div by. 0 !
Van egy facer 74/75-s menetrendem, szivesen
elcserelnem valami
olyanra ami nincs, pl. 83-89 kozottiekre (1db-ra) ha van valakinek folosleg.
Tobbiek figyelmebe is ajanlom.
Mar a Ligetben sincs meg?? Nemreg mintha meg lattam volna ott par epp vaganyt...
Az Eszaki JJ epuletenek a Mazsa terhez kozelebb eso vegenel (hu, de pontos meghatarozas) van a keritesen belul felsovezetek, gondolom ott is probalgatni szoktak valamit. (28-as villanyos megy mellette ha minden igaz).
Igazan remek a topic es a tarsasag.
Ne hagyjatok kipusztulni, amig visszajovok a szabadsagrol (szept. 8). Akkor sok megvalaszolatlan kerdesre is jovok valasszal.
Bocs, de nem sajat gep, nem maradhatok tovabb
Jopar eve hallottam egy MAV-nal dolgozo (karbantartassal foglalkozo) urgetol, hogy a kabeltolvajok igencsak jol tudjak, hogy melyik kabelbe erdemes belevagni, melyikbe nem. Azota direkt figyelem az ezzel kapcsolatos hiradasokat, hat talan egyszer hallottam, hogy valami balfacant megbafott a 25 kV. A tobbit nem... A dolgot tenyleg a femkereskedoknel lehetne megfogni, egyszeruen eredetigazolast kerni toluk. Es esetleg a vasuti kabeleket megjelolni olyan modon, amit nehez eltuntetni, pl. kulonleges atmerovel vagy keresztmetszettel gyartani oket, kulonleges osszetetellel.
A Ganz probapalyaval mi lett? A Vajda Peter utcaban egy fel eve meg lattam a haromsinu vaganyokat, az ahhoz tartozott, nem? Es a kisebbik nyomtav az mire volt?
Mert nem áll érdekében... De ezt hagyjuk, ez egy más téma.
Tegnap kezembe került egy könyvecske, melye a Ganz-Mávag adott ki 1xx. évfordulója alkalmából. Torokszorító, hogy milyen szép motorvonatokat, mozdonyokat gyártott annakidején argentin, egyiptomi, lengyel, szovjet, jugoszláv, stb megrendelésre. Kár érte...
azt hiszem ugyanabban a műsorban sikerült nekik gond nélkül MÁV feliratú fénysorompó akkumlátort is eladni...
Ezek a bandák általában profi villanyszerelőkből állhatnak, tudják, hogy kell az árammal bánni...
Amikor ez Elműnél dolgoztam, ott is hallottam egy-két hajmeresztő lopási históriát...
Azért izgi lehet 25 ezer Voltos, feszültség alatti felsővezetéket lopni...
Egyébként igazad van, nem hiszem el, hogy nem lehetne a piti (vagy nem is olyan piti) fémorgazdákat megrendszbályozni. Azt több millió forintot, amit a MÁV ezen veszít, másra is lehetne fordítani.
Volt a TV2-ön egyszer, hogy közlekedési táblát próbáltak meg eladni fémkereskedőnek és mind az öt helyen sikerült is szó nélkül...
a MÁV-tól is lophatják a felsővezetéket, megfigyelhető, hogy a frissen villamosított veresegyházi vonalon felmászást gátló "kosarat" szereltek az oszlopokra...
"Az óbudai vágányokat olyan 3-4 éve szedték fel..."
felszedték vagy ellopták? az utobbi nagy divat nálunk...
1-2 példa:
- Szob-Nagybörzsöny kisvasút középső szakasza
- Pálházi kisvasút tovabbi 3 km-e, és jó néhány szárnyvonala
- népligeti Ganz próbapálya
- valahol Ózd környékén történt, hogy kiment a mozdony egy iparvágányra, mire jött vissza, hiányzott pár méter vágány...
más országokban is divat ez, ime egy MTI hír:
"Elloptak két vasútvonalat
Prága, 1999. július 26. (MTI) - Észak-Csehországban ismeretlen tettesek elloptak két vasútvonalat.A lopásra akkor derült fény, amikor a Cseh Vasút vezetése úgy döntött, hogy a három éve leállított pályákon szeptembertől ismét felújítják a forgalmat. A vasúti sínek és más berendezések azonban már eltűntek, így a forgalom felújítása lehetetlen - közölte a hét végén a közszolgálati cseh televízió. A Litvínov és Horní Jiretín közötti öt kilométeres, valamint az Otvice és Dolní Rybník közötti hét kilométeres szakaszokon gazdasági okok miatt 1996-ban szüntették meg a közlekedést. Kvetoslava Korínková vasúti főellenőr szerint az elhagyott sínekkel és berendezésekkel senki sem törődött, így nem is csoda, hogy a két vonalon csak egy vasúti felüljáró maradt meg a berendezésekből. A tettes, vagy tettesek egyenlőre ismeretlenek. A károk becsült értéke megközelíti a százmillió koronát. Dalibor Zeleny, a Cseh Vasút vezérigazgatója azzal védekezik, hogy a társaságnak nincsenek lehetőségei őriztetni az elhagyott vonalakat. Korínková viszont azt állítja, hogy a vasútnak kötelessége őrködni a lényegében állami vagyon felett. Petr Stáhlavsky, a Cseh Vasút szóvivője beismerte, hogy az utóbbi években egyre gyakoribb a vasúti berendezések eltulajdonítása. A Litvínov melletti Louka állomáson - ahol az ideiglenesen használaton kívüli tehervagonok vannak félreállítva - például majdnem 200 vagonról minden mozdíthatót elloptak, s ezért a vagonok használhatatlanok. "Olyan eset is megtörtént, hogy több száz méternyi villanyvezetéket loptak el, holott abban áram volt" - nyilatkozta Stáhlavsky. +++ "
Vezetéket is lopnak bőven, pl ezért nem jár villamos a BNV-hez, HÉV Kerepesi úti összekötő vágánya, a Csömör - Kistarcsa közötti vágány, az Aquincum - Óbuda közötti vágány, áram alatt lévő tápkábelt loptak már a 41-esről is, emiatt Kamaraerdőn hosszabb ideig 500V alatti max. feszültség volt. A Kápolna utcai vágányról is loptak tápkábelt, de ezt pótolták.
Valamit kéne már csinálni a fémkereskedőkkel, türhetetlen, hogy piti haszonért hatalmas károkat okoznak, néha pedig halálos balesetet is, a tolvaj bandák.
Figyelem!
A Felsőzsolca-Hidasnémeti vonal felújítása miatt a Rákóczi és a Cracovia vonatok a Szerencs-Hidasnémeti vonalon közlekednek. Ez tudtommal Bz-s vonal. Mindenesetre érdekes lesz, kiváncsi vagyok mi fogja húzni a vonatokat, ugyanis a térségben a Csörgők igen "elfoglaltak" és ez az elterelés 2 hónapig így lesz! Részletek a MÁV sajtószemlében.
Kihajolni veszélyes
Meg van valakinek videón?
Úgy tudom akkor már egy éve szünetelt a forgalom, a filmesek kedvéért ment ott az utolsó vonat, úgy emlékszem 76-ban.
Nem csak egy vasút épül a Zalában, épül a csömödéri-lenti kisvasutat összekötő szakasz is. Én június 26-án, a Csömödéri kasvasút napján jártam ott, direkt korábban indultunk néhányan (00:25-ös postavonattal), hogy bejárhassuk az épülő pálya nyomvonalát. Akkor már egy jó darabon (kb a vonal 25%) a síneket fektették. Ha valaki a 23-as vonalon utazik, Csömödér után láthatja is a pályát, egy darabig párhuzamos a nagyvasúttal. Volt olyan terv is, hogy közös, 3 sines rendszerben épüljön meg a párhuzamos szakasz, de a MÁV nem járult hozzá.
Bagojj! Minden info johet a zalai - meg az egyeb - vasutepitesekrol/felujitasokrol/miegyebrol!
A ferihegyi meg a Kfold-Keleti vasutakra azert kerdeztem ra, mert azt irtad, hogy igen leterheltek ezek a vonalak. Ebbol en arra kovetkeztettem, hogy akkor hiaba is probalnak a helyzetet vasuttal megoldani, koll az a metro (a 3-as meghosszabitasa es a 4-es megepitese). Most akkor rosszul ertettem?
(Az egyeb "technikai" problemak, ugymint egyeztetes a MAV es a BKV kozott, nem erdekelnek, mert az politika.)
lazar!
vannak régi menetrendeid? engem érdekelne a Kaposvár-Szigetvár vonal, az elmúlt hónapokban töbször jártam ott, jó pár km-t bejártam a nyomvonalból, kiváncsi lennék rá mi volt ott, akkor amikor még volt forgalom...
Masodik vagany "hult helye" latszik pl. Kaposvar utan is, Dombovar iranyaba: kiveheto, hogy hol zakatolt anno a vonat Szigetvar fele, hol fordult be a volgybe Cserenfa fele.
Nem tudom, megvan-a valamelyotoknek a Szekszardi dombsag-Gemenc turistaterkep. Rajta van egy regi vasut nyomvonala Bataszekrol Batara (nem a 64-es vonal!!!). Nos, en sokszor jarok Bataszek fele, teljesen kiveheto, hogy merre ment a vonat, a toltes nagyon jo allapotban megvan, szekerut van rajta. Ha valaki Baja felol erkezik az 55-os uton Bataszekre, akkor az alsonyeki vasuti atjaro utan kb. 100 m-rel az ut ismet egy toltesen vezet keresztul: ez volt a regi vasut. Tudtok-e valamit arrol, hogy itt mikor szuntettek meg a vasutat?
Mi a helyzet pl Vácrátót és Aszód között? nekem úgy tünik ott is két vágány volt, látszanak a szélesebb hidak és néhol a zúzottkőágy talpfa nyomokkal...
Ezt biztos mostanában szedték fel, fényjelzők állnak ott a semmi mellett, meg a gaz se nagyon nőtte be még...
Rédicsen van kitérő, 3 vágány van ott, van is fotóm arról ahogy a Bzmot körbejárja a 2 Bzx-t.
Erre nem tudok válaszolni. Ahhoz motorvonatok is kellenének, meg kellene nézni, hogy mekkora forgalmat lehetséges optimálisan felvenni, ahhoz kell-e vonal és állomási bővítés, stb. Így most, ha minél gyorsabban akarunk valami vasutat odavinni, akkor a kiágaztatás tűnik jónak.
Ami pedig a Kelenföld-Keleti járatot illeti, az helyi forgalom, abban először meg kell állapodnia az államnak és a fővárosnak, aztán a MÁVnak és a BKVnak. (Helyi közlekedés biztosítása az önkormányzat feladata, helyközi az államé)