Keresés

Részletes keresés

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.31 0 0 315
Azért izgi lehet 25 ezer Voltos, feszültség alatti felsővezetéket lopni...

Egyébként igazad van, nem hiszem el, hogy nem lehetne a piti (vagy nem is olyan piti) fémorgazdákat megrendszbályozni. Azt több millió forintot, amit a MÁV ezen veszít, másra is lehetne fordítani.

Volt a TV2-ön egyszer, hogy közlekedési táblát próbáltak meg eladni fémkereskedőnek és mind az öt helyen sikerült is szó nélkül...

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 314
a MÁV-tól is lophatják a felsővezetéket, megfigyelhető, hogy a frissen villamosított veresegyházi vonalon felmászást gátló "kosarat" szereltek az oszlopokra...
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 313
"Az óbudai vágányokat olyan 3-4 éve szedték fel..."
felszedték vagy ellopták? az utobbi nagy divat nálunk...
1-2 példa:
- Szob-Nagybörzsöny kisvasút középső szakasza
- Pálházi kisvasút tovabbi 3 km-e, és jó néhány szárnyvonala
- népligeti Ganz próbapálya
- valahol Ózd környékén történt, hogy kiment a mozdony egy iparvágányra, mire jött vissza, hiányzott pár méter vágány...
más országokban is divat ez, ime egy MTI hír:
"Elloptak két vasútvonalat
Prága, 1999. július 26. (MTI) - Észak-Csehországban ismeretlen tettesek elloptak két vasútvonalat.A lopásra akkor derült fény, amikor a Cseh Vasút vezetése úgy döntött, hogy a három éve leállított pályákon szeptembertől ismét felújítják a forgalmat. A vasúti sínek és más berendezések azonban már eltűntek, így a forgalom felújítása lehetetlen - közölte a hét végén a közszolgálati cseh televízió. A Litvínov és Horní Jiretín közötti öt kilométeres, valamint az Otvice és Dolní Rybník közötti hét kilométeres szakaszokon gazdasági okok miatt 1996-ban szüntették meg a közlekedést. Kvetoslava Korínková vasúti főellenőr szerint az elhagyott sínekkel és berendezésekkel senki sem törődött, így nem is csoda, hogy a két vonalon csak egy vasúti felüljáró maradt meg a berendezésekből. A tettes, vagy tettesek egyenlőre ismeretlenek. A károk becsült értéke megközelíti a százmillió koronát. Dalibor Zeleny, a Cseh Vasút vezérigazgatója azzal védekezik, hogy a társaságnak nincsenek lehetőségei őriztetni az elhagyott vonalakat. Korínková viszont azt állítja, hogy a vasútnak kötelessége őrködni a lényegében állami vagyon felett. Petr Stáhlavsky, a Cseh Vasút szóvivője beismerte, hogy az utóbbi években egyre gyakoribb a vasúti berendezések eltulajdonítása. A Litvínov melletti Louka állomáson - ahol az ideiglenesen használaton kívüli tehervagonok vannak félreállítva - például majdnem 200 vagonról minden mozdíthatót elloptak, s ezért a vagonok használhatatlanok. "Olyan eset is megtörtént, hogy több száz méternyi villanyvezetéket loptak el, holott abban áram volt" - nyilatkozta Stáhlavsky. +++ "

Vezetéket is lopnak bőven, pl ezért nem jár villamos a BNV-hez, HÉV Kerepesi úti összekötő vágánya, a Csömör - Kistarcsa közötti vágány, az Aquincum - Óbuda közötti vágány, áram alatt lévő tápkábelt loptak már a 41-esről is, emiatt Kamaraerdőn hosszabb ideig 500V alatti max. feszültség volt. A Kápolna utcai vágányról is loptak tápkábelt, de ezt pótolták.

Valamit kéne már csinálni a fémkereskedőkkel, türhetetlen, hogy piti haszonért hatalmas károkat okoznak, néha pedig halálos balesetet is, a tolvaj bandák.

gyurmosz Creative Commons License 1999.08.31 0 0 312
Figyelem!
A Felsőzsolca-Hidasnémeti vonal felújítása miatt a Rákóczi és a Cracovia vonatok a Szerencs-Hidasnémeti vonalon közlekednek. Ez tudtommal Bz-s vonal. Mindenesetre érdekes lesz, kiváncsi vagyok mi fogja húzni a vonatokat, ugyanis a térségben a Csörgők igen "elfoglaltak" és ez az elterelés 2 hónapig így lesz! Részletek a MÁV sajtószemlében.
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 311
Kihajolni veszélyes
Meg van valakinek videón?
Úgy tudom akkor már egy éve szünetelt a forgalom, a filmesek kedvéért ment ott az utolsó vonat, úgy emlékszem 76-ban.
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 310
Nem csak egy vasút épül a Zalában, épül a csömödéri-lenti kisvasutat összekötő szakasz is. Én június 26-án, a Csömödéri kasvasút napján jártam ott, direkt korábban indultunk néhányan (00:25-ös postavonattal), hogy bejárhassuk az épülő pálya nyomvonalát. Akkor már egy jó darabon (kb a vonal 25%) a síneket fektették. Ha valaki a 23-as vonalon utazik, Csömödér után láthatja is a pályát, egy darabig párhuzamos a nagyvasúttal. Volt olyan terv is, hogy közös, 3 sines rendszerben épüljön meg a párhuzamos szakasz, de a MÁV nem járult hozzá.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 309
Van egy magyar jatekfilm, kb. a 70-es evek elejen keszulhetett, az egesz az Almamelleki vasutallomason jatszodik. Kb. 2-3 eve ment a TV-ben.
Bölény Creative Commons License 1999.08.31 0 0 308
Bagojj! Minden info johet a zalai - meg az egyeb - vasutepitesekrol/felujitasokrol/miegyebrol!

A ferihegyi meg a Kfold-Keleti vasutakra azert kerdeztem ra, mert azt irtad, hogy igen leterheltek ezek a vonalak. Ebbol en arra kovetkeztettem, hogy akkor hiaba is probalnak a helyzetet vasuttal megoldani, koll az a metro (a 3-as meghosszabitasa es a 4-es megepitese). Most akkor rosszul ertettem?

(Az egyeb "technikai" problemak, ugymint egyeztetes a MAV es a BKV kozott, nem erdekelnek, mert az politika.)

division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 307
lazar!
vannak régi menetrendeid? engem érdekelne a Kaposvár-Szigetvár vonal, az elmúlt hónapokban töbször jártam ott, jó pár km-t bejártam a nyomvonalból, kiváncsi lennék rá mi volt ott, akkor amikor még volt forgalom...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 306
Masodik vagany "hult helye" latszik pl. Kaposvar utan is, Dombovar iranyaba: kiveheto, hogy hol zakatolt anno a vonat Szigetvar fele, hol fordult be a volgybe Cserenfa fele.
Nem tudom, megvan-a valamelyotoknek a Szekszardi dombsag-Gemenc turistaterkep. Rajta van egy regi vasut nyomvonala Bataszekrol Batara (nem a 64-es vonal!!!). Nos, en sokszor jarok Bataszek fele, teljesen kiveheto, hogy merre ment a vonat, a toltes nagyon jo allapotban megvan, szekerut van rajta. Ha valaki Baja felol erkezik az 55-os uton Bataszekre, akkor az alsonyeki vasuti atjaro utan kb. 100 m-rel az ut ismet egy toltesen vezet keresztul: ez volt a regi vasut. Tudtok-e valamit arrol, hogy itt mikor szuntettek meg a vasutat?
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 305
hogy áll az ipolysági vasút ügye?
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 304
Mi a helyzet pl Vácrátót és Aszód között? nekem úgy tünik ott is két vágány volt, látszanak a szélesebb hidak és néhol a zúzottkőágy talpfa nyomokkal...
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 303
Ezt biztos mostanában szedték fel, fényjelzők állnak ott a semmi mellett, meg a gaz se nagyon nőtte be még...
Rédicsen van kitérő, 3 vágány van ott, van is fotóm arról ahogy a Bzmot körbejárja a 2 Bzx-t.
lazar Creative Commons License 1999.08.31 0 0 302
A kelebiai vonalon Kiskunlachazaig volt dupla vagany, de Trianon utan fel kellett szedni. ugyanez volt Nagykanizsa-Murakeresztur kozott is.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.31 0 0 301
Erre nem tudok válaszolni. Ahhoz motorvonatok is kellenének, meg kellene nézni, hogy mekkora forgalmat lehetséges optimálisan felvenni, ahhoz kell-e vonal és állomási bővítés, stb. Így most, ha minél gyorsabban akarunk valami vasutat odavinni, akkor a kiágaztatás tűnik jónak.
Ami pedig a Kelenföld-Keleti járatot illeti, az helyi forgalom, abban először meg kell állapodnia az államnak és a fővárosnak, aztán a MÁVnak és a BKVnak. (Helyi közlekedés biztosítása az önkormányzat feladata, helyközi az államé)
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.31 0 0 300
Arról nem is beszélve, hogy ezt sem igazán újjáépítik, merthogy anno 40-es pálya volt, most meg 160-as lesz. Mások az ívek, gyakorlatilag 90%-ban új vonalvezetése lesz. Stratégiailag is jobb a Zalalövő-Hodos átmenet, ezért nem a rédicsit bizgerálják. Egyébként nagyon jópofa, ahogy Rédicsnél bejön a Studenka, vége a vágánynak, aztán kimegy. Utolsó kitérő valahol Lentinél van azon a vonalon.
Saújhelyi vonal kétvágányú volt? Ezt nem is tudtam. Kelebia felé megcsinálják a másodikat. Először megépítik azt, aztán a régit felújítják.
Ezekben is vannak prioritások. A kelebiai vonal a IV-es Helsinki korridor része, ezrét hamarabb fogják felújítani, mint mondjuk a rédicsit. A zalalövői szakasz pedig az V-ös helsinki korridor egy fontos szakasza, így azt is preferálják. Erről -ha van érdeklődés- később bővebben.
lazar Creative Commons License 1999.08.31 0 0 299
Ugy tudom a haboru utan a felszedett masodik vaganybol allitottak helyre az elso vaganyt,
sok helyen csinaltak ezt: 100, 120a, stb.
Ha mar masodik vagany: Retszilas Sarbogard
kozott volt masodik vagany? Mert valahol azt olvastam, hogy van is , csak amikor arra utaztam
nem volt sehol. Ezzel mi lett?
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 298
Pontosan nem tudom, úgy tudom a 80-as évek elejéig használták a másik vágányt, majd azt hagyták rohadni, pár éve fel is szedték.
ZöPö igen látványos felvételeket készithetne ott semmibe vezető váltókról, meg magányos jelzőkről...
Bölény Creative Commons License 1999.08.31 0 0 297
Bagojj, nem mondanad el ezt a 4-es metros topikban is? Ott mar soxor elojott, hogy miert nem csinalnak a Deli osszekoton keresztul egy Kelenfold-Keleti jaratot. Azon is vitatkoztunk ott, hogy Ferihegyre a 3-as metrot kellene inkabb kivinni, vagy a cegledi (szolnoki?) vonalrol egy leagazast? Te ezt hogy latod?
gyurmosz Creative Commons License 1999.08.31 0 0 296
Gyanítom, hogy ez az I. világháború után történhetett meg, ugyanis e háború előtt rengeteg hadi vonalat építettek a térségben (Sátoraljaújhely volt a csomópont). Például egy személyvonatpár volt a Przemysl felé vezető vonal napi személyforgalma. Gondolom a háború után ezeken a vonalakon visszaesett a forgalom, esetleg meg is szűntek, a határmódosítással pedig tovább csökkent a sátoraljaújhelyi vonal forgalma.
Persze nem biztos, hogy ezért történt meg az egyvágányúsítás, ugyasnis az időpontját nem tudom, de szerintem ez lehetett az ok.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 295
Mint latjatok, neha elutom a karaktereket...
tidtok=tudtok, bife=bufe
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 294
Meddig volt ketvonalu a satoraljaujhelyi vonal? Ha jol tudom, korabban a kelebiai is az volt, legalabb is egy reszen (a Moldova konyvben van rola szo, ha jol emlekszem).
Tiszatenyo es Bekescsaba kozott is tobb helyen megvan a ket palya, azonban a bal (?) oldali vagy elegge ramaty alapotban van (a multkor, amikor arra jartam, a szemely is csak 60-nal ment) vagy nem is hasznaljak (pl. Bcsaba es Murony kozott), pedig mindketto villamositva is van. Errol tidtok valamit?
gyurmosz Creative Commons License 1999.08.31 0 0 293
Az új vonalat azért építik, hogy a vonatoknak ne kelljen áthaladniuk Horvátországon is. Viszont ha Rédicsnél építették volna meg a pályát, akkor egy rövid szlovén szakasz után újra Horvátországban kötött volna ki a vonat.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.31 0 0 292
Ott a vasúti híd, aminek van egy kapacitása. ez már így is eléggé jól ki van használva. Olyannyira, hogy egyelőre ez az egyik legnagyobb gátja egy S-bahn típusú, a két városrészt is összekötő elővárosi vasút beindításának.
Másfelől ott van Kö-Ki is, amelyik fővonali állomás, és ha már csak a Ferencváros felőli bejáratát leterheled, ez komoly fennakadásokat okozhat a ceglédi vonal forgalmában. Ezért nem viszik be az összes vonatot oda, illetve ezért nem mind oda.
A 49-es villamosokat pedig sűrűbben indítják, a 103-ason csuklós buszok vannak, továbbá olyan járatokat is indítottak, amik segítenek el- és ráhordani az utasokat (80-as villamos dupla Tatra kocsikkal János kórházig /ezek a Délibe is visznek, ugyebár/, valamint 206-os busz, köztes megálló nélkül a Móriczra).
division by zero Creative Commons License 1999.08.31 0 0 291
Mit tudtok arról, hogy miért fejleszteték vissza egyvágányúra a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonalat?
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 290
Lehet, hogy teljesen "off" leszek, de:
A 180 Ft-os asvanyvizrol mindenki MAGA donti el, hogy megveszi vagy sem. Minden budapesti palyaudvar kozeleben tucatszam vannak kozertek, ahol az altalad emlitett 60 Ft-ert, esetleg 5-10%-kal tobbert, de megveheto az asvanyviz. Aki lusta 50 m-t gyalogolni, az vessen magara. El kell vegre fogadni, hogy piacgazdasag van, az arakat a kereslet-kinalat hatarozza meg, es nem a szocialis erzekenyseg! Abban egyetertek Veled, hogy nem kell sajnalni a bufest, mert nyilvanvalo, hogy o is jol megfontolt uzleti (haszonszerzesi) cellal uzemelteti a bifet, de arrol egyikunknek sincs infoja, hogy milyen koltsegei merulnek fel, milyen berleti dijat ker a MAV a teruletert. Nyilvanvalo: sok az eszkimo, keves a foka, de SENKIRE NINCS RAKENYSZERITVE, hogy megvegye a 180 Ft-os vizet.

Metro: egyetrtek az altalad irottakkal (TV2 emil cimere megirhatod...), az azonban szerintem jogos panasz lenne, hogy a Kelenfoldig kozlekedo vonatokat, vagy legalab azok egy reszet miert nem vittek el Kobanya-Kispestig. En ugyan nem vagyok Pesten, de el tudom kepzelni, hogy a 49-es villamoson micsoda tomeg es kaosz van. Gondolj bele pl. annak az embernek a helyzetebe, aki Bajarol akar Pestre jonni, sebessel. Nem eleg, hogy fel Tolnat bebuszozza, meg Pesten is legalabb megegy "Baja-Bataszek buszozasni" idot kell pluszban raszannia, hogy eljusson a metroig.

Bocs, ha hosszu voltam!

werner Creative Commons License 1999.08.31 0 0 289
Félig off:

Tegnap csigás TV2: tény: átalakítják a Délit. Tálalás: sajnáljuk a büfést, hogy micsoda szemét dolgot művel vele a MÁV, elesik a bevételtől, mintha eddig nem kereste volna hülyére magát, amikor 60 ft-os ásványvizet 180-ért ad...
Azt senki nem mondta el, hogy bő 1 hónap és nem 10-el cammog kifelé a vonat, valamint szép új peronokról lehet felszállni a vonatokra...

Aztán: "A Déli helyett a vonatok Kelenföld, Keleti, Kőbánya-Kispest állomásokra érkeznek. Metróhoz tehát CSAK A KELETINÉL juthatnak az utasok..." A Kőbánya-Kispestnél ugye nem..., ez egy hazug, 4-es metrópárti duma volt, félretájékoztatás. A MÁV helyében a dolgok kiigazítását kérném, főműsoridőben. Mikor lesz már vége ennek a bosszantó részrehajlásnak?

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.31 0 0 288
Nyilvan ezt az egesz folyamatot a MAV-on belul is ismerik, tehat struccpolitika az egesz...
werner Creative Commons License 1999.08.31 0 0 287
M41,2121 ki van belezve. Nem sok remény van arra, hogy mozdony lesz belőle. Esetleg a kaszniját felhasználják ha neadjisten egy Csoresz csattan. Hogy hova tartozik, arról mély a hallgatás.
werner Creative Commons License 1999.08.31 0 0 286
"Azt mondjatok meg, hogy mi a racio ezekben az atszamozasokban? Mi volt az oka annak, hogy pl. M40 004-bol 212 lett? A Szergejeknel meg tobb ilyenrol hallani."

Azért számozzák át a mozdonyokat, mert a magasabb psz. mozdonynak magasabb a könyvértéke (egyszerű amortizációs probléma). Ez központi ügy, tehát fent döntik el.
Ugyanakkor minden gépnek más az előélete (mely VF-nél dolgozott, hogy bántak vele, mikor kapott Fm-et stb.) . A hosszú évek alatt a műszaki állapot tehát a könyvértékkel ellenben nem a pályaszámsorrendben alakult. Öregebb gépek lehetnek jobbak, mint a régebben tuningolt, de újabb beszerzésűek. A VF-eknek pedig gyakorlati problémákkal kell szembenézniük, történetesen mozdonyt kell kiadniuk a vonatokra. Az íróasztal mögül persze gyakran nem azt a gépet küldik a bontóba, amely már semmire sem használható, így aztán a VF-ek pályaszámcserével segítenek magukon.

A gépek előéletére példa a M40,004, amely a többi 00-ás Púpossal együtt remotorizáción esett át, ez felújítással járt együtt. A 212 fődinamója pedig Sm-en megadta magát, talán a motort is átrakták vmelyik másikba (228...???) így az eredeti 212-ből ócskavas lett. A 004 viszont egészen a múlt hétig büszkén szolgálta a MÁVot 212-es számon.

Vannak persze az előbbi okfejtéssel ellentétben olyan átszámozások, ahol mindkét mozdony üzemben van (M62, 245-182), itt talán azzal lehet megmagyarázni, hogy az egyik mozdonynak főműhelyet kell kapnia de ehelyett egy másikat, rosszabb állapotú mozdonyt küldenek el átszámozva. Ez valamiféle adj király katonát lehet az alkatrészek ügyében a VF és az Északi között.

Vagy ott a miskolci 138-as esete. Ezt a pályaszámot már a 3. mozdony használja. Az eredetit (gyártva 1969) már rég kidobták, helyette kaptak egy átalakított széles mozdonyt Záhonyból (503, gyártva 1971) melynek normál psz. kellett. Aztán ez a mozdony feljött Fradiba, ott pedig kicserélték a számát a 219-essel, ez utóbbit selejtezték, valszeg azért, mert 219 Debrecené volt, és ott tartottak leépítést ugyanakkor Fradinak meg kellett egy működőképes gép.

Szerjoenál vannak többszörös átszámozások, pl. M62, 060 > 199 > 260.

Szergej: nagyobb sorozat = nagyobb káosz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!