Keresés

Részletes keresés

Macimedve Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3017
Egyenlőre nem biztos, hogy gazdaságos, nem biztos, hogy 6 Mrd, nem biztos, hogy lenne rá befektető stb.
A tervezett nyomvonal ezeken kívül Berlinen belül a Spree partján menne. Ahol végig parkok, kiskertek, bicikliutak vannak. A város egyik legkedveltebb séta- és gyereklegeltető-helye. Most, hogy a zöldek kormányon vannak, nam valószínű, hogy pozitív döntés születik. És a környezetvédelmi problémák a vonal más szakaszain is elég nagyok. Mindenesetre elég nagy a propaganda mindkét irányba. A Berlin-Hamburg autópálya pedig az egyik legzűrösebb N.o-ban
Előzmény: Gödény (3009)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3016
Eleg regota figyelem a kozlekedesfejlesztest ahhoz, hogy leirhassam, az a sajnalatos tapasztalatom, hogy amikrol a nagykozonseg, mint tervekrol ertesul, azok tobbsege csak elgondolas, ami tobbnyire politikai celzatu tervreszletek megvalosulasara iranyul. S bevallom, en meg nem lattam olyan hosszutavu kozlekedesfejlesztesi tervet, ami az eredetileg kituzott hataridore megvalosult volna. Igy lesz ez szerintem a 20 eves gyorsforgalmi ut fejlesztesi tervvel is.

A hosszutavu tervek hibaja, hogy csak hozzavetoleges adatokon, szinte csak megerzeseken alapszik, amikor a megvalosulas stadiumahoz kozel kerul, kiderulnek olyan dolgok, amik jelentosen atformalhatjak, esetleg szuksegtelenne tehetik a beruhazasokat. Viszont valami hataridot megiscsak ki kell tuzni, mert kulonben meg ennnyire sem mennenek a dolgok.

Valljuk be oszinten: nincs, es jo darabig nem is varhato akkora utasforgalom, ami egy nagy sebessegu vasut epiteset indokoltta tenne az emlitett vonalon.

A Budapest-Becs vilagkiallitas idejen is felmerult a ket varost osszekoto nagysebessegu vasut terve, es lehetett vele izgatni es a vilagkiallitas melle allitani az embereket, de ha belegondoltok, nincs realitasa. Nem akarok unnepronto lenni de ez van. Egy ferihegyi repteri onallo gyorsvasutnak sincs realitasa, amig a repter forgalma evi 3 millio utas korul van.

Benyó Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3015
"300 km/h órára"

Eztet jól megaszondtam.

Előzmény: Benyó (3014)
Benyó Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3014
Ami engem illet, nekem nem túl szimpi ez a mágnesvasút. Sokkal szívesebben látnék 300 km/h órára engedélyezett hagyományos (1435 mm) vasutat, de Magyarországon jó, ha pár vonal eléri majd a 160 km/h-t, ami már lassan szintén elavult lesz.

Egy kérdés minden dieselszakértőhöz (főleg Ákoshoz és Wernerhez): a Szergej, vagy a Nohab gyorsul jobban?

Bence

Előzmény: névtelen (3005)
Kovacsk Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3013
Bocs az off topicért
Előzmény: Kovacsk (3011)
plebejus Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3012
mail + zip ment
Előzmény: Gödény (2999)
Kovacsk Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3011
Sziasztok !

Illés ! Már létezik egy képernyőkimélő, melyben a BKV jelenlegi és a múltban létező járműveinek többsége benne van.

elérhető cím: w3.datanet.hu/~gyulaig

Előzmény: illesf (2908)
bárány Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3010
A mai Metro újságban van egy cikk erről, de semmi konkrétum nincs benne. Évi 40 millió utasra számítanának, a menetidő Berlin - Bp. között 2 óra 58 perc lenne. A Metrót ismerve persze semmit sem lehet készpénznek venni.
Előzmény: Gödény (3009)
Gödény Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3009
Nem tudom, honnan származik a hír, de a nemetek egyenlőre abban sem biztosak, hogy megépítik a Hamburg-Berlin szakaszt. A kormány nem akar többet adni rá, mint a már korábban megígért 6 milliárd DM - amiből viszont csak "egyvágányú" pályára futná. Úgy meg elég nehézkes a dolog. Egy váltó a Transrapid-nál azt jelenti, hogy egy egész betonhidat megmozgatnak a rajta levő tekercsekkel együtt.

Egyáltalán nem egyértelmű, hogy gazdaságos dolog-e a Transrapid. Ugyanis az utazás jelentősen drágább lenne rajta, mint az ICE-n. És kérdéses, hogy van-e kellő számú fizetőképes kereslet. A magánemberek ott is belenéznek a pénztárcájukba, mielőtt járművet, útvonalat választanának. Lenne-e kellően nagyszámú utas, hogy a hatalmaz beruházás megtérüljön ? Ilyen szempontból azt tudom mondani: ha lenne egy Budapest-Prága-Berlin vonal, aminek az ára jóval nagyobb, mint a repülőgép (APEX jeggyel természetesen), akkor azon csak csekély számú üzletember utazna.

Tévedések elkerülése végett: arról semmit nem mondtam, hogy mi folyik nálunk. Sajnos szerintem is a tömegközlekedés, azon belül pedig elsősorban a vasút elsorvasztása folyik. De a Lajtától nyugatra se tejjel-mézzel folyó Kánaán van.

Előzmény: névtelen (3005)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3008
Túrások!

Mi lenne, ha megkérnétek a főszerk.-et, hogy tegye ki a túra időpontját, vagy egy linket a INDEX főlapra? Valamit biztosan össze lehetne hozni....hátha így nagyobb visszhangot kapna az ügyünk.

plebejus Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3007
UDV A 3000. HOZZASZOLONAK:-))))))))))))))))))))))))))))))

mailt koszi.

division, ZöPö,
majd jelentkezem, most sok a melo

Előzmény: Törölt nick (3004)
division by zero Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3006
"Nem lehet, hogy a magyar közösségi közlekedés tudatos sorvasztása folyik itten?????????"
egyértelmüen ez folyik itt...
Előzmény: névtelen (3005)
névtelen Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3005
Hallottátok, hogy a németek egy Hamburg-Berlin-Prága-Budapest nagysebességű mágnesvasutat terveztek? 2015 ig kész is lenne!!! (addig itt még a 4-es, 5-ös metró se lesz meg....)

Erre a magyarok élből aszonták, hogy nincs rá igény Magyarországon.. Honnan tudják megválaszolni akkor, amikor még tiszta új a hír???
Nem lehet, hogy a magyar közösségi közlekedés tudatos sorvasztása folyik itten?????????

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3004
Udv Szaktarsak!

Ja ez erdekes, mikozben azt irja a 150 evez a magyar vasut konyvben egy szakerto, hogy az M61 a MAV legsikeresebb es legbevaltabb tipusa.

ja egy kerdes, korabban tobben is kerdeztek az F5 stb fuzeteket, hol lehetne esetleg hozzajutni, es van-e elektronikusan, lehet, hogy megvalaszoltatok, de meg csak kb az 1000ik messagenel tartok.

nekem van egy 59-es F.1.esem meg egy 1926-os felepitmeny tervezes es karbantartasi kezikonyvem (Magy. Kir. Allamvasutak), ha kell egy copy, (vagy scan)
viszont kene egy Kubinszky Mihaly: Ungarische Lokomotiven und Triebwagen vagy hasonlo masolasra, vagy masolat, megjelent ez magyarul?

Koszike & Bye

Burmi

Előzmény: Nogo (3003)
Nogo Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3003
Helyreállították a 301-est? Egy ilyen zuhanás után? Úristen, ma meg egy NOHAB felborul (persze tudom, hogy sérültek meg ott dolgok, de akkor is), és reménytelen a helyreállítása.
Előzmény: gyurmosz (2967)
Nogo Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3002
Kösz a választ!

A képeid eddig is jók voltak, de így nagyban egyenesen zseniálisak!

Előzmény: plebejus (2961)
division by zero Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3001
átcsaptam Plebejus képeket .JPG-be
itt vannak
szakértsétek meg...
Előzmény: Gödény (2999)
Nogo Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3000
A nyáron elindultunk hosszas tervezés-szervezés, hajójegy foglalás után Skandináviába. Norvég-svéd körút lett volna, fölmentünk volna Narvikig, Andalsnes-nél is jártunk volna. Minden Nohabot lefotóztam volna. De Ausztriában belecsúsztam egy balesetbe (életem első balesete, semmi bajunk nem lett, a Citroen megvédett, de haza kellett jönni :-((((
Helyette azért bejött egy Benelux körút. Újabb szívás: nem jutott eszembe, hogy Belgiumban van Nohab, pedig a régi TT katalógusban is van róla fotó, gondolhattam volna rá.
Az út amúgy zökkenőmentesen sikerült, annyit láttam, hogy a holland mozdonyok nem szépek, viszont láttam érdekes emeletes vonatokat; Németországban láttam a gyönyörű Rajna-völgye vonalát, ott kb. 5 percenként eltép egy vonat (ICE is).
Egyszer akkor is eljutok Skandináviába (talán jövőre), nagyon vonz!

Üdv

Előzmény: nohab (2975)
Gödény Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2999
Jpg formátumban nem annyira számít a méret, mint a többieknél. Sokkal lényegesebb, hogy mennyire van tömöríţva. Csak sajnos nagyon munkás egyenként (esetleg még képen belül is, területenként) beállítani a tömörítás fokát. De vannak ilyen célszerszámok.
Előzmény: division by zero (2994)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2998
Ma reggel láttam kispesten egy személyt dupla csörgővel. (6:42-kor indult, a számukat sajnos nem tudom mert messze voltak)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2997
A Barcelona-Tulouse kozotti vonal spanyol szakaszan is van egy ilyen P-alak, es az igencsak szeles nyomtav. Sot, az tk egy hurok, mert ugyanabban az iranyban folytatodik, csak kb 50 meterrel feljebb. Es mindezt a vezerallasbol neztem vegig!
Előzmény: nohab (2975)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2996
Ha a kisvasut urszelvenyenek szelessege es magassaga 70%-a a nagyvasutenak, akkor a "terulete" csak fele, nem?
Előzmény: uhi (2986)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2995
Nem provokalok, kivancsi vagyok.
Előzmény: Benyó (2971)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2994
a következő meg a negativok már nálam vannak...
profi kiadványszerkesztőnek adom oda, szkennelgesék ők :))))
mi lenne ha oda adnád, és akkor egyfüst alatt a maradékot is megcsinálnák nagyban...
Plebejus sok-sok CD-t kért az anyagból, méret nem számít alapon...
gondolom aki kér, az kaphat ebből a CD(k)ből másolatot.
aztán majd csinálunk emberi méretüeket is (1024*768 körül) az internetre
Előzmény: ZöPö (2992)
ZöPö Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2993
Nem akarok én semmiképpen "keeper of the keys" lenni, az nem is az én oldalam, hanem a mi oldalunk. Adjárok meg nyugodtan a jelszót bárkinek, akit személyesen vagy innen a topicból ismertek. (Én is ezt teszem.) Nem felesleges az óvatosság, valaki olyan is kérte már tőlem a jelszót, aki egyik fenti csoportba sem tartozik. Akkor meg minek neki? :-(((
Előzmény: division by zero (2988)
ZöPö Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2992
Jaj ne... Ettől féltem! :-( :-)

Két hónapja ülök szegény plebejus albumán, pedig csak egyetlen hétre kértem el tőle! :-((
(Mondjuk én se így terveztem, de nagyon közbejöttek csúnya munkahelyi dolgok. Inkább majd a következőt eleve ilyen arányban szkennelem, OK?)

Előzmény: division by zero (2991)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2991
ZöPö!!! köszi!
így már hiper-szuper!!! nem akarod a többit is? (mindig telhetetlen vagyok...)
Előzmény: ZöPö (2979)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2990
:(

a hangok szuperek, van még?

Előzmény: nohab (2989)
nohab Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2989
61,001 és 61,006 dögök, TC/hűtő. 017 most megy Tapolcára, kerékcserére, mert már csak 60-as. Remélem, nem szedik szét... ezzel együtt bízom benne, hogy az életben utoljára a hétvégén még el lehet csípni menetrendszerinti vonattal.

Ákos

division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2988
Bárdos Imre!

feltettem a listát ide: http://w3.swi.hu/vasut/bardosimre/
több féle fileformátumban

ha tudsz ftp-zni akkor te is felteheted (kérj ZöPö-től jelszót), ha nem küldheted nekem is, és felrakom

Előzmény: Bárdos Imre (2970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!