Keresés

Részletes keresés

bárány Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2026
sziasztok,

korábban valamikor a topic során volt téma, hogy miért (nem) nyereséges a vasút, máv / gysev stb. volt aki jól tudta, hogy a gysev nyereséges. hogy miért?
1. a magyar vonal (győr-sopron) nagyon jó forgalmú, ez gondolom eleve nem veszteséges. az osztrák vonal (sopron-ebenfurt) csak egy "falusi" szárnyvonal, de odaát a jegyek persze sokkal drágábbak, másrészt az osztrák állami támogatás nagyobb mértékű, mint a magyar. (egyébként sok magyar vasutas dolgozik odaát, nekik nyilván alacsonyabb a bérük, mint az osztrák vasutasoknak)
2. sopronban van egy kombinált fuvarozási terminál (konténer "kikötő", ro-la terminál), vámügynökség, szintén gysev üzemeltetésben.
3. a gysevnek van utazási irodában és szállítmányozó cégben is részesedése.
4. sopronban van a gysev-nek egy négycsillagos szállodája + egyéb "fejőstehenek" az idegenforgalmi/vendéglátós igazgatóságnál.

szóval a nyereség nem kifejezetten a vasútüzemből fakad, hanem az összetett tevékenységi körnek köszönhető. ezek a lehetőségek valahogy mind kapcsolódnak a vasúthoz, a gyseven megtalálták és kiaknázzák ezeket. persze ekkora méretben és ilyen helyzetben könnyebb, mint pl. a mávnak, de a példa adott.

Bölény Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2025
Ha mar a regi buszokrol beszelunk, van valahol a neten kep roluk? Par eve volt a tvben, hogy egy par megszallott elkezdett felujitani egy ocskavas faros Ikarust. Akkorra mar a motor mukodokepes volt, az elektronyos rendszert felujitottak, de a belso berendezes meg nagy osszevisszasagban volt, es a festes is hatravolt. Tud valaki valamit rola?
Előzmény: ZöPö (2019)
NZA Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2024
Biztos, hogy ez a kalauzules? En speciel ezt hittem a kontaktorszekrenynek...
Habar, lehet, hogy nektek van igazatok. Bar nem furcsa, hogy a kalauzulesnek az elso es utolso ajto mellett kellene lennie? Itt viszont vannak ulesek a "kalauzules" es az ajto kozott. Vagy a ket szelso kocsiszekrenyresz kozpen volt a felszallas? Ahhoz meg tul picik azok az ajtok.
Előzmény: John Howard (2022)
plebejus Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2023
Lsteve,
emilt megjott, koszi, de a zip-et nem engedi letolteni.

Nogo,
elkuldened nekem is azokat a kepeket, mar lentebb irtam, hogy nagyon erdekel.

Lecci IDE KULDJETEK: kkalman@lotus.tvk.hu

Koszi, P.

John Howard Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2022
"Felette van ket nyomogomb. az egyikkel jelzett a vezetonek ... A masikra mar nem emlekszem mire valo."

Az egyik valóban az indításjelző volt, nemcsak a vezetőnek, az utasoknak is ez jelezte az indítást, ez vajszínű volt. A másik piros volt, ez a vészcsengő volt, ezek most is megvannak az UV-kocsikban, a másik, az indításjelző helyén kerek falap van némelyiken még.

Off
Én még pótkocsis trolival jártam oviba, a 75-össel. Emlékszem, mindig a pótkocsin utaztunk anyámmal, jobb oldalon, elöl dupla ülésen. Érdekes, hogy akkor mindig volt ülőhely az FVV és a FAÜ járatain.
On

Üdv
John Howard

Előzmény: Szucs Lajos (2021)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2021
En meg utaztam azon a villamoson. Lehet valami tabu felerol beszelni, mert mi is mikor mar nem volt kalauz elobb korbeneztunk utanna ultunk bele. Felette van ket nyomogomb. az egyikkel jelzett a vezetonek .Ugy mint a HEV-en most.:-)A masikra mar nem emlekszem mire valo. A regi buszok amik potkocsisak voltak mindig a potba szaltunk es nezrem a vonohorgot. Persze a potkocsiban is volt kalauz.
Előzmény: ZöPö (2019)
John Howard Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2020
NZA, csúcsak a képek, pláne a csuklós belseje! :)
A kalauzüléstől meg egyenesen lehidaltam!!!
Előzmény: NZA (2018)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2019
Jobboldalt elöl kalauzülést látok? Hihetetlen! :-)))

Gyerekkorom egyik kedvenc szórakozása volt az ősrégi kétajtós Ikarusokon a kalauzülésben utazni. Hehe, egy forint volt a villamosjegy és egyötven a busz. Kalauz már nem volt, de a kalauzülések még megvoltak. A "pult" volt az ajtó, amit ki kellett nyitni, hogy le tudj ülni. A felnőttekben még élt valamiféle tabu, és soha nem ültek oda, így én mindig le tudtam ülni.

off-topic

Azokat a régi buszokat is csak fényképeken lehet csodálni. Pedig milyen gyönyörű még most is egy farmotoros 55-ös! Valami hihetetlen kisugárzása van. Mintha létezne belőle egy restaurált példány.

Előzmény: NZA (2018)
NZA Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2018
A 3799-es kocsirol talalhato tovabbi kep a kov. cimen:
http://galahad.elte.hu/~nza/3799
SzigDani Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2017
Kosz az infokat, nekem 3.1-esem van. Valoszinuleg ott is igy megy. Proba-cseresznye!
Előzmény: division by zero (2016)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2016
Win95/98-ban is .scr, másold bele a windows/system-be, és akkor bele kerül a listába...
Előzmény: SzigDani (2015)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2015
A kepernyovedot megkaptam, koszonom, remelem meg ezen a heten fel tudom tenni a honlapra. LSteve: azt lecci aruld el, hogy hogyan mukodik, mert ez az scr nekem nem jelent sok jot (Win3.1:))))
Előzmény: SzigDani (1989)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2014
most én láttam, Zuglónál gépmenetben, tényleg elég lepusztult, egy kicsit jobb csak mint a 1178...
Van vonalkódja is...
Előzmény: Törölt nick (1981)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2013
Kösz szépen! Fantasztikus!!!!

"Én nem tudok róla, hogy ma lenne 301-es..."
Ott kellett volna lenned Szilvásváradon, ott volt egy srác aki nagy 301-es bolondnak tünt, ő tőle hallottam, hogy van még 2 valahol eldugva, talán Istvántelken ha jól emlékszem, de hátha valaki tud biztosat...
A srác folyton azt emlegette, hogy igazán felújíthatnák már őket is...

Előzmény: Nogo (2012)
Nogo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2012
emil ment!
Előzmény: division by zero (2008)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2011
John Howard! Köszi a képeket, szuper!
a lista is megjött, mondom én, hogy kész könyvtárad van...
Nogo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2010
„Még anno 70-es évek közepén sokat utaztam a Debrecen Füzasabony vonalon /108/, ott akkor 424-esek jártak, ma Csörgők, szóval ha a 424.284-es mozdonyunk volt ,sokkal jobban ment az egész szerelvény. Nem tudja valaki, hogy él-e még a 284-es?"
Régi kérdés, de talán nem késő válaszolni. A modellvasút kiállításon vettem egy remek könyvet a 424-esekről (dr. Csiba József: A 424-es), és ez azt írja, hogy 1983. X. 12. óta fűtőgép F 424.07 számmal. Tehát állókazán lett, de legalább nem vágták szét.
Előzmény: easa (1419)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2009
tudja valaki, hogy mi van a mercurio ftp-jével? már vagy 4-5 napja "permission denied" lesz a feltöltési kisérlet...
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2008
amíg előkerül, addig is szívesen fogadnám azt a 3 .zip-et...
Előzmény: Nogo (2007)
Nogo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2007
Örömmel jelenthetem, hogy a szkennelés kész, 3 db zip vár kilövésre. De Werner barátunk eltűnt. Jelentkezz, vétel!
Előzmény: Nogo (1718)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2006
Jöhet nekem is a képből...
én a nyáron Rákosrendezőn csináltam M62+Bzx+Bzx+Bzmot képeket...
743 Kb összesen ha kell valakinek...
Előzmény: lazar (1962)
division by zero Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2005
nekem úgy tűnik, hogy már beírta...
Előzmény: gyurmosz (2003)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2004
Sracok, igazan gratulalhatunk magunknak! A topic tulhaladta a 2000.-ik hozzaszolast, minden 2000 problema nelkul :-) Igazibol en szerettem volna leloni, de hat Boleny megelozott :-)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2003
Én nem ismerem a történetet, hálás lennék, ha leírnád.
Előzmény: John Howard (1975)
Alfred Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2002
John Howard:
"Érdekes, hogy mifelénk az ilyen problémák nem már a tervezéskor, hanem csak az építés vége felé jönnek elő..."
Feleségem révén elég sokat hallok a problémáikról, részleteket nem lehet mesélni, de azért az tudható, hogy csak mifelénk kell a MÁVval együttműködni! :-)
Előzmény: John Howard (1976)
Bölény Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2001
Akkor a 2000. hozzaszolas ezennel az enyem!
division by zero Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2000
"Ez erdekes, mert elvileg kedden es penteken van szallitas. "
ez a mondatod azt engedi sejtetni, hogy te tudod, hogy mikor, merre, miért, lehet Mukikat látni...
Nem akarsz minket is felvilágosítani?
Előzmény: SzigDani (1991)
division by zero Creative Commons License 1999.10.18 0 0 1999
érdekelne a kép...
Előzmény: John Howard (1975)
lazar Creative Commons License 1999.10.18 0 0 1998
Na nekem van egy szolgalati nyari, abban az osszes gyors
100/100 vagy nagyobb, sot a sebesek is. Csabi, szervalj
mar Kiss Jozsi haverodtol egy teli szolgalatit!

Armand

Előzmény: CSABI (1968)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.18 0 0 1997
Várjuk a GySEV infókat!
Előzmény: bárány (1996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!