Keresés

Részletes keresés

disp Creative Commons License 1999.09.03 0 0 432
A 265-ös Szergej még mindíg Kormányzati előfutár (Lásd F10-es utasítás) Ezért kell hogy rendbetartsák...egy volt osztálytársam mondta hogy a 265-ös nem is igazi Szergej mert az igazi az koszos füstöl mint állat és zörög a kasztnija :)))
division by zero Creative Commons License 1999.09.03 0 0 431
a 265-ös Szergej nagyon tuti, muzeumnak van kiszemelve, vagy csak úgy magánszorgalomból tartják rendbe?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.03 0 0 430
Valószínüleg. A nagycenki "átlagos" füst nekem inkább kormosnak tűnt, bár már sötét volt. A 2190-es Csörgő viszont a megszokottnál kicsit erősebben füstölt, főleg induláskor.
Egyébként Székesfehérváron van egy Csörgő, "akinek" az oldalát valami primitív lény összefirkálta (ezüst színnel). Ha valaki tudja, hogy melyik Csöreszről van szó, kérem írja meg. Én mindig csak olyan távolságból láttam, ahonnan nem látszott a pályaszám.
division by zero Creative Commons License 1999.09.03 0 0 429
gondolom az elfekvés után csak megcsinálták, és akkor már nem füstöl olyan rondán...
elég sürű füst volt, olajcsepekkel dúsítva...
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.03 0 0 428
Mikor Nagycenken láttam a 215-ös Szergejt épp egy 8-10 kocsis tehervonatot hozott Sopron felől, mely főleg ÖBB kocsikból állt (elsősorban tartály és fedett teher). Ekkor nekem teljesen átlagosnak tűnt a füstje. Egyébként három nappal előtte Szombathelyen láttam Szombathelyen ha jól emlékszem 1(!) poggyászkocsit tolt a teherpályaudvar felé!
Más. Augusztus 23-án Tapolcán a 243-as Szergejt tető és lámpák nélkül láttam, ahogy elnéztem ez a mozdony magától már nem nagyon fog menni. Ugyanitt a 110-est a fűtőházban láttam, még örültem is, hogy Tapolcán újra javítás alatt álló Szergejt lehet látni. Mikor délután visszatértem az állomásra egy idő után a 006-os NOHAB kihúzta a 002-es mögött álló pőrekocsit és a helyére betolta az immár egyik első lámpájától megfosztott Szergejt. NOHAB fűtőházi tolatásokra...
division by zero Creative Commons License 1999.09.03 0 0 427
talán innen van az a szimulátor?
division by zero Creative Commons License 1999.09.03 0 0 426
én igy is benne lennék, bár jobb lenne, ha összejönne az a vonat...

De mi ilyen bonyolult ebben, hogy nem birják kitalálni mennyibe kerül egy Bz-nek 48 km???

nohab Creative Commons License 1999.09.03 0 0 425
Tedd meg, mégpedig közel azonnal :-)))
Mindenképpen olyan szerverre tedd, ami tudja a "resume" dolgot.

köszi,Ákos

Werner, na nehogymá' a Szergej-kürt szebben szóljon, mint a fenséges TYFON ???!!!

Arthur Dent Creative Commons License 1999.09.03 0 0 424
MATIZ!
Állat jó!
Alig várom már, hogy NOHAB is legyen, meg persze Púpos is!
Egy hét múlva keresni fogom...
Arthur Dent Creative Commons License 1999.09.03 0 0 423
Kedves Vasútbarát Asztaltársak!

Én most egy hétre kivonom magam a munka igája alól, így netközelben sem leszek. Addig is tartsátok fennt ezt a topicot, téma még van bőven...
Ha visszajöttem, új infókkal jelentkezem...

Addig is NOHAB, meg Szergej, meg Szili, meg Gigant, meg Púpos, meg Zetor, meg Dacia, meg BoBo, meg Szöcske(HiFI torony) meg miegymás rulez....

Ja, ma a 28-as vili vonalán láttam egy kéttengelyes "fadobozt" forgóvázakkal szaladgálva...

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.03 0 0 422
Sajnos a MAV-nak a 9. munkanap is keves volt ahhoz, hogy az oda-vissza 36 vagy 48 km-re megadja a kulonvonat (1999. szept. 12. Bataszek - Palotabozsok - Vemend (?)) dijat. A legbosszantobb azonban az, hogy meg erzekeltetik is az emberrel, hogy vegye megtiszteltetesnek, hogy szobaallnak vele es foglalkoznak a keressel. Tipikus esete annak, amikor az iroasztal mellol az elvi szinten okos emberek kitalalnak elvi szinten szinten jo otleteket, de a megvalositas minosegere mar oda sem figyelnek (az utazasszervezesre gondolok).
Most hetfore igertek a valaszt. Mindenesetre, ha lesz kulonvonat, ha nem, en mindenkeppen le szeretnem gyalogolni jovo vasarnap a tavot, ha mashogy nem, a menetrend szerinti kozlekedest igenybe veve. Remelem igy is lesznek csatlakozok, tudnillik "kicsit" felek a kobor kutyaktol...
Kellemes hetveget mindenkinek!

L.G.

1014 Creative Commons License 1999.09.03 0 0 421
Matiz!

Ha jónak tartod, nézz utána, bár én nem nagyon fogok vele játszani, de a kölyköknek jó lehet.

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.03 0 0 420
Volt itt egy rulez mozdonyszimulátor, amerikai gépekkel. Ha érdekel valakit, utánanézek. Elég nagy (14 mega), de jó. Esetleg fel-ftp-zem valami magyar szerverre.
werner Creative Commons License 1999.09.03 0 0 419
"Jók azért azok az öreg Szergejek is! "

Jók bizony!!! Nagy öröm amikor meglátok egyet... egyre jobban birom őket.

" hogy egy M62 jön ki a fűtőházból, és dudál egyet a jellegzetes kürtjével..." A LEGJOBB KÜRTHANG a MÁVnál...

"ez valami speckó duda?"
Speckó ruszki duda... tajgatrommelhez ez dukál... de több nap mint kolbász ezeket gondosan cserélgetik mindenféle vacak MÁV szabványra, nehogy tudd hogy Szergej vagy Szili...

1014 Creative Commons License 1999.09.03 0 0 418
Sőt, van egy német mozdonyszimulátorom is. Nem nagy szám, de érdekességnek jó.
1014 Creative Commons License 1999.09.03 0 0 417
Háromról tudok most pár szót. Mindegyik 1,4 Mega alatt van és 1 felett. Néhány példa a járműparkból:
MAV FKI vonatok: Szili, TVG, NOHAB, GYSEV-Szili, mindenféle kocsi
MAGY_v02: 424, Bhv (felújított is), ABmot, 242, Interpici, IC motorvonat, Hernyó. Ez a program sokszor előfogatolja a mozdonyokat, néha egész hülye összeállításban.
SBB1997: Típusokból nem tudok példát, mert nem ismerem annyira, de van bőven.
division by zero Creative Commons License 1999.09.03 0 0 416
engemet is érdekelnének a képernyővédők...
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.03 0 0 415
MÁV-os?! Vonatok szaladgálnak rajta? Érdekel! :)
Infot lécci!
1014 Creative Commons License 1999.09.03 0 0 414
Vonatos képernyővédőt én is fel tudok anjánlani: 2 MÁV-os, egy (ha jól mlékszem) svájci és egy német demo.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.03 0 0 413
Vonatos képernyővédőm van. Most figyeltem csak fel rá, hogy vannak benne dán festésű Nohabok is. Nameg magyar AB kocsi (1.és 2. osztály, gyorsvonati, fehér csíkkal, asszem ez a jele) nagy ritkán. Amúgy nyugati cuccok, mivel németek csinálták.
division by zero Creative Commons License 1999.09.03 0 0 412
Láttátok mostanában az 5806-os UV pótot? kapott az oldalára egy feliratot:
60 éve az utasokért
1939-1999
Gabó Creative Commons License 1999.09.03 0 0 411
erre nem emlékszem, meg a névre sem. Nekem nem volt ilyen nevu osztálytársam.
Így még nem tudom, hogy ki vagy, pontosabban sejtésem sincs
disp_ Creative Commons License 1999.09.03 0 0 410
Nem ...egyszer a studióban vettek fel minket amikor a Personal Jesust énekeltük fel...én akkor 2-os voltam volt ott még egy akkor 4-es gépész asszem Kaucska Balázsnak hívták de a többiekre már nem emléxem...én az Alle Éva osztályába jártam.
Gabó Creative Commons License 1999.09.03 0 0 409
úgy érted a sötét zenék házában?
Egyébként a Marci osztálytársam volt
disp_ Creative Commons License 1999.09.03 0 0 408
Nem voltam kóteros (csak néha jegy nélkül jártam le kajálni)
Ha nem emlékeznél rám :az egyik Mechwart napon benne voltam a DM alterego együteseben....ja ésa Marciék osztálya tiszteletbeli gépésszé avatott.
Gabó Creative Commons License 1999.09.03 0 0 407
csak annyi, hogy Perbálon nevelgeti asszem 4 éves gyermekét. A kor nem biztos, kb. Az unokatestvére a barátnom immáron 6 éve, de kicsit összevesztünk a Marcival. koleszos voltál, vagy nem?
division by zero Creative Commons License 1999.09.02 0 0 406
Csak annyit tenék még hozzá ehhez, hogy az alkatrész tartalékolást se nagyon látom: jópár Nohabot müködöképes állapotban vágtak szét, ha azok alkatrészeit eltették volna, akkor ma nem ennyi gép müködne...
Amit Sátoraljaújhelyen láttam, az se gondos szétszerelést mutatt, ahol a használható dolgokat elteszik...
Több helyről is úgy hallottam, hogy ez az egész úgy működik, hogy a MÁV eladja a gépeket ócskavas árban (szinte egészben) egy Kft.-nek, aki aztán szétszed, közben csak arra ügyel, hogy a különböző fémeket szétvállogassa, és csomót keres rajta, főleg a dizel-villamos gépekkel mint pl a Nohab vagy Szergej, mivel sok rezet tartalmaznak...
Azon se csodálkoznék ha ennek a Kft-nek tulajdonosai főállásban a Mávnál döntenének a selejtezésekről...
Én igy hallottam, várom a cáfolatot vagy megerősítést...
nohab Creative Commons License 1999.09.02 0 0 405

Gabor,


M47 elboldogul 3 kocsival, én Tapolcán júniusban
12 kocsival láttam M43-ast. Kihúzta, betolta :-) , fel is
gyorsult vagy 6-7 km/órára.


Egyébként szerencsétek van, az imént omlott
össze a Neccképem, így megúszatok egy irgalmatlanul
nagy levelet. Így csak annyit írok a MÁVról,
hogy nem a NoHABok irtása a legnagyobb baj (legfeljebb nekem), hanem
a koncepciótlanság és az évrõl évre
drasztikusan romló színvonal (ma egy gyorsvonat 35-40 perccel
lassaban ér le Tapolcára, mint 81-ben).


A NoHABokkal csak az a baj, hogy ha a gõzfûtés a
gond, akkor miért a fûtéssel egyáltalán
nem rendelkezõ M62-esek járnak helyettük, és
ha kicsi a sorozat, akkor mit szóljunk a 3 Volvo-motoros Bz-hez,
a 3 Pielstickes Daciához, a tervezett 3-4 Mercedes-motoros Daciához,
a néhány Caterpillar-motoros Bobóhoz, az egy szem
M42-höz, amik így hirtelen eszembe jutnak.


A NoHABok öregek, ez tény. De a Norvég Államvasutaknál
1957-es NoHABok is vannak napi menetrendi üzemben, egyszerûen
azért, mert nincs jobb gépük. Egy szavunk nem lehetne,
ha a MÁV jobb (=korszerûbb) gépekre cserélné
õket, de az M41-es és az M62-es sorozatra átruházni
a munkájukat egyszerûen hülyeség, ill. visszalépés.
Persze, miért pont ezen a szinten ne lenne visszalépés
a MÁVnál?


Egy biztos: az IP-k az 50-es, 60-as pályákon nem Európába
vezetnek.


üdv.Ákos



division by zero Creative Commons License 1999.09.02 0 0 404
alakul, alakul...
Mindig vágytam rá, hogy így értsek ezekhez a 3d-s progikhoz...
division by zero Creative Commons License 1999.09.02 0 0 403
M62 215-tel én is találkoztam:
a Csömödéri kisvasút napján (1999.06.26) visszafelé Bobától a 215-ös húzta a vonatot, az ablakon kinézve sürű füstre lettünk figyelmesek, jobban füstőlt mint az Ábel (csömödéri 490-es gözös), majd megszünt füst...
"Mi van? elfogyott a fa?" poénkodtunk, majd elkezdett lassulni a vonat, és Devecser bejárati jelzője elött meg is álltunk.
5-6 perc várakozás után egy bent álló személy 2182-es Csörgöje behúzott minket az állomásra, majd félre állította a döglött Szergejt. Kb fél óra múlva jött értünk az ütött-kopott rozsdás M62 218, de az a külsejével ellentétben kitartott Székesfehérvárig.
Ott a kalauzok beszélgetéséből meg tudtuk még a vezér becenevét is:
"Citrom Vili megfektette a gépet..."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!