Keresés

Részletes keresés

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.23 0 0 188
En epp annal az ominozus kanyar utan, a rendezo mogott lakom: a sinek legvonalban kb. 150 m-re vannak, tokeletes ralatas, a zakatolas is tokeletesen hallatszik
werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 187
"Hány Leo maradt ami még nem fütőgép? Az Északiban melyik van?"
Az 512-es.
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 186
Én főleg Szegedre jártam nyáron, nekem a Nagyállomás elötti kanyar zakatolása (itt már nem hézagmentes a pálya) jelentette azt, hogy "itt a NYÁR!"
werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 185
"A régi Déli: kifelé menet az alagút előtti házak, meg az öröm, hogy mindjárt ott leszünk"

Pontosan így jártam én is, de szombathelyi úticéllal... nekem az alagút előtti házak úgy 3--6 évesen ivódtak be aztán később összefolytak az Ajka környéki hegyekkel, erdőkkel és gyárakkal, olyan volt mintha nagy hegyek között vonatoznék. Aztán néhány éve hogy újra vonatozni kezdtem kibogozódtak a szálak.

division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 184
Gábor! email ment...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.23 0 0 183
Szeged es Bp. kozott a roman kocsik a 9.20-as (felfele) es 14.25-os (lefele) vonaton vannak. A dolog ugy nez ki, hogy reggel jonnek Aradrol (Arad-Bcsaba-Szeged), aztan 45 perc piheno utan tovabb BP. Visszafele viszont Szegedrol csak masnap hajnalban, az aradi sebessel mennek. Kb. egy honapja volt egy olvasoi eszrevetel a helyi lapban (Delmagyarorszag): a roman kocsi mocskossagara panaszkodtak. Szoval, aki Szeged es Bp. kozott utazik, az a fenti vonatokat nagyivben kerulje el. A tobbi vonaton viszont szepszamban talalhato frissen felujitott BMX kocsi, szepek es (meg) tisztak, megkaptak az 5 evente esedekes ablakpucolast...
Vahren Creative Commons License 1999.08.23 0 0 182
Sziasztok!

Gyuszi bá: köszönöm az információt. Azt hiszem maradok a 2. osztálynál.

division by zero: Épp a Szeged- Bp. vonalon járnak szép. új kocsik is ( a múltkor pl. a 6.50-es gyors), ahol még a 2. osztályon is élvezet utazni (speciel azok nem műbőr ülések). Szóval változó a minőség.

Matiz: itt Szegeden van egy modellbolt, szerintem a srác bármit képes beszerezni. :-) De azért írhatsz árakat, hátha. Mondjuk nem cserélek egyet se. Van még igazi családi ereklyém. PIKO modellek a 70-80 évekből.

Vahren

werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 181
"az Mdmot miért számít motorvonatnak, amikor akárhogyan is nézem, ez bizony egy egyszerű diesel. Utast se vihet, miért más kategória?"

Hogy beleférjen a koncepcióba. A MÁV ugyanis 1967-ben motorvonatra írt ki pályázatot a Ganznak viszont már volt egy meglévő konstrukciója (M46). Ez a jól bevált 12 VFE 17/24 motorból 1+2 fokozatú hidromechanikus hajtóműből állt. Ezt az alapkonstrukciót módosították úgy hogy tulajdonképpen csináltak egy mozdonyos ingavonatot, és a mozdonyba tettek pár köbméter levegőt poggyásztér gyanánt. A Ganznak ugyanis sok kínt okozott a fejlesztéseknél a MÁV 11 tonnás max. tengelyterhelésre vonatkozó kívánsága és ezzel a trükkel ez megoldható volt. Viszont a fűtőgépcsoportot át kellett rakni máshová, így került az a vezérkocsiba. A MÁV annyit nyert a dologgal, hogy ez a könnyű mozdony tehervonatot is vontathat lévén négy hajtott tengelye. Ezt Szentes vidékén ki is használják répaszezonban. Sok csereszabatos alkatrésze is van más mozdonyokkal.
A gondot az elnevezés okozta. M46 mégse lehetett, mert ez egy motorvonat, hiába ingavonat. Motoros részébe utas ugye nem szállhat bele, mert ülése nincs, tehát nem lehetett A, B vagy más mot. Viszont lehet dízelmozdony is, tehát akkor mégis M. Meg ugye ott van a poggyásztér (D), lett tehát MDmot és így lett egy szabályos dízelmozdonyból "motorkocsi".

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.23 0 0 180
Szoval a tura:
Ha jol emlekszem, szeptember vegen lesz 3 eve, hogy utoljara vonat kozlekedett Pbozsok es Pecsvarad kozott. En szemely szerint is nagyon szerettem ezt a vonalat: gyonyoru taj, tobbszor megfordultam az akkor meg letezo Szeged-Pecs vonattal erre, raadasul ezen a vonaton es vonalon zakatoltunk a pecsi epitotaborba, 12 evvel ezelott: akkor ismertem meg a felesegem. Visszautban mar egymas mellet ultunk, illetve az ablakbol neztuk a gyonyoru tajat. Szoval, ez 1987-ben volt...
Kb. 2 honapja merult fel bennem az otlet a turaval kapcsolatban. Aug elejen arra jartam, es EMBER-t lattam a vemendi allomas szolgalati helyisegeben: kiderult, hogy a tehet felmegy Vemendig kedden es csutortokon. Ez alapjan a terv:
Mindenki ahogy tud, eljut Bataszekre. Kulonvonat (BZ) Vemendig (indulas az IP erkezese utan). Vemendtol Pecsvaradig egy kis 21 km-es seta a palyan, onnan vonattal Pecs, majd Bp. Az eredetileg tervezett idopont aug. 29 volt, de a MAV-tol meg nem kaptam meg az arajanlatot a BZ-re, igy valoszinubb szept 5 vagy 12. A tura minden vasutbarat szamara nyitott. Aki szeretne jonni, emilben jelezze nekem (nev, cim, telefon).
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 179
Egyébként egyre jobban sajnálom, hogy az én szüleim utálták a Balatont, így kimaradtam a régi Déliből, meg a Nohabokból...
Most a 11-kén a külön vonattal utaztam életemben másodszor Nohabos vonattal...
Elöször akkor, amikor a Hámánosok szerveztek egy gyermeknapi különvonatot a fütőházi dolgozók gyerekeinek, kb 85-ben, akkor Magyarkútra mentünk...
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 178
Kollégák lehet, de mi nem...
ZöPö Creative Commons License 1999.08.23 0 0 177
Naná, hogy emlékszem, az volt a boldog ifjúkorom! :-) Sőt, az az igazság, hogy csak zöldben emlékszem rá.

A régi Déli: kifelé menet az alagút előtti házak, meg az öröm, hogy mindjárt ott leszünk Balatonon. Befelé pedig (általában este jöttünk haza) ahogy az INTRANSZMAS kék neonja bevilágít az ablakon, már csak lépésben haladunk, mindjárt egy döccenés...

Mondjátok, hülye az az ember, aki a 004-es képeit látva azzal küzködik, hogy el ne bőgje magát? A kollégák biztosan furcsán néznének rám...

division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 176
Gábor! erről szerveződő túráról egy kicsit bővebben...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.23 0 0 175
Mellekvonalakhoz kapcsolodva:
aug. elejen Villanyban jartam, tobbszor volt szerencsem megcsodalni a Villany-Barcs BZ-t: nem volt olyan, amikor ket kez kelett volna az utasok megszamlalasahoz... Szombat este pedig Solton lattam az utolso szemelyt este 3/4 9-kor: UTAS NELKUL. A gond szerintem azzal van, hogy a vasutat nem 2-300 lelkes falvak kiszolgalasara talaltak ki. A 151-es vonal is akkor ert volna valamit, ha Dunapatajtol az eredeti tervek szerint tovabbepitik Kalocsan at Bajaig. Ugyanez a helyzet a 64-essel: azon ne csodalkozzon senki, hogy Szebeny vasuti megallohelyen (ami a falutol kb. 2-3 km-re van, raadasul biciklivel is csak mondjuk Pantani tudja megkozeliteni az emelkedo miatt) nincs forgalom: ennek a vonalnak az lenne a feladata, hogy a Del-Alfold es a Del-Dunantul kozott megfelelo kapcsolatot teremtsen. Erdemes megnezni azt a hatalmas autobuszforgalmat Baja es Pecs kozott! Ha legalab 60-asra megcsinalnak a palyat es egy sebesvonat 1,5 ora alatt Bataszekrol odaerne Pecsre, biztosan a vonatot valasztanak a busz helyett! Raadasul azt sem szabad elfelejteni, hogy megvan a vasut Szeged-Roszke-Szabadka-Bacsalmas-Baja vonalon, ami hosszu tavon remenyt kelto lehet.
Mindenesetre a 64-es rohad, ezert probalom megszervezni ezt az emlekturat es a Bataszek-Vemend BZ-s kulonmenetet.

Bocs, ha feltartottalak benneteket!

division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 174
Kisvasutak napjai:

1999. szeptember 4. Balatonfenyvesi GV.
1999. szeptember 11. Nyírvidéki kisvasút
1999. szeptember 18. Széchenyi Múzeumvasút, Nagycenk
1999. szeptemebr 25. Gemenci ÁEV
1999. október 9. Szilvásváradi ÁEV, A kisvasúti napok zárása.

2000. április 8. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
2000. április 15. Almamelléki ÁEV
2000. április 22. Debreceni Zsuzsi kisvasút
2000. május 1. Mestegnyői ÁEV
2000. május 6. Börzsönyi ÁEV
2000. május 6. Lillafüredi ÁEV
2000. május 13. Kaszói ÁEV
2000. június 2. Felsőtárkányi ÁEV
2000. június 17. Mátravasút
2000. július 1. Feketebalogi kisvasút (Szlovákia)
2000. július 8. Debreceni Vidámparki kisvasút
2000. augusztus 5. Beregszászi kisvasút (Ukrajna)
2000. augusztus 12. Kecskeméti kisvasút
2000. augusztus 19. Pálházai ÁEV
2000. augusztus 20. Tiszakécskei kisvasút
2000. augusztus 20. Mecseki kisvasút
2000. szeptember 2. Balatonfenyvesi GV.
2000. szeptember 9. Nyírvidéki kisvasút
2000. szeptember 16. Gemenci ÁEV
2000. szeptember 23. Széchenyi Múzeumvasút
2000. október 1. Marosvásárhelyi kisvasút (Románia)
2000. október 7. Szilvásváradi ÁEV

werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 173
"A '60-as évek végén, '70-es évek elején a tapolcai vonalon a személyvonatokat egy zöld színű dízel (dízelelektromos) gép húzta"

Az bizony a Púpos!!! De mázlista vagy hogy láttad zöldben! Csak a piros kockákat tudnám elfelejteni...

Meg a régi Délire is biztos jobban emléxel! Tele Nohabbal, Pupossal, Szergejjel...!

werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 172
Duna TV:
Én nem foghatom (bezzeg a hülye csigásokat azt igen) valaki felvette?
werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 171
Bagojj levelére:

"De nálam attól még nem vasútbarát valaki, hogy szeret különvonatokon utazgatni, azt élvezi, hogy húsz mozdonycsere van a vonaton"

Ezek a különutak olyanok mint a gőzös nosztalgiavonatok, ezért azok az emberek (vasútbarátok) akiknek nem mindegy hogy mi pöfög vagy dohog a vonat előtt élményt jelent, hangulatot, és ezért bizony tejelnek keményen minthogy a MÁV nem veszteséggel járatja ezeket a vonatokat. Talán csak az a szokatlan ezekben, hogy dízelek húzzák őket. Sajnos meg kell szokni, hogy a dízelvontatás is lassan úgy jár, mint a gőz, annyi különbséggel, hogy kisforgalmú vonalakon is megmarad, de ott általában olyan járművekkel, mely a vasútkedvelők többségének nem szerez túl sok örömet (bocs a kivételektől).

"meg hogy lehet fényképezni mozdonyokat"

Asszem értem mire célzol, de ez a megfogalmazás túl tág szerintem...

" a vasúti személyszállítás a világon sehol nem nyereséges"
Japánban az tartja el az áruszállítást...

"olyan vonalak üzemeltetésére, amik baromira veszteségesek... Kisújszállás-Kál-Kápolna..."

Igen, ismét a mellékvonal-probléma, amelynek persze több aspektusa van. Mert nem hiszem hogy olyan iszonyú sokba kerülne napi 1 Bz-nek hatszor végigfutni, ráadásul úgy hogy forgalmista is alig kell már mert a legtöbb állomás is csak megállóhely. Az egyetlen dolog a pályafelújítás de arra amit költenek a MÁVnál nem lehet túl sok, különben is az a napi hat pár vonat nem hiszem hogy túl sokat rongálja a pályát. Ebből jönne az a nagy veszteség? Valakinek az volt az ötlete hogy a mellékvonalakat meg kell szüntetni mert útban vannak és kitalálta hogy azok veszteségesek. De ahol megszűntek, ott a LAKOSSÁG szívta meg, pedig a lakosság érdeke a mellékvonalakon az a pár vonat mint alapszolgáltatás. És a MÁV szolgáltató, legalábbis annak kellene lennie.

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.23 0 0 170
Igen össze kéne szedni a Gigantok közül a régieket.
001 - még megvan, de merre?
002, 003 - szétvágva, a 3-as fülkét nemrég bevitték az Északiba, valószínűleg a törött 047(?)-eshez.
004,005,006,007 ők még egybne vannak.
006-007 Kelenföld körül maszkál, a 007-est én is láttam a Keletiben (és valahogy örültem is neki :-)) de a másik kettő merre megy?
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 169
Hány Leo maradt ami még nem fütőgép?
V41 523, Miskolc
V42 257, Miskolc
Az Északiban melyik van?
werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 168
"és honan kapott 120-as forgovázat?"
Ugyanaz a forgóváz van alatta, mint régen. Azért állt meg, mert totál laposak voltak a kerekei és a járműjavítóban 120-as talpakra cserélték ki a a 160-as kopott talpakat.

"003 alól?"
A 003-nak a szerkezeti elemeit hasznaálják fel, pl. a vezérállásokat elrakták és az egyikből szándékoznak meggyógyítani a balesetes 047-est.

" És a 004-007 merre járkál, ha már előszedték őket? "
A 004 és 005 még áll, a 006 és 007 teherezik, a hegyesi és a dunaújvárosi vonalon, de a 007-et láttam már IC-vel is meg többször a Keletiben.

division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 167
A KBK jól van, csak a honlapjuk tünt el, valami zűr volt a szerveren, és eltünt a fele, ezután kaptak egy csomó anyázó levelet, erre leszedték a maradékot is. Sikerült telefonon elérni Marosi Gyulát (a honlap szerkesztőjét), aki azt igérte rövidesen újra lesz honlap, dolgoznak rajta...
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.23 0 0 166
Sajnos, néha még a rendes festés felújítására sincs pénz, nem hogy arra, hogy a vasútbarátok kedvéért eredeti festést készítsenek. Az egyetlen megmaradt M46-ot meg kellene menteni, egy (ha nem az egyetlen) Hargita motorvonat ott pusztul az Északi oldalában - mellette egy Leo - szóval... Állítólag egy MDmot-ot is átfestettek túlórákban az egyik fűtőházban, és nagy balhé lett belőle. V43 1145 festése körül is volt valami...
Mikó Creative Commons License 1999.08.23 0 0 165
Sziasztok! Most csatlakoztam a topichoz (egyébként a gigantosok KL néven ismernek).
Bölény megjegyzésére reagálva egy kis autó / IC vonat összehasonlítást tennék az általam oly gyakran látogatott Bp-Miskolc vonalra.
Autóval 2 óra 30 perc az út, beleértve egy 5 perces egészségügyi könnyítést is, és a szabályok betartását.
Vonattal az út 3 ó 40 perc (50 perc a Keletiig, 20 perc jegyvásárlás, 1 ó 52 vonaton, 8 perc várakozás villamosra, 30 perc villamos Miskolcon).
Autóval a benzinköltség (6,5 literes fogyasztással) 2340 ft, az M3-as 900 ft, összesen tehát 3240 ft.
Vonattal a költség 1865/fő (160 ft-os BKV átszállójegy, 1310 ft a 2. osztály teljesárú, 320 a helyjegy és 75 a miskolci villamosjegy).

Megjegyzem, az összehasonlítás nem tökéletes, mivel hiányzik az autó amortizációs és fenntartási költsége. Ugyanakkor egyéb nehezen számszerűsíthető előnyök/hátrányok is vannak, mint pl. vezetés közben nem lehet ám olvasgatni vagy szundítani, de autóval nem kell napi 6 időpont közül valamikor indulni.

Remélem, nem untattam senkit.

Mikó

division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 164
és honan kapott 120-as forgovázat? a szétvágott 002 vagy 003 alól?
És a 004-007 merre járkál, ha már előszedték őket?
A 007-t a Keletiben láttam pár hete...
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.23 0 0 163
Mi történt a Kisvasutak Baráti Körével? A honlapjuk nem üzemel sajnos, pedig nagyon alapos anyag volt. A hétvégén Gyöngyösön jártam, mindenképpen ki kellett hát menni a kisvasúthoz..
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 162
Azért 1:1-ben még is csak jobb lenne...
werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 161
" Igaz, a forgóvázai tovább élnek V63 006 alatt (ex. 106), de azt mondták már nem mehet 160-al. Valakit tudja mi ennek az oka? "

Az a forgóváz (Ganz UFC) nem volt valami jó járású, a vezérek szerint, ezért is szerezték be a Krupp-licencet. A megmaradt UFC-s gépeket sem járatták túl sokat, bár mostanában nagyon kell a Gigant ezért ismét előszedték azokat is. A 106 is javítást-festést kapott és 120-as forgóvázakat, tehát most ismét 006.

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.23 0 0 160
Zöld Púpos? Menj be a Deák modellsportba (a Kálvária téri boltba); ott van a falon egy vitrin, benne figyel a spenótbébi :-) Amennyire emlékszem, még az eleje is kockásra van festve, ahogy kell. Modellvasút-kiállításokon is szoktak ilyenek lenni. Ki tud valami hasonló rendezvényről? Lesz ilyen mostanában? Utóljára tavaly a Petőfi csarnokban voltam ilyenen; idén is lesz?
A múltkori csörgő-üzletről jutott eszembe: ha valakinek kell valamilyen modell, vagy van felesleges/elcserélhető modellje, nem kell visszatartani :-)
werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 159
"De minek is magyarázkodok? Valóban Studenka Vagonka."

Becsülöm a csehekben, hogy van önkritikájuk. A Bz tényleg egy vagonka...

A mellékkocsiknak viszont jó kis panorámaablakaik vannak, melyeken át a mellékvonal állapota jól figyelhető, no meg a táj is, ha már utazunkl... mindez persze ha éppen nem akasztanak mögéjük még egy motoros kocsit. Mert abból kilátni csak a vezér mellett ülve lehet, de azt is csak akkor ha a kalaj nem foglalja el a helyet...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!