Keresés

Részletes keresés

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.13 0 0 630
Az 1995-ös talpfa közvetlenül feked előtt volt, a a töltésen, ahol jobbra-balra csodálatos panoráma volt, és egyáltalán nem volt benőve a pálya.
Szerintem viszont nem volt olyan szakasz (én legalább is nem láttam), ahol az egyik sínszál 34es, a másik 48-as lett volna. Valójában aról volt szó, hogy a két 34-es sínszál között hatalmas különbség volt kopotság tekintetében. Amikor Armanddal egymás mellett gyalogoltunk, bennem is többször felmerült ez a lehetőség, mindig meg is néztem a sínt, de mindkettő 34-es volt.
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 629
Volt olyan érdekes szakasz ahol az egyik sínszál 48-as a másik 34-es...
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 628
Láttál 95-ös talpfát? hol? mindenesetre nem túl sok lehetett belőle...
Nekem úgy tünt az évszámokból, hogy 1988-ig folyamatosan cserélgették a korhadó talpfákat, aztán szinte hozzá se nyúltak...
Izgalmas, hogy a legtöbb korhadt talpfát meg síntörést tartalmazó szakasz jó része még is használatban van Véméndig...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.13 0 0 627
Nekem éjszaka "csak" kétszer görcsölt be a lábom...
Bocs az előző levélben történt igensok elütésért, de siettem.
Dél körül kész lesznek a képek, akit érdekel, tuok majd küldeni emilben illetve ide is felrakhatunk néhányat (csak mondjátok meg, hogy kell!).
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.13 0 0 626
Egy kis beszámoló a tegnapi napról:
Korábbi terveinknek megfelelően tegnap megtörtént a 64-es vonal lezárt részének bejárása. Sajnos a MÁV hozzállása hagyott egy kis kívánnivalót maga után, így nem jött össze a Véméndi vonatozás. Reggel 8-kor tlálkoztunk Pécsváradon, innen a 8.10-kor induló Vonatpótló busszal mentünk Palotabozsokra. Induláskor a buszon velünk együtt kb. 20 utas volt. Pontosan érkeztünk meg Palotabozsokra, ahol a csoportfénykép elkészítése után csapatun (6 fő) elindult a sneken hosszú útjára. Véméndig könyebben ment az út, mivel idági teheronat feljár. Láttunk is teherkocsit az állomáson, mellete egy csomó farönk, azaz valószínűsíthető, hogy holnap lesz tehermenet Véméndre. Véménd után már voltak nehezeb szakaszok...
Összességében megállapítható: a sín mindenüt megvan, még semmit nem loptak el! A pálya állapota igen változó, bár véleményem szerint nem túl nagy ráfordítással újra járhatóvá tehető. A legtöb helyen csak kismennyiségű gaz nőtte be, sőt olyan szakasz is volt, ahol észre sem lehetett venni, hogy töb mint két éve nem járt vonat. Volt azonban egy-két hely ahol a esőzésk hatására nagyobb mennyiségű hordalék került a pályára, it a síneken akác, nád, kuorica és tök nőtt ki. Ez főként útátjárók és felüljárók közelében volt megfigyelhető. A legkritikusabb a Szebény-Feked közötti szakasz itt a 3 km-ből kb. 1-1,5 km-en az alépítményt is ki klene cserélni. A szakasz töbi részén visznylag kis ráfordítással felszabadtható lenne a pálya. Az aljzat néhpl kifejezette jó állapotban volt, pl. a Szentes-Orosháza vonal legnagyob része sokkal rosszabb állapotban van. Szinte végig fa talpfák vannak lefektetve (ha jól emlékszem, a ligidősebb 1936-os, míg a legfiatlab 1995-ös volt). A sínek nagy része 34-es sín ( a legidőseb 1908-as diósgyőri, Erdőmcske álomáson), alegfiatalabb 1966-os. Néhol 34-es ózdi sín is látható. Erdősmecske után kb. 1 km-en és a Nagypalli közút átjáró után kb. 400 m-en 48-as sín van letéve.
Ha jól emlékszem, Szebény és Feled között egy hatalmas vasveton tömb felszik a sínen,2 helyen kidőlt fa jelent akadályt, míg Nagypall vasúti mh. előtt kb. 2 km-rel traktorok rongálták meg a sínt (nem létező útátjáróban keresztezték a sínt, amely kb. 4-5 m hosszan kimozdult a helyéről, a talpfákkal együtt, kb. 10 cm-re). Ezeken illetve a néhány kinőtt akácon kívül más fizikai akadályt nem tapasztaltunk (itt most a vonat számára akadályt jelentő dolgokra gondolok). Nekünk azért bőven kijutott az "élvezetekből": akácok tüskéi, csalán parlagfű és pókok minden menyiségben. De azért szerintem mindenki jól érezte magát!
Ha valami lényegeset elfelejtetem volna, jelezzétek!
division by zero Creative Commons License 1999.09.13 0 0 625
Üdv Gábor!
Legközelebb hova megyünk?
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.13 0 0 624
Én is már igen régóta nem kaptam levelet a Gigant listáról!
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.13 0 0 623
Nem hiszem, hogy a paksi vonalat felszámolnák, hiszen ott az atomerőmű!
Tegnap este a 20.5?-kor érkező csabai személy megint M62 volt, a sötétében a pályaszámot nem láttam. 21.40-kor ment vissza Békéscsabára.
Felmerült bennem egy kérdés: ha az eredetileg MD szerelvényen (Ax+Bx+Btx) nem MD mozdony van, a fűtés a Btx vezérlőkocsiból működtethető-e? Kell-e erre külön ember ilyenkor. Télen többször előfordult, hogy M62 vagy M44 segélyezett MD-t a 135-ön, de nem tudom, hogy az utasok megfagytak-e?
Mint korábban írtam, 154-en többek között M62 180 jár személyvonattal. Tegnap reggel a Bajára 6.43-kor érkező és onnan 7 óra után visszainduló személyt vitte.Rezsó azonban nincs, Btx vezérlőkocsi sem, hajnalban 9-10 fok körüli hőmérséklet volt, nem fázhattak egy icsit az utasok??? Ráadásul ez okt. 18-ig így lesz (akkor adják át a bajai hidat), akkor pedig már lehetnek hajnali fygaok is.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.13 0 0 622
Matuska "barátunk" pontosan 68 éve, 0 óra 13 perckor robbantotta fel a biatorbágyi viaduktot a rajta áthaladó vonattal együtt, melyet a 301,001 psz. mozdony vontatott. A mozdonyta a súlyos baleset után tudtommal újáépítették.
ZöPö Creative Commons License 1999.09.13 0 0 621
Én meg összefutottam ma délután az M61 006-tal Aszófőnél. Szepezdig együtt mentünk, bár a mögöttem jövők csúnyán anyázhattak, gondolom, amikor 30-40-nel mentem az üres úton. Rettenetesen sajnáltam, hogy nem volt nálam fényképezőgép, mert gyönyörű idő is volt ráadásul.
division by zero Creative Commons License 1999.09.12 0 0 620
64-es vonal bejárás sikeresen megtörtént, mind a 6-an túléltük, bár pár napig messzire fogjuk kerülni a zúzottköveket...
A "láb-Bz" által érintett állomások:
Palotabozsok
Véménd
Szebény
Feked
Erdősmécske
Nagypall
Pécsvárad
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.12 0 0 619
A Hidas-Bonyhád vonalon 1960. november1-én szűnt meg a személyforgalom.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.12 0 0 618
Voltam a PECSAban bolhapiacon. Jo volt, bar keves vasutmodellt lattam, megis sikerult szereznem egy PIKO E69-et tokeletes allapotban. Talaltam V180-as dizelt is, a regi, panorama-ablakos valtozatot, de sajnos rengeteg javitani valo lett volna rajta igy kenytelen voltam kihagyni :-(
Mindenkinek udv, es jo vonatozast (a vasarnap hatralevo reszere)!
division by zero Creative Commons License 1999.09.11 0 0 617
Most jöttem a nyiregyházi kisvasúti napról:
marha jó, nagyon tetszik ez a vonal...
a szervezők már tapasztaltak, két Mk48-t raktak a különvonatra, mert egy nem bírná 60-nal az 5 kocsit, a társaság mindig késni szokott a visszaérkezéssel a vonathoz, de az IC-t el kell érni, ilyenkor jön a száguldás, 50-60 közti sebességgel, 15-ös lassújelnél is vagy 30-cal, kanyarokban csikorgó kerekek...
Az egyik srác a gépen utazott, oda szólt a vezér neki a kanyarban:
"-Nézd meg, meg van még az utolsó kocsi?
-Megvan.
-Akkor jó, mehetünk még gyorsabban..."
A nap külön vetélkedője: kóla kitöltés pohárba és ivás ezen a száguldó vonaton...
Kész felüdülés Balatonfenyves után, vajon ott mikor lesz át festve a kocsikon a 25 60-ra?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.10 0 0 616
Asszem járt. A vonal 4 km hosszú volt, de a megszűntetés dátumát sajnos nem tudom.
nohab Creative Commons License 1999.09.10 0 0 615
Ugyan jócskán nem vagyok Gigantos, de az ucscó levelem két napja átment, Azóte se nem küldtem, se nem kaptam.

Jó hétvégét mindenkine. Én a változatosság gyönyörködtet elve alapján ezúttal kivételesen NoHABozni fogok :-).

Ákos

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.10 0 0 614
Én kb. másfél éve a kelebiai vonalon láttam eredeti Bh kocsit, de sajna a részletekre már nem emlékszem. Ha már a Bhv-knál tartunk, a Kihajolni veszélyes (a cím nem biztos, a film Almamelléken játszódott) c. filmben egy olyan Bhv szerepelt, amelynek a kocsiszekrényén alul a By-kre jellemző hézag volt. Tudtommal ez csak a 499-esnél van így (szintén Fuggerth és ez az egyetlen nem behúzott végű Bhv), de ez a kocsi NEM A 499-ES VOLT!!! Tud róla valaki valamit?
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 613
Milyen listáról van szó?
lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 612
Offtopic:
Aki Gigantos is, kuldott mostanaban levelet a listara? Gyanusan nagy a csend
mar ket napja.

Armand
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.10 0 0 611
WRy büfékocsi a tavalyi menetrendi időszakban Mátészalkára is közlekedett gyorsvonattal (a 001-es, melyet egyébként a Fuggerth gyártja modellben is)!
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 610
Amúgy Paksra is vonattal kéne menni, ki tudja meddig tehetjük még meg...
Úgy hallottam az a vonal is veszélyben van...
lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 609
Na meg a palya is kriminalis, lassan eleri a 120a jelenlegi szinvonalat.
A 30 sokkal jobb allapotu, ugyanez elmondhato 40a 40 viszonylatban is, de
40a elfogadhatobb egy fokkal.

lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 608
Duplavagany sarbogard es Retszilas kozott volt, es en ugy tudtam eddig, hogy van is. Amikor az elso NOHAB-os
kulonvonattal arra mentunk, akkor sasoltam is rendesen, de nem volt semmi.
Ezt mikor szedtek fel, tudrola valaki valamit?

Armand

Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 607
Akkor én most hazamegyek. Vasárnap reggel (Pesten vagy Pécsváradon) találkozunk.

Üdv

nohab Creative Commons License 1999.09.10 0 0 606
Feketebézseny (36-os vonal). Régen Fonyódról ide tolták le a naphosszat tárolt vonatokat. Mérgelődök is mindig, amikor erre megyek NoHABbal (8863/8864/8806), hogy minek állunk meg, de láss csodát: annyi idő után múlt vasárnap megvolt az első felszállóm! Az még külön szépe, amikor 9 kocsival kell mindenhol megállni a 36-on, ahol a legtöbb helyen jó, ha 5 kocsi elfér.

Ákos

Ákos

Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 605
Sajna nem. Írok egyet én is: Berkenye, 75-ös vonal (mintha Nógrádot lemásolnád).
Alagi major (71) régen állomás volt? Bizonyos térképeken úgy tűntetik fel. Kb egy éve jártam ott (biciklidefekt Veresegyházon, és vonattal jöttem haza), igen ramaty állapotban volt!
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 604
Rákoscsaba, állomásépület, raktár még meg van.
Tudja valaki, hogy nézett ki régen?
Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 603
Apropó,
Hol lehet olyan térképet kapni, ami az állomásokon ki van függesztve, és megállapítható, hogy pl. Ököritófülpös állomás-e vagy megálló? Aktualizált változat kellene...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 602
Miko felvetéséhez kapclódva összegyűjthetnénk azoknak a volt állomásoknak a nevét, ahol a váltókat (és a síneket) felszedték, azaz megállóhellyé minősítettk át őket.
Pl: Orosházi tanyák, Mórágy.
Még egy kérdés: Hidas állomásról van egy leágazó vágány Bonyhádra. Járt valaha erre szemlyvonat?
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 601
Hát még ha az az egy vágány is szar...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!