Tunéziába szállítottak 30 darabot a továbbfejlesztett változatból, ezek közül 25 mozdony 1000mm nyomtávú.
A görög Csörgőknek más az eleje (a "lámpadoboz" felett van még egy doboz), a forgóvázuk függőleges rugókkal készült, és elől, középen a lámpák alatt a kivágás a keskenyebb fajta. Egyébként állítólag a görögök nem tudják őket megfelelően karbantartani.
A prototípusok közül az egyiknek 8 hengeres Pielstick motorja volt (2002), míg a másik hazai fejlesztésű motorral készült.
Megújítottam a honlapomat! (Már csak Csörgőkről szól, a NoHABokat az egyéb mozdonyok kategóriába helyeztem.)
Kép még kevés van, de majd folyamatosan pakolom fel őket.
Rettenetes ez az erőltetett selejtezés!
Az lehet, hogy a MÁV tulajdonában lévő mozdonyokat (és egyebeket) adóval terhelik, de A MAI MAGYAR VASÚT NEM ENGEDHETI MEG MAGÁNAK AZT, HOGY MŰKÖDŐKÉPES MOZDONYOKAT SELEJTEZZEN, UGYANIS AKKOR OLYAN MÉRETEKET ÖLTENE A MOZDONYHIÁNY, HOGY NEM TUDNÁK ELLÁTNI A FELADATOKAT!!! Gondoljunk pl. Tapolcára! Azt a MÁV is elismeri, hogy mozdonyhiány van, de akkor minek selejteznek?! A másik; azt állítják, hogy nagy az alkatrészhiány. Ez igaz, DE: minek jelölnek ki selejtezésre mondjuk 3 Szergejt, amikor a használható alkatrészek felét bennehagyják, a szükséges alkatrészeket pedig 1 mozdonyból ki lehetne nyerni?
Talán úgy gondolják, hogy így enyhíthetik a veszteségeket? Valamelyik Vasutas Hírlapban olvastam, hogy azon büszkélkednek, hogy a selejtező telep 200%-os nyereséggel dolgozik (mi lehet ebben nyereséges), és hogy munkalehetőséget kínál a helyi lakosoknak. A munkát biztosítani lehetne úgy is, hogy a kibelezett gépeket külsőleg felújítják (kiállítás céljából), a nyereséget pedig képtelen vagyok elhinni. A mozdonyok szétvágása egy teljesen fölösleges, pénzsóvár ÉRTÉKROMBOLÁS!!! Tennie kell ellene minden vasútbarátnak!!!
5426 (Miskolc-Ózd), ez volt pénteken
35416 (Miskolc-Tornanádaska), ez pedig vasárnap.
Azt nem tudom, hogy ugyanaz a kocsi volt-e, mert a hirdetőtábláktól nem láttam a számokat, átmenni pedig nem volt időm.
Köszi, most nem, de majd szept 27-30 között hozd el!
Tényleg, most már lassan megbeszélhetnénk az összejövetel helyét és időpontját. Mit szóltok szept. 28-hoz (kedd) este 7-kor a Nyugati 13-as vágány végénél, persze mindenki fényképekkel és egyéb ereklyékkel felvértezve...
A pókok Káli Laci (Miko) kedvencei voltak! Kutya összesn 3 volt, de hál'istennek megúsztam...
Én bármilyen további bejárásban benne vagyok, csak előtte 2-3 héttel beszéljük meg, hogy a családot még időben tudjam puhítani!
Láttam Bh-t Miskolcon. Ózdra ment pénteken, vasárnap Tornanádaskára. De csak egy ilyen kocsi volt a szerelvényben.
Lillafüredi kisvasúton sokan utaztak szombaton. Óránként járt. Jó volt.
200-as psz. Tatra sárga-kék-zöld színekben pompázik (mint az új 400-as buszai az MVK-nak), nagyon állat.
Pókok: egész ürszelvényt átivelő hatalmas pókhálók közepén hatalmas, éhes pókok várták, hogy felfalhassák az arra tévedő vasútbarátokat...
Úgy látom bőven van hova túrázni menni...
Kaposvár-Szigetvár se rossz ötlet, én már egy jó darabot bejártam belőle, nagyon szép környék, szeretném az egészet bejárni. Ezt kétnaposra kéne tervezni, ha jól tudom az táv kb 53Km, egy almamelléki különvonatot se lenne rossz bele szervezni a programba...
"Felmerült bennem egy kérdés: ha az eredetileg MD szerelvényen (Ax+Bx+Btx) nem MD mozdony van, a fűtés a Btx vezérlőkocsiból működtethető-e? Kell-e erre külön ember ilyenkor. Télen többször előfordult, hogy M62 vagy M44 segélyezett MD-t a 135-ön, de nem tudom, hogy az utasok megfagytak-e? "
Elvileg működnie kéne a fűtésnek akkor is, ha nincs rajt az MD. Természetesen akkor azt a vezérlőkocsiból kell üzemeltetni. Én azt nem tudom, hogy motorvonati üzemben az MD-ről is lehet-e szabályozni, valszeg igen (ez lenne logikus, de hát a MÁVnál mi logikus?). Én MD-vel csak vezérlőkocsis vezetéssel szoktam utazni.
Lamer kérdés, de ha szeretnék venni egy nagy menetrendet, amiben minden vonal minden vonata benne van, egy sima mezei jegykiadónál van? Szeretnék egy térképet is, amin rajta vannak a vasútvonalak (az aug.11-ei kiránduláson volt az egyik srácnak egy hatalmas cool térképe). A régi menetrendhez adtak, a mostaniakhoz is adnak ilyesmit?
Tényleg bocs a lamer kérdésért :-)
Más: elkészült pár fényképem a kiskörei duzzasztó iparvágányáról, és az ott lévő hídről. Ha valakit érdekel, bescannelem és felteszem valahová.
Gratulálok a kirándulásotokhoz! Jó lett volna ott lenni, de....
Én a Nyíregyháza - Balsa vonal további részének maradékait keresgéltem egyszer. Az már valamikor a háború után megszűnt, de még mindig vannak nyomai! (hídmaradványok, töltés, stb. ) Azt is érdekes lenne végig guberálni! Ha jól emlékszem, a '94-es vasúti évkönyvben van hosszú írás erről a vonalcsoportról.
Kutatásaim és SZVSZ 129 különféle sorozatszám, de csak 126 típus, mert 11=175, 22=275 es 336(II)=351 es mindez ~90 év alatt. Rengeteg igazi MÉRNÖKI munka van benne.
(Az utolsó gőzöst 1959-ben gyártották.)
És ebből nekem csak 17-ről van saját fényképem:-(((((((
Ifjabb, de főleg idősb (vas)utasok: a listát kéretik kiegészíteni, vagy csökkenteni hites adatok alapján.
Bárkinek bármilyen gőzösről van fényképe, megdobhat vele, bármilyen formában, magánban is, előre is köszi.
P.
Ps. Dieselekről és villanyokról is van ám listám, érdekel valakit?
Meg nem biztos, de lehet, hogy szombaton felmegyek Pestre. A 381. sz. vonattal elmeletileg 9,22-kor erkezem a Keletibe, altalaban 10-15 percet kesni szokott. 12h-ig raerek, tervem szerint kimennek a PeCsa-beli kiallitasra. Ott lesz kozuletek valaki kb. negyed11 es 12 kozott?
Asszem egy ilyen kozlekedesi rovatban nem tul offtopic, ha megkerdezem a bpestieket: taxin kivul mivel lehet a leggyorsabban eljutni a Keletibol a PeCsahoz?
ZöPö, ha veletlen ott tudnal lenni, akkor posta helyett kezben vinnem kepeimet.
P.