Lehoczki Gábor megkért, hogy tegyem fel képét a SWI-re, már fönt is vannak az ő könyvtárában: http://w3.swi.hu/vasut/lg/ Gábor! feltettem a korábban email-en terejedő képeidet is, a későn jöttek kedvéért....
Egy kis .TXT fáljt nem tudnál csinálni, hogy melyik kép hol, és mikor készült?
Nem. Szerintem, NEM VESZTESÉGES A VASÚTKÖZLEKEDÉS máshol sem, csak A JEGYBEVÉTEL NEM ÉRI EL A FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEKET. Pont amerikában a "pénzkörülforgás" országában adakozna az állam erre?
A tömegközlekedésről ezt olvastam:
-fellendíti a gazdaságot
-környezetbarát (kevesebb egészségügyi kiadás)
...csak ez épp nem a MÁV kasszájában jelenkezik. ezért kap állami támogatást. nem csak nálunk, szinte mindenhol (ha jól tudom..)...
Persze, lehet, hogy nem igaz. Csak épp ezekről a tányezőkről soha, senki nem beszél...
Szerintem nem véletlen, ha egy önkormányzat "beszáll". Ö sem "vasútbarátságból" teszi...
Laci is írja Amerikából, hogy a személyszállítás gyakorlatilag nem lehet nyereséges! Ez van, ezt el kell fogadni. Normális országokban vagy a teherszállítás eltartja a veszteséges személyszállítást, vagy az állam pótolja a felesleget. Magyarországon a MÁVot állandóan szorongatják, hogy faragja le a költségeit, nyilván ott farag, ahol vesztesége támad. Ha az állam és az önkormányzatok nem szállnak be legalább a nullszaldóra való kiegészítéssel, a bezárás gazdaságilag indokolt. A MÁV nem vasútbarátság miatt kapja a pénzt. Ha egy vonal ráfizetéses, azt nem a MÁVnak, hanem az államnak vagy az önkormányzatoknak kell finanszíroznia. Bármennyire is fáj, a a MÁV lépése szükségszerű, sorry. A személyszállítás veszteségeinek fedezése nem az ő feladatuk, ők egy gazdálkodó szervezet és nem egy jótékonysági alapítvány. A vonalbezárásokat utálom, de ez nem a MÁVon múlik, vagy nem főleg rajtuk.
Hogy eppen most vonul ki az allam? Nincs egy honapja a MAV szanalasanak. Amit az allam csinalt. A mi penzunkbol.
Ha ugy vesszuk, most benyujtja a szamlat. Meg tudom erteni.
A kozut jobb szolgaltatast tud nyujtani azokon a helyeken, ahol:
-a vasut vonalvezetese nem szolgalja ki megfeleloen a telepuleseket,
-a vasut csak celszerutlenul, keruloutiranyon, vagy csak atszallassal biztosithatja az eljutast,
-a nepsuruseg annyira kicsi, hogy "gazdasagosan" csak ritka vonatkozlekedes tarthato fenn.
En ebben a harom esetben biztositanek elonyt a kozutnak, akkor is csak abban az esetben, ha nem lehet javitani a dolgokon.
Az elso problema sokszor konnyen megoldhato lenne, nehany megallohely athelyezesevel. Meg kell jegyeznem, hogy ebben is a MAV az, aki nem igazan partner, ld a 94-es vonal esete.
A masodik dolog is megoldhato lenne normalis menetrenddel. Hadd hozzak itt is Miskolc kornyeki peldakat: csoda, hogy a mezocsatiak nem vonattal jarnak be Miskolcra? Nem, mert nincs kozvetlen vonatuk akkor, amikor kellene, Nyekladhazan at kell szallni az amugy is zsufoltan erkezo szemelyre. Sokszor kertek, hogy tegyenek valamit, de nem. Amit hellyel-kozzel elertek a 94-es vonal utasai, azt nem tudtak elerni a mezocsatiak. Eredmeny: rajta vannak a listan.
A harmadik dolog is megoldhato: a Bz valoban gazdasagos, es ahogy Illesf irta, az nagyon talalo:
"Egyszeri palyafelujitas (egy 60-as, 80-as frissen felujitott palyahoz, amelyen szolo Bz-k kozlekednek, evekig nem kell hozzanyulni), egyszerusitett szolgalat (mozdonyvezeto ad jegyet, stb.) es MEGFELELO MENETREND."
De hat latjatok, hogy nem csinaljak!!! A MAVnak pup a hatara az osszes veszteseges vonal. A MAV-ban nem latok en szandekot a megmentesukre. Ne keverjuk ide a politikat! Nehany felszabadulo plusz kocsi es mozdony is jol jonne nekik.
Szerintem az a helyzet, hogy a MAV-nal nem vasutbaratok ulnek a megfelelo helyen, es ez leri roluk. Bar az se lenne jo, ha csak erzelmi alapon szuletnenek a dontesek. Meg kell talalni a koztes megoldast.
Felháborító!
Ezzel csak tovább rontják magyar közlekedés helyzetét és egy csomó ember életminőségét, elszomorítják a vasútbarátokat és rombolnak, fölöslegesen rombolnak! Döntsük már el, hogy mi kell nekünk, Európa?! Így? Közröhej, de inkább elszomorító!
Miért kell nekünk minden tévutat végigjárni? Miért kell azt lerombolni, ami fontos, ami értékes?
Ezeknek a vonalaknak a leadása végzetes hiba lenne!!!
Ez MAGYARORSZÁG 1999-ben. Csak gratulálhatunk. Gratula, gratula, gratula...
Magyarorszagon nincs vasuti kultura, ennyi az egesz. A vasutasok gyakran okot szolgaltatnak arra, hogy utaljak oket, vagy gyakran maga a MAV pl. a hasznalhatatlan menetrenddel. Van nehany mazochista, aki ennek ellenere megis szeret ezzel foglalkozni, es oket ezek utAN NEM IS CSODALOM, HOGY HULYENEK NEZIK. aZ MAR EGY MAS KERDES, HOGY A VASUTASOK MIERT NEZIK HULYENEK OKET.
Utalom a CapsLockot. Bocs, de mar nem irom at. Lusta vagyok :)))
Jovo penteken, potom 30000 Ft-ert. (de ebben bennevan Balinka, Pusztavam, Szabadbattyan-Borgond, es Adony-Dunapart is. Na meg Lovasberenyig a 6-os, onnan tovabb a bicskei laktanyaig jarhatatlan a palya.
Info: ferencj@mkk.zpok.hu, vagy www.zpok.hu/~ferencj/railways.htm (de itt meg lehet, hogy nincs rajta).
off
Valami koncert van itt a SOTEn, es majd szetszakad a fulem...
/off
Miért jó az a vasútnak, hogy ha itt van neki egy halom vasútmániás, akit a társadalom döntő többége (saját példa: pl. az én szüleim és baráti társaságok zöme) hülyének néz, de akik a vasútért tenni is szeretnének, szóval hogy elhajtja őket. Asszem olvastam is itt valamelyik nap a kálváriádat az ügyben.
Viszont valaki írt egy utazásról a hét végén valami külföldi csoporttal, azt gondoltam hogy ez rendszeres.
Mindegy, ha lesz ilyen és időben megtudom, én benne vagyok.
Le vagyok maradva és csak nemrég fedeztem fel ezt a topicot. Mi a nagy helyzet a Dombóvár-Tamási, meg a Bátaszék-Pécsvárad fronton? Aszittem, ez még visszacsinálható.
Másik. Valaki írta, hogy tegnap volt valami összebújás a vonalmegszüntetések ügyében. Nem tudja valaki, mire jutottak az urak?
Szia Pulp!
Próbálkozás már volt a témában. 1999. szeptember elején szerettünk volna vonatozni egyet Bátaszék és Véménd között, de a MÁV hozzáállása miatt nem jött össze. Mindenesetre akkor legyalogoltuk a Palotabozsok-Pécsvárad közötti használaton kívüli szakaszt. Az alábbi honlapon, az én nevemre kattintva, a 64-essel kezdődő képek mind akkor készültek.
http://w3.swi.hu/vasut/
Mint az U.S.Á-ban dolgozó magyar vasutbarát, hadd feleljek
division by zeronak (1999-11-04 09:32:55) az itteni vasúti szemelyszállításról.
Mikor nagyon veszteségessé vált, az 50-es - 60-as években a nagy magán
vasuttársaságok (a kicsik addigra már tönkrementek) sorra kervényezték az
államtól, hogy megszüntethessék a személyszállítást. Az állam (a Nixon-
kormányzat) erre létrehozta az Amtrak-ot, amely távolsagi expresszvonatokat
járat az U.S.Á-ban (meg néhányat Kanadába).
Az Amtrak-nak joga van használni a magántársaságok pályáját, sôt, a vonatai
elônyt élveznek azok tehervonataival szemben. A most működô, nyereséges,
csak teherszállító magánvasutaknak (UP, BNSF, CSX, eddig a Conrail, amely
megszűnt, stb.) elfér ez.
Az Amtrak ezzel együtt vastagon veszteséges, de állami segítséggel modern
mozdonyai és kocsijai, jól karbantartott állomásai vannak.
A nagy városok körüli bejáróvonatok pedig nagyrészt önkormányzati pénzbôl
működnek (a New York környéki Metropolitan Transportation Authority, MTA,
a chicago kórnyéki Metra, stb.)
Úgy tűnik, hogy ezek a modellek nem működnének Magyarországon.
" rovidebb halozatra van szukseg, mint a mai"
Kinek?
off
Carpy: Tudod, még meg is érteném az érveket, ha nem tudnám, hogy eközben mekkora százmilliárdokban úszik el a pénz innét... Ha tiszták lennének a dolgok, akkor valóban lehetne észérvekkel vitatkozni.
/off
"En egy olyan kozlekedesi rendszert latnek szivesen Magyarorszagon, amely fejlesztese allami kontroll alatt all"
Ez az! Csakhogy most éppen kivonulni készül az állam.
Igen, ezzel 1et ertek.
Biztos, hogy egy ilyen nagy cegnel tudjak egyaltalan mi a gazdasagos, szvsz barmit, barmikor ki lehet mutatni, a papir barmilyen "kivant" vegeredmenyt elbir.
Carpy,
"...a kozuti kozlekedes sok vonalon jobb, szinvonalasabb, gyorsabb es olcsobb, ideertve tersegfejlesztesi, kornyezetvedelmi, nemzetgazdasagi szempontokat is."
Mar + ne haraguggy, de ez zoccseg.
Ott jobb a kozut, ahol autopalya van, azok + pont a fovonalakkal parhuzamosak.
Szerintem minden mai vasutvonal eletkepes lehet. Egyszeri palyafelujitas (egy 60-as, 80-as frissen felujitott palyahoz, amelyen szolo Bz-k kozlekednek, evekig nem kell hozzanyulni), egyszerusitett szolgalat (mozdonyvezeto ad jegyet, stb.) es MEGFELELO MENETREND. Igy majdnem nulszaldossa lehet tenni egy vonalat. Csak eppen senkinek semmi esze agaban sincs rakolteni a vonalakra, mert kozutlobby van.
Na jo, akkor elarulok valamit: az egesz nogradi regioban az ipolytarnoci oldal a legnyeresegesebb. Az ok: peage--forgalom Nogradszakal es Ipolytarnoc kozott.
M61,010: 9709-9712 utana a
franctuggyamicsinalt (talan 9745-9744?)
M61,019: szv Fured (1 db Ap
+ 1 db By) -9704-19703-978
M61,020: texas (vagyis amit
Ákos írt)
M41,2187 9711-9718
Szép. Az égvilágon semmi köze a fordához,
az viszi a vonatokat, ami éppen akad, na jó, 006-nak forda
szerinti menet volt mindkettõ és 020-nak is. Van egy-két
meglepetés: 9709/9712 ugye nem NoHAB-forda, de ami a legmeglepõbb,
kezdenek visszatérni ahhoz a régi formulához, hogy
9745 elmegy két kocsival Füredre, de nem áll át
a 9735-re, mert eddig úgy volt, hogy ami jött a 9734-gyel,
az vitte vissza ezt a kétkocsis szerelvényt tp-re és
9745 gépe fordult 9735-re, na mostanában gyakran a gép
is visszafordul, este a 9741/9746 esetén dettó, 9741 gépének
a 9731-re kellene fordulnia, de helyette 9716 gépe fordul
vissza 9731 szerelvényével sv-re, és a 41 gépe
visszahozza a 9741 szerelvényét tp-re. Ez igazából
nem hülyeség, mert 9745/44/41/46 tapolcai szerelvény
és emiatt no meg a vonathossz és az úthossz miatt
kiválóan alkalmas gõzfûtésre. A baj csak
az, hogy a személyzeti forduló az 9745/9735/9716/9746, így
ugrálni kell géprõl gépre.
A sm/9704 fordulót elvileg Bz-re akarták, de ez szintén
mehet gõzzel, így is ment eddig minden nap márkával,
amirõl van infóm (november 1-tõl érvényes
ez a menetrend). 19703/978 forduló pedig másnap természetesen
977/9734-t jelent, utána pedig ezek szerint ahogy esik úgy
puffan, vagy 9744 és vége, vagy 9735/9716 és utána
megint vagy 9746, vagy 9731 vissza Sv-re és reggel tp valamelyik
korai vonattal (9730, 972...)
Na, egy kicsit magasröptû lett, bocs, ha valakit nem érdekel.
A lényeg az, hogy a 29-es vonalon a gõzzel fûthetõ
vonatok kivételével (8649/42,9705/14,9745/44/41/46, ezek
mennek tp-i kocsikkal) minden lehet bármi, 41,61,62; a gõzös
vonatokra nemigen raknak Szergejt, bár láttam már
Szergejt rezsóval gõzfûtéses kocsikkal közlekedõ
kétkocsis vonaton. Szerintem teljesen érthetõ a tandencia,
hogy a gõzös vonatokat gõzzel és NoHABbal viszik,
így kevesebb rezsó kell. Sajnos a legtöbb személyvonattól
egy tollvonással elvettek 15-20 (!) percet a Tapolca-Füred
szakasz 52 kilométerén, és ezt az agyament menetrendet
lehetetlen megcsinálni, ezt úgy kell érteni, hogy
elméletileg SEM lehet, vagyis ha számítógépen
szimuláljuk a menetet és ideális körülményekkel
számított elméleti maximális gyorsulással
(M61), elméleti maximális lassítással, lassújelek
szigorú betartásával és 20 másodperc
állomási tartózkodással számolunk, akkor
lehet kb. -1 perccel menni a menetrendhez képest. Ehhez képest
a vontatójármûvek max. teljesítménye
már messze elmarad az elméletitõl, csúszik
a pálya, minden nap egy-kétszer levág a biztber, gyakran
beraknak helytelenbe, vagy várakoztatnak a késõ keresztek
miatt és ugye a 20 másodperc sem mindig elég. Sajnos
Tapolca kapkodása pedig teljesen jogos, mert nincs mivel vontatni
(szombaton 9725 3 darab Szergejjel ért be Fehérvárra,
mert 2 lerohadt), a Csörgõket ezekkel a nagyon húzós
személyekkel egyre kevésbé merik elküldeni, mert
a vonal nagyon sok helyen csúszik, még NoHABbal is gyakran
kettesben lehet csak indulni, mert háromban már megpörög,
ilyenkor pedig létfontosságú lehet a +2 tengely nyújtotta
extra tapadás. De sokszor ugye ez sem számít, kiváncsi
vagyok, 2187 mennyi idõ alatt ért haza 9718-cal, de mérget
veszek rá, hogy kizárólag a szar menetrend és
a szúszós pálya miatt +20-30 percet kapott, ehhez
jönnek majd a keresztek. Aztán pedig csodálkoznak ,
amikor a szinte kizárólag személyvonatokkal nyúzott
NoHABok karbantartás nélkül elfekszenek, majd lesznek
helyette 600 kW-os négylábú Szergejek, szt szevasz.
Ez nem Tapolca felelõssége, Tapolca felelõssége
annyi, hogy a melósok bizonyos szinten érthetõ módon
nem törik össze az éhbérért magukat, nyugodtan
ülnek tovább a padon, amikor a fõnök elmegy elõttük.
Persze alkatrész hiányában a lehetõségek
korlátozottak, de ha mondjuk a generátorokat és a
TC-ket mondjuk évente kitakarítanák, akkor biztos
10-20 %-kal meg lehetne növelni az élettartamukat, ami létfontosságú
lehet. Persze szarnak az egészbe, és majd mindenki csodálkozni
fog, amikor az utolsó M61-es elvitele után kattan a lakat
a tapolcai fûtõház ajtaján. Az "addig nem nyúlunk
a mozdonyhoz, amíg megy" elv hosszú távon NoHABbal
sem mûködik.
Gödény!
Ha rajta tartod a kurzort a fájlnéven a könyvtárban,
akkor alul a status barban látszik a TELJES fájlnév!
Hehe... jo, hogy felujitottak az iden a kis hidasi vonalat... khirajjj. Beleverni a penzt a megszunobe. 102: a helyzet az, hogy fel kene ujitani a Tisza-hid medernyilasat, valami eleg kicsi penzbol (400 M HUF), de a forgalom eleg kicsi, ezert nem biztos, hogy megeri. A hid vizsgalatat elkeszito vallalat ezert feldobta a kockat az allamnak, hogy csinaljon a hiddal, amit akar. Hat... a fenti abra szerint vasuttal nem szamol rajta... A helyzet annyibol jo, hogy legalabb a kisuj-Kunhegyes szakaszt meghagytak, mert ev elejen meg errol se volt szo, hanem az egeszrol. A hevesiek meg jarjanak gyalog vagy biciklivel, vagy koltozzenek el, vagy mittudomen. Fejlesszuk az arvizsulytotta teruletet (Hevesvezekeny). Hulye allatok. (-> a koncepcio kivitelezoi)
Ha mar a kozos hidaknal tartunk, a helyzet a kovetkezo:
Baja: atepitve
Dunafoldvar: legkesobb 2000 nyaran szedik le a vaganyokat
Kiskore: meg talan lehet talalgatni, at nem epitik, es nem a gyenge felepitmeny miatt szedik le a vaganyokat, ha leszedik
Tiszaug: uj kozuti hid fog epulni
Olyan pesszimista ez az egesz topic, hogy mar en is az vagyok.
Most lehet, hogy nagyon ki fogtok akadni, de leirom a velemenyem.
Amikor annak idejen olvastam a 70-es evek-beli vonalmegszuntetesekrol, okolbe szorult a kezem. Bekes tipus vagyok, de ki tudtam volna tekerni egyesek nyakat, amiert vasutvonalakat zartak be. Sajat magam is begyalogoltam nehanyat, kutattam a tortenetuket.
Aztan teltek az evek, es mara maskeppen latok dolgokat.
Be kell latni, hogy egyes vasutvonalak eletkeptelenek, ugymond eljart felettuk az ido. Egyes vonalak mar epitesuk idejen sem voltak eletkepesek. Es azota rengeteget valtozott a vilag, mas szempontok kerultek eloterbe, amikor valaki utazasra indul.
Jomagam a vasut feladatanak, ahogy ezt a tankonyvek is irjak, nagy tomegu, nagy mennyisegu utas es aru szallitasat tartom. Bizonyos utas/arumennyiseg alatt nem eri meg a vasut uzemeltetese. Ennek ellenere en csak akkor vagyok egy vonalbezaras mellett, ha a vasutvonal nehezen szamszerusitheto nemzetgazdasagi haszna is keves.
Megnezve a listat, jonehany ponton tamogatni tudom az elkepzeleseket. Viszont van egy-ket olyan vonal is, ami igenis a MAV hibajabol haldoklik.
En egy olyan kozlekedesi rendszert latnek szivesen Magyarorszagon, amely fejlesztese allami kontroll alatt all, ugyanakkor nem allami, hanem onkormanyzati, illetve magan uzemeltetesu.
Az allami kontroll szuksegesseget abban erzem, hogy megteremtheto, es fenntarthato legyen egy optimalisan uzemeltetheto halozat, aminek alapeleme a kozuti es vasuti kozlekedes osszahangoltsaga, egymasrautaltsaga, es egyuttmukodese. Ebbe a rendszerbe belatartozik egyes vasutvonalak megszuntetese is.
Ne erzelmi alapon alljunk hozza a kerdeshez. En is szivesen docogok vonattal, elvezve a vasutromantikat, kedvelem a takaros szazadeleji allomasepuleteket, osszeszorul a szivem a felhagyott vonalak lattan, de a kozuti kozlekedes sok vonalon jobb, szinvonalasabb, gyorsabb es olcsobb, ideertve tersegfejlesztesi, kornyezetvedelmi, nemzetgazdasagi szempontokat is. Ezert arra kerek mindenkit, hogy ne sztrajkfelhivason es hangulatkeltesen gondolkozzunk, hanem kepzeljuk magunkat a donteshozok helyebe. Talaljunk ki valami okosat, es igy probaljuk meg menteni a mi mentheto, azaz kitalalni olyan uzemeltetesi lehetosegeket, ami altal megmaradhatnak a vonalak.
S ha nincs ilyen, akkor fenykepezzunk, gyujtsuk a jegyeket, es talalkozzunk az utolso vonatnal. Ha tudok, en is ott leszek, mert imadom a vasutat, de sajnos rovidebb halozatra van szukseg, mint a mai.
>ha ez így megy tovább, marad fél tucat fővonal IC-vel, és slussz...
Erdekes, hogy minket beken hagynak Romhanyban. Ennyit jelentett az, hogy az Ipoly Unio magas szinten pofazott a vasutert. Meg a romhanyi oldal sincs benne a listaban, pedig az tenyleg 20 km/oras. Telleg, Romhanyban okt. 1. ota nincs szolgalat. Csak allomaskezelo van munkanapokon delelott. Penztar maradt, keregjegy van. Lebontjak a regi Galgamacsai allomast. Megis meg kene irni a HVG-nek a lepsenyi disznosagokat. Nagyot kene kavarni, ugy ertem nagy vihart. De en mar egyszeruen belefaradtam ebbe, semmi kedvem ezzel a budos mavval foglalkozni, vitatkozni. Nincs kedvem ebbe belehulyulni.
Az a baj, hogy mindig elhatarozom, hogy veglek nem fogok tobbet foglalkozni a vasuttal (bocs, ez igy nem igaz, a MAVval), es valamiert a szivem egy kis pontja megis diadalmaskodni probal a tobbin, amikor ilyen gyilkossagokrol van szo. De nem tud gyozni teljesen. Szoval arra jo ez az egesz, hogy jol felbosszantsam magam. Huje dolog, unom mar.
Egyszeruen rohadtul semmi idom nincs, es teljesen kesz vagyok. Talan mar kituztem a feher zaszlot en is, belefaradtam. Az ellenzeki kepviselo - hat nem tudom. Attol felek, hogy ha az egyik fel felhozza, akkor a masik fel leanyazza a temat. Mindig ez megy. Ebben az orszagban nem politizalas, hanem anyazas folyik minden szinten. Unom mar. Annyibol viszont talan jo a dolog, hogy mindket oldalrol annak vasuti kepviselok, pl. a mi Fideszes kepviselonk is inkabb vasutlobbysta, mint kozutas. Vagy legalabbis jol eljatsza. Mi Vacon az onkormanyzatnal ugy oldottuk meg a partallasbeli problemat egyszer, hogy egy szoci es egy Fideszes kepviselo egyszerre hozta fel a temat. Meg lett szavazva. Kerdes, hogy ez az orszaghazban mukodik-e, es hogy utaljak-e annyira egymast, hogy meg merjek ezt tenni. Nem tudja valaki, hogy megy-e vonat ilyenkor Balinkara? 3/4 10-ig raerek, es nincs kedvem unatkozni. El akartam ma menni DIosgyorbe, aztan jol megszivtam, mert kiderult, hogy kocsiba osztottak be, es csak 3/4 10-kor indulunk. Vegre van gepreszallasi engedelyem, es nem birom kihasznalni. Gyalazat. Unom. Kesz. Vege...
Az egykori Berliner TT bahn gyártotta az M30-at MÁV festésben (zöld), a dobozban levő papírka írt erről bővebben. A vasúti szerveren van róla kép (a német festésűről).
Az egykori Berliner TT bahn gyártotta az M30-at MÁV festésben (zöld), a dobozban levő papírka írt erről bővebben. A vasúti szerveren van róla kép (a német festésűről).
Nehogy szt hidd, hogy Sellye miatt áll meg az IC Szentlőrincen! Azért áll meg, mert ott lakott S. Gy. ex-pécsi igazgató.
Most már nem lakik ott, de a menetrendben benne maradt...
Szentetornya nem lett visszanevezve, csak hibásan jelent meg. A "nagy" menetrendben jól jelent meg.
A TÉT által megpályázott pénz konferenciarendezésre is használható lesz. (Persze, nem mind.) Jövő év elején lesz egy ilyen mellékvonali konferencia.
Ha aktuális lesz, felteszem.
Kisebb eszmevserét meg majd a nem hivatalos találkozóra javaslok. Akkor össze lehet majd hozni valami "fogalmazványt" is.,