- a fagyott felület közelébe kívülrő ne tudjon levegő odajutni, tehát kell majd a hőszigetelésen KÍVÜL egy tökéletesen légmentes párazáró burkolat is (én meg megeszem a sapkám,hogy egy ilyen csomagot nem fognak felbontani a narkóvadászok, ha eléjük kerül ;)
1 liter víz felmelegedéséhez fokonként 1,17 wattóra hőenergia kell,
tehát pl ha olyan a csomagolás hőszigetelése, hogy azon át 48 óra alatt 56,16 Wh hő jut át, akkor az 1 liter mínusz 20 fokos répalé a 48. óra végén pont nulla fokos lesz.
A tényleges számításhoz persze tudni kellene a -20 fokos répalé tényleges mennyiségét és alakját/felületét is.
A külső hőmérsékletet lehet szobahőmérsékletnek venni (tűző napon csak nem lesz a csomag :), tehát a hőszigetelés két oldalán az átlagos hőmérséklet különbség legyen kb 32 fok.
"És ha 2x vagy 3x vagy 4x annyi jeget teszek bele?"
Ettől a becsomagolandó anyag mérete növekedik, tehát a hőt körben leadó felület is növekedik...
inkább a hőszigetelés vastagításával játssz (vagy a fagyasztási hőmérséklettel lefelé).
Aki esetleg kiszámolná...annak az sem lesz mindegy, hogy mennyi a külső hőmérséklet. Én annyit mondanék, ha rögtön felrakod egy repülőre, ami -50 fokban repül, akkor semennyire sem melegszik fel :)
Van itt aki tud számolni hőveszteséget/felmelegedést?
Fagyasztott levet szeretnék csomagban küldeni. 4 cm falvastagságú EPS 80-nal bélelem ki a kardondobozt, így lesz a belső méret 25x15x12 cm. Ha teszek bele 336 g jeget (-22°C) akkor mennyire fog felmelegedni 24 és 48 óra alatt?
És ha 2x vagy 3x vagy 4x annyi jeget teszek bele? Akkor ugye lassul a felmelegedés? Vagy ha lentebb hűtöm előtte a jeget, vagy szárazjeget teszek mellé?
Vajon mennyire rontja a hőszigetelést, ha az eps lapok nincsennek összeragasztva?
Egy 3,8 m magas homlokzattal épített földszintes háznál is kell állványozás a hőszigeteléshez vagy ilyen esetekben csak normál bakokról szoktak felragasztani a hőszigetelést (EPS)?
- és a szerkezet használatával tetemes mennyiségű anyagot dolgoztam föl.
Én úgy gondolom, hogy a feszültség/áramerősség/dróthosszúság/drótellenállás/dróthőmérséklet pentagonban megtaláltam a nekem megfelelő munkapontot, és ezzel megoldottam azt, amire szükségem volt.
Azt a gépet, amit meg egy volt osztálytársammal építettünk, és amivel mai napig (fal)dekorációs elemeket (is) vág ki PC ről beadott adatok alapján (ebből éldegél) hát, azt meg ezentúl letagadom.
Aki meg kézi-szerszámba 50-70 V feszültséget küld be,. hááát.....
Ahogy írod. Első dolog a megfelelő huzal kiválasztása. Én ha jól emlékszem 0,5mm-eshuzalt vettem anno, aminek az ellenállása méterenként 5,8 ohm. Ez már nem szakad úgy, mint a 0,3-as, de nem igazán precíziós vágáshoz még az 1mm-es huzal is jó, annak rádásul 1,8 ohm az ellenállása, így ha pl elég egy 1,5 méteres cekasz, az 4,44 Ampert fog felvenni 12 volton, így nem kell neki bika táp. Csak a melegedő huzal nyúlása miatt egy nagyobb rugót is be kell építeni a feszítéshez.
Kétoldali vakolattal a gázszilikát 45 cm vastagságban 0.58 W/m2K értéket tud, ami a hőhidasság miatt kb 30%-al rosszabb ennél még.
Ami nálam gázszilikát néven benne van az adatbázisban, az nem hőszigetelhető EPS-el, mivel 4-5 napos feltöltődési időt ir ki rá, már -3 foknál, azaz nagy a párakicsapódás veszélye a gázszilikáton belül.
Gyapottal már nincs semmi probléma.
10 cm hőszigeteléssel 0,25-re lemegy a hőátbocsátási tényező.
Konyhanyelven fogalmazva: a falban belulrol kifele ket dolog kozlekedik: 1. meleg 2. para. Az eps sokkal-sokkal jobban gatolja a para kozlekedeset mint a meleg kozlekedeset. Kielezett szelsoseges pelda: felteszel felcenti eps-t. A parat mar ez is brutalisan megfogja, tehat ami atjutott a 40 centi teglafalon, az mar nem nagyon tud atjutni a felcenti eps-en. Viszont hoszigetelesnek a felcenti eps meg igen keves, ezert alatta eleg hideg lesz ahhoz, hogy az ott felgyulemlo para lecsapdjon, es aztassa a falat.
Parafekezes szempontbol hogy felcenti vagy 20 centi nem nagyon szamit, mert a felcenti is durvan parafekezo, hoszigeteles szempontbol viszont nagyon is szamit. A 20 centi alatt szinte szobahomerseklet lesz, igy az odajuto para nem csapodik le.
Ezert van, hogy minnel paraateresztobb a fal, annal vastagabb a minimum felrakando eps. Raadasul ha a fal meg hoszigetelo is, az tovabb csokkenti az eps-fal hatar homersekletet, ami ugye szinten a paralecsapodas fele visz. Volt itt peldanak a porotherm hs44, ami levegobol es papirvekony falakbol van igy elegge paraatereszto, mikozben franko hoszigetelo, igy minden szempontbol szopas van ha eps-t akarsz tenni ra. A meleget nem engedi az eps-tegla hatarra, tehat ott hideg van, de a parat igen.
meg ugy, hogy nem mezei vasdrot van benne, hanem erre meretezett kanthal ellenallashuzal. barmilyen feszre es hosszra ki lehet szamolni milyen huzal kell, max draga vagy nem kapni olyat kistetelben.
sajna ezt senki nem fogja rudni megmondani pontosan, nem ő építette a házat
ez a szilikát mit tud alapból? 45cm-es a fal, sehol nem találtam olyan kalkulátort ami ismerné a szilikátot.
ja és hatalmas ablaki vannak a kollégának 1.0 üveget akar berakatni én győzködöm, hogy jobbat rakasson mert hiába fog késöbb szigetelni ha az ablak felület fele a szoba falának ott lesz hővesztesége, de 150e mondtak neki redőnnyel egy ablakra :(
"Hát úgy, hogy az akksi simán kinyom magából 10 Ampert, vagy akár többet is.
Ha van egy félig halott 12v os autóakkumlátor,"
Ha a vágások között van ideje az akksitöltőnek betenni az aksiba azt az energia menyiséget, amit a vágások kivesznek belőle, akkor rövid ideig elég sok ampert is ki lehet venni egy akksiból.
Tehát ha óránként összesen 6 percig megy a habvágó fűtőszála 10 amperrel (= 1 amperóra kivét),
ugyanazt az energiamennyiséget a maradék 54 perc alatt akár egy 1,1 amperes vacak akksitöltő is képes visszarakni az akkumulátorba (1 amperóra betét).
Tehát akinek van otthon egy félhalott akkumulátora meg egy gyengusz akkumulátortöltője, az olcsón meg tudja oldani a vágó vas/acél drót (és NEM ellenálláshuzal!) felforrósítását.
"Tehát az 55cm es cekász, amit én készítettem és eddig kb 50m3 EPStXpst-vágtam fel vele, az ezekszerint nem is működik."
Tehát az általad említett 55 cm ellenálláshuzalt a szintén általad említett 12V 3A (tehát 36 wattos) tápegységgel melegíted?
Ha 55 centis dróttal kielégítő sebességgel tudsz habot vágni,
- az vagy nem ellenálláshuzal (hanem teljes vezetőképeségű fém drót)
- vagy a tápegységed nem 12 voltos (hanem 20-70V, a huzal ellenállásól függően)
- és 55 centi megfelelő felforrósítására szerintem nem elég mindösze 36 watt hőteljesítmény (55 centire szerintem legalább kb 55W kell), kivéve persze, ha rettenő türelmes vagy a szép lassan haladó vágás...
Vajon hogy van az, hogy az Austrotherm által árult bazidrága szerkezet, amiben kb egy méter drót van, az egy 12 voltos akksiról megy?
.
.
.
.
.
Hát úgy, hogy az akksi simán kinyom magából 10 Ampert, vagy akár többet is.
Ha van egy félig halott 12v os autóakkumlátor, akkor a legtutibb megoldás egy akksitöltő, egy pedál, egy 30 amperes autó-relé, és egy méter feletti ellenálláshuzal. A mechanikát sem kell túlspilázni, sorkapocs rögzítve, és kész. Azzal azután keresztbe-hosszába vághatsz, gondolkodni sem kell.
(Beszerzés:Ebay, Delaextreme, Homasita)
(Nekem eddig az 55 cm mindenre elég volt, de én biztos rosszul csinálok valamit.)