Én nem vagyok gépész, de szerintem több sebből is vérzik a rajz. Ha hűteni szeretnél akkor kellene egy fűtés/hűtés puffer is. Látom van egy 3 járatú a rendszerben, de nem az igazi így.
Nekem 6 padló + 7 fal + 1 törölközőszárító + 1 konyhai mennyezet köröm van, a padló és a fal gyűjtőket külön választottam mert mindenki azzal riogatott hogy külön szivattyú kell rá, külön keverőszeleppel.
Zónaszabályozásra is rá akart beszélni sok ember, de nem akartam külön szabályozható szobahőfokokat.
Aztán az építkezés során ideiglenesen lepárhuzamosítottam az osztókat, kipróbáltam 1 szivattyúval, azonos hőfokkal mi lesz.
Ez is lett véglegesítve. A képen is látható 24-25 fokos előremenővel fűtök, tartós -15 környékén volt hogy 28 fokra is felküldtem. A szivattyú egy 25-60-as alpha2, ez is nagy lett, úgyhogy II-es fokozaton (25w) megy éjjel-nappal. A motoros keverő a külső hőfok függvényében szabályoz 23 és 28 fok előremenő között.
Az osztón nem méregettem semmit, a táblázat és a csőhosszak alapján az előbeállítóval belőttem őket.
A szobák nagy részében 22 fok van, a fürdőben 23 (szándékosan sűrűbbre csöveztem), az egyedüli elbaszás a legtávolabbi sarki kisszobában van, nagy külső falfelület az alapterülethez képest, és sajna nem 2 körre osztottam a falat. Ott fél-egy fokkal szokott hűvösebb lenni.
Ha okosabban méretezem a felületeket a hőigény alapján jobb is lehetne, de így is fasza.
Tudom nem iskolapélda, párszor le is hörögtek már miatta a neves szakik, de volilá tud működni sok 100ezer forintnyi plusz ketyere nélkül is. A felületeket kell jó felmérni. Ha akarsz zónaszelepezni, a rádiósat bármikor utólag is fel tudod tenni.
Kicsit nekem is sántìt a terv, de mivel én nem értek hozzà, ezért kérdezősködöm. Nem àllok úgy anyagilag, hogy majd többször àtalakíttassam a kész renddzert.
A munkahelyemen egy 2 szintes, 600m2-es irodaházban egy keringető van (nagy grundfos) egy motoros keverőszeleppel, csak padlófűtés ,és egy rakás padlófűtés osztógyűjtő (mezei dég) zónaszelepekkel szétszórva a szinteken. Az osztókon van strangszabályozó, ezzel küszöbölték ki a távolságból, magasságból jövő eltéréseket. Szoftverrel tervezték, mindent előbeállítottak, és 8 éve működik tökéletesen.
"Baromi nehez lesz rendesen beszabalyozni a rajzodon szereplo rendszert."
Erre gondoltam én is.
Legyen igaza a tervezőnek , hogy elég egy szivattyú,de én is a te elképzelésed szerint csináltam volna,
hidrováltóval,és több szivattyúval.
Még talán az osztókon lévő szelepekkel a tömegáramot be is lehet állítani,de azért itt elég sok kör lesz,és a köröket úgy belőni, hogy mindenhova egyenletesen dolgozzon a szivattyú,az az egy , hát nem tudom.
Nagyon érdekelne, majd ha készen lesz, hogy hogy sikerült a beszabályzás,ezen terv alapján.
De lehet hogy nem is kell fűteni, mert annyira le lesz szigetelve a ház, vagy nem lesz nagyon hideg az elkövetkező időkben.
A kérdéseidre egzakt választ nem tudok adni, mivel nem vagyok tervező.
- A tervező szerint rendben lesz a rendszer, kiszámolt mindent. (Bízzunk benne, hogy így lesz) :)
Ennél gyakorlatiasabb válasz:
Élőben láttam egy tök ugyanilyen rendszert, csak ott nem Panasonic Aquarea, hanem Mitsubishi Ecodan gép üzemel, de a csőkapcsolás teljesen ugyanez. Azt a rendszert tervek nélkül csinálta egy felénk jónak számító fűtésszerelő.
Az én terveimet tervező mérnök készítette. (Most mondhatnám, hogy a BME-n ezzel foglalkozik és már több hasonlót tervezett a cége és működnek.)
- A számítások szerint elég a hőszivattyú keringtetője.
- Lehet, hogy hiányoznak a beszabályzó szelepek (ehhez nem értek), de a tervező szerint a beszabályzást az osztón lévő tömegáram mérős szelepekkel kell megtenni.
- Hidrováltóra nincs szükség, ha egy szivattyú van csak.
- A keverő szelepekre szerintem sincs szükség, mivel azonos előremenő vízhőfokra lett a teljes rendszer számolva.
Szívesen veszek minden segítséget, mert amint korábban írtam, azért nekem sem volt mindenben meggyőző a tervező.
A legnagyobb kapaszkodóm pedig az, hogy láttam élőben ugyanilyen csőkapcsolást rendesen működni.
Azért, mert a cserépkályha és az ablak rései között volt levegő áramlás. Nem is szabad tökéletesen leszigetelni az ablakokat. Éppen ez a baj a műanyag nyílászárókkal, hogy annyira jól zárnak, hogy penészesedhet miatta a lakás.