Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1835
Igaz, tényleg húzott Stuka R4-est, a 63-ason sokáig így járt. Én láttam a 18-ason is egyszer, a Vörösvári úton, a remízben fordult meg a végállomáson. Emlékszem, a B-vége volt elöl, áramszedő hátul, a pótkocsi meg egy kacskaringós közdarabbal volt a motorhoz kötve, mert más magasságban volt az ütközője. Azért érdekes lett volna egy R4-es vezérlőpót...

Jut eszembe, a BBVV már száz éve használt vezérlőpótot, amikor még görgős áramszedőjük volt. Kíváncsi lennék egy képre, amin a Szent Gellért téri végállomáson a kétféle áramszedőhöz használt felsővezeték keresztezi egymást. Olyan lehetett ez, mint most a trolivezeték kereszteződésénél?

Más, troli. Valaki említette pár nappal ezelőtt, hogy a 204-es még ráncajtós, a 207-es már nem. No, ma reggel láttam a 205-öst, ráncajtós, elektronikus kijelzős, BKV+, csillogó-villogó, a 81-esen jár. Milyen lehet a 206-os?

Előzmény: NZA (1831)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1834
Sajnos nem tudom, hogy megvan-e, de nem volt olyan regen, 96-os, 97-es szamokat kellene atnezni, annak is a vegen a Visszapillantas rovatban volt. Kiemelten foglalkozott az allomasi technologiaval, es a dolog politikai vonatkozasaval is, ugyanis rafogtak a valtokezelore, hogy ezert allitotta kiterobe a 11-est, hogy szabotalja a munkanappa atminositett dec 26-ot, es asziszem par oran belul felakasztottak.

Bengali vilikrol nagyon jo irasok talalhatoak a Volan topicban alul megadott linken (elsosorban a Bengali husgyalu, es az Ejh uhnyem cimen. De a tobbi is jo) (remelem sikerul nehany kozlekedesrajongot atcsalni a Volan-topicba is)

Előzmény: John Howard (1829)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1833
Azert is, meg mert kinotte a forgalom. (Akkor miert nem jar a delelotti naponta?)
Előzmény: lazar (1832)
lazar Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1832
Na azt arulja el nekem valaki, hogy a selyemhernyoba BVmot
mi a feneert nem terveztek etkezo, vagy legalabb bufekocsit, ha egyszer IC forgalomra terveztek. Ugy tudom ,hogy azert vittek el Szegedrol, mert sokan hianyoltak mar az etkezokocsit.

Armand

Előzmény: Benyó (1810)
NZA Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1831
Valoban a Bukfencekbol terveztek kialakitani a Bengalit. Azonban motort a Lorinci ikerkocsikrol szedtek a motort (TR 5,6/14) eleinte, majd kesobb kerult egy kicsit kisebb teljesitmenyu TR 4,5/14-es motor (ami a Bukfencek alatt is volt eredetileg).
Hagy a Bengali tobb utast vitt el? Es ha a Stuka meg vontatott volna egy gyori potkocsit, amit szinten ekkor kezdtek el kidobalni - ugyanannyi utas fert volna el mint egy Bengaliban. (Jo a ketiranyu vonalakkal problema lett volna - azonban ekkor ilyen mar csak a Szegedi 3-as es 4-es volt.)
Előzmény: John Howard (1830)
John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1830
Úgy tudom, a Bengálik villamosberendezését a régi középbejáratú ikerkocsikból szerelták át, sőt, annak az alvázára kezdték tervezni a csuklós kocsiszekrényt. Ezért nem volt forgóvázas, és ugyanolyan magas maradt a padlószintje is. Állítólag már gyártásakor, a 60-as évek elején elavultnak számított.

Egyébként számomra is nonszensz, hogy miért ezt a tulajdonképpen 1928 tájékán tervezett típust tették "le" vidékre, miért nem a mégiscsak modernebb 3600-ast. Igaz, a Stuka csak egyedül közlekedhetett, hiszen nem volt távkapcsolható, a csuklós mégiscsak több utast elvitt - ha lassabban is.

Előzmény: NZA (1823)
John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1829
Megvan a lapszám? Érdekelne, pláne, ha esetleg más megközelítésből, még bővebben is tárgyalja, Mint az Évkönyv egyik régi (talán 1990?) számában.
Előzmény: Carpy (1828)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1828
A csaszarfurdoi balesetrol eleg reszletes leiras jelent meg ugy kb. 3 eve a Varosi Kozlekedesben. Egyebkent engem is nagyon erdekel a tema.
Előzmény: John Howard (1827)
John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1827
Úgy gondolom, a Belgrád rakparton a "vasúti kocsi"-ban van a régebbiekből is. Valahol van egy tartalomjegyzékem, a régebbi Évkönyvekből kivonatoltam egy ismerősömnek, előkeresem, kibővítem, átemilezem. (Azért nem olyan nagy az a "könyvtár"...)

Érdekelnének régi vasúti balesetek is, de bővebben, mint ahogy a barna borítójú "Magyarországi és külföldi vasúti balesetek" könyvben van. Kettő különösképpen: 1952. december 26., Buda-Császárfürdő, 1963. december 24., Paládics-puszta. Ez utóbbi különlegesen érintett személyesen.

Előzmény: division by zero (1821)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1826
Mennyire "ujak" ezek a 7:3 By-ok? En mar 5-6 evvel ezelott is utaztam ilyenben. Tok jo sotet szinu volt a belso boritasa.
Előzmény: Mikó (1822)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1825
Meg vannak az "angol mozdonyok a Keletiben" képeim, este szkennelem őket, kinek kell? gondolom kb 6-700 kb lesz összesen...
werner Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1824
"A Pecs-Hegyeshalom gyors allitrolag azert megy 2 eve Veszprem fele, mert valamelyik Pecsi gore lanya Veszprembe jar."

Kocsija nincs a goré lányának?

Előzmény: Mikó (1783)
NZA Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1823
Bocs - de a Belgalok _bekotott_ parhuzamos fokozatokkal voltak lassuak.
Kopoltyuk: valoszinuleg ha meleg volt, egyszeruen nyitva hagytak az ajtot... De tenyleg ugyanigy befalaztak az 1000-esen is, de a tobbi kocsin is. Hogy miert... (szerintem erre is csak frappansan lehet valaszolni: mert csak!)
Előzmény: John Howard (1819)
Mikó Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1822
"(Egyebkent nekem is a By az egyik kedvencem)"

Csatlakozom, de én az új By-t szeretem, mivel 7:3 a nemdohányzók javára a felosztás.
Egy problémája van csak, hogy gyorsan párásodik a szimpla üveg miatt. Ugyebár jön a tél, és semmit nem lehet majd látni belülről... (úgy Rákosligetnél áll be ez az állapot a miskolci vonaton).

Előzmény: Carpy (1793)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1821
Be lehet iratkozni a könyvtáradba???

Nem tudod, hol lehet régebbi ilyen könyveket (Vasúthistória és társai...) megszerezni?

Előzmény: John Howard (1817)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1820
"Mellesleg egyebkent felfoghatatlan, hogy a Stukak miert nem kerultek videkre - ezzel a 75 kocsival szerintem sokkal tobbet ertek volna mint a lassu Bengalokkal."
ez már bennem is felmerült, az UV írtások kapcsán is...
Előzmény: NZA (1818)
John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1819
Valóban közvetlen kapcsolású volt, de az UV-k erősebb motorja volt benne, ezért a menetkapcsolója nagyobb áramot kapcsolt, mint a Stukáé. Viszont könnyebb volt, gondolom, úgy vitték a motorok a 16 tonnás kasztnit, mint foxi a lábtörlőt.

Egyébként a Stukák sem voltak már olyan gyorsak, miután kikötötték a párhuzamos fokozatokat. A napokban utaztam a nagyjavított UV5-ös 3800-3801 szerelvényen a 41-esen, de az is úgy döcögött, mint húsz éve a 1101-es a Lehel úton 14-es korában.

/0! A Székesfehérvári Aluminiumipari Múzeum a város Pest felőli végén van, a (volt) Könnyűfémmű felé vezető utcában. A benzinkút utáni második lámpánál kell balra fordulni, az utca bal oldalán, magas sövény mögött van a Múzeum, elég nehéz észrevenni. Holnapra előkeresem a pontos címet.

A 3710-es az udvaron van, de oda nem engedtek ki, elég nagy a felfordulás, az épületből, de az utcáról is látszik a kocsi. A sárga festése kifakult, megmattult, de viszonylag ép, az ablakvonali fehér pereg le, mint a vakolat.
Áramszedő, tetőszerelvények a kocsi mellett a földön, nem is áll a kocsi rendesen a forgóvázakon, űgy néz ki, "kosárban" hozták ide, aztán így maradt. Elég lehangoló látvány.

Vajon miért falazták be a Stukák szellőző kopoltyúit, túl nagy volt a kocsiban a huzat?

Előzmény: NZA (1818)
NZA Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1818
Ha jol tudom ezeket a kocsikat hivtak igazabol Szurke Szamarnak - marmint gondolom az aluminium szinut.

A ket UZ meg agy aprosagban kulonbozott az UV-tol: ez is kozvetlen kapcsolasu kocsi volt, azaz nem az UV, hanem inkabb a Stuka (3600-as) rokona volt. Igy szerintem amikor a Stukakat kidobaltak, akkor mondtak bucsut a ket UZ-nek is. (Mellesleg egyebkent felfoghatatlan, hogy a Stukak miert nem kerultek videkre - ezzel a 75 kocsival szerintem sokkal tobbet ertek volna mint a lassu Bengalokkal.)

Előzmény: John Howard (1815)
John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1817
Hello!

Igen, megkaptam, bocs, hogy nem ezzel kezdtem.
A jelzett mű megvan, kábé másfél méternyi ilyen könyvem van, az összes Évkönyv (ja, megjelent már a '98-as?), a piros többkötetes (Vasúttörténet??), meg még néhány egyéb, most nem jut eszembe cím. Sajos "képileg" csak ezekben vannak, saját fényképeim nincsenek, de most űzök egy digitális fényképezőgépet, hosszú távon mégis olcsóbb, mint a "kemikáliás", meg aztán szkennelni sem kell. (Egyébként van saját szkenner, ha valakit érdekel)

Modellezés. Megcsináltam az 1:87-es rajzokat, most nézek alapanyagot, amit házilagosan is viszonylag könnyen lehet alakítani, de mégis tartós, erős. Valószínűleg rézfóliás nyomtatott áramköri alaplemez lesz. Forrasztható, ragasztható, üvegszálerúsítésű műanyag. Sajnos nem hajlítható, a tető problémás vele.

Előzmény: division by zero (1816)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1816
izgin hangzik ez a modellezés...

"A hetvense évek közepéig a két jármű kereken 1,5 millió km-t futott. 1977. január 1-én a BKV, hivatkozva a karbantartási munkáknak az acélvázas kocsikra kidolgozott rendszeréből kieső munkákra, a járműveket kivonta a forgalomból." (Vasúthistória Évkönyv 1997.)

emailomat megkaptad?

Előzmény: John Howard (1815)
John Howard Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1815
Köszi az infót!

A Benda-féle honlap nálam is bookmark-olva van, de sajnos jobbára csak fekete-fehér fotók vannak a Stukákról is, meg az UZ-ről is, de az egyik fotón nekem is gyanús volt a szín. Hmmm... Alumetáll villamos, nem is nézhetett ki rosszul. Sajnos, emlékeim szerint később mind a kettő sárga-fehér volt, legalábbis az óbudai 5-ösön már így közlekedtek. Szerkezeti különbség nem volt?

Igaz az, hogy azért vonták ki a forgalomból őket, mert a karbantartási norma több pontját (pl. korrózióvédelem) nem kellett elvégezni, és így "kilógtak" a többi közül?

Egyébként most töröm a fejem a típuscsalád (Stuka, '48-as proto-szerelvény, UV, UZ) megmodellezésén, ha érdekel valakit, szívesen beszámolok róla.

John Howard

Előzmény: SzigDani (1780)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1814
Szenzációs, bár nekem az MD=piros szín. Szerintem a 100 max. seb is elegendő, nem nagyon van olyan nem villamosított pálya, ahol 100-nál gyorsabban lehetne menni. Őriszentpéterre pedig szerintem nem lesz akkor forgalom.
Előzmény: Benyó (1810)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1813
"A Gigant Club honlapján olvastam, hogy még a nyolcvanas években is közlekedett MD gyorsvonatként"

Akkor még a Szeged-Pécs vonat Bátaszékig gyorsként közlekedett.

Előzmény: Benyó (1773)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1812
Huh arra még várni kell, egyenlőre csak hirtelen feli dulásból 10 perc alatt hoztam össze a Gigant Clubos jellegrajzból :-) Ha lett volna a kocsikról bármilyen ilyen rajz, azt is megcsináltam volna...

(check out the cool "EURO-IMA" word on the side :-)) )

Előzmény: division by zero (1811)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1811
nem is rossz...
kocsik?
Előzmény: Törölt nick (1809)
Benyó Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1810
Dögöjjek meg, de nekem teccik. Már így színre. És, ha el tudna húzni két másod-, egy első osztályú, és egy másodosztályú vezérkocsit 120-szal, akkor nagyon nyerő.
A vezérkocsiban ki kellene alakítani egy kis büférészt telefonnal, mint a Selyemhernyóban, és teljesen O.K. lenne a gép.

Pécs-Soproni sebes: régen Pécs és Sopron között gyorsként közlekedett, Szhely és Sopron között személyként (ez utóbbi szakaszon tíz éve csak hétvégénként). Aztán két éve a gyors és személyvonatot nembelileg közös nevezőre hozták sebesvonat néven, a régi megállókkal.

Bence

Előzmény: Törölt nick (1809)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1809
Szoval inkabb ezt kell akarni?? :-)

Az elobb eltoltam a linket, bocsi! Remelem most sikeral...

Előzmény: division by zero (1800)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1808
Biztosan EZT akarjatok?? :-)
Előzmény: division by zero (1800)
division by zero Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1807
egy vasutas mesélte a Nyugatiban, hogy valahol sikerült egy nagyokosnak egy 20 kocsis vonat első kocsijának besorozni egy Bx-t, utána By,A,B vegyesen...
kb 150 km után a végállomáson látták, hogy a Bx tele lett repedéssel és vagy 10 cm-t nyúlt...
Előzmény: gyurmosz (1804)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.13 0 0 1806
Csak a kígyózás.
Előzmény: division by zero (1805)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!