Abban reménykedtem, hogy hátha a gyáll-felsői útátjárót újítják meg belőle...
Azért ez kicsit fura. Van egy útátjáró Budapest közvetlen közelében, amelyet heti 308 nagy és közepes elővárosi vonat terhel és van benne egy huszas lassújel. Van egy másik útátjáró is. Ez Kecskemét környékén van, heti 28 vonat érinti és nincs benne lassújel.
Nos hát tegnap megfigyeltem kb. mi is zajlik a "vicinálison". Reggel szinte csak a Desirok járnak, napközben jelennek meg a Csörgők (3 Posta-Bhv+Bdt100 vezérlő) és az Uzsgyik, az esti fordák újra Desirok többnyire. Panaszt nem nagyon hallottam a járművekre (habár az Uzsgyi gyakran nem elég Ócsa és Köki között), viszont némely kaller szerint kánikula idején előfordulhat 20-30-as sebességkorlátozás Kispest és Dabas között bizonyos szakaszokon (felpúposodnak a sínek).
A délutáni Kecskemét-Lajosmizsét Uzsgyik viszik. Az utasszám sokat nőtt a lenti szakaszon (hetényiek szerint).
Egy napra eluzsgyisodott a 142-es déli vége. A délutáni Kecskemét-Lajosmizse vonatpár mindkét vonata uzsgyi volt, Lajosmizsére dupla, Kecskemétre szóló motorvonat közlekedett. A képen a 2963. számú vonat.
A nagy nyári ócsa-inárcs felújítás valahogy törlődött a VPE honlapjáról. Pedig komolynak tűnt az elhatározás, még az idei hálózati üzletszabályzatba is bekerült.
Sok éve utazok a Kecskemét környéki szakaszon, de ilyen vonatot errefelé még nem láttam. Konténereket is szállító vonat érkezett Lajosmizsére. A pénteki tehervonat 3 East és két Sgnss kocsit hagyott az állomáson. A két konténerszállító kocsin Innofreight feliratú konténerek voltak, amelyekbe a gyártó honlapján látható képek alapján fűrészpor vagy faapríték kerülhetett.
2011. június 16., 12:21-től A felvételen látható az átépítés alatt lévő metróvégállomás és az épülő KöKi terminál. Kapóra jött, hogy épp bent állt egy Lajosmizse felől érkező személyvonat, élén Classic Csörgővel!
Ma délután kedélyes kis jelenetnek voltam tanúja Táborfalván. Az állomáson gyülekező ifjak körében oly' emelkedetté vált a hangulat, hogy azt egy kisbusznyi rendőrnek kellett visszarántania a földre. Táborfalván szép lassan ki lehet tenni az Örkény-2 táblát.
Tavaly a Kőbánya-Kispest - Kispest szakasz felújítása volt betervezve, amiből csak a kispesti villamos kereszt kicserélése valósult meg. Tartok tőle, hogy az idei pályaépítés is hasonló sorsra jut.
Nézegettem mindenféle fórumokat, de ez a térkép volt a legrészletesebb információ, amit ki lehetett nyerni. Nem tudható, hogy a jelölt vonalakon milyen beavatkozások lesznek.
Ebből kiindulva (107 km = 5,5 milliárd HUF) szerintem valószerűtlen, hogy a következő 3 évben megkezdődne a villamosítás. Márcsak azért is, mert az Dabas-Bp szakasz fölé vezetéket húzni olyan lenne, mint Rolex karórát aggatni egy éhező hajléktalanra. A villamosítás nem eredményezné a sebesség növekedését, vacak síneken az új flirt is csak dűlöngél.