A Cegléd-Hantháza vonal keskenynyomközű volt, megszűntetése után a felszabadult anyagokból újították fel a királyréti vonalat. Legalábbis én úgy tudom.
Hat ide tevedtem, oszt csak azer nem
irtam eddig, mert sok melo volt
mostanaban.
Na ezt a fent emlegett vonalat a
hetvenes evek vegefele szuntettek meg, de eleg rohejes volt addig is: A 20 km-t
ket ora korul tette meg, de utananezek
majd kicsit reszletesebben a regi menetrendjeimben.
"Kocsik számozása: ez elég nagy lélegzetű meló, inkább beszkennelem és adok hozzá egy aktualizáló mellékletet, uis a hatályos TELJES szisztémáról
naprakészen nincs magyarul egységes szerkezetű forrás. "
Fénymásolva nem lehetne megkapni? vagy kölcsönkapni fénymásolásra?
"Az még a piros 136 vonalán is jár, mostanában kapnak új rendszámot. "
Nálunk nem kapnak új rendszámot...
Lehet, hogy csak innen fogják még ebben az évben selejtezni őket?
én a turistákról beszéltem, nem a vasútrajongókról. A Balcsira mondjuk jön egy nyáron hatmillió turista, lehet, hogy ebből 3589 Szergej-fan, de a többi 5996411 csak annyit lát belőle, hogy egy ocsmány leokádott külsejű szakadt gyárkémény-füstű mozdony, szemben a NoHABbal, aminek minimális a füstje, ha van egyáltalán és a MÁV-átlaghoz képest lényegesen jobb a _külső_ állapotuk. Turista-szempontból nézve M41 2105 és 2150 is akceptálható, 2187 már nem, mert bár a festék még friss, de nem lehet átlátni a füstfelhőjén. De a 29-en az ország legszutykabb Szergejei jártak a nyáron, pedig oda kellene valami 215-külsejű gép!
Korábban írtunk arról, hogy jó lenne valamikor összejönni, megnézni egymás fényképeit (nem csecsemőkori, hanem vonatos képekre gondolok).
Akinek van kedve, az hétfőn (1999.09.27) jöjjön este 7-re a Nyugati 12-es vágányának végéhez, lehetőleg minél több képpel, régi menetrenddel felszerelkezve. Division, Armand: a 64-es képeket se felejtsétek el!
Ákos:
"Lehet, hogy a Szergejnek jól áll a szakadt külső, de ezt a turistáknak nehéz lesz elmagyarázni, a néhány M62-freak-et kivéve... "
Elég sokan vannak!
Matiz:
"Érdekes, a szergejeket senki sem akarja visszafesteni az eredeti színre... "
Állítólag Németh Andor nyomult hogy a 001-est fessék vissza bordó csíkosra de jó messzire küldték.
SCsabi:
"Akit érdekel a személykocsi sorozatjelek táblázata annak szívesen elküldöm emilben."
Én is kérnék egy olyat, ha lehet. Ha van word, az is jó.
divby0:
"aki ráncajtós IK260-as BKV buszt akar fényképezni, az siessen, mert hamarosan ki lesznek vonva a forgalomból"
A virsliablakos, harmonikaajtósra gondolsz? Az még a piros 136 vonalán is jár, mostanában kapnak új rendszámot.
"a rendszámokat kéne majd figyelni..."
Az új olvasható a rendszámtáblán és oldalt, a régi pedig a vezetőkabin hátoldalán.
"Egyáltalán minek oda fűtőgép? Ha jól nézem minden ütközőbaknál van egy csinos kis doboz,"
Abba a csinos kis dobozba nem hiszem hogy belefér egy 25/1.5 kV-os főtrafó...:-)
"A keletiben van Leo? Merre?"
Kívül, a hőközpontnál.
"mikor fognak Boboval keresztül hurcolni HÉV szerelvényt a városon?"
Sikerült a nyáron egyet fotóznom, Kőbánya-felsőnél, azok Csepelről jöttek, a 733-as Bobo, a 44-es ős-Bobo, meg egy kéttengelyes villamosmozdony volt egy 3 kocsis HÉVvel. Azt már nem láttam, merre mentek tovább. A képet sajnos még nem sikerült scannelni.
A Keleti pu. előfűtőrendszeréről:
A pályaudvaron jelenleg három különböző rendszer működik.
A "nagy" előfűtőtelep (távvezérelhető) táplálja az indulóvágányokat 1-13-ig, valamint a mosói 61-66 vg-okat, az újkezelő 21-28-at, valamint a kezelő 31-35-öt (ezeknek a tetején van a szürke távvezérlő egység feliratozva). Ennek a nagy rendszernek a betápjai a VF4 fűtőgép a 31. vg-on (induló 13 mellett); a V43 1169 és a VF6 a 48. vg-on (csömöri V. a kocsiműhely előtt) Innen a 60. vg bakja és az üzemépület közti hosszú szürke teherelosztóba megy a szufla, onnan a vágánycsoportok áramköri elosztójába, onnan a bakokra.
A "bázis" előfűtőtelepe (56-59 vg.) egy félkész, félönműködő rendszer (ezeken a vg-okon is van szürke szekrény csak üres), ezt táplálja a VF2 a 48-on, illetve ide segít be a 60. (0.)vg-on álló V43 1378-as. Alaphelyzetben ez a 60-ra táplál ki, mert ez a legforgalmasabb kezelővágánya a Keletinek (áltb. itt tárolnak a legnagyobb teljesítményfelvételű vonatok).
A kocsijavító műhelyben van még egy 11 vg-os kis önműködő rendszer a VF17-ről táplálva).
Más:
Kocsik számozása: ez elég nagy lélegzetű meló, inkább beszkennelem és adok hozzá egy aktualizáló mellékletet, uis a hatályos TELJES szisztémáról naprakészen nincs magyarul egységes szerkezetű forrás.
Üdv:
Csabi
Az pont elég izgalmas látvány...
Aquincum-Angyalföld-Rákosrendező-Zugló-Köbánya teher pu.-Fehér út az útvonal?
Én Rákosrendezőn meg Zuglóban láttam szentendrei HÉV-et, csak pont nem volt nálam fényképezőgép...
Akkor ha megtudsz valamit egy ilyen menetről, azonnal szólj! Előre is köszi!
Mint láttátok, éjféltől eddig újra leállítottam a fórumokat, most nem műszaki hiba miatt: visszaállítottam az összes hozzászólást.
Bővebben majd később, most megyek elájulni.
sziasztok!
Atnezem es elkuldom a hianyzo lapokat, csak az egy kis ido.Valoszinuleg megvan ,mert kerestem uj url-eket de a kedves kollegak azt mar nem irtak be a regisztacional. Ezert kerek mindenkit akinek van oldala, az irja fel a listara es egy rovid leirast kerek magyar ,angol es nemet nyelven. A nemet nem problema ha nem megy.
Nnna...ma probaltam benezni ide, nem sikerult, ezert meg van esely, hogy a melohelyi gepemen megvan a tegnap/elotti anyag!! Holnap reggel ezzel inditok. Az itthoni gepemen mar felulirodott :-((( Valoszinuleg cgi kiterjesztessel kell keresni, de atneztem minden html filet...
Voltam a modell-vasut kiallitason. Egesz jo, bar mult evben tobb asztal volt. Van par eleg igenytelen kivitel, de pl. a Veresegyhazi allomast abrazolo darab nagyon szep munka. Van sok jo modell, peldaul Gigant UFC forgovazzal (ezt is 130-as alapra tettek), a szinet kiveve nagyon jo! Van egy szep M63-is, na meg egy-ket jol sikerult Nohab. Az egyik arusnal vettem egy regi DR Ame kocsit, es a kepeslapokat is atbongesztem. Egy regebbi vitat lezarva: volt fenykep a Btx 000 palyaszamu jarganyrol, tehat letezik ilyen :-) Volt kep olyan Piroskarol, amin nem volt palyaszam, 3 osztasu szelvedoje volt, es egy hatalmas voros csillag az elejen...
Na es persze vettem kepet a regebben emlegetett Ikarus-szornyszulottrol. A kepleiras szerint: A MAV egykori BZmot 601/1 psz. dizel-hidraulikus konnyu kiserleti sinautobusza. Gyarto: GANZ-MAVAG, Ikarus karosszeria es jarmugyar Bp 1983(!!). Vmax=100km/h P=250kw. A kepet bescannelem, az erdeklodoknek kuldok (remelem jobban sikerul, mint a zold MUKI scannelese :-( ).
Szevasztok, most tévedtem ide közétek. Nem tudtok valamit a Cegléd-Hantháza vonalról??? Gyerekkoromban többször nyaraltam Hantházán, a nagybátyám volt az állomásfőnök/forgalmista/váltókezelő/tanyapostás egyszemélyben.
Az állomásépületben laktunk. Naponta pár vonat ment, gőzösök, Cegléden a mostani állomás város felöli oldaláról indult a vonat, végig pöfögött a Kossuth Ferenc utcán, megállt a Gubodi-pincéknél, majd a Kossuth téren, és így tovább. Rendes nyomtávú volt...