Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.08.19 0 0 103
inkább az a probléma, hogy túl sok kocsit küldtek a kohóba, felújítás helyett, most meg kevés van, újakra meg nem nagyon van pénz...
Ezért a nemzetközi vonatok román, szlovák, stb kocsijait is alaposan kihasználják, gyakran mennek az ilyen vonatok az ország túlsó felére is belfödi gyorsként...
division by zero Creative Commons License 1999.08.19 0 0 102
ahhoz kétszintes kocsikat kéne venni, az meg sok pénz lenne...
a vonathosszúsággal nem nagyon van probléma, az elméleti 20-as maxot igen ritkán érik el, kb minden napfogyatkozáskor...
nagyon tuti volt most Szegeden az a nagy nyüzsgés, az a gyors ami Pestről és Miskolcról jön össze kb 14 kocsival, az most két külön vonatban jött: 18+15...
Vahren Creative Commons License 1999.08.19 0 0 101
Gondolkodom rajta, hogy elmennék a kirándulásra, csak nem tudom, hogyan érek rá októberben, plusz szegedi vagyok és külön még föl kell menni Pestre. Egyszer már egy gőzmozdonyost volna jó kipróbálni.
Most szombaton majd Kecskemétre vonatozom.
Kár, hogy az új Inter-Picis Bzmotok is rosszak, pedig kívülről jól néznek ki.
Ezek szerint a Bvmotok sem tökéletesek.
Amúgy gondolkodtam azon, hogy IC-ként nem érné meg e a MÁVnak kétszintes kocsikból álló szerelvényt továbbítani, mégiscsak kevesebb kocsi.

Vahren

division by zero Creative Commons License 1999.08.19 0 0 100
tök jó egy ilyen kirándulás, az hogy hányan vagyunk az változó: 11.-én kb 60-an, 12.-én 8-an. Joó Feri azt mondta 12.-én, hogyha nem sikerül több embert összeszedni akkor nem lesz több út, mert nem akar folyton ráfizetni...
Jó lenne ha sikerülne, mert tök jó buli egy ilyen különvonatozás, teljesen más a hangulat, mint egy menetrendszerinti járaton...
Hátha itt a Tasztalnál összejövünk elegendően...

Augusztus 7.-én volt a Kecskeméti kisvasút napja, akkor voltam ott. Szuper!
Egy 490 053-as gözös "Bugaci kispöfögő" vitte a vonatot, 6 kocsi (Ba-w) és mégis száguldott! Menetrendszerint Mk48-ak járnak 1-2 kocsival...
Nekem nagyon tetszett, a pálya is elég jó állapotú...

division by zero Creative Commons License 1999.08.19 0 0 99
Nekem már készen vannak, csak győzem bescannelni...

Én még csak gyorsnak láttam olyat.
Amúgy én rohadtul utálok "hernyózni", itt az ismerősi körben csak "Isten bosszúja"ként emlegetjük, a rohadt kényelmetlen ülések miatt, amik túl közel vannak, alig fér el szemben két ember. Plusz a vagy nem kinyiló, vagy nem bezárodó ajtók (ami miatt akár 1 óra késést is szedett már össze vonat). És a tárcsafék is igen kellemes hangokat tud produkálni...
Mostanában felújított Hernyókba kerültek olyan ülések mint a szürke Bhv-kbe, az már egy fokkal jobb, de még mindig 100x jobb az igazi "vonatülés", pl be lehet dölni a sarokba aludni...
A Bhv-k ajtajai se nagyon sikerültek, volt olyan, hogy egy kocsi 3 ajtaja se működött...

Vahren Creative Commons License 1999.08.19 0 0 98
division by zero: látom nagyon értesz a vonatokhoz. :-) Amúgy milyen egy ilyen vonatkirándulás? Hányan vagytok, stb?
Mdmot probléma: a kocsik fűtése nincs benne, hmmm, ettől a Szergej is motorvonat lenne, mert abba sincs, miután tehervonatok továbbítására szánták. Persze ha a motorkocsíval együtt számít annak, akkor úgy esetleg rendben van. Bár szerintem annak más a típusjele.
Ki utazott már a Kecskemét- KKmajsa vagy, Kecskemét Kiskőrös keskeny nyomközűn? Ott milyen vonatok járnak? És milyen a táj?

Vahren

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.19 0 0 97
Szerintem Bxmot-ok közül a BZ motorkocsi, ha van mellékkocsija (Bx), akkor motorvonat; a sárga elejű villamos hernyók is motorvonatok.
A hernyó kocsis Szili csak gyorsként jár? A 120a vonalra még ilyen sem jutott, nem hogy a felújított szürke Bhv kocsi.....
Jól tudom, BVmot-ból csak 3 készült :-)

Aug.11: két kép felkerült Joó Feri honlapjára, nemsokára az én képeim is kész lesznek :-)

division by zero Creative Commons License 1999.08.19 0 0 96
"Bár mi a helyzet a keskeny nyomközűvel? Arra széles lenne a busz, igaz? "
Érdekes kérdés, hasonlóra van már példa: a KBK honlapjáról (igérgetik, hogy hamarosan újra látható lesz a honlap...) van egy kép amin egy keskenynyomközű ZIL teherautó látható, valamelyik román vagy ukrán kisvasúton...
division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 95
"Az úgy motorvonat, mint a hernyó (jajj, mi a típusszáma, ami a váci vonalon van sok, sárgaorrú). Egyszóval nem az. Mozdony van és mögötte kocsik."
Mozdony??? szerintem az motorkocsi, mert utasok is vannak benne...
tipusszáma: BDVmot a Hernyó, BVmot a Selyemhernyó (IC), és van még olyan is hogy: BVhmot, ami bár tisztára úgy néz ki mint a Hernyó, mégis a BVmot "fapados" változata, a vezérlése is azzal kompatibilis, sőt volt már olyan is, hogy az IC hibás vezérlőkocsiját (Bmxtz) a BVhmot vezérlője helyetesítette.
Az Mdmot meg azért lehet motorvonat, mert a gép nem teljes értékű mozdony, egy csomó mindent a vezérlő kocsiba pakoltak (pl a fűtést is az csinálja, ha jól tudom), hogy csökentsék a gép súlyát, hogy a kisebb tengely terhelhetőségű mellékvonalakon is járhasson.

Külön érdekesség a szegedi gyorsok Szili vontatta Hernyója, amit sokáig nem értettem, aztán nemrég megtudtam, hogy legyártattak egy csomó Hernyó kocsit, csak a motorkocsikra már nem jutott pénz...

division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 94
"Míg a V46-ból prototipus sem készült és mégis bevált"
rika mázlijuk volt ott a fiúknak...
ott van pl a V63: elöször a két prototípus 001/002 (133/160 Km/h) aztán a nullsorozat 003-007, végül miután megszabadultak az UFC forgováztól, akkor jött a többi. Sajnos az M63 nem volt ilyen szerencsés, ott is két prototípus után (130/160 Km/h),lényegében a nullsorozat állapotban maradt nem nőhette ki a gyerekbetegségeit. Ha jól tudom a 004 generátor robbanása (amiben 2-en is meghaltak) után mondta le a MÁV a további megrendeléseket.
Pedig lehet,hogy már az M63-nál lecserélték volna az UFC-ket?
Úgy tünik ez a forgóváz dolog nem megy a Ganznak...
Pl a TM villamosok (36xx) a ma is közlekedő UV-k elődje szintén forgóvát szilárdsági problémákal küzdött. Aztán az új debreceni 500-as villamosoknak (amelyek valószínűleg a 3750-es terveinek átdolgozásával készültek...) szintén forgóváz problémáik vannak.

Végül egy érdekes dolgot találtam a neten: M41 prototípus itt, a lap alján

division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 93
"Autóbusz karosszériával vonatot építeni kicsit gázos, merthogy gyengébb a busz-doboz, mint ami vasúton megszokott és elvárt. Borulásnál vonat-püré lenne csak belőle ember-szósszal."
Nem esne már szét simán menet közben is? a vaskerék rugalmatlanabbul zökken mint a gumi...
division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 92
szerintem nem mindegyikben van Ikarusz motor...
ha minden igaz a jövő héten találkozok a mozdonyvezető ismerősőmmel, majd kifagatom Bz ügyben, még is csak ő jár velük nap, mint nap.
division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 91
talán fordítva: 106 (ex. 006)...
szintén a Gigant Clubtól az idézet:
"Az ördögi sebességű (160 km/h) nullsorozatos Gigant már hosszú ideje várja új kerékpárjait. A régiekkel már nem járhat, úgy elvékonyodtak. 1997 nyarán még láttam dolgozni Százhalombattán. A többi 100-as Giganttal ellentétben nem vett részt a gyorsfordában. Nem is valószínű, hogy hajtották 160-nal. Csupán az évek óta működésképtelen (1996-ban selejtezett, 1998-ban sajnos szétvágott) V63,002-től kapott 160-as forgóvázai miatt van 100-as pályaszáma."
division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 90
"A V46-ból nem készült prototípus, csakúgy, mint a Boeing 747-ből sem. Ennek az volt az oka, hogy a járműszerkezeti elemek nagy része az M40, a villamos berendezések pedig a V63 mozdonyokban már kipróbáltattak." (Gigant Club)
bár azért hiába kipróbáltak az elemek, jól kell összerakni őket, a V46-ot eltalálták, az M42-t meg nem, pedig ha jó sejtem, leegyszerűsítve a dolgot: V46+diesel motor+generátor=M42...
division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 89
Hú de megindult ez a topic!

Akkor először augusztus 12.:

Eredetileg M42-ről volt szó, de az megint rossz, aztán Szergejről, de az túl sokat fogyaszt ezért nem adták, így végül M40 234 lett. (jobban örültem neki mintha Szergej lett volna, az angoloknak is tetszett: "Good engine choice!" felkiáltással veregették meg Joó Feri vállát)
Az M42-t kihozták nekünk fotózni, a 017-es Nohab húzta ki, sikerült olyan képet is csinálni ahol mind három gép látható.
Várokozás közben láttam (és fotóztam) egy V43 2309+V43 1239+V43 1246 gépmenetet.A 1246-os csúnyán törött volt, ő találkozott Újfehértónál a birkás kamionnal?
Induláskor a kalauznéni furcsálotta, hogy miért akarunk nyolcan Rákosról Rákosra utazni, de aztán belenyugodott, hogy vasútbarátok vagyunk, akik csak úgy vonatoznak...
A körvasúton indultunk el, Rákosszentmihályon megálltunk, hogy egy gyors tudjon előzni. Majd Rákosrendezőnél Rákospalota-Újpest felé haladtunk tovább. A 2447. sz. személy megérkezése után Veresegyház, majd Vácrátót felé haladtunk.
Vácrátótnál körbejárt a gép és Aszód felé indultunk tovább. Galgamácsán bevártunk egy keresztet, közben lebeszéltünk a felszállásról egy részeg bácsit, aki Galgagyörkre akart eljutni két bringával együtt.
Aszódon újabb körüljárás, majd kb félóra várakozás, a pályafelújítás miatt van ott egy kis torlodás...
A bal vágányon indultunk tovább, innentől 100-al döngetett a Púpos! Máriabesnyő után kellett lasítani a jobb vágány felsővezetékén dolgozók miatt.
Gödölön várakozás közben a szembejövő V43 2377 fotozása...
Újabb döngetés Pécelig, ahol a nem túl gyakran használ 2. vágányra álltunk be, ebben a vágányban 1933-37-es sínek vannak, vezetősínben 1910-11.
A társaság felsorakozott a minket előző EC Gigantjának fotózására, majd indulás Rákosra.
Rákos végállomás? nem! Joó Feri megtudta a forgalmiban, hogy viszik vissza a kocsit a Nyugatiba, gyorsan visszaszálltunk, így még egy körvasút-Rákosrendező-Nyugati ráadás menet is volt.

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.18 0 0 88
Bagojj, ha már érdekességeknél tartunk, én is emlékszem egyre.
Hosszú ideig a Kelenföldi pu-n vasárnap délután a 16-os vágánynál a következő felirat volt látható:
SZEMÉLYVONAT INDUL 16.15
BUDAPEST, DÉLI
KOMÁROM - GYŐR
PÁRIZS ÉS WÜRZBURG

Szóval jó lehet elzötyögni Párizsba személyvonattal....

Vahren Creative Commons License 1999.08.18 0 0 87
Matiz: nem a Modellvasutak c. a Hobbi sorozatból? Mert az megvan.
Azért megírhatód mennyiét sóztad el a csörgőt.

Én nem vagyok nagy műszaki szakember, de úgy tudom meg kell lenni a vasúton a megfelelő tömegnek. Bár mi a helyzet a keskeny nyomközűvel? Arra széles lenne a busz, igaz?
Mdmot kérdésre továbbra is várom a választ.
Mindkét irányba van fülkéje is.

Szombaton már vonatozok egy kicsit, bár biztos Szili viszi majd a gyorsat.

Vahren

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.18 0 0 86
A V63-masokat a magyar pályák állapota erőteljesen megviselte. Ráadásul egy régi licensz alapján gyártott 160-as forgóvázakat tettek alá. Ezek a nagy sebességű haladások után gyakran megrepedtek és a rezgések a Gigantok főkeretét is erőteljesen megviselték. Ráadásul gépészeti problémák is voltak velük. Szóval a V63-mas nem lett igazán megbízható nagysebességű gép...
Majd gondolom lassan beszereznek valamit, leginkább használt DB (Deutsche Bundesbahn) mozdonyokról hallani. A Ganz-Hunslet eszméletlen árat mondott új fejlesztésű, hazai gyártású villanymozdonyra.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 85
Az úgy motorvonat, mint a hernyó (jajj, mi a típusszáma, ami a váci vonalon van sok, sárgaorrú). Egyszóval nem az. Mozdony van és mögötte kocsik. Mégsem ugyanaz, mint egy mondjuk M41-gyel húzott szerelvény, pl. más fűtőrendszere van, gazdaságosabb. Azon gondolkodom, hogy van-e valódi motorvonata a MÁVnak. Mert az új IC szerelvény sem az, az tutti.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 84
Bár közlekedésmérnök vagyok, nem tudom igazából fogni a fejem :) Gyanítom, hogy itt konstrukciós problémák merülnének fel, tehát mekkora sebességet lehetne elérni egy nem fix (ki-be hajtható) futóművel, stb.
Ami miatt "fogom a fejem" az inkább az, hogy a szerepük nem ugyanaz, tehát ahol bejön egy busz, és van vasút, ott utóbbinak egy gyűjtő szerepe van inkább, tehát nem igazán célszerű a bejövő buszokat egyenként továbbküldeni a síneken. Továbbá fel kellene szerelni ezeket a buszokat a teljes, vasúti járművekben alkalmazott biztosító berendezésekkel, és akkor még mindig nem vagyok biztos abban, hogy ezt műszakilag meg lehet-e oldani. A síncsiszoló autóknál is van egy hátsó vezetőfülke, amivel a munkavégzés közben irányítják, és megvan a "normál" teherautó üzemhez tartozó vezetőfülke is. De mondom, ott másról van szó, mint nagyvasúti közlekedésről.
Régen, megboldogult gyermekkoromban láttam az akkor fénykorát élő Deltában egyfajta zártpályás autóbuszt, ami tulajdonképp valami betonvályúban közlekedett bizonyos szakaszokon. Ez sem új találmány, már a római birodalomban léteztek a kocsik kerekét megvezető vályúk (sőt, más, hihetetlenül "korszerű" közlekedési megoldások). Aztán léteznek troli-dízel hibrid járművek is, amik több településen át közelekednek, a településen belül felsővezetékről. Szóval, léteznek mindenféle "öszvér" járgányok, de ezt a vasútit nem igazán kapták fel, megvan az oka. Ha más nem, akkor a korábban már ecsetelt tömeg-kérdés.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 83
Sajnos nincs könyvem a terepasztal építésről, a téma szakirodalma német nyelvű és (szerintem) drága. Mindent saját magamnak kell kipróbálnom sajnos....egykor volt egy barna kis könyv, de az már nem alkalmazható a mai dolgokhoz, elavult. Könyvtárakból ki lehet venni, (Vasútmodellezés a címe talán) börzén szokott mindíg lenni.

Az Ikarusos képet marhára el kezdtem keresni, de nincs meg, talán jövő hétre , utána kell nézni. (Megint a börze: sokan árulnak fényképeket, ott is láttam róla jó párat!)
Az űrszelvény méreten kívül a tömeg is gond volt, valami olyasmi, hogy pár biztonsági berendezés nem veszi észre ahogy elhalad.

Ja, most villamosítottak egy vonalat, ahová nem járhat be xVmot (villamos motorvonat) mert zavarja a mindenféle áramköröket! Ilyenre pénzt adott a MÁV?
Az MDmot kérdés érdekes, elvileg kapcsolható máshoz is, látták már egy-két teherkocsival. Mégis motorvonat, vagy csak ráragasztották a megnevezést?

Bölény Creative Commons License 1999.08.18 0 0 82
Asszem, bagojjnak igaza leszen, hogy az Ikarus urszelveny nem lehet nagyobb a vasutinal. De az se logikus, hogy azert ne engedelyezzek, mert kisebb.

Matiz! El birnad kuldeni, vagy belinkelni azt a kepet a hattalcsuklos Ikarusokrol? Amikor meglattam a szornyszulottet (mondom, az egy szolo busz volt, egy vezetoallassal), nekem is rogton az jutott eszembe, hogy ezzel az erovel ket csuklost is ossze lehetne merge-lni, es akkor mindket vegen lenne vezetoallas + mindket oldalan lenne ajto(!). Kar, hogy kudarcba fulladt a dolog!

Es bagojj, Neked nincs keped a golf-Ikarusokrol? (Mellesleg nekem is tetszik a 200-as csalad, de meg inkabb az azelottiek. Most akkor nyissak egy buszos topikot? :-)))

Kozlekmernokok most lehet, hogy fogjak a fejuket, de hadd kerdezzem meg: nem lehetne-e olyan sinautobusz-konstrukciot kialakitani, amely egyarant tudna sinen es kozuton kozlekedni? Gondolok itt olyasmire, mint a BKV felsovezetek-szerelo narancssarga Skodai. Eletkepes lehetne egy ilyen "oszver"?

cucu Creative Commons License 1999.08.18 0 0 81
Vahren,
erről azthiszem lemaradtál, ugyanis épp most veszem meg -fél órán belül- az M41-et.

bocsika: cucu

Vahren Creative Commons License 1999.08.18 0 0 80
Matiz: na mennyi is az az M41-s modelled és miért akarod eladni?
Nem is tudtam, hogy ismered a #cappuccinosokat.

Terepasztalkészítés hogyan halad? Van valami jó könyved hozzá, ami segít?

Vahren

Vahren Creative Commons License 1999.08.18 0 0 79
Hát érdekes lesz a busz a síneken. Szerintem egy minimum tömegnek kéne lenni a vasútnál. Bár ezt nem tudom.
Ti biztosan tudjátok: az Mdmot miért számít motorvonatnak, amikor akárhogyan is nézem, ez bizony egy egyszerű diesel. Utast se vihet, miért más kategória?

Vahren

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 78
Az M42 dízelmotorja nem egészen úgy sikeredett ahogy gondolták. Sajnos, az M41-es motorjával is sok gond van, főleg, amióta beindították a felújítás-számítógépesítes folyamatot (a számítógéppel ellátott példányokat "okoská"-nak becézik a vezérek) .
V63 002-ért igazán kár, 160km/h-s áttételei voltak, egy olyan időben, amikor még nem volt az országab 160-es pálya! Igaz, a forgóvázai tovább élnek V63 006 alatt (ex. 106), de azt mondták már nem mehet 160-al. Valakit tudja mi ennek az oka?
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 77
Az érdekes, hogy azért nem engedélyeznek egy járművet, mert nem tölti ki az űrszelvényt. Gondolom, más lehetett ott a gáz, de nem tartom valószínűnek, hogy azt az Ikarus felépítményűt valaha is közforgalomra szánták volna.
És ha már érdekességeknél tartunk, egyet én is leírnék. Tesztelés alatt voltak motorvonatok, melyeket amúgy a maláj vasutaknak szállított a Hunslet, na egy ilyen állt Vámosgyörk állomáson, a dot-mátrixos kijelzőjén pedig a felirat, hogy Kuala Lumpur. Egy pillanatra elgondolkodtam, hogy ez aztán döfi, ha Vámosgyörkből közvetlen járat megy Kuala Lumpurba ;)
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 76
Erről az Ikarus-Ganz termékről volt egy kis képem. Ha minden igaz, ennek is B_mot volt a neve, és azért nem engedélyezték, mert nem töltötte ki az űrszelvényt. Egyébként nagyjából úgy nézett ki, mintha két csuklós busz hosszabb felét kapcsolták volna össze, tehát mindkét felén volt vezetőállás.
Végül is, a lényeg ugyanaz, kudarcba fulladt a kísérlet.
Más: volt olyan, hogy a németektől hoztak két emeletes kocsit (egy vezérlőt és egy simát) és menetrend szerinti vonatokkal közlekedtették őket egy kísérlet gyanánt. (Bp. Józsefváros-Nagykáta viszonylatban, ha minden igaz)
Érdekes volt a szili mögött a két nagy kocsi :-)
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 75
Nem hiszem, hogy szélesebb lenne, már csak azért sem, mert vígyn lehet Ikarusokat vasúton szállítani. De amúgy is, nem jellemző, hogy a vasúti űrszelvény keskenyebb lenne a közútinál.
Busz karosszéria gyengébb, de kisebb tömegek és kisebb sebességek is jellemzők, mint a vasúton. Bár egy mellékvonalon...akár biciklik is lehetnének a felépítmények, ezzel az erővel.
Nem golfautók voltak, hanem valami golfpályához vittek ki ezek a szerelvények. Nem nézett ki rosszul, bár én elfogult vagyok, nekem tetszik a 200-as család pofikája :)
Bölény Creative Commons License 1999.08.18 0 0 74
"Autóbusz karosszériával vonatot építeni kicsit gázos, merthogy gyengébb a busz-doboz, mint ami vasúton megszokott
és elvárt. Borulásnál vonat-püré lenne csak belőle ember-szósszal."

Nana, hogy gyengebb, hiszen nem lehet annyi anyagot beletenni, mivel az aszfalt (plane a gumi!) kicsit keplekenyebb a sinnel... :-)) Amugy meg mi a kulonbseg akozott, hogy kozutrol vagy sinrol leborulo buszban lesz beloled szosz? :-)) Abban a tv-musorban meg valami olyasmit is bufogtek, hogy az Ikarus-kaszni mar csak azert se egeszen jo, mert szelesebb az urszelvenye a vasuti szabvanynal. Ez igaz?

Azok a golf-Ikarusok hogy neztek ki? En golfautokent eddig csak olyan helyes kis villanyos pulykakergetoket lattam, nem bohom nagy batarokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!