Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.13 0 0 675
Tunéziába szállítottak 30 darabot a továbbfejlesztett változatból, ezek közül 25 mozdony 1000mm nyomtávú.
A görög Csörgőknek más az eleje (a "lámpadoboz" felett van még egy doboz), a forgóvázuk függőleges rugókkal készült, és elől, középen a lámpák alatt a kivágás a keskenyebb fajta. Egyébként állítólag a görögök nem tudják őket megfelelően karbantartani.
A prototípusok közül az egyiknek 8 hengeres Pielstick motorja volt (2002), míg a másik hazai fejlesztésű motorral készült.
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 674
M41 prototípusról mit tudsz?
itt egy kép Kovács Sándor honlapján
És a görög Csörgőkről?
Joó Feri honlapján néhány kép
Más országokba is került Csörgő?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.13 0 0 673
Megújítottam a honlapomat! (Már csak Csörgőkről szól, a NoHABokat az egyéb mozdonyok kategóriába helyeztem.)
Kép még kevés van, de majd folyamatosan pakolom fel őket.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.13 0 0 672
Rettenetes ez az erőltetett selejtezés!
Az lehet, hogy a MÁV tulajdonában lévő mozdonyokat (és egyebeket) adóval terhelik, de A MAI MAGYAR VASÚT NEM ENGEDHETI MEG MAGÁNAK AZT, HOGY MŰKÖDŐKÉPES MOZDONYOKAT SELEJTEZZEN, UGYANIS AKKOR OLYAN MÉRETEKET ÖLTENE A MOZDONYHIÁNY, HOGY NEM TUDNÁK ELLÁTNI A FELADATOKAT!!! Gondoljunk pl. Tapolcára! Azt a MÁV is elismeri, hogy mozdonyhiány van, de akkor minek selejteznek?! A másik; azt állítják, hogy nagy az alkatrészhiány. Ez igaz, DE: minek jelölnek ki selejtezésre mondjuk 3 Szergejt, amikor a használható alkatrészek felét bennehagyják, a szükséges alkatrészeket pedig 1 mozdonyból ki lehetne nyerni?
Talán úgy gondolják, hogy így enyhíthetik a veszteségeket? Valamelyik Vasutas Hírlapban olvastam, hogy azon büszkélkednek, hogy a selejtező telep 200%-os nyereséggel dolgozik (mi lehet ebben nyereséges), és hogy munkalehetőséget kínál a helyi lakosoknak. A munkát biztosítani lehetne úgy is, hogy a kibelezett gépeket külsőleg felújítják (kiállítás céljából), a nyereséget pedig képtelen vagyok elhinni. A mozdonyok szétvágása egy teljesen fölösleges, pénzsóvár ÉRTÉKROMBOLÁS!!! Tennie kell ellene minden vasútbarátnak!!!
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 671
már küldtem email-t...
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.13 0 0 670
Valóban jó ötlet! De ne felejtsétek el, hogy szeptember 20-ig jelentkezni kell!
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.13 0 0 669
En benne lennek!
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 668
Különvonat a dunaföldvári Duna-híd beutazására, 1999 október 2-án
Ez nagyon jó ötlet volt Fodor Illéstől, nem kéne kihagynunk, 2000-ben a híd felújításakor felszedik a vágányokat!
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 667
werner Creative Commons License 1999.09.13 0 0 666
http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/diesel/junk/index_hu.html

Bocs mindenkitől, de most nincs időm linket csinálni... azért nézzétek...(Ctrl+C)

Mikó Creative Commons License 1999.09.13 0 0 665
Tanult kollégámtól megtudtam, hogy darázspókokról volt szó, és kellemetlen a csípésük...
lazar Creative Commons License 1999.09.13 0 0 664
Nekem Ok az idopont a talalkozora, viszem akkorra a menetrendeket is.

Armand
werner Creative Commons License 1999.09.13 0 0 663
Szeptember 28:

Nekem nem biztos hogy jo... inkabb a 29... biztosabbat a jovo heten.
Werner

werner Creative Commons License 1999.09.13 0 0 662
"Láttam Bh-t Miskolcon... vasárnap Tornanádaskára."

Milyen géppel (psz?).

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.13 0 0 661
5426 (Miskolc-Ózd), ez volt pénteken
35416 (Miskolc-Tornanádaska), ez pedig vasárnap.
Azt nem tudom, hogy ugyanaz a kocsi volt-e, mert a hirdetőtábláktól nem láttam a számokat, átmenni pedig nem volt időm.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.13 0 0 660
Köszi, most nem, de majd szept 27-30 között hozd el!
Tényleg, most már lassan megbeszélhetnénk az összejövetel helyét és időpontját. Mit szóltok szept. 28-hoz (kedd) este 7-kor a Nyugati 13-as vágány végénél, persze mindenki fényképekkel és egyéb ereklyékkel felvértezve...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.13 0 0 659
A pókok Káli Laci (Miko) kedvencei voltak! Kutya összesn 3 volt, de hál'istennek megúsztam...
Én bármilyen további bejárásban benne vagyok, csak előtte 2-3 héttel beszéljük meg, hogy a családot még időben tudjam puhítani!
lazar Creative Commons License 1999.09.13 0 0 658
Gabor!
Ok.Kimasolom majd, mas vonal nem kell
esetleg meg?

Armand

division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 657
vonatszám?
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 656
Bko rulez!
Az IC kocsikat utálom, bővebben este leirom a véleményemet...
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.13 0 0 655
Láttam Bh-t Miskolcon. Ózdra ment pénteken, vasárnap Tornanádaskára. De csak egy ilyen kocsi volt a szerelvényben.
Lillafüredi kisvasúton sokan utaztak szombaton. Óránként járt. Jó volt.
200-as psz. Tatra sárga-kék-zöld színekben pompázik (mint az új 400-as buszai az MVK-nak), nagyon állat.
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 654
Pókok: egész ürszelvényt átivelő hatalmas pókhálók közepén hatalmas, éhes pókok várták, hogy felfalhassák az arra tévedő vasútbarátokat...

Úgy látom bőven van hova túrázni menni...
Kaposvár-Szigetvár se rossz ötlet, én már egy jó darabot bejártam belőle, nagyon szép környék, szeretném az egészet bejárni. Ezt kétnaposra kéne tervezni, ha jól tudom az táv kb 53Km, egy almamelléki különvonatot se lenne rossz bele szervezni a programba...

werner Creative Commons License 1999.09.13 0 0 653
"Felmerült bennem egy kérdés: ha az eredetileg MD szerelvényen (Ax+Bx+Btx) nem MD mozdony van, a fűtés a Btx vezérlőkocsiból működtethető-e? Kell-e erre külön ember ilyenkor. Télen többször előfordult, hogy M62 vagy M44 segélyezett MD-t a 135-ön, de nem tudom, hogy az utasok megfagytak-e? "

Elvileg működnie kéne a fűtésnek akkor is, ha nincs rajt az MD. Természetesen akkor azt a vezérlőkocsiból kell üzemeltetni. Én azt nem tudom, hogy motorvonati üzemben az MD-ről is lehet-e szabályozni, valszeg igen (ez lenne logikus, de hát a MÁVnál mi logikus?). Én MD-vel csak vezérlőkocsis vezetéssel szoktam utazni.

Üdv, Werner

werner Creative Commons License 1999.09.13 0 0 652
Szép az útibeszámoló!

Igen-igen sajnálom, hogy nem mehettem én is veletek de majd legközelebb!

Nem lenne rossz pl. egy rudabányai v. tornanádaskai vonalat megnézni.
No, és az Eger-Putnok. Hétköznap pl. még Szerjoe is szembejöhet.

Aztán ott van még tényleg használatlan vonalként a Dombóvár-Mezőhidvég, Sv-Bicske vonal. Vagy Kaposvár-Szigetvár.

Olvastam, a pókok fontos szereplők voltak. Valamelyikőtök egy másik szenvedélyét képezik (a vonatokon kívül)?

Gábor, kutya volt? :-)

Werner

werner Creative Commons License 1999.09.13 0 0 651
"2 db Bko-t IC-kent. Kicsit rohejes, hogy ezert ugyanugy el merik kerni a 320 forintot, aztan se legkondi"

De legalább az ablakot le tudod húzni és lóghatsz az ablakban, vasútbarát!!! :-)))

Már itt is találkozunk, Armand, de rég nem hallottam felőled...

Werner

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.13 0 0 650
Lamer kérdés, de ha szeretnék venni egy nagy menetrendet, amiben minden vonal minden vonata benne van, egy sima mezei jegykiadónál van? Szeretnék egy térképet is, amin rajta vannak a vasútvonalak (az aug.11-ei kiránduláson volt az egyik srácnak egy hatalmas cool térképe). A régi menetrendhez adtak, a mostaniakhoz is adnak ilyesmit?
Tényleg bocs a lamer kérdésért :-)

Más: elkészült pár fényképem a kiskörei duzzasztó iparvágányáról, és az ott lévő hídről. Ha valakit érdekel, bescannelem és felteszem valahová.

1014 Creative Commons License 1999.09.13 0 0 649
Gratulálok a kirándulásotokhoz! Jó lett volna ott lenni, de....
Én a Nyíregyháza - Balsa vonal további részének maradékait keresgéltem egyszer. Az már valamikor a háború után megszűnt, de még mindig vannak nyomai! (hídmaradványok, töltés, stb. ) Azt is érdekes lenne végig guberálni! Ha jól emlékszem, a '94-es vasúti évkönyvben van hosszú írás erről a vonalcsoportról.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.13 0 0 648
Egy kicsit lejjebb már írtam, de most újra (akik még nem látták):

XLVI.Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás és Verseny
1 999. szeptember 18 - október 3
Bp. XIV Petőfi Csarnok
Hétfő kivételével naponta 10-18h

plebejus Creative Commons License 1999.09.13 0 0 647
Még mindig gőzösök!
(Ha unalmas: PgDn/PgUp)

A MÁV (MAGYAR KIRÁLYI ÁLLAMVASUTAK 1869-1946, MAGYAR ÁLLAMVASUTAK 1946-) NAGYVASÚTI GŐZMOZDONYAI SOROZATSZÁM SZERINT:

10
11
12
20
22
40
41
91

150
175

201
201(II)
202
203
220
221
222
223
224
225
226
227
236
237
238
239
240
241
242
250
252
253
254
255
256
257
258
259
268
269
273
274
275
282
283
284

301
302
303
314
315
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
330(II)
331
331(II)
332
333
334
335
336
336(II)
337
338
339
340
341
342
343
350
351
355
356
357
358
359
361
368
369
370
373
374
375
376
376(II)
377
380
381
382
383
384

401
402
403
404
410
411
420
421
422
424
431
434
441
442
450
459
459(II)
460
475
476
477

501
510
520
520(II)

601
651

Kutatásaim és SZVSZ 129 különféle sorozatszám, de csak 126 típus, mert 11=175, 22=275 es 336(II)=351 es mindez ~90 év alatt. Rengeteg igazi MÉRNÖKI munka van benne.
(Az utolsó gőzöst 1959-ben gyártották.)
És ebből nekem csak 17-ről van saját fényképem:-(((((((

Ifjabb, de főleg idősb (vas)utasok: a listát kéretik kiegészíteni, vagy csökkenteni hites adatok alapján.
Bárkinek bármilyen gőzösről van fényképe, megdobhat vele, bármilyen formában, magánban is, előre is köszi.
P.

Ps. Dieselekről és villanyokról is van ám listám, érdekel valakit?

plebejus Creative Commons License 1999.09.13 0 0 646
Erdekes a beszamolotok a kirandulasrol.

Meg nem biztos, de lehet, hogy szombaton felmegyek Pestre. A 381. sz. vonattal elmeletileg 9,22-kor erkezem a Keletibe, altalaban 10-15 percet kesni szokott. 12h-ig raerek, tervem szerint kimennek a PeCsa-beli kiallitasra. Ott lesz kozuletek valaki kb. negyed11 es 12 kozott?
Asszem egy ilyen kozlekedesi rovatban nem tul offtopic, ha megkerdezem a bpestieket: taxin kivul mivel lehet a leggyorsabban eljutni a Keletibol a PeCsahoz?

ZöPö, ha veletlen ott tudnal lenni, akkor posta helyett kezben vinnem kepeimet.
P.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!