Pici turelmet kerek, eloszor is elo kellene keresni a negativokat, (1967 ota tucatszor koltozkodtem) mert ha jarhato, akkor talan jobban meretezheto a kep. Szerinted 1-2 probat megerne, meg ha macerassabb is?
Bp-re innen 200km-es jegy kell.
Postan? (Csak el ne vesszen!)
Ezt a helyet ismeritek? Linkelni se tudok meg...
http://origo.hnm.hu/~gyuri/index.html
P.
Nekünk mod valamit a vonatszám, de néhány éve egy ferencvárosi jegykiadónál hiába hivatkoztam vonatszámra, csak nézett bambán. Meg kellett néznem a vonat nevét a menetrendben!!! A felhasználó pedig végképp nem ismeri.
Megkerdezhetem, hogy milyen ELVIRA-s cikkrol beszeltek? Amugy az ujabb verziobol kiszedtek a vonatszam szerinti
bongeszest, ami szerintem hulyeseg volt.
Ha budapesti vagy, valamelyik délután gyere be a munkahelyemre, megcsináljuk. Ha negatívről szkennelünk, akkor ki kell menni Pestlőrincre a suliba, ahol tanítottam, ott van diaszkenner. (Azt viszont még soha nem használtam.)
Majd körülnézek, hogy pontosan mik vannak. M40 témában is fogok keresni bővebbet infot. Néhány dologra még emlékszem (valaha szereltem a motorját is), de nem akarok pontatlan adatot küldeni. A hangokat át tudom olvasni és el tudom küldeni.
Kedves ZöPö, 1014, division by zero !
Kosz, megtiszteltek erdeklodesetekkel.
Szivesen a T. Topicgazda es T. Topictarsak rendelkezesere bocsajtom a gyujtemenyemet.
ZöPö
A segitseg jol jonne, scannerem nincs, a neten meg nehany hete vagyok csak, igy aztan felrakni se tudok meg.
Nem lesznek technikai nehezsegek? Szoval a kepek eleg regiek, fekete-feherek, meretuk 9x12, 6x9, 4,5x6cm, egy-ket nagyobb van csak talan. No meg a minoseg se mindig tu eles. Negativrol is lehet scannelni? Ugy, hogy a 18x24 (ilyen fgepem is volt) es 24x36mm-es kockabol valami normalis meret legyen? (sajnos nem minden negativ van meg) Szoval csodakat azert ne varjatok...
Vannak meg dieseleim, meg Kandoim is abbol az idobol...
Ha a reszletek egyeztetese off lenne, irj(atok) a maganba.
Irodalom: van egy szupi konyvem a magyar nagyvasuti vontato jarmuvekrol a kezdetektol, 1846, (majdnem?) minden mozdony benne van, ezt biztos ismeritek.
1966-68 kozott tagja voltam a Magyar Vasutbaratok es Vasutmodellezok Egyesuletenek. (bocs, ha emlekezetbol pontatlan nevet irtam!, de vmi nagyon hasonlo volt, az biztos) Letezik meg ma is? Olvasva a topicot nem emlekszem, hogy emlitettetek volna.
Udv, P.
Udv Mindenkinek!
De joooo ez a topic!!!
Gyerekkorban igen vasutmanias voltam, meg persze mozdonyvezeto akartam lenni ugy 2 es 10 eves kor kozott, GOZOSon. Akkor meg abbol volt a tobb es nem nosztalgia miatt jartak. A Balatonra ilyenekkel mentunk: 302, 328, 424. Ritka kivetelkent ugy 1961-62 korul egyszer ket egybekapcsolt BoBo (zold, elol feher csikos!) vitte le a deli partra a gyorsot.
Akkoriban meg szigoruan tilos volt a vasut fotozasa, de azert kesobb 1965-67 kozott jo par ff kepet keszitettem. Pl.: 242, 275, 301, 324, 326, 327, 328, 333, 342, 375, 376, 411, 424, 442 es ezek mind mukodtek! (ennyit most csak ugy emlekezetbol, lehet, hogy tobb is van) Egyszer Hatvanban a yard elkapott a hatso kerites lukanal, de hosszas nyafogasra elengedett. Kepzeljetek mi lett volna, ha bevisz, anyam azt se tudta, hogy vonatozni mentem.
Megneztem a V63 Gigant honlapot tok jo, csak kicsit keves a GOZOS.
Nincs valakinek meg tobb kepe MAGYAR GOZOSokrol?
P.
Homályosítsatok fel, mi az a TYFON kürt? Lehet, hogy az, aminek hangját a lentebb említett Várkonyi Zolival magnóra vettük egy NOHABról?
(Arról .wav file-om van, azt használom Windows hibajelzésnek: vigyázz, jön a NOHAB)
Bizonyos háttérképek, pl. htm-2488.jpg, amelyek csak "kifakítva" vannak, élvezhetővé tehetők.
1. Jobb egérgombbal klikk a háttéren, "Save background as..."
2. Az elmentett képet nyisd meg a Photo Editorban. (Photoshop, etc.)
3. Image -> Auto Balance (vagy kézzel tedd helyre a színegyensúlyt)
az engedély azért nagy szó, mert az utolsó pillanatban még mindent kitaláltak a hivatalok, hogy ne legyen ott vasút.
az árvíz nem tett jót a hídaknak, de szerencsére nem olyan a helyzet mint Kemencén...
egyébként most agusztusban volt ott egy építőtábor.
Felek, hogy az epitesi engedely meg nagyon keves, most kellene a penz. Csak nehogy a 64-es vonal 34-es sinjeit kezdjek itt felhasznalni...
A tervek szerint mikor indulna be a forgalom? Egyaltalan Nagyborzsony es Nagyirtas kozott jar mar a vonat? Mikoval valamikor aprilis elejen jartunk arra, a palya elegge ramaty allapotban volt.
némi KBK hír: Júniusban meg lett az építési engedély a Nagybörzsönyi kisvasút ellopott Márianosztra-Nagyirtás szakaszának az újáépítésére, némi technikai adat:
34,5 kg/fm felépítmény, 1500 mm hosszú faaljak, sincsavaros lerögzítés
30 Km/h sebesség, 6,5 t tengelyterhelés
KBK: Wow, orulunk neki! Remelem nemsokara sok uj hirrel jelentkeznek! :-)
A scant holnap elintezem, elkuldom emilben. (Nem akarom feltenni, szerzoi jogok meg ilyesmik)
Valaki tud nekem segiteni, hogy mukodik a Petofi Csarnokban a bolhapiac? Allitolag ott is vannak modellek. Mikor/hol van, erdemes kimenni?
Föltámadt a KBK honlapja! Igaz még nem teljesen mert a képek linkjei egy nemlétező FTP könyvtárra mutatnak, de legalább újra lehet olvasni, sok érdekes dolog van ott...
Én is láttam a képet. Ha jól emlékszem a rajtalévő emberkék igencsak nézegették a Mukit. De hogy miért pont szerkocsi? A probléma csak az, hogy az újság valahogy eltűnt a lakásban.
A mai Metro ujsagban benne volt a "Metro-vonat". Ott szerkocsikent emlegettek, hogy a Metro ujsag egy eves szulinapjara festettek at es jarja a varost. Ha kell kep, bescannelem.
Paksi muzeum: mint lejjebb irtam, felhivtam es mukodik, nyitva van; az ujsag valami dezinformaciot irt.....
Csepelen a papírgyárban volt/van egy kis zöld szertartályos gőzmozdony. A típusáról nem tudok mit mondani, mikor legutóbb láttam még nem voltam szakértő (kb 6-7 éve). A '90-es évek elején elég gyakran jött ki a szabadkikötői vontatóvágányig, de manapság már Bobók járnak be a papírgyárba is. A mozdony talán leginkább a Chinoin Ödönke nevű gőzösére hasonlít. Tud róla valaki valamit?
Valóban drótkerítés van, az út felé eső járműveket egész jól lehet látni.
Mikor két-három éve voltam ott, azért nem engedtek be mert állítólag a múzeumot akkor újították fel. Úgy látszik ez nem így történt...sajnos.
Én 15-én fogok arra járni, nem valószínű, hogy megállunk (az utitársak között tudtommal nincs más vasútmániás), de ha menetközben látok valami érdekeset, megírom.