Egyenlőre nem biztos, hogy gazdaságos, nem biztos, hogy 6 Mrd, nem biztos, hogy lenne rá befektető stb.
A tervezett nyomvonal ezeken kívül Berlinen belül a Spree partján menne. Ahol végig parkok, kiskertek, bicikliutak vannak. A város egyik legkedveltebb séta- és gyereklegeltető-helye. Most, hogy a zöldek kormányon vannak, nam valószínű, hogy pozitív döntés születik. És a környezetvédelmi problémák a vonal más szakaszain is elég nagyok. Mindenesetre elég nagy a propaganda mindkét irányba. A Berlin-Hamburg autópálya pedig az egyik legzűrösebb N.o-ban
Eleg regota figyelem a kozlekedesfejlesztest ahhoz, hogy leirhassam, az a sajnalatos tapasztalatom, hogy amikrol a nagykozonseg, mint tervekrol ertesul, azok tobbsege csak elgondolas, ami tobbnyire politikai celzatu tervreszletek megvalosulasara iranyul. S bevallom, en meg nem lattam olyan hosszutavu kozlekedesfejlesztesi tervet, ami az eredetileg kituzott hataridore megvalosult volna. Igy lesz ez szerintem a 20 eves gyorsforgalmi ut fejlesztesi tervvel is.
A hosszutavu tervek hibaja, hogy csak hozzavetoleges adatokon, szinte csak megerzeseken alapszik, amikor a megvalosulas stadiumahoz kozel kerul, kiderulnek olyan dolgok, amik jelentosen atformalhatjak, esetleg szuksegtelenne tehetik a beruhazasokat. Viszont valami hataridot megiscsak ki kell tuzni, mert kulonben meg ennnyire sem mennenek a dolgok.
Valljuk be oszinten: nincs, es jo darabig nem is varhato akkora utasforgalom, ami egy nagy sebessegu vasut epiteset indokoltta tenne az emlitett vonalon.
A Budapest-Becs vilagkiallitas idejen is felmerult a ket varost osszekoto nagysebessegu vasut terve, es lehetett vele izgatni es a vilagkiallitas melle allitani az embereket, de ha belegondoltok, nincs realitasa. Nem akarok unnepronto lenni de ez van. Egy ferihegyi repteri onallo gyorsvasutnak sincs realitasa, amig a repter forgalma evi 3 millio utas korul van.
Ami engem illet, nekem nem túl szimpi ez a mágnesvasút. Sokkal szívesebben látnék 300 km/h órára engedélyezett hagyományos (1435 mm) vasutat, de Magyarországon jó, ha pár vonal eléri majd a 160 km/h-t, ami már lassan szintén elavult lesz.
Egy kérdés minden dieselszakértőhöz (főleg Ákoshoz és Wernerhez): a Szergej, vagy a Nohab gyorsul jobban?
A mai Metro újságban van egy cikk erről, de semmi konkrétum nincs benne. Évi 40 millió utasra számítanának, a menetidő Berlin - Bp. között 2 óra 58 perc lenne. A Metrót ismerve persze semmit sem lehet készpénznek venni.
Nem tudom, honnan származik a hír, de a nemetek egyenlőre abban sem biztosak, hogy megépítik a Hamburg-Berlin szakaszt. A kormány nem akar többet adni rá, mint a már korábban megígért 6 milliárd DM - amiből viszont csak "egyvágányú" pályára futná. Úgy meg elég nehézkes a dolog. Egy váltó a Transrapid-nál azt jelenti, hogy egy egész betonhidat megmozgatnak a rajta levő tekercsekkel együtt.
Egyáltalán nem egyértelmű, hogy gazdaságos dolog-e a Transrapid. Ugyanis az utazás jelentősen drágább lenne rajta, mint az ICE-n. És kérdéses, hogy van-e kellő számú fizetőképes kereslet. A magánemberek ott is belenéznek a pénztárcájukba, mielőtt járművet, útvonalat választanának. Lenne-e kellően nagyszámú utas, hogy a hatalmaz beruházás megtérüljön ? Ilyen szempontból azt tudom mondani: ha lenne egy Budapest-Prága-Berlin vonal, aminek az ára jóval nagyobb, mint a repülőgép (APEX jeggyel természetesen), akkor azon csak csekély számú üzletember utazna.
Tévedések elkerülése végett: arról semmit nem mondtam, hogy mi folyik nálunk. Sajnos szerintem is a tömegközlekedés, azon belül pedig elsősorban a vasút elsorvasztása folyik. De a Lajtától nyugatra se tejjel-mézzel folyó Kánaán van.
Mi lenne, ha megkérnétek a főszerk.-et, hogy tegye ki a túra időpontját, vagy egy linket a INDEX főlapra? Valamit biztosan össze lehetne hozni....hátha így nagyobb visszhangot kapna az ügyünk.
Hallottátok, hogy a németek egy Hamburg-Berlin-Prága-Budapest nagysebességű mágnesvasutat terveztek? 2015 ig kész is lenne!!! (addig itt még a 4-es, 5-ös metró se lesz meg....)
Erre a magyarok élből aszonták, hogy nincs rá igény Magyarországon.. Honnan tudják megválaszolni akkor, amikor még tiszta új a hír???
Nem lehet, hogy a magyar közösségi közlekedés tudatos sorvasztása folyik itten?????????
Ja ez erdekes, mikozben azt irja a 150 evez a magyar vasut konyvben egy szakerto, hogy az M61 a MAV legsikeresebb es legbevaltabb tipusa.
ja egy kerdes, korabban tobben is kerdeztek az F5 stb fuzeteket, hol lehetne esetleg hozzajutni, es van-e elektronikusan, lehet, hogy megvalaszoltatok, de meg csak kb az 1000ik messagenel tartok.
nekem van egy 59-es F.1.esem meg egy 1926-os felepitmeny tervezes es karbantartasi kezikonyvem (Magy. Kir. Allamvasutak), ha kell egy copy, (vagy scan)
viszont kene egy Kubinszky Mihaly: Ungarische Lokomotiven und Triebwagen vagy hasonlo masolasra, vagy masolat, megjelent ez magyarul?
Helyreállították a 301-est? Egy ilyen zuhanás után? Úristen, ma meg egy NOHAB felborul (persze tudom, hogy sérültek meg ott dolgok, de akkor is), és reménytelen a helyreállítása.
A nyáron elindultunk hosszas tervezés-szervezés, hajójegy foglalás után Skandináviába. Norvég-svéd körút lett volna, fölmentünk volna Narvikig, Andalsnes-nél is jártunk volna. Minden Nohabot lefotóztam volna. De Ausztriában belecsúsztam egy balesetbe (életem első balesete, semmi bajunk nem lett, a Citroen megvédett, de haza kellett jönni :-((((
Helyette azért bejött egy Benelux körút. Újabb szívás: nem jutott eszembe, hogy Belgiumban van Nohab, pedig a régi TT katalógusban is van róla fotó, gondolhattam volna rá.
Az út amúgy zökkenőmentesen sikerült, annyit láttam, hogy a holland mozdonyok nem szépek, viszont láttam érdekes emeletes vonatokat; Németországban láttam a gyönyörű Rajna-völgye vonalát, ott kb. 5 percenként eltép egy vonat (ICE is).
Egyszer akkor is eljutok Skandináviába (talán jövőre), nagyon vonz!
Jpg formátumban nem annyira számít a méret, mint a többieknél. Sokkal lényegesebb, hogy mennyire van tömöríţva. Csak sajnos nagyon munkás egyenként (esetleg még képen belül is, területenként) beállítani a tömörítás fokát. De vannak ilyen célszerszámok.
A Barcelona-Tulouse kozotti vonal spanyol szakaszan is van egy ilyen P-alak, es az igencsak szeles nyomtav. Sot, az tk egy hurok, mert ugyanabban az iranyban folytatodik, csak kb 50 meterrel feljebb. Es mindezt a vezerallasbol neztem vegig!
a következő meg a negativok már nálam vannak...
profi kiadványszerkesztőnek adom oda, szkennelgesék ők :))))
mi lenne ha oda adnád, és akkor egyfüst alatt a maradékot is megcsinálnák nagyban...
Plebejus sok-sok CD-t kért az anyagból, méret nem számít alapon...
gondolom aki kér, az kaphat ebből a CD(k)ből másolatot.
aztán majd csinálunk emberi méretüeket is (1024*768 körül) az internetre
Nem akarok én semmiképpen "keeper of the keys" lenni, az nem is az én oldalam, hanem a mi oldalunk. Adjárok meg nyugodtan a jelszót bárkinek, akit személyesen vagy innen a topicból ismertek. (Én is ezt teszem.) Nem felesleges az óvatosság, valaki olyan is kérte már tőlem a jelszót, aki egyik fenti csoportba sem tartozik. Akkor meg minek neki? :-(((
Két hónapja ülök szegény plebejus albumán, pedig csak egyetlen hétre kértem el tőle! :-((
(Mondjuk én se így terveztem, de nagyon közbejöttek csúnya munkahelyi dolgok. Inkább majd a következőt eleve ilyen arányban szkennelem, OK?)
61,001 és 61,006 dögök, TC/hűtő. 017 most megy Tapolcára, kerékcserére, mert már csak 60-as. Remélem, nem szedik szét... ezzel együtt bízom benne, hogy az életben utoljára a hétvégén még el lehet csípni menetrendszerinti vonattal.