Még 1984-ben az 1586/1587-tel jártam azon a Pusztaszabolcs-Börgönd-Szabadbattyán szakaszon. Akkortájt villamosították 30a-t, és a Miskolc-Tapolca nyári gyors Pusztaszabolcs felé került. Nádas-mocsaras környék, a táj unalmas, a vonatsín állapotára én is kíváncsi vagyok.
Bocsi, már én is rájöttem, csak egy kicsit lasabban forgott az agyam. (MÁSNAP!)
Már válaszolt is kedves érdeklődő.
Már megkereste a MÁV-ot, de ott csak 1944-ig visszamenőleg tudtak adatokat szolgáltatni. Van egy vasúttörténész ismerősöm, majd nála rákérdezek a dologra. Hátha tudunk ennek az amerikainak segíteni egy kicsit.
Azt hiszem arrrol, van szo, hogy a 120a vaganyzara alatt (nemsokara esedekes) az IC-k
meg egyebe vonatok a 100a-n jonnenek be Szolnok felol, es Rakosrendezon meg a korvasuton keresztul mennenek be a Keletibe.
Büfé: Gábor, asszem nem látod a fától az erdőt vagy én fogalmaztam rosszul. A büfés adja annyiért amennyiért akarja, a két szép szememért nem fogják megváltani ezt a "gátlástalan piacgazdaságot". Én azt írtam, hogy a tévéseknek a büfés sorsa volt fontosabb, mint az utasoké. Itt ez egy részletkérdés, mert a felújítás ténye a fontos és örvendetes (még akkor is így gondolom, ha nem lehet majd rendesen fotózni ezután a Déliben), de ők mindig találnak valakit aki elégedetlen. Szóval ezt akartam mondani és nem azt hogy miért annyi az ásványvíz amennyi.
Lehet mással is.
Itt az a hisztéria a gond, hogy egyesek már csak és kizárólag a metróval látják megoldhatónak Bp. tömegközlekedési problémáit. A metróhoz nyúlni meglehetősen kényes dolog, nagyon indokolt esetben szabad csak. Nagy költségekkel jár, akár a telepítést nézzük, akár az üzemeltetést. Nagyobbal, mint egy egyébként is működő nagyvasúti rendszerrel együtt működő elővárosi vasúté.
Nem vitatom, hogy Dél-Buda, meg egyáltalán a DNy-ÉK irányú tengely forgalmát valahogy máshogyan lenne jó elvinni, mint most van, de én (és még sokan mások) nem látom, hogy a felszíni közlekedésben minden tartalékot kihasználtak volna. És akkor nem csak a nagyvasúti megoldásra gondolok, hanem pl. az autóbuszok hatékony kiemelésére (valóban szabad buszsávok, bejelentkezéses jelzőlámpák, stb.), hatékonyabb menetirányításra, felmérések alapján viszonylathálózat optimalizálására, ilyesmikre. Hogy csak egy példát említsek, egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy aki Kelenföld felől érkezik, vagy akár Dél-Budáról, az mindenképp át akar utazni a Móroczon, hogy eljusson mondjuk a Keletibe, vagy a Belvárosba, főleg nem, ha Dél-Pestre. Az, hogy a piros 7-es azon a vonalon tömött, az nem jelenti azt, hogy oda is mennének az utasok (ezért van külön keresztmetszeti és célforgalmi számlálás is). Tehát az egész kérdés sokkal bonyolultabb, főleg, hogy megnyitották az Etele téren a Volán pályaudvart. Még egy adalék: Nem elhanyagolható hatása lehet a forgalom alakulására a felújított Déli pályaudvarnak is, mert az utas választását befolyásolja az is, hogy milyen környezetben szállhat fel és le, hogyan és hol tölti el az utazás közben az idejét, stb.
off
Szvsz szó nincs a "föld alá vágyásról", van, aki kifejezetten irtózik tőle, egyszerűen csak a metró olyan eszköz, amire se az időjárás, se a dugók nincsenek hatással -> lehet vele KÖZLEKEDNI.
Én még mindig nem vagyok biztos abban, hogy metró nélkül nem lehet megoldani. Pl. Déli összekötő vasúti híd mellett (az északi oldalon, tehát a Lágymányosi híd felé) van hely egy vágánynak, még a pillérek is megvannak. Ezt a megoldást már több helyről hallottam, nem tudom, hogy a megvalósítás milyen fázisban áll épp. Ha ez megépül, akkor már jó eséllyel meg lehet valósítani egy elővárosi, illetve városi vasúti forgalmat, ami sokkal változatosabb kínálatot tud nyújtani viszonylatok tekintetében, mint egy metró. Nem kellene agyonisteníteni a metrót. Nem attól jó egy utazás, hogy leglább egyszer a föld alatt is utazol, ez marhaság. Mindenki azon görcsöl, hogy napi utazásai során legalább egyszer metróba botolhasson, itt nagyon megetették a népet. Nem mondom, ha majd annyi pénzünk lesz, mint az osztrákoknak, akkor majd lehet abban is gondolkodni, hogy teljesen behálózzuk a várost metróvonalakkal, de addig olcsóbb megoldásokat kell választani, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy rosszabbak is. És vannak adottságok, amiket ki kell használni. Gondolok itt egy meglévő vasúti hálózatra, aminek kapacitását itt-ott bővíteni kell.
ZöPö, "csak úgy":
hol készültek a képek? M41 2124 jelenleg a 154-en ingázik Baja és Halas között, felváltva M41 2202-vel és M62 180-nal, személyvonatokkal.
Én is megkaptam ezt. Most válaszoltam neki, hogy várjon 1 kicsit, megpróbálok segíteni neki...
Vajon honnan tudja a e-mail cimemet, mert nem arra küldte, ami itt meg van adva. Talány?....
Mi történik Rákosrendezőn? Írtják a dzsungelt!!!!
A Nyugati felől nézve bal oldalon, az utolsó villamosított vágánytól számolva már vagy 3.5 vágányt kitisztítottak, néhol karvastagságu fákat vágtak ki.
Olyan öszvér autóval mászkálnak, aminek vaskereke is van.
Mi lesz itt?
a) újra nő a dzsungel évekig
b) felszedik a síneket
c) valamire használni fogják a vágányokat
Melyik a helyes válasz?
az én nagyapám pedig masiniszta volt, valószínüleg tőle örökölhettem, genetikailag, a "mozdony füstöt", sajnos nem nagyon ismertem, kicsi voltam amikor meghalt.
Akkor hagy én is: az ény nagymamám volt Rákoskerten az egyik utólsó jegykiadó :-)) Szerintem ott "siklott félre az életem", jó pár nyarat ot töltöttem. Amikor kezdték szétszedni az épületet elég szörnyen éreztem magam.....
Engem is nagyon erdekelne ez a regi menetrend. Ha lehet, hozd el 12-en a 64-es turara (talan ma meglesz a MAV arajanlat a kulonmenetes BZ-re, eddig 6 munkanap nem volt nekik eleg...), kimasomlom belole, ami engem erdekel, aztan postan visszakuldom!