Kérdés: adott egy Z16XE motor (Opel Meriva 2004. év végi gyártmány, 2005 modellév, a motorvezérlő Delco Multec HFSI-2.5). Ki vállalná/ki tud korrekten downgrade-lni E4-ről E2 verzióra katalizátor, második Lambda és EGR deaktiválással (szoftver/kalibrációs táblázatok cseréje)? Ha valakit érdekel, akkor az ECU flash-be töltendő E2-re módosított vezérlő programot be tudom szerezni (csere-bere alapon: adom a programot cserébe azt feltöltik az ECU-ba).
Márkaszervízekben NINCS chiptuning, ez egy nagy átb...
Ha márkaszervízben csinálnak (bármelyikben) chiptuningot neked, akkor biztos lehetsz benne, hogy valamelyik "profi" szerelő fog neked egy tuning boxot beépíteni "jobb" esetben.A rosszabb esetben megpróbálják átírni a szoftvert valamilyen crackelt kínai tuning kütyüvel.(Ezután általában jöhet a motorvezérlő csere). :-) Gyárban tuti, hogy ezt nem engedik a márkaszervízeknek!
Én a kezdeti fellelkesülés után mindig tuningtalanítom a gépem, jobb a békesség alapon.
Soha nem nyúlatnék bele a motorvezérlőmbe, ezért csak dobozokkal kísérleteztem. Mind vacak volt, ez volt köztük az egyetlen értékelhető, de ez se tud mindent, amit egy csippelés.
Chiptuninghoz,ECO-tuninghoz van többféle UV-Eprom 2732,2764,27128,27C256,27C512,27C010A ha kell, a kívánt megadott memória tartalmat is beletudom égetni,elküldött file-ból,kiolvasást is..: www.cbradios.5mp.eu =>Elektronikai vegyes alkatrészek cím alatt.
Üdv! Bács-Kiskun megyében tudnátok ajánlani egy Chiptuninghoz ténylegesen értő, nem kontár emberkét? Igazából nem tuning géne, hanem az előző tulaj által tuning célzattal szétbarmolt vezérlő elektronikát helyrerázni. Ford Transitról van szó egyébként 2007-es évj.
szeretném '97-es, 1.8TD-s mondeomat chiptuningoltatni, azonban eddig akit kérdeztem, azt a választ adta, hogy nincs megfelelő szoftvere hozzá (Szeged). Tudnátok segíteni?
Egy 1993-as Opel Gsi 16v -vel rendelkezem. (c20xe, motronic 2.5)
Az alábbiakat szeretném művelni vele: - motorfúrás - főtengely köszörülés - kovácsolt dugók 10.5 vagy 12.5 kompresszióval - kovácsolt hajtókarok vagy a régi hajtókarok kis mértékű könnyítése, polírozása, súlyozása - lendkerék kis mértékű könnyítése - ARP csavarok a hajtókarhoz, fötengelyhez, hengerfejhez? - főtengely, lendkerék, kuplungszerkezet kiegyensúlyozása - olajszivattyú csere (állítólag a Z20let olajszivattyúját is fel lehet rá szerelni, 30%-al nagyobb a szállított mennyisége) - dugattyú hűtő olajfúvókák beépítése a főtengely nyugvócsapágyfészkekbe - hengerfej rendberakása (beömlők, kiömlők bővítése, polírozása, ha szükséges akkor szelepek, szelepvezetők, hidrotőkék cseréje) - a vezérműtengely maradna a gyári - szívócsövek illesztése a beömlőhöz, polírozása - powercap - állítható benzinnyomás szabályzó, esetleg nagyobb szállítási teljesítményű injektorfejek beépítése ha szükséges - MSD gyújtáserősítő, trafó, kábel (Magnecor, Crane, Nology?) - 2 csöves 60-as kipufogórendszer - és a végén mindezeket összelőni egy profi chiptuningal!
Mivel magam is autószerelő (igaz hogy nem gyakorlom a szakmám) vagyok, értek egy kicsit a témához, a tuning is régen érdekel, sok mindent olvastam már róla, az elmélettel tisztában vagyok, de azoktól várnék segítséget akik átestek már ilyen felújításon, vagy van tapasztalatuk ilyen tárgykörben. a kérdéseim a következők lennének:
- tud-e valaki olyan chiptuningos céget akik tényleg bele tudnak nyúlni a különböző jellegmezők (gyújtás, befecskendezés) rejtelmeibe, és többszöri teljesítménymérő próbálgatás után tényleg az autóhoz tudják illeszteni a vezérlő epromtartalmát, és nem csak egy adott cég fix programját írják be a vezérlőbe? A chiptuningal én gondban vagyok annyi mindent olvastam már róla, itt a fórumon is vitatkoztak eleget, de hogy a jellegmezők értékeit állította hozzáértően valaki, konkrétan még nem hallottam senkitől. Csak spéci motorvezérlőegységeknél láttam ilyesmit. Végül is a lényeg az lenne hogy a magasabb fordulat és a polírozás következtében beáramló többletlevegő mennyiség ne szegényítse el a keveréket, ne okozzon túlhevülést az égéstér körüli alkatrészekben. A gyári légtömegmérő tudja érzékelni ezt a többlet levegőmennyiséget, bele fér az érzékelési tartományába? Vagy elég ha csak nagyobb üzemanyagnyomást állítunk be? stb stb Ez a vezérlőegység/befecskendezés téma egy kicsit ködös még nekem... Valaki beavathatna ezekbe a részletekbe....
Kedves Törölt nick! Kizárólag azért írok, mert az elmúlt hónapok során több ügyfelünkben felmerült, hogy valamilyen közünk lehet S8quattro és a közted zajlott párbeszédhez.
A további félreértések elkerülése végett itt leszögezném, hogy az MMC Autochip hozzászólásai az index fórumon kizárólag "autochip" felhasználónévvel olvashatók.
Sem most, sem a jövőben nem kívánunk azonosulni az általad képviselt alpári hangvétellel. Név nélküli hozzászólásaidból csak annyi derült ki, hogy utálod a pestieket, de úgy gondolom hogy ez a te magánügyed és nem erre a fórumra tartozik. Amúgy az hogy valaki normális vagy nem, véleményem szerint nem lakóhelyfüggő.
Idézet a 88-as sz. hozzászólásodból: "Olvasom a neten, hogy aszongya:.." A fentiekből az következik hogy tudsz írni olvasni, bár felmerültek kétségek miután a weboldalunkról szó szerint másoltál ki mondatokat. http://autochip.hu/jogi-kozlemeny
Azzal hogy névtelenül hőzöngesz a fórumon, senkinek semmilyen formában nem nyújtasz segítséget, és nem tartom valószínűnek hogy erre bárki kíváncsi lenne. Ennek a fórumnak nem ez a célja. S8quattro (akit nem ismerek és semmilyen kapcsolatban nem állok vele) szerintem túl sok energiát áldozott rád, azt hiszem már ő is úgy gondolja hogy fölöslegesen. Van akin lehet segíteni, van akin nem.
Erre meg csak annyit,te bunkó őstermelő seggfej vagy.Traktorokat szerelj,azokon van adagoló.És mostmár keress tényleg másik topikot.Kopj le,tűnj el,vagy ahogy fel tudja fogni az a mákszem a fejedben.Oldd meg,aludd ki magad,verd ki,keress egy tehenet,kecskét,vagy ami benéz hozzád reggel az ablakon,és dugd meg,stb...
Okostóbiás,csak hogy tudd.A keskeny sávú szonda működési tartománya simán bele esik egy benzines motor normál működési tartományába,azaz 0.8-1.1 között.Ha te ezen kivül programozol szivókat,amit felsoroltál,akkor az a te bajod.Amiket te csinálsz,azok bontó szökevények.Nem kimondott tuning alapok.Mindet meghagyom neked.Mind szivó kacat,örülni kéne,hogy még megy.Pont olyan,mint egy öregasszonyt gázálarcban hátizsákkal hegyre felfelé futtatni.Egészségedre.De senki nem kiváncsi eztán sem rád. És ha adagolós a nicked,akkor változtasd meg szélessávú szondásra.Vagy egt-re...
A paraszt te vagy itt a stílusoddal. Amúgy nem attól valaki egy ember , hogy pesti. Elmehetsz bárhová a 10 éves tudásoddal de a konkrét kérdésekre a mai napig nem adtál választ, helyette személyeskedsz. Ehhez értetek meg az átveréshez.
Még mindig keskenysávú gyári szondát nézel OBDII-n, ami nem jó semmire legalábbis pont tuningra nem. Márpedig a ügyfelek tuningot akarnak, nem zöldkártyát.
Tehát mivel mérsz valós gyújtást ? Mivel mérsz valódi keveréket ? Mivel mérsz kipufogógáz hőmérsékletet ?
Mert ha semmivel csak ámítasz, igazi tuningot nem csinálsz sőőőt adott esetben még rontasz is a teljesítményen.
Nem szoktam leállni ilyenekkel foglalkozni,aki idejön,beköp egy fikázós hsz-t,de ami sok,az sok.Hiába irok bármit.Én részemről régen befejeztem volna ezt a "csevegést",de egyszerűen hihetetlen számomra,hogy 10 éve foglalkozok ilyen dolgokkal,minél többet tudok az ecukról,annál több lehetőségem nyilik módositások terén,erre egy olyan,aki még azt sem tudja megkérdezni,amit tudni akar,mert göze nincs arról amiről beszél,az befikáz minden embert,aki ezzel foglalkozik,és még csodálkozik,hogy nem segitséget kap,hanem elküldöm,ahová való...Aztán tetézve,egy másik topicban meg csicska módon próbál olyan infókat szerezni,amit már rajta kivül az egész világ lerágotk... Ez kb olyan hozzáálás volt,mintha bemenne egy kocsmába,és elkezdene kiabálni,hogy a k...anyátokat köcsögök....És még a pestiek a bunkók.Annyit tudok erre mondani,nem attól paraszt valaki,hogy vidéki.