Valóban drótkerítés van, az út felé eső járműveket egész jól lehet látni.
Mikor két-három éve voltam ott, azért nem engedtek be mert állítólag a múzeumot akkor újították fel. Úgy látszik ez nem így történt...sajnos.
Én 15-én fogok arra járni, nem valószínű, hogy megállunk (az utitársak között tudtommal nincs más vasútmániás), de ha menetközben látok valami érdekeset, megírom.
Hmmm, van egy ilyen hely hogy www.paks.hu. Ott van egy telefonszám, amin fel lehet hívni a múzeumot. Ha felhívod, azt mondják hogy nyitva vannak, lehet menni nyugodtan.
A cikk javával egyetértek, de én tavaly meglátogattam a családommal, nem pedig évekkel ezelőtt! Ld. lentebb.
Aki megy a 6-oson szombaton (vasárnap), ott megy el mellette. Benéz?
Azert vannak benne hibak: azota mar kijavitottak, de egyi idoben az szerepelt az adatbazisban, hogy a nyari Fonyod - Kiskunfelegyhaza sebes visszautban csak Kaposvar Kozvagohidtol kozlekedik...
En ugy szoktam csinalni, hogy lekerem az ELVIRA ajalnalait, amit aztan leellenorzok a menetrendben. Persze ez sem tokeletes megoldas, mert kinek van energiaja az osszes potlek es modositas vegigvezetesere.
Olvastam az Elvirás cikket. Furcsa, hogy a szerző pont ezt kifogásolja. Elvira időoptimalizál, ez a "titka" a jelenségnek. Namármost, ha beírja valaki, hogy Keletiből akar menni, akkor oda fogja irányítani.
Sokkal nagyobb gond, hogy az adatbázis sz*r. Pl. Keszthelyre Budapestről rendszeresen átszállásos IC-ket meg gyorsvonatokat ír, holott azok közvetlen kocsikkal mennek. Továbbá vannak fantomvonatok, amik gyakorlatilag nem is léteznek. Pl. név nélküli expresszvonatok Zalaegerszegre, ráadásul Tapolcán keresztül. Egyik-másik vonat adatai ferde betűkkel szerepelnek, de hogy ennek mi a szerepe, azt sehol nem lehet megtudni. A díjszabás pedig nem működik.
Részlet a MÁV sajtószemléből:
1999.09.03 - Tolnai Népújság
A paksi Vasúti Múzeum
A paksi Vasúti Múzeum szomorú képet mutat. Közép-Európa egyetlen ilyen szabadtéri kiállítása jobb sorsot érdemelne. Az 1985-ben megnyitott múzeum hosszú évek óta nem fogad már vendégeket, a mozdonyok, vagonok, vasúti munkagépek lassan a rozsda martalékává válnak. A tulajdonosoknak - a MÁV- nak és a Közlekedési Múzeumnak - van egyéb gondja is, mint a múzeum fenntartása. Az évek során történtek kísérletek privatizációra bérbeadásra, sikertelenül. Talán mert a múzeumok üzemeltetése nem üzleti vállalkozás, sokkal inkább közfeladat.
Rákosrendezőn végeztek a dzsungel irtással, vagy egy tucat vágányt tisztítottak ki...
Érdekes módon a vágányokra vezető váltóknál csk a Nyugati felől írtottak, a másik oldalon maradt a dzsungel, és néhol még a talaj is fedi a vágányokat...
Egyébként most az M40 234 végzi a tolatásokat ott.
M40 206 hova lett? régebben mindig az volt ott...
Akkor itt is leírom a részleteket (a giganton már olvashattátok).
Káposztásmegyerről indulnék 3/4 5-kor. Útvonal Bp-Szfehérvár-Sárbogárd-Bonyhád-Pécsvárad. Innen a 8.10-es vonatpótlóval Pbozsokra, itt találkozunk 9.05-kor.
Gyaloglás Pécsváradra (27 km).
Vissza a megadott úton.
Kérdések? Ki jönne velem?
Kis kerülő persze lehetséges, ha valaki mondjuk a 6-os út mellett lakik, akár arra is mehetünk, csak szóljon.
Pénz: 5000 lesz a benzin oda-vissza, ezt osztanánk fel.
Tudtok valamit az M40-es szam alatt futo mozdonyrol? (gyartmany, parameterek) En par eve a 29-en lattam helyi vonatokat huzott - nekem nagyon teccett. B.fured-Tapolca viszonylatban kozlekedett. Hova lettek ezek? Mostanaban nem latom oket.
Udv.
Lezoli
b. 5 perce hivtak telefonon Pecsrol, azaz pont ket het kellett az arajanlat elkeszitesehez. Allitolag fel oran belul itt lesz faxon, de az arat bediktalta a holgy: 27 ezer pengo. Szerintem valamit rosszul szamoltak, de igy nyilvan sztorno a kulonvonat. Arra lennek kivancsi, hogy nem kulonvonattal kit erdekelne a dolog. Miko (Kali Laci) Pestrol kocsoval lejonne Pecsvaradig, onnan gyaloglonank Pbozsokig, majd vonatpotlo busszal vissza Pecsvaradra. Es igy, hogy nem kell az tuolso pesti vinathoz alkalmazkodni (ami ugye szombaton nem megy), szerintem jobb lenne a szombat. Kulonben kulonvonattal kb. 10-15-en lettunk volna. Jelezztetek vissza mindenkeppen, hogy igy szombaton, azaz szept. 11-en ki jonne!
Nem tudja valaki, hogy melyik van még meg, és hol?
7060 van a szentendrei múzeumban
7064 az Élessarok meletti ócskavastelepen áll már kb 1 éve, a 1049-es villamossal együtt (a Móriczon volt söröző egy darabig), itt van néhány kép róluk 7061-t láttam (és fotóztam...) a Fiastyúk utcánál Angyalföld felé menet, kb 1 hónapja
7038-t most láttam mint reklámhordozó
Ferencvárosi kocsiszínben is áll egy, de nem tudom a számát.
tudja valaki folytatni a listát?
Kinek van ismerose a szilvasvaradi kisvasuton? jelentkezzen!!!!
A gyerekem osztalykirandulason arra csavarog. Es kellene egy kis kedvezmeny nekik. :-))
Mármint melyik 002-ben? Ha 61002-re gondolsz, rajta már tavaly ősszel sem volt egyáltalán kürt. TYFON nincs egyiken sem, talán 006 kürtje emlékeztet leginkább rá. A MÁV szabványkürtjének a hangját a TYFONról mintázták.
Még néhány adat a Mukikról:
1927-ben vásárolta őket a BSZKRT motoros fedett teherkocsiként a Roesseman és Kühnemann gyártól.
Később néhányat hóseprővé alakítottak, kettőből sincsiszoló készült, néhány vidékre került. Egyébként a BHÉV-nél is üzemeltek Külsőleg a Mukikhoz hasonlító járművek.