Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1815
Köszi az infót!

A Benda-féle honlap nálam is bookmark-olva van, de sajnos jobbára csak fekete-fehér fotók vannak a Stukákról is, meg az UZ-ről is, de az egyik fotón nekem is gyanús volt a szín. Hmmm... Alumetáll villamos, nem is nézhetett ki rosszul. Sajnos, emlékeim szerint később mind a kettő sárga-fehér volt, legalábbis az óbudai 5-ösön már így közlekedtek. Szerkezeti különbség nem volt?

Igaz az, hogy azért vonták ki a forgalomból őket, mert a karbantartási norma több pontját (pl. korrózióvédelem) nem kellett elvégezni, és így "kilógtak" a többi közül?

Egyébként most töröm a fejem a típuscsalád (Stuka, '48-as proto-szerelvény, UV, UZ) megmodellezésén, ha érdekel valakit, szívesen beszámolok róla.

John Howard

Előzmény: SzigDani (1780)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1814
Szenzációs, bár nekem az MD=piros szín. Szerintem a 100 max. seb is elegendő, nem nagyon van olyan nem villamosított pálya, ahol 100-nál gyorsabban lehetne menni. Őriszentpéterre pedig szerintem nem lesz akkor forgalom.
Előzmény: Benyó (1810)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1813
"A Gigant Club honlapján olvastam, hogy még a nyolcvanas években is közlekedett MD gyorsvonatként"

Akkor még a Szeged-Pécs vonat Bátaszékig gyorsként közlekedett.

Előzmény: Benyó (1773)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1812
Huh arra még várni kell, egyenlőre csak hirtelen feli dulásból 10 perc alatt hoztam össze a Gigant Clubos jellegrajzból :-) Ha lett volna a kocsikról bármilyen ilyen rajz, azt is megcsináltam volna...

(check out the cool "EURO-IMA" word on the side :-)) )

Előzmény: division by zero (1811)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1811
nem is rossz...
kocsik?
Előzmény: Törölt nick (1809)
Benyó Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1810
Dögöjjek meg, de nekem teccik. Már így színre. És, ha el tudna húzni két másod-, egy első osztályú, és egy másodosztályú vezérkocsit 120-szal, akkor nagyon nyerő.
A vezérkocsiban ki kellene alakítani egy kis büférészt telefonnal, mint a Selyemhernyóban, és teljesen O.K. lenne a gép.

Pécs-Soproni sebes: régen Pécs és Sopron között gyorsként közlekedett, Szhely és Sopron között személyként (ez utóbbi szakaszon tíz éve csak hétvégénként). Aztán két éve a gyors és személyvonatot nembelileg közös nevezőre hozták sebesvonat néven, a régi megállókkal.

Bence

Előzmény: Törölt nick (1809)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1809
Szoval inkabb ezt kell akarni?? :-)

Az elobb eltoltam a linket, bocsi! Remelem most sikeral...

Előzmény: division by zero (1800)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1808
Biztosan EZT akarjatok?? :-)
Előzmény: division by zero (1800)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1807
egy vasutas mesélte a Nyugatiban, hogy valahol sikerült egy nagyokosnak egy 20 kocsis vonat első kocsijának besorozni egy Bx-t, utána By,A,B vegyesen...
kb 150 km után a végállomáson látták, hogy a Bx tele lett repedéssel és vagy 10 cm-t nyúlt...
Előzmény: gyurmosz (1804)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1806
Csak a kígyózás.
Előzmény: division by zero (1805)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1805
de most a feszültség változott vagy a kigyózás?
Előzmény: gyurmosz (1798)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1804
A kerekek üregesek, az űlések is kisebbek. De valahogy ránézésre sem olyan robosztus, mint a By. Talán azért, mert szögletes a vége...
Előzmény: division by zero (1796)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1803
most vasárnap ott az egri vár mellett Bzmot+Bzx+Bzx+Bzx+Bzmot szerelvénnyel robogtunk el...
Előzmény: Törölt nick (1799)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1802
V45 Kovács Sándor honlapján, sajnos nem túl jó mínűségű, ha találsz jobbat az engemet is érdekelne...
Előzmény: Törölt nick (1799)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1801
A Bmxtz a selyemhernyó vezérlője. Az egyik (asszem 003) Varga László.
Előzmény: Törölt nick (1799)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1800
InterPiri rulez!!!!
Matiz! te nagy 3D Studio bűvész vagy, nem akarsz külső-belső InterPiri tervet csinálni nekünk? :)))
Előzmény: gyurmosz (1791)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1799
Hi!

Valahol lattam egy kepet errol a geprol, de mar nem talaltam meg :-(
Ha valakinek megvan, el tudna kuldeni? (V45-atalakitott V43)

A vasuti szerveren az uj magyar kepek kozott van egy eliras, Bzmotok vannak az egri var mellett, a kepalairas szerint Bmxtz szerelveny. A Bmxtz a selyemhernyo, nem?
(Valaki mintha kerdezte volna a 3 szerelveny nevet, az egyik tuti, hogy Deak Ferenc, talan van egy Dobo Istvan is...)

Előzmény: division by zero (1790)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1798
Azért a fülkés kocsikban nehéz mindkét oldalt megfigyelni.
Division by Zero!
Tudtommal ez valahogy úgy működik, ahogy minden bogár rovar, de enem minden rovar bogár. Szóval az 1014 nem tudott a MÁV vonalakon menni, de a magyar mozdonyok tudták volna használni az ÖBB hálózatát. Az első 16 Szili alkalmas is volt a 16kV-os üzemre.
Előzmény: Carpy (1793)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1797
szerintem is sokkal jobban eltalálták a By-t, Bhv-t mint az új Bhv-t (de itt legalább maradt nyitható ablak!!!), meg a Bp-t, de úgy tűnik most ez a divat...
Előzmény: gyurmosz (1792)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1796
"Bx: Talán azért rövidebb a By-nél, mert a kis súlyra törekedtek. "
én is ezt gyanítom, és úgy tudom amúgy is könnyebb szerkezetű...
Előzmény: gyurmosz (1791)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1795
Én is igy tudtam a 4 áramszedőt...
Most akkor az 1-esen osztrák szabvány lett? és hogyan mehet oda a többi magyar gép?
Előzmény: gyurmosz (1791)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1794
melepődtél? na ott a Népligetnél van egy másik kapu, ott még 1,2,3,4,... nyomtáv van, emailok egy képet is ha érdekel... (ha az összes ottani képem érdekel, az kb 2 Mb...)
Amúgy a ligetben már nem sokat találsz max néhány talpfát meg egy kis zúzottkövet, valaki mesélte, hogy utána járt, hivatalosan meg kéne lennie annak a szakasznak is, szóval egyszerűen ellopták...
Előzmény: Törölt nick (1770)
Carpy Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1793
"lehet vasútmániáskodni. Ez különösen akkor kellemes, ha nincsenek sokan a kocsiban."

Ez minden vasuti kocsira igaz. (Egyebkent nekem is a By az egyik kedvencem)

Előzmény: gyurmosz (1792)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1792
Szerintem a By-nél pont úgy találták el a belső tér kialakítását, ahogy az nekem való. Az emberek nincsenek túl közel egymáshoz, de az egész szakasz átlátható, tágas a hely, lehet vasútmániáskodni. Ez különösen akkor kellemes, ha nincsenek sokan a kocsiban.
Előzmény: division by zero (1789)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1791
Már nevet lehetne neki adni. Rájöttem, hogy az InterPiri minden tekintetben megfelelne. Gondoljatok bele! :-)(Ez komoly).
Tudtommal a Sziszi azért (volt) 4 áramszedős, mert az osztrák és a magyar vonalakon eltérő volt a felsővezeték kígyózása, mivel ezt az 1-esen átalakították, a Sziszikről leszedtek 2 áramszedőt (az egyiken még megvan, legalábbis én úgy tudom).
Bx: Talán azért rövidebb a By-nél, mert a kis súlyra törekedtek.
Előzmény: werner (1756)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1790
"A kolléga itt kever valamit... "

akkor jó lenne tisztázni ezt a V43, V45 kérdést...

Előzmény: werner (1771)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1789
"2, Nem ott van, ahol én lakom..."

Nekem a Keleti van legközelebb, külön élveztem, hogy most a Délis vonatok is idejöttek...
Ez erősen szubjektív kérdés...
A Nyugati is jó lenne, ha újra elvinnék a 14-est odáig, utálom az átszállást a metróra egy megállóra, ráadásul az hajnalban plusz 10 percet jelent (pont akkor megy el a metró, amikor a villamos megérkezik...)+ a le és felmászás...

"számomra az IC, IP, és egyéb "szupervonatok" legnagyobb baja, hogy nem tudom lehúzni az ablakot! "
Igen,igen,igen!!!

meg azok a hülye "buszülések"... nem lehet bedölni a sarokba aludni...
meg az egész "marhavagon" jellege, az össze ömlesztett emberekkel, ennél még egy By is jobb, ott is ketté van választva a dohányzó-nem dohányzó, plusz a magasabb üléstámlák is jobban szétválasztják a tömeget...

Van normális kocsija is a MÁVnak: Bvmz, ez fülkés főleg nemzetközi vonatokban látni, de néha IC-n is láttam már, ez sokkal szimpatikusabb, hát mégha lenne Bvm változata lehúzható ablakokkal...

Azt nem értem nálunk mért hagyták úgy szétrohadni a A,Ao,B,Bo kocsikat? A Rákoczin utaztam szlovák B-ben, az tök jó volt, utána átszálltam egy magyar B-be - ami vélhetőleg azonos korú - ég és föld a különbség...

Amúgy Bp IC kocsiban is láttam olyan fejtámla húzatokat, amire már nagyon ráférne egy mosás...

"A MÁV szépen megszabadult számos "felesleges" vonattól."
úgy tűnik szó szerint, jó pár vonatnyi kocsi végezte a kohóban...

Előzmény: werner (1771)
Carpy Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1788
Hogy miert nem varja meg?
Ha azt ott megvarna, rengeteg mas helyen jelentkezne problema. Foleg, ha meg kesne is.
15 perccel kesobbi kozlekedes megbolygatna a "fel 7-es Szentivani Csucs"-ot, ahol mindenhonnan mindenhova at lehet szallni, a Dravat is el kell erni Kanizsan, bar nem igazan jellemzo az atszallas, akkor ott van meg a keresztezes a Pecs-Szombathellyel, meg a kesobbi erkezes Pecsre.... Biztosan meg lehetne csinalni, de szerintem nem olyan jelentos azok szama, akik a saujhelyirol akarnak atszallni erre, hogy megerne eltolni egy evtizedek ota bevalt fekvesben kozlekedo vonatot, az osszes csatlakozasaval egyutt. Szerintem ezert.

scsabi! Kosz!

Előzmény: Mikó (1785)
Bölény Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1787
"Valakit érdekelt a gőzmozdonyok hajtó/csatlórúdrendszere. Aktuális még?"

Igen, igen! Legalabbis az en kivancsisagomat plebejus cikke nem elegitette ki (azert koszi!). Igazan erdekes cikk, foleg a regies nyelvezet miatt, de azt nem sikerult megertenem belole, hogy miert van _annyi_ rud a kerekek kozott.

Előzmény: scsabi (1786)
scsabi Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1786
T. Asztaltársak!
Átfutottam az elmúlt tíz nap anyagát. Néhán hozzászólás:
Carpy
Az MD motorvonat Bx 20-05 mellékkocsija Ganz-MÁVAG gyártmány, a By 20-17 Dk. '73-'75-ig a két gyár párhuzamosan gyártotta őket. A By szabvány "rövid" (X-jellegű) kocsi (23740 mm ük), az Bx rövidebb.
Kísérleti Szilikről:
A V43 1076 kísérleti jelleggel egyedi hajtású UFB forgóvázakat kapott. Inas koromban Fm-ben láttam még rajta a főkeret-kivágásokat lehegesztve.
4 áramszedős 1014-es:
3000 V= -re is alkalmas (Csehország, KsOd, olaszország)
Valakit érdekelt a gőzmozdonyok hajtó/csatlórúdrendszere. Aktuális még?
Üdv
Csabi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!