Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Az országban 15 helyszínen tartanak a héten ilyen fejtágítókat az igazgatóknak. Az elsőt hétfőn tartották a Lurdy Házban előkelő svédasztallal, színes mappákkal és nagy kivetítőkkel.
Minden év elején vízhólyagos lesz a kezem a sok idióta kivágandó tanszertől ... valaki mondja már meg nekem, hogy így a XXI. században a francért nem lehet a betűkirakót, a számkártyákat meg a játékpénzt perforált formátumban, esetleg már eleve körbevágva megvenni? A betűkirakó ráadásul időnként olyan xarul van nyomtatva, hogy a két oldal teljesen el van csúszva :(((((
"károgás" ---Mi? (persze használhatnám a h betűvel kezdődő, általad kedvelt szót is)
"azt mondod, baj van ? "----Nem ezt mondtam. Hanem azt, hogy amit a nyakunkba dobtak, az nem jó!
"most képzeld, az energiákat akkor kell mozgósítani, amikor baj van"---Ez nem így van (vulgárisan= marhaság), de hogy nagyokat idézzek: "inkább két vödör verejték a gyakorlótéren, mint egy csepp vér a csatatéren". De jelenlegi területemet nézve! Jó, ha egy cégnél nem tudják ki a rendszergazda, mert akkor működik a rendszer.
"és ha van értelme a mozgósításnak , akkor lesz is aki csinálja" --- megint klasszikus a válasz: elvtársak csak akarni kell. De mitől lesz? Megfizetik? Attól megjön a szakértelem? Tény, van az a pénz amiért én perfekt japán vagyok. Csak garantálják, hogy a pénz felvétele után nem vonnak felelősségre. Félek, én lennék az első kis hazánkban.
most képzeld, az energiákat akkor kell mozgósítani, amikor baj van
és ha van értelme a mozgósításnak , akkor lesz is aki csinálja
de kevésbé pátoszosabban:
nem kell újra feltalálni a melegvizet. a szakképzés jól működött és betöltötte a funkcióját (abban meg semmi rendkívüli nincs, hogy tudatosan szétverték, nagy hasznot húzva belőle)
a szakemberek most is megvannak, régiek, újak. akit megszólítanak, felkérnek, bevonnak, neadj'isten meg is fizetik stb. és értelmét is látja, az beáll és csinálja, letesz valamit a miniszter asztalára.
Feltételezve, hogy a tanulók nagy többsége első időkben a lakhelye környéki munkahelyek egyikén fog elhelyezkedni, ezért arra a területre kell a képzést koncentrálni.
Tényleg előfordul, hogy bizonyos területeket nem érint az oktatása az iparosnál, de nem gondolom, hogy ez probléma lenne.
Alapképzési dolgokat, szakmai alapfogásokat tanuljon meg.
Aztán, "segédként" (ha valaki ismeri még a régi értelmezését) majd ellesheti, kitanulhatja a többit.
Ha egy pár éve dolgozó átlagos szakembert áthoznak az ország egyik végéből a másikba, és beteszik egy brigádba, akkor neki is meg kell ismerni, tanulni az ottani dolgokat. Tehát, az elején kicsit esetlenkedik.
Tudom, megvan az érv, hogy ugyanazt a bizonyítványt kapják!
De a jogosítvány is ugyanaz, mégis viszonylag kevesebben gyakorolnak villamos mellett vezetni. De azért megkapják.
"Bocs, de szerintem itt a gyakorlat, nem az effektív gyakorlati tevékenységre, hanem arra értendő, hogy a tanuló a szakmáját munkahelyen, képzőhelyen, szakember mellett lehetőleg hasznos élőmunkán tanulja meg."
Részben igazad van. Egyértelmű, hogy nem vagyok benne a gyakorlati képzésben, csak hallok a kollégáktól ezt-azt.
Amit írsz, jogos is lenne, ha a technológiai fejlődés mindenütt megjelenne. Sok vállalkozó, ahol el akarnak helyezni egy-egy tanulót nem tudja azokat a (technikai) feltételeket biztosítani, amit egy nagy cég igen. Mit tanul, tanulhat meg az egyik és mit a másik? Ugyanazt a bizonyítványt kapják, ugyanazt a tudást szerzik?
Kicsit csalás, mert nem mind ugyanarra a korosztályra vonatkozik, de a lényeges változás látható.
Ha elfogadjuk, hogy aki magasabb szintre jutott, pl. diplomája van, okosabb, képezhetőbb is a többinél... akkor...
1990-ben a szakképzés 15,5% és 66,1% közötti emberekkel foglalkozott (a legjobb 15,5% diplomát szerzette, vagy gimnáziumi érettségivel lépett ki az oktatásból)
1998-ban (tehát még mindig nem ma, hanem 17 évvel ezelőtt) ez a sáv a 29,8% és 81,9% közöttire változott.
Létszámrarányosan a képzettek száma érdemben nem változott, 50,6-ről 52,3-re nem lényeges. Ugyanakkor a diákok értelmi szintjében volt egy kb. 15%-os eltolódás fent és lent is. Ha a világ semmi másban nem változott volna, már ez azt jelentené, hogy változtatni kell.
Bocs, de szerintem itt a gyakorlat, nem az effektív gyakorlati tevékenységre, hanem arra értendő, hogy a tanuló a szakmáját munkahelyen, képzőhelyen, szakember mellett lehetőleg hasznos élőmunkán tanulja meg.
Egértelmű, hogy a 70-es évek lakatos gyakorlati tevékenységét pl. síkreszelést nem úgy, és olyan mértékben kell oktatni, hanem a jelenlegi technikák, technológiák szerint.
Ez esetleg megköveteli azt, hogy a munkatevékenység eltávolodjon kicsit a tantervi leírásoktól, hiszen az iparos nem a tanuló, hanem a piac igényei alapján válogat a munkákból.
Fontos, hogy a tanuló nagy óraszámban végezze az értelmes korszerű szakmai gyakorlatot.
"Egy jó és életképes gyakorlatot kell visszahozni."
Ahogy a céhek kinevelték az utánpótlást az is jó és életképes gyakorlat volt. Azt is vissza lehetne hozni?
Ebben a korban 25-30 év is felfoghatatlanul nagy idő. Vissza kell gondolni mondjuk 1985-re! Ha valaki akkor lefekszik aludni és felébred ma, sok szakmába nem lenne könnyű beilleszkednie. Más kívánt akkor az oktatás és mást most. És ez nem azt jelenti, hogy ami akkor működött, az akkor rossz lett volna - bár abban sem vagyok biztos, hogy jó.
Ha már nyugger lennék havi 150-nel úgy, hogy életemben alig fizettem járulékot, hát bizisten az lennék én is, nem csak te. De hidd el nekem, e tekintetben nem vagyunk egy platformon, én a hozzád hasonló szocikat az ország tönkretevőinek tartam, nem egészen alaptalanul.
félreértetted (dehogy értetted félre, csak úgy csinálsz).
bogárka. nálad nagyobb kádáristát nem ismerek, beleértve talán még biszku bélát is. csak ezt megspékeled egy antikommunista halandzsával. mint az ideálod, akinek mint utóbb kiderült nem a kádárizmussal volt baja, csak azzal, hogy nem ő kádár.