Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2056
Ja, és engem is nagyon érdekelnek a Faroslinkek!
Előzmény: Törölt nick (2051)
Alfred Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2055
Szabad buszozni is itt?!
Akkor csak néhány szót. Szinte mindegyik Volán újiít(ott) föl 55-66-ost, most már. Az Ikarusz szülinapi kiállítására négyévvel ezelőtt, holland ismerőseim lakóbusszá alakított NDK farosát kellett kiállítani, mert itthon nem volt bemutatható darab!
Mellesleg, figyeljétek meg, a most lelkesen szétvágott 260-asokból se lesz egy se, mert a buszokat, teherautókat annyiba se veszik mint az öreg mozdonyokat.
Előzmény: Törölt nick (2051)
Bölény Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2054
Matiz, jöhetnek nekem is az IK55-ös linkek, és Bagojj, én is kérnék majd a képeslapos képből. Bocs az OFFért.

Az NDK-s buszokat illetően nekem úgy rémlik, hogy a Volánnak is gyártottak olyan szóló buszt, aminek 1. és 2. ajtaja volt, az 1. nem a hagyományos ráncajtó, hanem valami ahhoz hasonló, de szélesebb szárnyakkal. De a vége felé már egyforma ajtókkal is gyártották őket, ha jól tudom.

ZöPö Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2053
Kellenek, szólok! :-)
Előzmény: Törölt nick (2051)
scsabi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2052
T. Aszteltársak!
Szokás szerint az események után qllogok.

Elátkozott pireneusi pályaudvar.

A pályaudvar neve Canfranc, Aragóniában van a Zaragoza-Huesca-Jaca-Canfranc oh-Pau vonalon.
Csodálatos nagy pályaudvar vámhivatallal, szállodával, eü. állomással, normál nyomtávú használaton kívüli villamosított (!) francia oldallal és egy kis négyvágányú széles spanyol oldallal. Az SNCF hálózattal egy 17 km hosszú alagút kötötte össze amely a francia oldalon '72-ben, vagy '73-ban beomlott. Ekkor az SNCF felhagyta az állomást (leszerelték a jelzőket).
A spanyol fél komolyan szorgalmazta a helyreállítást és a forgalom felvételét – lévén Zaragozán keresztül erre vezet a legrövidebb út Madridba– , de a franciák hálózatfejlesztése inkább a Hendaye-Irun és a Cerbere-Port Bou átmenetet támogatta.
Az új spanyol vasúti koncepció is elvetette a Canfranc-i átmenet újbóli megnyitását (többek között a Canfranc-Jaca közti hegyipálya kétvágányúsításának és villamosításának költségei miatt), inkább a Madrid-Guadalajara-Calatayud-Zaragoza-Barcelona összeköttetést építik ki normál nyomtávú AVE (TGV) pályává.
Én 1994-ben jártam arra, a pályaudvar gyönyörűen mutatott a szép zöld füvű francia oldal ellenére is.
Üdv:
Csabi

P. S. : Kedves Csabi druszám, én is üdvözöllek,
Szabó Csaba

Előzmény: Madár Béla (1956)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2051
Kicsit OFF:
"Faros" Ikarus 55-öt felújítottak egyet, ki is volt állítva az Utazás '98-on. Szép, vajszínű, gyönyörű belsővel. Valamilyen Volán vállalat volt az oldalára festve.
Németo.-ból visszahozott "menekült" csuklós Ikarus járt nálunk egy darabig, az ajtók is és a belső elrendezés is teljesen más volt, mint a hagyományos Volánbusz csuklósoknak, ráadásul belülről fehér-bordó színre volt festve mindenütt. (A tetején itt-ott lepattogzott a hanyag fényezés, szintén fehér volt alatta.) Már nem jár szerintem teljesen vége lett, nagyon szakadt darab volt. Ha még van belőle valami, akkor a monori telepen lehet.
Ha kellenek Ikarus 55 linkek, szóljatok, van néhány!
ON

Az 5-tel kezdődő pályaszámú Bobókban másfajta motor van?

Törölt nick Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2050
Kereskedelmi forgalomban kapható képeslap (a múzeumban vettem), de beszkennelem és elküldöm. Nem ígérem, hogy a héten meg tudom csinálni, de igyekszem.
És akkor már beszkennelek egy képet a 200-as miskolci Tatraról is, új színeiben pompázik Tiszai pu.-nál a treffen.
Előzmény: ZöPö (2046)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2049
Muki-s oldal? én is épp elkezdtem csinálni egyet, akkor össze kéne hozzni egybe...
Előzmény: SzigDani (2038)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2048
nekem van 1 Ft-os villamos jegyem BKV és szegedi is...
Előzmény: 1014 (2043)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2047
ez az, nekem a Vértes Volán-os kép van meg...
Előzmény: Törölt nick (2044)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2046
El tudnád küldeni a képet? Kérlek... :-)
Előzmény: Törölt nick (2044)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2045
Az utolsó díjemelésnél érvényben maradtak a jegyek, tehát érdemes lett volna "felvásárolni" a jegyeket előtte. Valami azt súgja nekem, hogy a BKV mégsem fizetett volna rá! :o)
Előzmény: 1014 (2043)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2044
a Vértes Volánnak (Tatabánya) van egy 55-ös, a ceglédieknek (Volánbusz) pedig egy 66-os. Utóbbiról van képem, szóval nem a megszokott magyarországi ajtókiosztással. Ha megfigyelitek a németektől visszavásárolt helyközi szóló Ikarusokat (260), első és második ajtajuk van, nem a megszokott első és harmadik. Na, ennél a ceglédi 66-osnál is ez van, tehát elől és középen. És teleablakos. Tudtommal mindkét járgánnyal különjáratokat bonyolítanak. Hallottam egy harmadikról is, de nem tudom hol foglalkoznak vele.
Előzmény: Bölény (2025)
1014 Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2043
Van 1 db kezeletlen 1,50-es BKV buszjegyem. (Nem eladó!!) Azóta használják a pénzemet, sőt az utána felvett állami támogatást is! Miért nem érvényes ma ez a jegy?
Előzmény: ZöPö (2019)
werner Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2042
Ákos:
"Werner:
"és a bedörrenthető gépek gyorsan répáznak egyet az éjjel."
Valószínűleg így születnek a kis gépek (bocs)."

Születésükkor még H0-ás méretűek, de gyorsan nőnek.
Vagy az is lehet, hogy M31-ként születnek és kifejlett állapotukban M62-ekké nőnek.

Mindenesetre Dombóvár lehet hogy örülne egy pár új Szerjoenak.

(Ákos, megírtad a dolgot a szex topicba is? :-)...)

FOMA: Amit Dombóváron láthattál, az ugyan hasonlított bizonyos korai Kandó-gépekre, de egyenáramú mozdony volt. A POHÉVtól került a Mecseki Szénbányák iparvasútjára a két mozdony. Az egyik ott rothad Dombóváron, a másik Istvántelken van, Németh Andor tulajdonában.

Előzmény: nohab (2040)
werner Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2041
"De Werner barátunk eltűnt. Jelentkezz, vétel!"

Itt vagyok!!!

Előzmény: Nogo (2007)
nohab Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2040
Werner:

"és a bedörrenthető gépek gyorsan répáznak egyet az éjjel."

Valószínűleg így születnek a kis gépek (bocs).

FOMA Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2039
Pécsbánya-Rendező és Széchenyi-akna között valamikor villamos vontatással Kandó-mozdonyok vitték a szenes vonatokat. Néhány hónapja mintha a dombóvári fűtőház előtt láttam volna egy példányt néhány romos Dacia és Szergej társaságában. Ki tud ezeknek a Kandó-gépeknek a sorsáról? Jó lenne legalább egyet megmenteni.
SzigDani Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2038
Oooops! Bocs! Szoval en csak azt tudom, hogy mikor van hivatalosan szallitas... Viszont mar 6 Mukirol van kepem, nagy resze scanelve. Remelem lassankent sikerul megcsinaljuk a Gyuri honlapjara a Mukis oldalt, mert mar nagyon varja. Majd elintezzuk!
Előzmény: division by zero (2037)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2037
SzigDani, lejjebb már kérdeztem, de nem reagáltál:

"Ez erdekes, mert elvileg kedden es penteken van szallitas. "
ez a mondatod azt engedi sejtetni, hogy te tudod, hogy mikor, merre, miért, lehet Mukikat látni...
Nem akarsz minket is felvilágosítani?

division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2036
örület...
Előzmény: SzigDani (2035)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2035
Akkoriban eros divat volt utkozotlen jarmuveket kitalani. A Bengalikon sem volt eredetileg, a HEV M/IX-en sem. Aztan amikor vontatni kellett, lehetet bemaszni ala... A rud onmagaban igen veszelyes dolog, bar olyan kepet is lattam...
Előzmény: division by zero (2034)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2034
hol az ütközője a 3729-nek???
Előzmény: NZA (2018)
division by zero Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2033
Nemrég szereztem egy képeslapot, egy farmotoros Ikarusz van rajta, a szöveg szerint x volán luxusautóbusza, a kép 1998-as, és új rendszám van rajta...
Maj este megnézzem, hogy pontosan kié is az a busz...
Előzmény: Bölény (2025)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2032
Ha mar kalauzules: a kiserleti Ganzok (3730 es 3731) eredetileg azert lettek csuklosra kialakitva, hogy ulokalauzra lehessen atterni, es egyiranyu lehessen az utasaramlas (ld. FVV 1100 villamosok). Ugye van valakinek kepe arrol, hogy mikent neztek ki ezek belulrol (a hazikrol mar lattam kepet, az iparirol meg nem.)!

Tabuk: Mostanaban ugyan nem lattam, de regebben rendszeresen utaztak a vezetofulkeben, altalaban fiatalok. Ugy latszik az ifjusag egy reszeben nem alakultak ki azok a hatarok, hogy a _mukodo_ vezerallas az nem tartalek ules. (ZoPo mar elhagyott kalauzulesrol beszelt:)))

Előzmény: ZöPö (2019)
Benyó Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2031
Komolyan gondolták azon a baloldali rút kiskacsán azt a lámpát? Olyan, mintha egy Rolls Royce-ra petróleumlámpát akasztanánk helyzetjelzőnek...
Bence
Előzmény: Szucs Lajos (2028)
werner Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2030
Sziasztok!

LG: "Werner cimbora! Sajna nem tudtam a tel. számodat. Próbáltam Ákostól SMS-en keresztül megtudakolni, hogy szóljak neked, hátha vasárnap le tudsz ugrani, de nem jött össze a dolog."
DE ÖSSZEJÖTT!!!
Arra gondoltam, külön megírom hétvégi bajai élményeimet, de aztán megtaláltam ezt az üzenetet, így Gábor tapasztalataival harmonizálva jelentek.

"A 154-esen Pörböly és Dunafürdő között, valamint Jánoshalma előtt is láttam 80-as lassújelet. A vonal eredetileg 90-es vagy 100-as?"
100-as, de nagy disznóság, hogy 80-asok a vonatok rajta, pedig a járművek is bírják a 100-at. Elv: vonatozzunk, ne siessünk! Annyiban igazuk van, hogy az állandó sietés árt az egészségnek.

"a bajai állomáson, M41 2124 készülődött személlyel indulásra Halasra (12.34)"
Az a vonat a 7814 volt és én Bácsbokod állomáson kaptam le. Az én vonatomat, a 7815 számút a 2202-es vontatta. Azelőtt Halason a hűsben pihent az M62,109, így a forda kiszámításával azt vártam 15:38-kor Bajára érkezni. Lesben is álltam a garai vonal becsatlakozásánál, és...
jött az 508-as Bobó, a Btx-es csodaszerelvénnyel. Azt találgattuk Borkóval, hogy a visszafelé fordított Btx-re fel lehetett-e szállni közönséges utasnak is, vagy nem. A Bobó szegény orrán száján csurgott az olaj. Az M62,109 kimenőt kapott, elment répázni. Mindegy, a menetrend laza, a Bobó is pontosan tudta hozni a szerelvényt.

A híd felől mozdonykürtök hangja hallatszott. Arra tartottunk, hátha éppen most van a hídpróba. Hát volt! Nagy kékes füstölgések közepette a távolban elindult a M62,194, mögötte a 062, 180, 057! Kihúzódtam a kikötői iparvágány kiérőjébe, lőállásba. A 194 erősen ellenfényes, de a másik képen talán több fog látszani. A dolgomat nehezítette, hogy a kanyar sem arra görbült, hogy mind a négy gép megmutatkozzon. A Szerjok határozottan Baja állomásra tartottak, így meg sem kíséreltünk utánuk menni, nem gyanítottuk, hogy még vasárnap is visszajönnek. Arra gondoltunk, hogy valamelyik előfogatolja a Bobós vonatot. Alternatíva volt, hogy az egész kóceráj úgy ahogy van elmegy Halasra a még személy előtt és a bedörrenthető gépek gyorsan répáznak egyet az éjjel.

"A Bobo Halasra történő elindulása után M62 057 és 194 gépmenetben elment Halasra"
Szóval nem így volt, dehát a MÁV mindig improvizatív. Gondoljunk csak arra a választási lehetőségre, hogy 12 kocsis gyorsvonatra M62,158 vagy M41,2105 kerüljön. Természetesen az utóbbi tipp nyert.

"Sajnos ekkor már alkonyodott"
Igen, mi ekkor Dunafürdőn sörözgettünk, ami rajtunk múlott, megtettük.

"úgyhogy a képek minősége kétséges."
Egyet se búsulj, cimbora, majd összedobjuk, amink van...

"A bajai állomáson odajött hozzám egy bakter (látszott rajta, hogy nem tetszik neki, hogy ott
ólálkodok M62 109 körül, lehet, hogy a fotót akarta megakadályozni)"
Nem te voltál aznap az első, aki fényképezővel járta körül a gépet, talán ezért volt morcos az öreg. Biztos aszitte, kiszagoltunk valamit.

"ha tudták, hogy ez az átmeneti időszak belenyúlik a fűtési szezonba is, miért Szergejjel pótolták a pécsi MD-ket?"
Mert ez volt nekik. Halas feladata volt, hogy megszervezze a személyvonatokat. Ehhez van neki 4 Bobója, egy Zetorja, meg esetleg pár kocsija (de ez nem biztos). Eccerűen így tudta csak összeverbuválni a járműveket. A Btx-et nem néztem meg, talán Szentes, a fülkés kocsik Pécs, a Szergejek Szeged, a Csörik Szentes, egyes Bhv-k Békéscsaba kötelékéből jöttek.

"dombóvári vagy hatvani Púpost odaküldenek 3 hónapra 4 olyan kocsival, amelyeknél megy a gőzfűtés"
Gőzfűtés pedig évek óta nincs arrafelé, így még a gondolatától is kirázza őket a hideg. A Szergej-Btx pedig nekem eléggé teccik is, még akkor is, ha csak Bobóval sikerült elkapnom.

Különben mindegy, mert ma Viktorunk átadja a hidat és akkor jöhetnek az "unalmas" MD-s hétköznapok.

"M62 194, 180, 062, 057 volt (Bátaszék felől Baja irányába nézve), és gyönyörűen
sütött a nap, úgyhogy majd’ egy tekercs film lett az áldozat... "
Eloszlottakaz aggodalmaim, hogy nekem esetleg kissé félresikerült képeim lesznek. Remélem, novemberig kiderül... Akkor pedig FELTÉTLENÜL látni szeretném a képeidet. Dunafürdőn nekem már nem sikerült vasárnap fotózni, mert a busz másik oldalán ültem...

"Visszaútban Mélykúton láttam a 7815. sz. vonatot, M41 2124 volt."
ebből látszik, hogy forogtak a fordák, mert szombaton a 2202 csinálta uazt. Így nem kell sok ész kitalálni, hogy pénteken és hétfőn a Szergej volt ezen a vonaton (vagy a Bobó).

"miért kell a vasúton 180 km-re lévő Szegedről hozni a gépeket és a súlyt? Miért nem lehetett ezt pl. Dombóvárról megoldani."
Az egyik az igazgatósági ok, amit te is írtál. A másik, hogy Dombóváron te is tudod tavaly selejtezték a 247-est, így maradt a 116, 181, 232, 235, 253, 254, 261. Ezek közül legalább 1 van Mohácson tartalékban, 1 van Villány-Beremenden, no meg Kaposváron, bár oda az utóbbi időben a kanizsai 064 jár. A 41-esen is van szergejes tartalék, ez eddig 4 db. Marad 3. A szegedi fogatból az egyik gép, a 180-as meg kanizsai is. Tényleg, szerited az a gép döglött?

"Így fordulhatott elő az, hogy szombaton reggel az aradi sebessel megérkezett M41 2128 - gondolom, más mozdony hiányában és nem a kondi kedvéért - fordult egyet Algyőre, odafelé 28 db. 4 tengelyes tartálykocsival. Tudtommal a Csörgőt nem erre találták ki. "
Nem ez az első eset, hogy Csörivel viszik az algyői tehert. Tényleg, hol volt aznap a 089, 096, 231?

Bátaszéken ugyanazok a járművek voltak, amit Gábor is említett. Vonatunkat a M40,2140 füstös Csörgő vitte. A 46-os vonal helyenként katasztrofális, legrosszabb szerintem a Sióhíd - TolnaMözs szakasz, majd leestünk 40-nél a sínről. Érdekes, hogy pályailag a 40-es s a 20-as szakaszok nem különböztek. Talán csak azért tették be a lassítókat, hogy jöjjön má' valaki és tegye rendbe azt a maradék francos 10 kilométert! Aztán Szedres után suhanás...

Visszaútban nem sok érdekes, Dunaújban nem respektálták fotózási szándékomet, mert a Zetor+tehervonat elé beállt a francos Szilis vonat! Finomítónál a 187-es Szergej. Hát ennyi lenne. Mindenesetre a 4 Szergej meg a különleges Bobós vonat miatt igen szerencsésnek éreztem magam!

És mindenkitől bocs a hosszúságért.

Előzmény: Lehoczki Gabor (1969)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2029
"mozdony" javitva tervezokre
Előzmény: Szucs Lajos (2028)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2028
Ugy latom nem csak a magyar mozdonyok tudnak elszarni egy tipust (Pl: kozepeuropa legszebb villanymozdonya)
lasd:
http://members.teleweb.at/cknop/News/1016.jpg

Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2027
Igazad van . Fekete kerek doboz piros es feher nyomogombokkal. Lassan dereng a 75-os is. sokat neztem a trolot a nepligeti forduloban. A 23-as villamosra is . Ami kettengelyes volt mint a kidobott kocsmavillamos. Mindig erolkottem, hogy feltudjam hajtani a racsot.
Előzmény: John Howard (2022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!