A tengelyelrendezés első betűje a forgóvázankénti tengelyek számát jelzi, a többi utal a tulajdonképpeni elrendezésre. Egyszerű fejemmel eddig jutottam. (B-két tengely/fváz, C-három tengely/fváz...)
Az 1963-tol gyartott 118.0, 118.1 es 118.5 sorozat B'B' tengelyelrendezesu. Ezeket hivtak V180 0 es V180 1-nek is. Legalabb 3 fele kasznival (orrkikepzes) keszult. A 118.5-osoket a 118.0-kbol epitettek at.
A 118.2-tol (V180 2-3) 118.4-ig (V 240 001) es 118.6-tol 118.8-ig (118.2-bol es 118.4-bol atepitett) terjedo sorozatokat (1966-tol) C'C' tengelyelrendezessel gyartottak. Ezeket hivtak osszefoglaloan V180 2-nek.
A 4-tengeleyesek 78, a 6-tengeleyesek 90 tonnat nyomnak.
V180 0: 211, V180 1: 255, V180 2: 235 kN indito vonoero
Ugyanebben a sorrendben: 122/160/152 kN tartos vonoero
Mind 120 km/h max. seb., 12 hengeres motor.
V180 0: 662, V180 1-2: 736, V 180 2 (118.6-tol 118.8-ig): 883 kW/h
Mind 1500 ford/min es hidrodinamikus meghajtasu;
Mind 800 kW (vagy kg goz) / ora vonatfutesu; 3700 l-es tankjuk van es 3000 liter Kesselspeisewasser (gozfuteshez futoviz?)
Tovabbi ajanlott irodalom: W. Gatte:Diesellok-Archiv (transpress, 1988 Berlin), ISBN 3-344-00214-7 (196 oldal, 86 kep)
Teljesen konfúz lettem! :-(
Én úgy emlékszem, hogy egyenesen mentünk. Amikor másodszor rábukkantam a veszprémi állomásra, egyből az ugrott be, hogy "innen indultunk, de hová lettek a vágányok?". Valamelyik előző életemre emlékszem? Hol lehetne utánanézni?
Ha abban a menetrendben nem szerepelt, akkor Hajmáskér-Csajág felé sem szerepelt...
OK, de a PIKO-nál erre az alvázra csak ez a modell készült (igaz, két féle szěnben/vezérálással) - ezért nem értem a dolgot. Ha a 130-at, 120-at és a Nohab-ot meg tudták 6 tengellyel épěteni, ezt vajon miért nem? Egyébként szerintem a 120 és a 130 a két legszebben kidolgozott PIKO modell.
A TT-rôl hallottam, szerintem a méret és az ár miatt készülhetett ěgy, egyszerüsětve.
IMHO egyszerűsítettek, volt egy sablon alvázuk és arra tettek klf. "kasznikat". A TT-nél annakidején bevallottan ezt csinálták, ennek a mozdonynak a "kasznijátt" ki lehetett cserélni egy DB mozdonyéra.
Most egy kicsit off leszek talán:
Gondolom, a PIKO gyár egykori BR118-as modelljét ismeri (majdnem) mindenki. Ennek keresném az eredetijét, de itt kezdôdik a gond:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/diesel/228/pix.html
Ezen a cěmen találtam hasonló mozdonyt, de itt C`C` tengelyelrendezésrôl ěrnak, ami 3 tengelyt jelent forgóvázanként. A modell meg össz-vissz 4 tengelyes. Valyon a PIKOsok egyszerüsětettek, vagy amit én keresek az egy másik sorozat? (A németeknél mindent átszámoztak, az egykor BR110-est is más számon találtam meg.) Néhány müszaki adat is érdekelne.
Köszi!
1999.08.27 - Új Dunántúli Napló
Még nem szedik fel a síneket
A felröppent hírekkel ellentétben szó sincs a Mohács-Villány vasútvonal megszüntetéséről - cáfolta egy minap megjelent sajtóinformáció állítását a MÁV Rt. Pécsi Igazgatóságának kommunikációs vezetője. Villány és Barcs között azonban minél hamarabb kezdeni kell valamit. A vasúti pályaszakasz mentén elhelyezkedő települések polgármesterei és az illetékes vasúti vezetők tegnap vonalbejárást tartottak a Villány-Barcs vasúti pályán. A szemlére a vasutas szakemberek kezdeményezésére került sor, akik az érintett polgármesterek közreműködésével kívánják rendezni a szinte használhatatlanná vált vonal jövőjét. - A hírekkel ellentétben nem szűnik meg a vasúti közlekedés Villány és Barcs között, de azon el kell gondolkodnunk, hogy mi legyen a szakasz sorsa - mondta Imre Lászlóné, a MÁV Rt. Pécsi Igazgatóságának kommunikációs vezetője. - A Harkány és Vajszló közötti szakaszon már csak húsz kilométerrel haladnak a szerelvények, ezért meggondolandó a vonatpótló autóbuszok beállítása is - természetesén vasúti tarifával -, de a vasútreform még nem került a kormány elé, vagyis még semmi sem dőlt el - tájékoztatta a Dunántúli Naplót a sajtóreferens. Baranya megyében jelenleg Pécsvárad és Palotabozsok között szállítják autóbuszok az utasokat a rossz vasúti pálya miatt, másutt jobb-rosszabb feltételekkel, de járnak a vonatok. Egy tegnapi hír szerint a MÁV a Mohács-Villány vasútvonal felszámolását tervezi. - Valószínűleg félreértésről van szó, mert ezen a vonalon nem várható változás - mondta Imre Lászlóné.
Erre látod nem emlékszem. A 1981 az tuti, a Veszprém-Almádi útvonal tuti. Osztálykirándultunk, nekem csak a "joyride" :-)) emléke maradt meg, azzal nem foglalkoztam, hogy milyen jegyeket vettünk.
Marmint az alsoorsi vonalon? Nekem van otthon
1981/82-es menetrendem, sot meg korabbi is, de egyikben sem szerepel, mar az 1974-75-osben
sem! Menetrendszerinti vonat volt?
ugyan nem vagyok "vasútmániás", de végigolvastam. végre egy kedves topik. gratula. Kb. 5-10 évvel ezelőtt, a Reitterrel párhuzamos egyik utca végén, valahol a Chinoin és a MÁV Sc telep környékén kerékpározva láttunk elhagyatottan néhány gőzöst. Szabadon fel lehetett rá mászkálni. Ez az a hely, amiről szó volt a topikban? Autómániásként én amolyan "bontónak" néztem :-(
z.
Elhagyott vágányok:
Óbudán is volt egy, a gázgyárnál. Azt már ha jól tudom felszedték. Fotózott ott valaha valaki? Én egyszer jártam arra de akkor nem volt nálam gép...
514: Szombathelyen
Hogy kerult villanygep Szhelyre? Es hogy tud egy mozdony csak ugy elveszni? Vagy csak Ti nem tudtok rola?
A szegedi allomason is van egy futogepnek atalakitva, de nem tudom, mi volt eredetileg.
Leó: Megvan belőle V42,527 állítólag működőképesen. AŐ volt Angyalföldön is 1993-ben, de 3 évvel később már nem. Az utolsók 1994-ben még jártak. V41,523 is megvan, de hogy berúgható-e, azt nem tudom, amikor láttuk és fényképeztük, akkor úgy látszott megvan benne minden. Mindketten Miskolcon vannak. A V42,512 is működőképes állítólag, ez van az északiban. A V42,001-et 1996-ban még a Keleti mozdonyszín mellett fotóztuk, aztán elvitték Győrbe, kopaszították és nem tudom hová lett. Az utolsónak kivont gépek közül az 542-es Kanizsán van, az 534-es Dombóváron, az 514-es Szombathelyen volt de elveszett, a többiről ld. fent. Az 540-essel nem tudom mi lett.
Persze, hogy nem mondtam, mert nem vagyok az! :-) Az ellenkezőjét viszont többször hangoztattam. :-))
A képek a Duna Plaza mögötti iparvágányon illetve Pestszentimrén egy elhagyott vonalon készültek.
Bravo, nem is mondtad, hogy profi fotos vagy...
A vaganyos kepek kozott van olyan, ami nem Bp-en keszult? Aug. elejen en is csinaltam nehanyat Szebeny-Vemend kornyeken (64-es vonal).
A dunafoldvari vonatozast nem en szervezem, de ha lesz pontos infom, akkor jelzem.
Viszont en szervezem a varhatoan szept. 12-en sorra kerulo vonatozast es gyaloglast a 64-esen (info lejjebb!), akit erdekel, a lentiek szerint jelezze. Az idopont mar 99% fix, az a bizonytalan, hogy a kulonmenetes BZ Pbozsokig megy vagy Vemendig. Ez valszeg csak hetfon derul ki, a MAV ugyanis kicsit impotens, es nem kepesek egy normalis arajanlatot adni...
A "galériám" erősen under construction volt még, egy másik topicban ki is kaptam érte, ezért átírtam a könyvtár nevét. Most teljesen elbizonytalanodtam... Visszaírni az Extrán folyó upgrade miatt szeptemberig nem tudom. Ha nem mondod meg senkinek, akkor csak neked megmutatom. :o)
Mondom, ezek amatőr képek egy félkész képtárban!
Errol ,annyit tudok, hogy volt valami alfoldi
vonal ami abban az evben 1968, ha jol emlekszem elo volt iranyozva felszedesre a
ki**szott koncepcio szerint, aztan a helybeliek
meg nem tom ki megmentettek nemi tiltakozassal,
aztan, mivel a kvota az kvota, megszuntettek
az alsoorsi vonalat, holott az volt akkor a leggazdasagosabb mellekvonal.
Jo otlet ez a Paks. Ha jol emlekszem, volt valami info arrol, hogy okt. 2-an (?) dunafoldvari hidas kulonmenetet terveznek, ossze lehetne ezzel kotni. Pl. visszautra Paks-Solt kulonvonat, ne hangzik rosszul.
Pakson van egy vasútmúzeum, ode kellene egy kollektív kirándulást szervezni...
Egy Leót felújítottak a vasúti járműparádéra, vagy csak újra lett festve? (Nem az van most az Északiban?)
Pakson van egy vasútmúzeum, ode kellene egy kollektív kirándulást szervezni...
Egy Leót felújítottak a vasúti járműparádéra, vagy csak újra lett festve? (Nem az van most az Északiban?)