Nekem is volt ilyen problémá,hidegen magas melegen szinte nem is volt alapjárat,igaz ez egy Babetta volt.Kicseréltem a gyújtás alatti simeringet és meg is szünt a probléma.A keresztfiam simsonjának is ilyen problémája volt és ott is ugyanaz volt a baj oka(simering)
Elképzelhető hogy a kis golyó (vagy ami helyette van) a pálca mellé szorulhatott. Ott a tengely elején ahol még szélesebb a furat. Felrakta a deknit behúzta a kuplungot és nem jött vissza teljesen a cucc. Aztán ott kalimpált excenteresen az egész amikor indítani próbált. Kuplung meg nem tudott teljesen összezárni és ezért nem forgatta meg rendesen a motort. De nem is biztos hogy jó sorrendben volt/van benne az egész.
"kuplungpálcát megnéztem benne van minden,az utolsó darab a nagyobbik pálca nemakar kijönni"
Mondjuk lehet a levette a kuplungot és arról a feléről nézte.
De ezen kívül bármit eltudok képzelni, így is alig értettem az egészből a valamit.
Alapszabály hogy melegen állítunk alapjárat (igaz hidegen is hogy valamelyest legyen alapjárat)
A tű nem az alapjárat beállításra szolgál, én nem nyulnék hozzá
Olyan is lehet esetleg hogy a karbi suberháza van már kikopva (igaz ha ki van kopva inkább akkor alacsony alapjáratot nem tudsz neki adni)
Vedd le a szűrőt és ténylegesen nézd hogy emelkedik e a suber (utángyártott dolgokban én már nem hiszek) és probáld így beállítani (a te fajta légszűrőd nem ad neki nagy előfojtást, tehát szűrő felhelyezés után nem esik le a a beállított alapjáratod)
Állítócsavar vége kúposra van esztergálva, az a része emelgeti a súbert. Ha befelé tekered és a kúpos vége eléri a súbert akkor kezdi megemelni. Teljesen betekerve emeli meg a legjobban. Alapjáratot melegen kell beállítani.
Vettem egy új súbert, ma beleraktam hidegen állítottam egy kicsit magas alapjáratot, és mikor hazaértem nagyon alacsony volt.Szinte már fulladt és tekergettem a csavart de nem változott csak mikor teljesen betekertem akkor emelkedett.Lehet, hogy a tűn kellene állítani?
És még valmit szeretnék kérdezni,van itt nemmessze tőlünk egy pionir,annyit tudok róla hogy volt generálozva,a festése eredeti naracssárga.Tudja e valaki hogy diszcsikos hátsósárvédős pionir lehet e vagy ilyeket még nem festettek narancssárgára?mert képen még csak diszcsik nélkülit láttam naracssárgában.
Köszi szépen de minden megjavúlt,a kuplungpálca kiesett,eltűnt a furcs hang,csak egy kisit játszodtam az alapjárati csavarral,csak apám hozzányúlt a többihez és most olajos a füst,tiszta olja a hátulja
Pálca valószínűleg azért akadt el berakáskor mert a tengely belső furata keskenyebb, ezért ott van egy lépcső. De ha nem megy bele akkor csak bele kell nézni! Egyből látszik mi a gond! Lehet nem is ezért nem ment bele. Indítsál pálcák és golyó nélkül.
De nem is egyértelmű a dolog. Berakáskor elakadt vagy nem jött ki mert beragadt?
Kis pálca és a golyó is mozog rendesen? Amikor tolod forgatja a motort is vagy csak csúszkál a kuplung?
Még széltszedem a kuplungot és megnézem miért ragdt be oda a pálca,és mostanába amikor raktam bele a kuplungpálcát alig tudtam belerakni belemnt úgy 3 centit és utána megakadt mozgattam benne és utána bement,azelőtt nem emlékszem hogy akadt volnao berakáskor,lehet ez a baja?
Akkor hajolj közel és nézd meg honnan jön az a hang. (Videót is innen lett volna célszerű csinálni.) De inkább azt hogy miért nem indul? Ha szikra (kérdés hogy jó időpontban-e) van akkor töltsél egy kis benzint a hengerbe vagy a forgattyúsházba. Volt hogy egy kivénhedt dezodorral (hajtógázas) indítottam.
Alaplapot jelöld össze és vedd le. Akkor nem ér bele biztosan ha nincs is ott. Én a lendkerék mágnest is levenném. A világítást a világítótekercsre kötötted rá? Meg mé' nem jön ki az a kuplung pálca? Annak teljesen szabadon kell mozognia.
Valamit próbálj kizárni mert egy kis nyiszogó hang után senki se fogja több száz kilométerről megjavítani. Ez egy szoci motor bármikor bármi indokolatlanul rossz lehet.
Amikor gyertya nélkűl rúgom vagy mozgatom a kereket akkor is csinálja de akkor kicsit más a hangja,a csava nem érhet sehova mert kb 3 hete volt csinálva és azóta mentem vele teganpelőttig gon nélkűl majdnem 80 km-t,az áramot a kis tekercsről vettem,előtte ment a lámpa is csak kikötöttem és tegbap kötöttem vissza
Ebből aztán sok mindent nem tudtunk meg. Akkor nem csinálja ha álló helyzetben berúgod vagy sebességben forgatod a kereket (ezért mondtam hogy vedd ki a gyertyát hogy könnyebben átforogjon)? Ha nem jön ki a nagypálca hogyan mozgatja a kuplungot? Hogy kötötted be a hátsó lámpát? Honnan vetted le az áramot?
Nem fúrta át a haverod azt a blokkot amikor menetet javított? (:]) Nem ér bele az új csavar sehova?
Ha valki tudja hogy mi lehet az irja le kérem,vagyhogy mi okozhatja ezt,a dinamót nem aakdályozza semmi,csapágy meg nem tud elkopni egyik napról másikra úgy hogy be se voolt gyújtva,előző nap még ment,kuplungpálcát megnéztem benne van minden,az utolsó darab a nagyobbik pálca nemakar kijönni,de működik rendesen,nem akad