Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2399
Nagyon jó képek!
Vasutasoknak is érdekes lehet a Hizlaldánál készült kép, az egykori kereszteződésből már csak egy vágány él, de a többi is nagyon jól látszik. A villamos előtt lévő kiágázás netán összeköttetés a vasúttal?
Előzmény: SzigDani (2397)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2398
Próbáljátok ki az SWI-t!

Korlátlan tárhely, lehet ftp-vel fel/le töltögetni és lehet alkönyvtárakat nyitni. A főkönyvtárban kell legyen egy index.html, mert különben csak hibajelzést ad. (A főkönytár indexe nem látszik, de az alkönyvtáraké már igen.

Tesztelésre:

http://w3.swi.hu/ionee/ - üres főkönytár, itt jön a hibaüzenet, mert nincs index.html
http://w3.swi.hu/ionee/dorci.gif - ami ott van, az azért látszik
http://w3.swi.hu/ionee/egyik/
http://w3.swi.hu/ionee/masik/ - az alkönyvtárak tartalomjegyzéke már lekérhető.

Ha jó az SWI elérése külföldről, és megszavazzátok, akkor nyitok egy "vasutbaratok" logint, megcsinálom a nyitóóoldalt is és a jelszót kérésre elküldöm az érdeklődőknek.

Előzmény: Carpy (2394)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2397
Ha esetleg érdekel valakit, vannak fotóim a http://www.hszk.bme.hu/~sd013/fototar.htm file alatt. Ahova "nem szabad bemenni", oda nem is érdemes, mert azokat még nem csináltam meg.
ZöPö Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2396
Viszont lehet ftp-vel feltölteni!

Megnézem, az SWI-n lehet-e.

Előzmény: Carpy (2394)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2395
O.K. váltók nemsokára repülnek. Más: láttam egy jó képet egy 4 tengelyes villany NoHABról. Sajna nem tudtam scanelni. Érdekel valakit?
Carpy Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2394
Jo az otlet, csak ne az extran, mert az kulfoldrol kegyetlen lassu!
Előzmény: nohab (2393)
nohab Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2393
Na, erről van szó! Végül is, ha mutat a főoldalról link rá, akkor az égvilágon senki nem szólhat semmit.

Ákos

Előzmény: ZöPö (2386)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2392
Láttad már azóta BDT 402-t?
Előzmény: division by zero (2390)
werner Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2391
"mi igaz abból a legendából, hogy annak idején amikor megjöttek a Nohabok, a ruszkik elvittek egyet és jól megnézték kivűl belűl, aztán ebből lett a Szergej? "

Valószínűsítem, hogy így van. Persze, ez csak elmélet, de:

Tény, hogy az 50-es években eleinte a magyar ipar (Ganz és MÁVAG) volt kijelölve a nagy teljesítményű dízelek gyártására a KGST-n belül. Volt ez azért, mert akkor még mi látszottunk a legfejlettebbnek. A dolog természetesen csak az európai szerkesztési szelvényű vasutak mozdonyaira volt érvényes.
Más kérdés, hogy ez több ok miatt nem jött be. Főleg a tartalék acélok minősége (akármiből nem lehet teherviselő elemeket, pl. hajtórudat gyártani) és a hamar munka ritkán jó tehet arról, hogy a magyar nagymozdony már a futópróbán elszállt (meg a V55 is, de az legalább üzemelt pár évig).

Ezután (1957) a szovjet ipar dolga lett a megfelelő mozdony elkészítése. Csakhogy ehhez nem volt motorjuk mert ők még mindig azt a bazi nagy Junkers Jumo típusú kétütemű ellendugattyús motort nyomatták, amely konstrukció még a háború alatt jutott el hozzájuk. Ezt a motort az istennek se lehetett az európai mozdonyokba belepasszírozni (a MÁV is tiltakozott ellene mert a motor felett már eljárt az idő).

Mint tudjuk, a Szergej motorja 1964-ben készült el. Nomármost, Magyarországon 1963-ban jelent meg az első NOHAB. Az oroszok 1957-1963 között nem fejlesztettek ki semmit, aztán meg gyakorlatilag hónapok alatt megszületett a konstrukció, melynek >>Számos szerkezeti egysége illetve technikai megoldása kísértetiesen hasonlított a General Motors dízelmotorjára...<<.

Mindezeket egybevetve, én asszondom, a MÁV ezen okból juthatott egyáltalán néhány NOHAB mozdonyhoz, a hatvanas évek elején. Gyanítom, arra a döntésre, mely a német V200-as (V300-as) helyett a NOHABot válaszotta, már lehetett egy esetleges szovjet nyomás, mint ahogy a NOHAB beszerzések leállításában már elismerten az volt.
És azért éppen a MÁV, mert egyáltalán itt merült fel ilyen mozdonyra igény először, és itt voltak a legjobb szakemberek, kik még a háború előtt nevelkedtek. Ha úgy vesszük, a kor viszonyai között a NOHAB vásárlása szinte húzta maga után a Szergejt.

NOHA Berci nem úgy gondolta, jöhet még kutyára Szergej.

Előzmény: nohab (2385)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2390
most a vezérlőkocsi elött volt a Csörgő, kb 3 ilyen vonatot láttam
Előzmény: Lehoczki Gabor (2388)
peterr Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2389
Sziasztok!

kb. 2 het termesen ragtam at magam, nem kell meg
temetni ezt a topicot

div by 0 hozta fel tegnap a vezerlokocsikat.
Nekem gyerekkorombol van egy halvany emlekem:
Vamosgyorkrol Gyongyosre 424-es tolta fel a
vezerkocsis Bhv szerelvenyt, sajnos akkor a szama
meg nem erdekelt ;-) ja es a gozosnek az orra
Gyongyos fele, azaz a hegymenet fele nezett.

Előzmény: division by zero (2371)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2388
Én amikor arra jártam a nyáron, épp azért szitkozódtam, hogy Csörgőt szinte csak zártárcsával tudtam fotózni, mert a vezérlőkocsi volt elől.
Előzmény: division by zero (2371)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.27 0 0 2387
Probald ki a Thumbsplus4-et es bem kell akkor barkacsolni. En is azzal csinaltam a Bo'Bo'-s kepeket. A tar.hu mit iger?
Előzmény: division by zero (2384)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2386
Pontosan ilyenre gondoltam én is! Ahogy plebejus képeivel csináltam ideiglenesen.

http://www.extra.hu/zopo/plebejus/

Előzmény: nohab (2383)
nohab Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2385
Nem tudom, mennyi igaz belőle, de vannak meglehetősen nagy hasonlóságok a két gép között, ami valószínűsíti ezt az elméletet. Megpróbálok utánajárni!

Ákos

Előzmény: division by zero (2381)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2384
akár html, akár nem, a free részek hamar betelnek, Ákos ezt tapasztalatból tudja...
egyébként szerintem nem túl bonyolult dolog egy olyan programot írni, ami a képfájlokból, és kötött sturkturájú megjegyzés fájlokból legenerálja a html fájlokat thombnailestül...
nemsokára neki látok a képeim CD-sítésének, akkor úgy is kénytelen leszek megírni, aztán közkincsé teszem...
Előzmény: nohab (2383)
nohab Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2383
Szerintem tárolás, nem tárolás alatt én azt értem, hogy van egy html oldal és onnan vannak hivatkozások a képekre. Ha valaki tud majd ezzel foglalkozni, az OK, de én olyan megldásra gondoltam, hogy egyszerűen egy könyvtárba felvágni a jpegeket, és akinek kell, az onnan a könyvtárból ftp-vel vagy browserrel leszedi. Semmi html, semmi thumbnail.

üdv.Ákos

Előzmény: ZöPö (2380)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2382
Ugyanezt kérdeztem én is a topic elején! Gyerekként hallottam ezt a sztorit, aztán elfelejtődött.
Előzmény: division by zero (2381)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2381
Ákos!
mi igaz abból a legendából, hogy annak idején amikor megjöttek a Nohabok, a ruszkik elvittek egyet és jól megnézték kivűl belűl, aztán ebből lett a Szergej?

a Gigant Clubon is van ilyen mondat:
"Számos szerkezeti egysége illetve technikai megoldása kísértetiesen hasonlított a General Motors dízelmotorjára..."

ZöPö Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2380
Dehát ez nem "tárolás" lenne, mert azért tennénk fel a képeket, hogy másoknak bemutassuk őket! Ha ez "tárolás", akkor az egész internet egyetlen nagy "tárolás".
Előzmény: nohab (2378)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2379
van ilyen felrakós dolog, de sajnos - kicsit vagy nagyon - lassan frrisitik, pl Mercurio vagy Gigant Club...
az ilyen free helyek szerintem marha gyorsan betelnének...
Előzmény: ZöPö (2377)
nohab Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2378
Az extra, nexus, geocities, netchicken stb. nem tilt le, ha csak tárolásra használod az oldalt, feltéve, ha van egy index-oldalad, amin azért van némi anyag és link.

Ákos

Előzmény: division by zero (2376)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2377
Nem lenne puszta küldözgetés, mert egy felrakná, utána mindenki onnan szedné le.

Jó, ha lenne szerverem, adnék én is helyet, de nincs... :-(

Előzmény: division by zero (2375)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2376
a netlap.hu is korlátlan helyet igér, de elég bele olvasni a fórumjukba, tele van anyázással, hogy megtelt a korlátlan hely...
Előzmény: division by zero (2375)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2375
ha csak küldözgetésre használjuka helyet és nem oldalra akkor úgy kivágnak minket, mint...

arra kiváncsi lennék, hogy a SWI korlátlan tárhely igérete mennyire igaz, mert ha én elkezdenék felpakolni, akkor vagy 100Mb-ig meg se állnék...
ezért lenne jó egy olyan szerver ahol tényleg korlátlan mértékben lehetne garázdálkodni, vagy pl vinyót adva lehetne tárhelyet szerezni...
valamikor a munkahelyemen lesz majd saját szerverünk, de ez még kicsit távoli jövő...

addig is a CD cserebere lesz szerintem a legjobb...

Előzmény: ZöPö (2374)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2374
Miért ült volna le? Szerintem tök jól fut! :-)

Holnap teszek fel képeket a hamburgi Hauptbahnhofról + ICE vonatokról.

Mit szólnátok hozzá, ha nyitnánk egy közös könyvtárat az Extrán vagy az SWI-n, ahova mindenki egy saját alkönyvtárba felpakolhatná azokat a képeket, amiket most egyesével küldözgettek ide-oda? Az érdeklődő topictársak levélben megkapnák a jelszót. Na?

Bölény Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2373
Valtokep az nekem is johet!

Sracok, nem erzitek ugy, hogy leult egy kisse ez a topik? Jo-jo, benne van az elso 50-ben mindig, de sehol egy troli, sehol egy Volanbusz, de meg csak 4-es metro se... ;-))

division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2372
köszi Mikó, nem semmi vonat, megpróbálom vasárnap megnézni, hátha megint ilyen lesz, remélem jobb idő lesz, mint most vasárnap volt...
Előzmény: Mikó (2357)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2371
a vasárnapi vonatozásom kapcsán:

a 81-esen miért nem használják a Bdt-ket? helyette a mozdony kerülgeti a vonatot...

Az 1xx Bdt az Csörgőhöz való?
A 2xx az mihez?
a 3xx az a Szilié ha jól tudom
a 4xx lesz a Papagájoké...

volt valaha 0xx-es vezérlő is, ha jól tudom ez volt a 424-esé, és a vezérlés csengőjelekkel történt a hátul lévő másik mozdonyvezetőnek, a Vasúthistória évkönyv 1994-es kötetében a 417-es oldalon emlitik a 424-esek toliüzemét, tud valaki bővebbet a témáról?

gyurmosz Creative Commons License 1999.10.26 0 0 2370
A 2150-es valóban nem Okoska, de pl. a 2113 sem. Ezt kívülről úgy lehet megállapítani, hogy be kell nézni az A vezetőállás első ablakán, és ha a jobb oldalon van egy kijelzővel ellátott doboz, akkor az illető Csöresz Okoska, ha nincs, akkor nem.
Előzmény: nohab (2365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!