A Muki az az, amit lejebb kéttengelyes fadobozként emlegetett Arthur Dent.
Hivatalos megnevezése azt hiszem motoros tehervagon, 1926 körül gyártották öket, 40 db-volt eredetileg.
Itt van egy példa
Koszi a valaszt Muki ugyben.
Vissza M62 temara: a multkoriban irtam, hogy M62 221-nek halvanyan ugyan, de egesz jol kivehetoen latszik a voros (mostmar kb. rozsaszin) csillag. Ha jol emlekszem, Peter irta, hogy a 190-nek (?)is megvan meg a csillaga. Kerdesem: nem utkozik ez bizonyos jogszabalyokba? M62 221 most merre jar? Tudnillik a ket voros csillagos kep nem lett tul tokeletes: az egyik ellenfeny a furedi allomasaon, a masik Fovenyesen naplementeben, szeretnek meg egy-ket kepet csinalni rola, mielott levakarjak a voros csillagot. Ha jol lattam, M61 020-on is a regi cimer van rajta. Elvileg ezt sem szabad mar hasznalni. Nem jol tudom?
A kamaraerdei ifjusagi parknal valoban vege a 41-es vaganyanak, de az ut tuloldalan (ha jol emlexem) meg ott vannak a regi sinek. Azt nem tudom pontosan, hogy regen hol volt a kulso vegallomasa, de a 4-es metro kapcsan mintha hallottam volna olyen koncepciot, hogy ismet meghosszabbitanak a vonalat, es azon gyorsvillamossal hoznak be Budaors es esetleg Torokbalint lakossagat. Alapvetoen nem lenne egy felhulye megoldas, hiszen majdnem vegig zartpalya van, de mind a kamaraerdei, mind a budafoki-albertfalvai reszen eleg sok a szintbeli keresztezodes van, amit soxor meg lampa se ved. Emellett a vonalon eleg sok megallo is van, ami jocskan meghosszabbitja a menetidot.
A Tatrak olyan 6-8 eve jartak egy darabig a 41-esen, de hogy miert, azt nem tudom. Nem hiszem, hogy a vonal forgalma indokolta volna. Par eve lattam viszont arrafele kulonjaratos Tatrat, ami gyerekeket szallitott az ifjusagi parkba. Asszem ilyen celra eleg ritkan szoktak villamost hasznalni, nem?
Mégegyszer M62,265: Ákos, nem a fehér csíkozásra gondoltál? Azt én is elég undinak tartom... a Csörgőket meg a Gigantokat még jobban elrontja. Szerintem ebben a színezésben fehér csíknak nincs helye...
263: Valaha ő is ugyanolyan szép volt, mint a 265 de azóta csak rohad szegény... ugyanazzal a festékkel festették le mint a 265-öt, nézzétek meg a különbséget...
Egyébként feltűnően sok Szergejnek van díszléce. Van, amelyeknek le van festve pirosra (099, 171, 194, 221 stb.) és amint Gábor írta a 231-esnek még krómozott is.
M62,265. Lehet hogy kötelezik rá a 4 fiút, de azert rendben tartják igencsak. Egyébként mostanában mintha fakulna, meg az oldala is foltos. Valaki festékkel támadta meg.
Füstöl is, elég olajosat, de nem a mozdonyvezető dolga, hogy kicserélje a dugókat. 1989 óta nem kapták szét azt a mocit. Ennek megfelelően minimum heti 2 nagyobb és napi egy kisebb tisztogatás (ez utóbbi vonatravárás közben).
Mellesleg tavaly még 1500 kW-t tudott villamosan.
TYFON: Ákos, most melyiknek van még TYFON kürtje? Mert a TYFON-os üzletasszony nem sok most üzemelő NOHABra mondta rá hogy az van neki! A 002-ben sem vagyok biztos.
Azt a két Mukit én is láttam, én a Keletinél, meg egyszer amikor bekanyarodott az egyik (7038) a Népszínház utcába. Sajnos mind kétszer elég távolról, így fotó még nincs, de még vadászok rájuk...
Lehet, hogy másik két Muki lesz Budafokon...
Kormanyzati elofutarrol jut eszembe: 1987. oktobereben tortent, epp nyelvvizsgazni mentem Pestre a Napfeny Expresszel. Cegleden felreraktak bennunket, teli rendorrel az egesz allomas. Kb. felora multan elrobogott a 100a-n Szolnok fele ket Szergej osszekapcsolva, utana kb. 5-10 perccel pedig Kadar papa robogott Moszkvaba egy gyonyoru, szerintem akkor frissen ujrafestett NOHAB vontatta szerelvennyel. (Szerencsere a nyelvvizsgat nem kestem le, bar a vonat kb. 1,5 ora kesessel ert Pestre.)
A Szegeden levo M62 231-nek is megvan a kromozott diszlece. Kb. egy eve lett ujra festve, eleg jol nez ki, a Giganton es Joo Feri honlapjan is van rola kep.
Az már nagyon régen nem megy el odáig. Kamaraerdőnél vége a vágánynak. Réges-régi Bp.-térképeken még én is láttam a vonalat, de talán már a vágányok sincsenek meg. Pár éve még csak Albertfalváról, a Forgalmi teleptől járt a 41-es, aztán visszahozták a Móriczra. M+M formációban UV-k járják, de láttam olyan képet, ahol Tatra kocsikkal volt.
Anteus: hat persze :-) Itt mindenkinek van hely :-)
Van egy olyan villamosjarat (ha meg megvan) ami kimegy egeszen Budaorsig, elmegy a Budaorsi laktanya mogott (ami a repterrel szemben van). Szerzek egy Bp terkepet es valamelyik nap elmegyek arra villamosozni...Ha jol emlekszem 44-es lehet a szama, mindenesetre 4x; es regi kocsikkal jar.
Nemsokara aktualissa valik a Paks mozdonymuzeum tura szamomra! :-)
Kobanya-felso melle, a roncstelepre nemreg bevittek egy csomo szetvagott Daciat...ha jol lattam, Bobo alkatreszek is voltak :-(((
Most láttam a két zöldre festett Mukit a Körtéren. Kétlem, hogy a budafoki HÉV tiszteletére lettek lefestve, mert a zöld alapon fehér betűk hirdették a Metro című ingyenes napilapot, és a közrefogott teherkocsin is ez az óriásplakát díszelgett. Persze lehet szponzor, csak egy kicsit erős. Igaz, a Mukiknak sem túl sok köze van a BBVV-hez.
Más.
Ki találta ki, hogy a Kelenföldi pu - Déli pu 'vonatpótló' villamosjáratnak a 80-as számot adják? Amikor először itt olvastam, ayt hittem elírás. Ez a szám nem is tartozik a villamosok számtartományaba, és ezen a számon trolijárat üzemel. A 206-os busz már sokkal logikusabb szám (Kelenfoldi pu - 6-os villamos). Miért nem 18A, 18Y, vagy 118-as lett a 18-as villamos ideiglenes testvére?
Most láttam a két zöldre festett Mukit a Körtéren. Kétlem, hogy a budafoki HÉV tiszteletére lettek lefestve, mert a zöld alapon fehér betűk hirdették a Metro című ingyenes napilapot, és a közrefogott teherkocsin is ez az óriásplakát díszelgett. Persze lehet szponzor, csak egy kicsit erős. Igaz, a Mukiknak sem túl sok köze van a BBVV-hez.
Más.
Ki találta ki, hogy a Kelenföldi pu - Déli pu 'vonatpótló' villamosjáratnak a 80-as számot adják? Amikor először itt olvastam, ayt hittem elírás. Ez a szám nem is tartozik a villamosok számtartományaba, és ezen a számon trolijárat üzemel. A 206-os busz már sokkal logikusabb szám (Kelenfoldi pu - 6-os villamos). Miért nem 18A, 18Y, vagy 118-as lett a 18-as villamos ideiglenes testvére?
Sziasztok, bevesztek a csapatba, ha elmondom, hogy vonattal tettem meg az Ulan Bator-Moszkva távolságot 1991-ben? Kb. öt napig tartott, fantasztikus társaság a vonaton (egyedül utaztam), vodkák és Szibéria.
Másik egzotikus vonatélményem a Guayaquil-Quito vonal Ecuadorban. Sajnos a földrengések miatt sok helyen sérült volt a vonal, nem lehetett végigutazni. Ez egyébként a föld legmagasabbra jutó vasútja. Guayaquil a tenger partján van, Quito meg (ha jól emlékszem) kb. 2,700 méteren van, a kettő között a vonat felmegy 5-6 ezer méterre is.
A felsovezeteket is meg lehet allapitani egyertelmuen az alakjarol. Amikor felraktak az optikai kabelt Pladany es Bkeresztes kozott, a ciganyok elkezdtek lopni, aztan rajottek, hogy nem er semmit. Az legkabel volt, de pl. a 110-esen hosszu km-eken at astak neki godrot, aztan egyenlore meg nem csinaltak vele semmit.
A 49-es villamos zsufoltsagarol csak annyit, hogy tok mindegy hany percenkent megy a BKV jarat, mert egy teljes vonatot nem tud elvinni meg ket villamos sem. Vonat erkezes utan, foleg ha egyszerre erkezik tobb vonat, mindig zsufolt lesz a villamos vagy a 7-es busz. Egyebkent a vonattorlodasok miatt 3 uj peront alakitottak ki a 7, 16-17. vaganyok mellett.
Meg annyit, hogy eredetileg ugy terveztek, hogy az uj VOLAN pu-t is megnyitjak a ho elejen, nem tudom ez megtortent-e. Mindenesetre akkor meg nagyobb zsufoltsagra lehet szamitani egyes villamosokon.
En lehet, hogy ugy kozlekedtetnem a 80-as villamost, hogy Kelenfold fele menetrend szerint, ugy ahogy van, de a masik iranyba mentesito jaratkent, amikor beerkezik egy vonat, de akkor akar egybol kettot is, ha kell. Addig varakozzanak csak a vegallomason, persze a hulye BKV / Fovaros / XI. kerult, vagy akarki is volt, felszedette a jo hosszu tarolo vaganyokat.
Ez lesz az. Jovo hetfon letoltom, es felrakom egy magyar szolgaltato oldalara, vagy a benti gepemen elinditom az ftp szervert, hogy akinek kell, az gyorsabban letolthesse. Sajna, min. P166, win98, 32MB RAM kell neki.
Most jöttem meg a Balatonfenyvesi kisvasút napjáról:
a pálya elég lestrapált, visszafelé ki is siklott a vonat 3. kocsijának az egyik forgováza, ez se használt túl sokat, azon a pár száz méteren amig így jött, addig jó néhány sincsavart kiütött...
A 8 kocsis különvonatot, egyébként a Mk 48 2003 húzta. A menetrendszerinti járat egy jó nehéz Bax (azt hiszem ez az eredeti betűjele) kocsiból és egy C-50-esből áll. Kicsit furcsán fest a C-50-es azzal a nagy kocsival...
Nem értem miért nem a kissebb, könnyebb Bak(?) kocsikat használják, ami utas van abba is bőven befér...
Ebéd után még néhányan felmentünk Somogyszentpálra a 31846 sz. személlyel, ahol a kisiklás történt ott kb 2 Km/h órás lassújel volt...
Elég szomorú látvány a mindenfelé kiágazó szárnyvonalak látványa, amiket sürű bozót takar, meg a forgalmi telepen rohadó sok teher és személy kocsi, az utolsó revizió dátumából lehet következtetni, hogy mióta rohadnak:
a teherkocsik 87,88
személykocsik 90-94
és van egy nagyon lepusztult személykocsi, amelyik 72-ben vizsgázott utoljára...
Láttunk két kibelezett C-50-t, meg egy nagy kupac fémhulladékot, ami egy harmadik lehetett.
Kicsit vidámabb hír: odafelé láttuk (és talán egy fotó is sikerült...) a 020-as Nohabot új "ruhájában" pompázni, Székesfehérváron.
igen, kb két hete láttam a 230-as Szergejt Aquincumnál amint Angyalföld felé haladt kb 30 kocsis teherrel, kb 1 óra múlva jött vissza, akkor csak 1 db négytengelyes tartálykocsit vitt.
Volt még egy változat (pl. a 013-as is ilyen volt egy időben-1976). Ennél az egész mozdonyszekrény sötétnarancs volt (beleértve a mai sárga részt is), a mozdony oldalára egy nagy MÁV embléma volt festve, de a feliratok (elől) már megegyeztek a mai változattal (vöröscsillag persze volt). Oldalt még megmaradt a pályaszámtábla .
Teljesen más, szürke tető, a többi bordó, mustársárga csíkkal körbe és az elején valami NoHAB-utánzat bajszok, a vörös csillaggal a közepén. Küldök mailben, ha kell.