Keresés

Részletes keresés

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.07 0 0 495
Azert vannak benne hibak: azota mar kijavitottak, de egyi idoben az szerepelt az adatbazisban, hogy a nyari Fonyod - Kiskunfelegyhaza sebes visszautban csak Kaposvar Kozvagohidtol kozlekedik...
En ugy szoktam csinalni, hogy lekerem az ELVIRA ajalnalait, amit aztan leellenorzok a menetrendben. Persze ez sem tokeletes megoldas, mert kinek van energiaja az osszes potlek es modositas vegigvezetesere.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.07 0 0 494
Olvastam az Elvirás cikket. Furcsa, hogy a szerző pont ezt kifogásolja. Elvira időoptimalizál, ez a "titka" a jelenségnek. Namármost, ha beírja valaki, hogy Keletiből akar menni, akkor oda fogja irányítani.
Sokkal nagyobb gond, hogy az adatbázis sz*r. Pl. Keszthelyre Budapestről rendszeresen átszállásos IC-ket meg gyorsvonatokat ír, holott azok közvetlen kocsikkal mennek. Továbbá vannak fantomvonatok, amik gyakorlatilag nem is léteznek. Pl. név nélküli expresszvonatok Zalaegerszegre, ráadásul Tapolcán keresztül. Egyik-másik vonat adatai ferde betűkkel szerepelnek, de hogy ennek mi a szerepe, azt sehol nem lehet megtudni. A díjszabás pedig nem működik.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.07 0 0 493
Nagyon sajnálom hogy így alakult a múzeum sorsa, de azért lemegyek, hátha van valami látnivaló még.....
lazar Creative Commons License 1999.09.07 0 0 492
Ha mar 7061, akkor az meg megvan, ma reggel lattam a Kosztolanyin Kelenfold fele menni.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.07 0 0 491
Részlet a MÁV sajtószemléből:
1999.09.03 - Tolnai Népújság
A paksi Vasúti Múzeum
A paksi Vasúti Múzeum szomorú képet mutat. Közép-Európa egyetlen ilyen szabadtéri kiállítása jobb sorsot érdemelne. Az 1985-ben megnyitott múzeum hosszú évek óta nem fogad már vendégeket, a mozdonyok, vagonok, vasúti munkagépek lassan a rozsda martalékává válnak. A tulajdonosoknak - a MÁV- nak és a Közlekedési Múzeumnak - van egyéb gondja is, mint a múzeum fenntartása. Az évek során történtek kísérletek privatizációra bérbeadásra, sikertelenül. Talán mert a múzeumok üzemeltetése nem üzleti vállalkozás, sokkal inkább közfeladat.

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.07 0 0 490
"Csak" egyszer 27 km!
ZöPö Creative Commons License 1999.09.07 0 0 489
Én már a hajnali kelésbe belehalok, utána 27 km (2x27 km???) gyaloglás? Úúú, bocs, ez nem nekem való... Azért ne írjatok még le, jó?

Kicsit olyan, mint amikor valaki jelentkezik a tengerészetbe és a felvételin megkérdezik, hogy úszni tud-e. "Miért, nem hajóval megyünk?" :-))

division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 488
Rákosrendezőn végeztek a dzsungel irtással, vagy egy tucat vágányt tisztítottak ki...
Érdekes módon a vágányokra vezető váltóknál csk a Nyugati felől írtottak, a másik oldalon maradt a dzsungel, és néhol még a talaj is fedi a vágányokat...

Egyébként most az M40 234 végzi a tolatásokat ott.
M40 206 hova lett? régebben mindig az volt ott...

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.07 0 0 487
http://www.index.hu/cikk4/elvira/
Ajánlom figyelmetekbe!
division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 486
Mikó!
Én beszállnék, ha van még hely...
Angyalföld útbaejthető? részletek mailban mennek...
Mikó Creative Commons License 1999.09.07 0 0 485
Akkor itt is leírom a részleteket (a giganton már olvashattátok).
Káposztásmegyerről indulnék 3/4 5-kor. Útvonal Bp-Szfehérvár-Sárbogárd-Bonyhád-Pécsvárad. Innen a 8.10-es vonatpótlóval Pbozsokra, itt találkozunk 9.05-kor.
Gyaloglás Pécsváradra (27 km).
Vissza a megadott úton.
Kérdések? Ki jönne velem?
Kis kerülő persze lehetséges, ha valaki mondjuk a 6-os út mellett lakik, akár arra is mehetünk, csak szóljon.
Pénz: 5000 lesz a benzin oda-vissza, ezt osztanánk fel.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.07 0 0 484
O.K., akkor vasarnap, mivel Miko-nak is csak a vasarnap jo (o jon kocsival, mindjart irja a reszleteket).
division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 483
akkor egy szavazat a vasárnapra...
division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 482
division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 481
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.07 0 0 480
Nekem mindketto idopont jo, igy valasszuk azt a napot, amikor tobben jonnenek.

lezoli Creative Commons License 1999.09.07 0 0 479
Sziasztok!

Tudtok valamit az M40-es szam alatt futo mozdonyrol? (gyartmany, parameterek) En par eve a 29-en lattam helyi vonatokat huzott - nekem nagyon teccett. B.fured-Tapolca viszonylatban kozlekedett. Hova lettek ezek? Mostanaban nem latom oket.
Udv.
Lezoli

division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 478
Nem lehetne mégis vasárnap? Szombaton a Nyírvidéki kisvasút napjára mennék...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.07 0 0 477
b. 5 perce hivtak telefonon Pecsrol, azaz pont ket het kellett az arajanlat elkeszitesehez. Allitolag fel oran belul itt lesz faxon, de az arat bediktalta a holgy: 27 ezer pengo. Szerintem valamit rosszul szamoltak, de igy nyilvan sztorno a kulonvonat. Arra lennek kivancsi, hogy nem kulonvonattal kit erdekelne a dolog. Miko (Kali Laci) Pestrol kocsoval lejonne Pecsvaradig, onnan gyaloglonank Pbozsokig, majd vonatpotlo busszal vissza Pecsvaradra. Es igy, hogy nem kell az tuolso pesti vinathoz alkalmazkodni (ami ugye szombaton nem megy), szerintem jobb lenne a szombat. Kulonben kulonvonattal kb. 10-15-en lettunk volna. Jelezztetek vissza mindenkeppen, hogy igy szombaton, azaz szept. 11-en ki jonne!

Lehoczki Gabor

division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 476
Muki pályaszámok:
7030-7054
7060-7064
7070-7079

Nem tudja valaki, hogy melyik van még meg, és hol?
7060 van a szentendrei múzeumban
7064 az Élessarok meletti ócskavastelepen áll már kb 1 éve, a 1049-es villamossal együtt (a Móriczon volt söröző egy darabig), itt van néhány kép róluk
7061-t láttam (és fotóztam...) a Fiastyúk utcánál Angyalföld felé menet, kb 1 hónapja
7038-t most láttam mint reklámhordozó
Ferencvárosi kocsiszínben is áll egy, de nem tudom a számát.
tudja valaki folytatni a listát?

Szucs Lajos Creative Commons License 1999.09.07 0 0 475
Kinek van ismerose a szilvasvaradi kisvasuton? jelentkezzen!!!!
A gyerekem osztalykirandulason arra csavarog. Es kellene egy kis kedvezmeny nekik. :-))
nohab Creative Commons License 1999.09.07 0 0 474
Mármint melyik 002-ben? Ha 61002-re gondolsz, rajta már tavaly ősszel sem volt egyáltalán kürt. TYFON nincs egyiken sem, talán 006 kürtje emlékeztet leginkább rá. A MÁV szabványkürtjének a hangját a TYFONról mintázták.

Ákos

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.06 0 0 473
Még néhány adat a Mukikról:
1927-ben vásárolta őket a BSZKRT motoros fedett teherkocsiként a Roesseman és Kühnemann gyártól.
Később néhányat hóseprővé alakítottak, kettőből sincsiszoló készült, néhány vidékre került. Egyébként a BHÉV-nél is üzemeltek Külsőleg a Mukikhoz hasonlító járművek.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.06 0 0 472
Az M62,243-ról:
Ez a mozdony pillanatnyilag Tapolcán a fűtőház mellett (átlósan) lévő fedett vágányon áll igen hiányos állapotban:
- a tető középső része leszedve, ez egy pőrekocsin van
- visszapillantó tükrök hiányoznak
- gyártási tábla lelopva
- az egyik forgóvázon az üzemanyagtank felé eső kerékpár hiányzik
- a mozdony egyik végén a két fehér és az egyik piros lámpa nincs meg
- néhány szellőzőrács hiányzik
- a mozdony belsejébe benézve is úgy tűnt, hogy sokminden nincs meg, de ebben nem vagyok biztos

Ugyanitt a vágányok folytatásánál állnak a badacsonylábdihehyi balesetnél megsérült kocsik (20-17-es By és 19-05-ös Ap) kerekek és belső berendezés nélkül.
Ottlétem alatt a vontatási telepen tartózkodott:
-M41,2105
-M41,2150
-M41,2199
-M62,243 leállítva
-M62,110 leállítva
-M61,002 leállítva
-M61,004 sérülten
-M61,006
-M61,010
-M61,019 leállítva
-4-5 Dacia (a számukat sajnos nem jegyeztem meg)
-2-3 Bz (szintúgy)
-2 villamos vonatfűtőkocsi
-1 tehervágánygépkocsiként üzemelő ABmot (egykor BCmot)

division by zero Creative Commons License 1999.09.06 0 0 471
Tényleg Gábor, hogy áll a dolog?
Hányan vagyunk eddig?
Mikó Creative Commons License 1999.09.06 0 0 470
Hogy áll a vasárnapi külön Bz ügye?
division by zero Creative Commons License 1999.09.06 0 0 469
Kösz 1014!

Senki nem tudja miért kapták szét az egyik miskolci Leot?

1014 Creative Commons License 1999.09.06 0 0 468
Matiz, D-b-z!

Elég régen volt már szó a 2 Leóról, de most tudtam előkaparni az irodalmat.

V41: "teljesítménye kisebb és a vontatómotorokat 2 db - a szinkronmotor 2 tengelyvégéhez rugalmas tengelykapcsolóval csatlakozó - párhuzamosan kapcsolt fődinamó táplálja" A főtrafó teljesítménye is kisebb. A szinkronmotor 4 pólusú, szinkronfodulatszáma 1500 1/min.Váltakozó áramú gyorsítás 1450 1/min-től. Az egyik fődinamó selejtezhető (kikapcsolható) szükség esetén.
V42: 1 fődinamó, 1000 1/min szinkronfordulat.
Mindkettőt 1958-62 között gyártották. Járműszerkezetileg (azt hiszem) azonosak.
Forrás: Lovas - Mezei - Zádori: Villamosmozdony-vezetők zsebkönyve

division by zero Creative Commons License 1999.09.06 0 0 467
Még mindig Muki...
A BKV (és elődei) ezekkel bonyolította le a teherforgalmat (96 novemberig), azonkivül üzemképtelen villamosokat szoktak velük vontatni, vagy mint Arthur Dent látta forgovázakat, és PFT-sek is használták öket, bár mostanában inkább teherautóval járnak.
96 után elég sokat szétaprítottak, kezdtem azt hinni nem is maradt, csak a Szentendrei muzeumban, ezért örülök neki, hogy lehet látni öket, még ha reklámhordozóként is.
Nekem ők a kedvenc "villomosaim", gyerekkorom óta vágyok arra, hogy egy ilyennel járjam be a várost...
werner Creative Commons License 1999.09.06 0 0 466
Az M62 témához:

On Sun, 5 Sep 1999, Joo Ferenc wrote:

> Erdekelne, hogy a sok M62 kozul melyik epp uzemkepes/keszul/dog-selejt?
Szegedet mar Gabor megirta, amit en tudok, az a kovetkezo:

Szombathely: S. Feri most mindent tud arrafele.
162: letetes, de neha hasznaljak. 175 megy, 193 megy, 197 kolcsonadva
GySEVnek, 201 dog, 208 Fm99.06.30, 210 eppen all, 211 mar megy, uj
motorral, mert az elozo kicsit atrendezte magat, 213 jar, 215 GySEVnel
volt, de asszem eppen all, 218 megy, 223 megy, 233 S.99, 246 jar, teherrel
es IC-vel, meg gyorssal is, 260 gyorsfordas, 270 jar teherrel.

Cell:
104, 113, 145, 146, 149, 159, 163, 182(=200, Fm 99), 183, 188(=067)
216 jar,nagyreszt teherrel, de besegitenek szemelyen es tartalekon Tapolcanak
meg Fehervarnak is. 195 alkatresztartalek, 200 all. A mukodok kozul
allitolag a 146 s a 163 a legjobb allitolag.
160(067-es szamon), 188(160-as szamon), 167(sajat szaman) S.98.12.31 (nem
volt jobb dolguk? kerdezen az ember de 99.01.31-enfestettek fel rajuk ezt a
datumot).

Kanizsa:
Kaosz. Kulonbozo forrasokbol ott van allomasitva a 064, 150, 151,
171(felujitva Dombovaron 1999, mult heten Fradiban lattam), 177, 180 (most
eppen kolcsonben Kiskunhalason), 203, 255(Fm99), 266 Mind jarnak, 153
S.98.12.30

Fehervar:
110 javitas alatt, 140, 141, 147, 158 jar, 165 jar-dog vegyesen, 187, 190
jar 214 jar, 221 jar, 236 is jar, 243 dog.
164 S.98.12. (anelkul hogy lefotoztam volna!)

Dombovar:
Csak tavaly oktoberi adataim vannak, ezexerint
116(=068), 181, 232, 235, 253, 254, 261 jarnak, 247 S.98.12

Fradi:
138(=219), 227, 230, 262, 263, 265 jarnak. 227-et hosszu ido utan lattam
nemreg teherrel. Fustos. 224 utkozott, de remelem nemsokara jarni fog.
198-at mar reg nem lattam, pedig tavaly sokat ment. 166, 176, 226, 228
dog, de lehet hogy az elozo ketto kozul vmelyik nemsokara menni fog mert
messzirol latni veltem, hogy a motorjat probaljak. Ugyanakor Fradiba most
erkezett ket uj forgovaz. 257 meg dog, hianyzik egy szoknyaja is, de
allitolag fomuhleybe akarjak vinni, ha ez sikerul akkor unalomig lathatjuk
majd...

Miskolc:
Allitlag oda ment a 072. Ha valaki latja, szoljon!
168 volt a debreceni napokra felujitva, hogy most mi van vele...?
178-at en ket eve doglotten lattam. 205, 206-ot egy eve meg lattam menni
(amikor csinaltak a 80-ast), 244 ket eve eg nagyon szep volt, 245-ot S.
Feri latta jarni egy eve.

Hatvan:
108, 127, 144, 256 tavaly jart, gondolom iden is.
100 dog volt, most nem tudom, 251 S.98.02.06

Szolnok:
001 jar, 117 nemreg Fradit segitette ki meg reszt vett a szobi
palyafelujitasban. 120 nem tudom, de valszeg jar mert akkor mivel mennek
ki a deli ipartelepi rendezore?

Debrecen:
uj adatom nincs, tavaly nyaron dolgozott a 058 (Pl), a 204 (volt Pesten
is) a 240. A 071, 095, 191 a futohazban allt.

Zahony:
053, 069, 196, 271, 272, 273 jar, a 077 tavaly dog volt es iden is, harom
eve meg volt fent Fradiban. A 157 ket eve ugyanugy, tavaly allt, most nem
tudom mi van vele.
Szelesek kozul kettot kivagtak, a felreallitott otosfogatbol akkor ketto
van allagban (505, 510). 501, 504, 506, 508, 509, 514, 517, 518-nak jarni
kell.

Remelem tudtam segiteni.
Ha valaki tud updatelni akkor feltetlenul irja meg.

Udv, Werner

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!