Nagyon jó képek!
Vasutasoknak is érdekes lehet a Hizlaldánál készült kép, az egykori kereszteződésből már csak egy vágány él, de a többi is nagyon jól látszik. A villamos előtt lévő kiágázás netán összeköttetés a vasúttal?
Korlátlan tárhely, lehet ftp-vel fel/le töltögetni és lehet alkönyvtárakat nyitni. A főkönyvtárban kell legyen egy index.html, mert különben csak hibajelzést ad. (A főkönytár indexe nem látszik, de az alkönyvtáraké már igen.
Tesztelésre:
http://w3.swi.hu/ionee/ - üres főkönytár, itt jön a hibaüzenet, mert nincs index.html
http://w3.swi.hu/ionee/dorci.gif - ami ott van, az azért látszik
http://w3.swi.hu/ionee/egyik/
http://w3.swi.hu/ionee/masik/ - az alkönyvtárak tartalomjegyzéke már lekérhető.
Ha jó az SWI elérése külföldről, és megszavazzátok, akkor nyitok egy "vasutbaratok" logint, megcsinálom a nyitóóoldalt is és a jelszót kérésre elküldöm az érdeklődőknek.
Ha esetleg érdekel valakit, vannak fotóim a http://www.hszk.bme.hu/~sd013/fototar.htm file alatt. Ahova "nem szabad bemenni", oda nem is érdemes, mert azokat még nem csináltam meg.
"mi igaz abból a legendából, hogy annak idején amikor megjöttek a Nohabok, a ruszkik elvittek egyet és jól megnézték kivűl belűl, aztán ebből lett a Szergej? "
Valószínűsítem, hogy így van. Persze, ez csak elmélet, de:
Tény, hogy az 50-es években eleinte a magyar ipar (Ganz és MÁVAG) volt kijelölve a nagy teljesítményű dízelek gyártására a KGST-n belül. Volt ez azért, mert akkor még mi látszottunk a legfejlettebbnek. A dolog természetesen csak az európai szerkesztési szelvényű vasutak mozdonyaira volt érvényes.
Más kérdés, hogy ez több ok miatt nem jött be. Főleg a tartalék acélok minősége (akármiből nem lehet teherviselő elemeket, pl. hajtórudat gyártani) és a hamar munka ritkán jó tehet arról, hogy a magyar nagymozdony már a futópróbán elszállt (meg a V55 is, de az legalább üzemelt pár évig).
Ezután (1957) a szovjet ipar dolga lett a megfelelő mozdony elkészítése. Csakhogy ehhez nem volt motorjuk mert ők még mindig azt a bazi nagy Junkers Jumo típusú kétütemű ellendugattyús motort nyomatták, amely konstrukció még a háború alatt jutott el hozzájuk. Ezt a motort az istennek se lehetett az európai mozdonyokba belepasszírozni (a MÁV is tiltakozott ellene mert a motor felett már eljárt az idő).
Mint tudjuk, a Szergej motorja 1964-ben készült el. Nomármost, Magyarországon 1963-ban jelent meg az első NOHAB. Az oroszok 1957-1963 között nem fejlesztettek ki semmit, aztán meg gyakorlatilag hónapok alatt megszületett a konstrukció, melynek >>Számos szerkezeti egysége illetve technikai megoldása kísértetiesen hasonlított a General Motors dízelmotorjára...<<.
Mindezeket egybevetve, én asszondom, a MÁV ezen okból juthatott egyáltalán néhány NOHAB mozdonyhoz, a hatvanas évek elején. Gyanítom, arra a döntésre, mely a német V200-as (V300-as) helyett a NOHABot válaszotta, már lehetett egy esetleges szovjet nyomás, mint ahogy a NOHAB beszerzések leállításában már elismerten az volt.
És azért éppen a MÁV, mert egyáltalán itt merült fel ilyen mozdonyra igény először, és itt voltak a legjobb szakemberek, kik még a háború előtt nevelkedtek. Ha úgy vesszük, a kor viszonyai között a NOHAB vásárlása szinte húzta maga után a Szergejt.
NOHA Berci nem úgy gondolta, jöhet még kutyára Szergej.
kb. 2 het termesen ragtam at magam, nem kell meg
temetni ezt a topicot
div by 0 hozta fel tegnap a vezerlokocsikat.
Nekem gyerekkorombol van egy halvany emlekem:
Vamosgyorkrol Gyongyosre 424-es tolta fel a
vezerkocsis Bhv szerelvenyt, sajnos akkor a szama
meg nem erdekelt ;-) ja es a gozosnek az orra
Gyongyos fele, azaz a hegymenet fele nezett.
akár html, akár nem, a free részek hamar betelnek, Ákos ezt tapasztalatból tudja...
egyébként szerintem nem túl bonyolult dolog egy olyan programot írni, ami a képfájlokból, és kötött sturkturájú megjegyzés fájlokból legenerálja a html fájlokat thombnailestül...
nemsokára neki látok a képeim CD-sítésének, akkor úgy is kénytelen leszek megírni, aztán közkincsé teszem...
Szerintem tárolás, nem tárolás alatt én azt értem, hogy van egy html oldal és onnan vannak hivatkozások a képekre. Ha valaki tud majd ezzel foglalkozni, az OK, de én olyan megldásra gondoltam, hogy egyszerűen egy könyvtárba felvágni a jpegeket, és akinek kell, az onnan a könyvtárból ftp-vel vagy browserrel leszedi. Semmi html, semmi thumbnail.
Ákos!
mi igaz abból a legendából, hogy annak idején amikor megjöttek a Nohabok, a ruszkik elvittek egyet és jól megnézték kivűl belűl, aztán ebből lett a Szergej?
a Gigant Clubon is van ilyen mondat:
"Számos szerkezeti egysége illetve technikai megoldása kísértetiesen hasonlított a General Motors dízelmotorjára..."
Dehát ez nem "tárolás" lenne, mert azért tennénk fel a képeket, hogy másoknak bemutassuk őket! Ha ez "tárolás", akkor az egész internet egyetlen nagy "tárolás".
van ilyen felrakós dolog, de sajnos - kicsit vagy nagyon - lassan frrisitik, pl Mercurio vagy Gigant Club...
az ilyen free helyek szerintem marha gyorsan betelnének...
Az extra, nexus, geocities, netchicken stb. nem tilt le, ha csak tárolásra használod az oldalt, feltéve, ha van egy index-oldalad, amin azért van némi anyag és link.
ha csak küldözgetésre használjuka helyet és nem oldalra akkor úgy kivágnak minket, mint...
arra kiváncsi lennék, hogy a SWI korlátlan tárhely igérete mennyire igaz, mert ha én elkezdenék felpakolni, akkor vagy 100Mb-ig meg se állnék...
ezért lenne jó egy olyan szerver ahol tényleg korlátlan mértékben lehetne garázdálkodni, vagy pl vinyót adva lehetne tárhelyet szerezni...
valamikor a munkahelyemen lesz majd saját szerverünk, de ez még kicsit távoli jövő...
addig is a CD cserebere lesz szerintem a legjobb...
Holnap teszek fel képeket a hamburgi Hauptbahnhofról + ICE vonatokról.
Mit szólnátok hozzá, ha nyitnánk egy közös könyvtárat az Extrán vagy az SWI-n, ahova mindenki egy saját alkönyvtárba felpakolhatná azokat a képeket, amiket most egyesével küldözgettek ide-oda? Az érdeklődő topictársak levélben megkapnák a jelszót. Na?
Sracok, nem erzitek ugy, hogy leult egy kisse ez a topik? Jo-jo, benne van az elso 50-ben mindig, de sehol egy troli, sehol egy Volanbusz, de meg csak 4-es metro se... ;-))
a 81-esen miért nem használják a Bdt-ket? helyette a mozdony kerülgeti a vonatot...
Az 1xx Bdt az Csörgőhöz való?
A 2xx az mihez?
a 3xx az a Szilié ha jól tudom
a 4xx lesz a Papagájoké...
volt valaha 0xx-es vezérlő is, ha jól tudom ez volt a 424-esé, és a vezérlés csengőjelekkel történt a hátul lévő másik mozdonyvezetőnek, a Vasúthistória évkönyv 1994-es kötetében a 417-es oldalon emlitik a 424-esek toliüzemét, tud valaki bővebbet a témáról?
A 2150-es valóban nem Okoska, de pl. a 2113 sem. Ezt kívülről úgy lehet megállapítani, hogy be kell nézni az A vezetőállás első ablakán, és ha a jobb oldalon van egy kijelzővel ellátott doboz, akkor az illető Csöresz Okoska, ha nincs, akkor nem.