvégre egy 80ezres és 50ezres városról van szó). Te laksz arrafelé, mi a véleményed?
A füzesabonyi megállás se mindig indokolt. Este a Miskolcról induló Lehárral jöttem már vagy 10-szer hétköznap, és max 2 fő szállt fel Füzesabonyban. Csak azért áll meg, mert délelőtt Pest felől van értelme (legutóbb szombaton a dugig tömött vonatról úgy 15-en szálltak le), és legyen egyforma a menetrendje oda-vissza (hülye érv). Ha megnézitek a menetrendet, kizárólag a helyiek használják.
Bocs, konverternek neveztem olyan elektronikus eszkozt, amely egyenfeszbol valtofeszt allit elo. Minthogy szabalyszeru volt az ottletem elarulom, hogy a 7663-as tanulo UV-nek a motordinamohangja erosebb, mint a legsurito! Megkerdeztem, mi eszik annyi levegot ezen a kocsin, hiszen nem is RET fekes, mire jokora derultseg kisereteben aszondtak, hogy nem hallani a motdin.-tol. Szoval arra akartam az inverter-konverter parositassal utalni, hogy ket elektronikus eszkoz egymasnak hattal forditva kellemesen el tud bogaraszni a 600V->1000V atalakitassal. A hatasfokukis jo, mig a szaggatassal csunyan lehet jarni. Pl. a KCSV7 motorjait egyedileg hajtjak, igy a 600V-ot 50%-ig szaggatva kapjak meg, amelyet minden utal. Motor ugyan van boven, de a kaszni mar inkabb nem szereti. Tenyleg milyen frekiken szaggat a KCS?
Hali Nogo!
"„csőrös" villanymozdony.... jópár ínyencség gőzösökről a 60-as 70-es évekből"
engem nagyon erdekelne, de az hiszem a T. Tasztaltarsak kozul is sokat.
A KBK lapokon megjelent egy uj oldal a szombathelyi villamosokrol, ahol sajnos mar nem talalhato meg a fotoanyag hozza. Meg lehet ezt a par kepet valahol talalni a halon valahol?
Valamelyik nap láttam a 1001-es Kockát (én így hívom). Remélem, nem csak álmodtam. Döbbenet egyébként, ennek a topiknak a hatására már többedszerre azon kapom magam, hogy a mozdonyok pályaszámát figyelem.
Az a kocsi a kompon talán a Csárdásból lehetett, gondolom a közvetlen malmői kocsi.
"Az elso Szilikbol mennyi el meg? 1003, 1007-et szoktam rendszeresen latni, ha jol emlekszem 1002-t lattam Kobanya-Kispesten athaladni, a tobbi merre jar? "
V43 1005, 1007, 1009 és 1010 is megfordul mostanában sűrűn Szegeden, lehet, hogy végleg odakerültek?
Korábban írtam, hogy kb. 2 hete rendszeresen répavonattal jár Szegedre V43 1101. Friss rajta a pályaszám felirat, érdekes számokkal van felírva. Nem lehet, hogy valami átszámozás történt itt is?
A 3Sat-on szokott lenni Vasutromantika neven egy sorozat, erdemes nezni. Ma koran hazaertem, beleneztem. Parkvasutakat mutattak, kb. 1:5-hoz aranyu gozmozdony vontatta szerelvenyt, hasonlo meretaranyu villanymozdonyokat (szinten mukodo vonalakrol). Most sajnalkozhatnak, hogy ott ilyesmire is van penz, nalunk meg a fontosabb dolgokra sincs, de inkabb hagyjuk.
Mutattak, ahogy a vonatokat kompra rakjak, es legnagyobb meglepetesemre es tipikus magyar kek-feher kocsit toltak a vonat vegen, rajta a javitgatasokkal, foltokkal... Egy kirakodasnal, egyszerre ket mozdony (247, regen BR106) pontosan egyszerre, szimmetrikusan huzta ki a szerelvenyeket a hajo ket oldalabol, nagyon szep felvetelek voltak.
Ma a keletiben megfigyeltem az egyik 1014-es tetejet, ket aramszedos volt. A multkoriban lattam bent 4 aramszedoset is, az miert jobb? A 2 aramszedosnek kulonbozik a ket fele? Az osztrakoknal mas aramrendszer van, de az aramszedot is kell "cserelni"?
Az elso Szilikbol mennyi el meg? 1003, 1007-et szoktam rendszeresen latni, ha jol emlekszem 1002-t lattam Kobanya-Kispesten athaladni, a tobbi merre jar?
A Deli pu. felujitas vegeztevel tunt fel, hogy Kobanya-felson mar menetirany szerint jarnak a vonatok, nem pedig forditva, mint eddig tettek. Ez csak ideiglenes vagy vegleges?
A mendei allomason ma egesz nap dolgoztak, a lassujelet okozo valtot szereltek a pest fele halado vaganyon, vegre!
Ezek szerint Vácra Szentes adja a tartalékot? Július végén a nostalgiával (424.009) jártam arra, akkor M44 512 volt a tartalék, ha jól tudom, ez a gép is szentesi.
Lehet, hogy nyitott kapukat dongetek (miutan meg annyi idom sem volt, hogy rendesen vegigbongesszem NZA iparvaganyait :((((, de Rakospalota Ujpest mellett a 14-es villamosbol kiszedtek egyet.
V43 1010 a hétvége óta Szeged-Bp. között jár, vasárnap gyorsal ment, ma reggel teherrel jött. Gyönyörű, friss festés, EUROFIMA felirat. Honnan került Szegedre ez a gép?
Az EUROFIMA-s gépek közül némelyik megkapja az új MÁV standard fűthető visszapillantótükröt (sok Szili, Csörgőn láttam, de Szergejen is van), de van néhány EUROFIMA-s Csörgő, amin a régi tükör van. Miért?