Keresés

Részletes keresés

Arthur Dent Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1062
Hi,
ha a Magasságos is úgy akarja, akkor hétfőn a Keletiben ott leszek!

MÁS.
Valahol lentebb (lusta vagyok visszamenni) olvastam a személykocsit sorozatainak listájáról. Az bizony érdekelné szerény személyemet is, ha lehet belőle kapni egyet, az remek lenne. Thanks!

Előzmény: Lehoczki Gabor (1059)
szobatudos Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1061
Sziasztok!

Oh, gyermekkorom, Oh, M61-gyel a Balatonra, aranylo buzamezok!!!

Dalia!

Volt szerencsem a minap 28 orat vonatozni Toulonbol haza.Kiraly volt, csak faraszto.
Amikor kier a vonat a tengerpartra, oh!!!
2-300 km a beach-en, egesz Genova-ig!!!
Irigyeltem is a nepeket rendesen, nekik meg tartott a nyar, nekem mar jonnom kellett haza...

werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1060






Képek a 20-as vonal bakonyi szakaszáról itt.

Előzmény: Lehoczki Gabor (1058)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1059
Természetesen mindenkit várunk! Relikviákat fotókat elő! (Én is kötök egy csomót a gatyámra, nehogy véletlenül épp én hagyjam otthon a képeket...)
Előzmény: ZöPö (1057)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1058
Jómagam biztosan, és remélem Káli Laci (Miko) is.
Előzmény: division by zero (1055)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1057
Ha el nem zavartok, én is.
Előzmény: division by zero (1055)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1056
Pedig éppen jelentkezni akartam... :-((

Tudom, Garzó Pista későn futott...

Előzmény: division by zero (1053)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1055
Akkor a találkozó: 1999. szeptember 27-én 19:00-kor lesz,
Bp. Nyugati 12. vg. bak?
Ki lesz még ott?
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1054
"Werner vannak képeid az esetről? "

Csak annyi van, hogy áll a NOHAB mellett a fűtőházban, de nem hiszem hogy látszani fog az égés helye. Mire találkozunk kiderül. Abban viszont biztos vagyok, hogy utolsó képem arról a gépről.

"Miért szokott a Púpos vezérállás kigyuladni?"

Csak sejtem, hogy elektromos oka van. Valami szikra lehet, amitől vagy leég az el. szekrény vagy talál egy kis olajat is...(?)

Előzmény: division by zero (1048)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1053
Biztos, hogy nem lesz 2-án különvonat, kaptam pár napja egy emailt tőle...
Azt írja csak 12-en vagyunk, úgy hogy visszamondta a dolgot (most még költség nélkül lehetett visszamondani), de egy későbbi időpontban újra megpróbálja megszervezni...

De azt hallottam, hogy mégse szedik fel a síneket a hídról, mivel stratégiai fontosságú. (gyakorlatilag az a kevés vasútihíd ami van a Dunán az mind az...)

Előzmény: Lehoczki Gabor (1051)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1052
"Ikarus sinautobusz... Csak azt nem ertem, hogy miert dizel-hidraulikus? Az eredeti hajtas miert nem volt jo?"

Nem hidraulikus, hanem hidromechanikus. Az indító fokozat egykörös hidraulikus, de ezután feltöltött hidraulika kör közvetítésével tisztán mechanikus erőátvitel van, több fokozatban. A fokozatok közötti kapcsolást a hidraulikus kör töltő-ürítő üzemével végzik, vagyis ez egy szimpla automata sebváltó a magasabb sebességeknél.

A dolog előnyei: fokozatmentes indítás van, amit a hidraulikaolaj nyomásváltozásával érnek el. Nehezebben melegszik és sokkal finomabb mint egy sima kuplung és a dízelmotor is egyeneltesebben terhelt, a kedvező hattásfokú és teljesítményű fordulatszám-sávban dolgozik. Magasabb sebességnél max 500 kW teljesítményig a szimpla mechanikusnak nincs párja, a hidrodinamikus viszont már gazdaságtalanul üzemel. Ezért kombinálták össze a kettőt anno.

Előzmény: Bölény (1027)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1051
Tudtok valami biztosat az október 2-i dunaföldvári különvonatról? Írtam a szervezőnek egy mailt vagy két napja, de nem kaptam választ.
sasd Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1050
A somogy intrecity a keletibe megy most a déli helyett?
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1049
A vinyómra, hogyha megint ügyeskednek a fiúk az Indexnél, el lehessen küldeni nekik...
Biztos ami biztos, azért más is lementhetné időnként...
Előzmény: werner (1047)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1048
Én is a 212-re emlékszem láttam egy pillanatra Rákoson a vonatból, de mire délután visszamentem már nem volt ott...

Werner vannak képeid az esetről?

Miért szokott a Púpos vezérállás kigyuladni?

Előzmény: werner (1046)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1047
"Topic (most már egy darabban) saved..."

Where?

Előzmény: division by zero (1040)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1046
"Tipp: Szerintem a 212 volt"

Igen, sajnos a 212 volt, vagyis a 004-es, a kedvenc Puposom. Mint oly sok többinek (pl. 205, 217) , a vezérállása égett le, gondolom az elektromos szekrényből csaphatott ki a tűz. Láttam, elég randa volt a látvány. A főgépcsoport viszont rendben volt.
Állítólag már el is vitték Szolnok felé, ez lehet Szolnok de lehet Záhony is. Mindkét helyen valszeg alkatrészt szednek ki belőle, a motor viszonylag új. De a kasznit sajnos nem lehet megmenteni, pedig attól volt 0-ás szegénykém. Ezért is gyanítom, hogy Záhonyba is vihették mert ott ilyeneket hogy kasznidarabok, TCk stb. fel tudnak használni a 0-ás Púposokhoz.
Egyszóval GYÁSZ!

Előzmény: gyurmosz (1035)
SzigDani Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1045
Troli ugyben a kovetkezo a forgalmi heyzet: Az IK260T palyaszama 600 volt (a tapfesz is:))))) , selejteztek, mert nem keszult tobb. Az IK411T nem a BKV tulajdona, futott egy ideig Romaniaban is, de nekik sem kellett. Asszem most Szegeden van, de meg utana fogok erdeklodni.
A BKV aszondja, hogy a troli draga, ezert nem vesz. Bosze Sandor szerint kornyezetvedelmi okokra nem erdemes hivatkozni, mert a mai motorok mar Euro 2-esek. Erre csak azt tudom mondani, hogy minel kisebb egy koromszemcse, annal melyebbre jut a tudoben, annal nagyob a felulete, igy annal karosabb... A troli pedig tovabb el, mint a busz, legalabbis a villanyberendezese 2 karosszeriat is ki tud szolgalni egymas utan.
Előzmény: Bölény (1027)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1044
Ákos:
"ha csak kötekedni akarsz, akkor rajta :-)"

Akar a fene...nem vagyok olyan típus.

"ne adj a számba olyanokat, amiket nem mondtam és vállald azokat, amiket Te mondtál."

Itt konkrétan mire célzol?

Werner

Előzmény: nohab (1036)
SzigDani Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1043
A rancajtos IK2x0 kozul azok maradnak meg 2000 utan, amelyeknek van uj rendszama. Azt voszont erdemes fotozni, ahogy rosszul fetettek fel az uj rendszamokat. (Pl. BU8933->BPI-654) Ezen kivul van a BU0671, amelynek meg kemenyes kipufogoja is megvan, bar mar az oldalara is kapott egyet. Vannak kepeim, majd felrakom a halora.
A 280-asok fiatalabbak, igy ayokat nem fogjak selejtezni (meg nincs is mivel potolni...)
Előzmény: werner (1013)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1042
Ja, a lényeget elfelejtette írni, de szerintem így is tudjátok: a 9.20-as pesti gyorson román kocsik vannak és visszaútban a 14.25-ösön is.
Előzmény: Lehoczki Gabor (1041)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1041
Az igaz, hogy nem mindenhol ügyelnek egyformán a mozdonyok tisztaságára. Az öregségnek, rozsdás lemezeknek, nem feltétlenük kellene párosulniuk koszossággal. A nyári 29-es Szergejek egy része tényleg eléggé mocskos volt (tegnap est direkt végignéztem a nyári képeket, amit a 29-en csináltam). Ellenpélda: a szegedi M62 057 is eléggé leromlott állapotban van külsőre, ütött-kopott, de azért viszonylag tisztán tartják, lásd pl. ezt a képet (sajnos, nem tudom, hogy kell linket csinálni): http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/diesel/m62/m62057d.JPG
Más:
A tűzeset M40 212 (ex 004) Púpossal történt, de szerinte Werner sokkal több részletet tud.
Más:
A hetfői szegedi napilapban (Délmagyarorszaág) már a sokadik olvasói reklamálás látott napvilágot a 9.20-as pesti gyors kocsijainak tisztaságával kapcsolatban. Az olvasó leírta, hogy szutykosak a kocsik, a WC nem használható, a közelébe sem érdemes menni, és a kocsik nincsenek takarítva. A MÁV reagálásában azt írta, hogy ismerik a problémát, de helyben nem kompetensek, és továbbítják a reklamációt Budapestre...
Előzmény: nohab (1036)
division by zero Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1040
Topic (most már egy darabban) saved...
disp_ Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1039
Meg ne harapjál már! Nem láttad a végén a Smiley-t?
Ne vedd már olyan komolyan...
Előzmény: nohab (1036)
scsabi Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1038
"A keletiben van Leo? Merre?"
"Kívül, a hőközpontnál"
Az volt a VF4, most a 31. vg-on van (13 mellett)
Előzmény: werner (1013)
scsabi Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1037
Kocsiszám-rendszer:
kb. 12 oldal+aktualizálás (új vasutak stb.). A fénymásolás OK, de hogy juttatom el?
Zlz kocsi:
Nem találtam a gyűjteményemben, de majd utánanézek. Sajnos a HM kocsik magánkocsiként futnak és elég kevés nyílt anyag van róluk, de sebaj...
Apropó HM, van néhány szép képem a néhai kormányzati motorvonatról (kívül-belül)
Üdv:
Csabi
Előzmény: division by zero (1019)
nohab Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1036
A legszörnyűbb az, hogy pl. M61,006, M61, 019 még nem volt lemosva a Csíkos balesete óta, és 010 is csak akkor, amikor Füreden lemostuk többen július közepén.

Werner,

ha csak kötekedni akarsz, akkor rajta :-) , ha nem, akkor ne adj a számba olyanokat, amiket nem mondtam és vállald azokat, amiket Te mondtál.

üdv,Ákos

Előzmény: disp_ (1033)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1035
Tipp: Szerintem a 212 volt, Werner 1-2 hete azt írta az átszámozásoknál, hogy ez a gép egészen "a múlt hétig szolgálta a MÁV-ot".
Előzmény: division by zero (1032)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1034
Nem tenné fel valaki? Ha én is megkapom, kiteszem az Extrára meg a Nexusra.
Előzmény: division by zero (1031)
disp_ Creative Commons License 1999.09.22 0 0 1033
Na meg az is lehet hogy annyit járnak hogy nincs idő arra hogy beálljon mosatni a fűtőházba...(tankolni is menet közben tankolják mint a vadászgépeket) :)))))))
Előzmény: nohab (1016)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!