Na meg a palya is kriminalis, lassan eleri a 120a jelenlegi szinvonalat.
A 30 sokkal jobb allapotu, ugyanez elmondhato 40a 40 viszonylatban is, de
40a elfogadhatobb egy fokkal.
Duplavagany sarbogard es Retszilas kozott volt, es en ugy tudtam eddig, hogy van is. Amikor az elso NOHAB-os
kulonvonattal arra mentunk, akkor sasoltam is rendesen, de nem volt semmi.
Ezt mikor szedtek fel, tudrola valaki valamit?
Feketebézseny (36-os vonal). Régen Fonyódról ide tolták le a naphosszat tárolt vonatokat. Mérgelődök is mindig, amikor erre megyek NoHABbal (8863/8864/8806), hogy minek állunk meg, de láss csodát: annyi idő után múlt vasárnap megvolt az első felszállóm! Az még külön szépe, amikor 9 kocsival kell mindenhol megállni a 36-on, ahol a legtöbb helyen jó, ha 5 kocsi elfér.
Sajna nem. Írok egyet én is: Berkenye, 75-ös vonal (mintha Nógrádot lemásolnád).
Alagi major (71) régen állomás volt? Bizonyos térképeken úgy tűntetik fel. Kb egy éve jártam ott (biciklidefekt Veresegyházon, és vonattal jöttem haza), igen ramaty állapotban volt!
Apropó,
Hol lehet olyan térképet kapni, ami az állomásokon ki van függesztve, és megállapítható, hogy pl. Ököritófülpös állomás-e vagy megálló? Aktualizált változat kellene...
Miko felvetéséhez kapclódva összegyűjthetnénk azoknak a volt állomásoknak a nevét, ahol a váltókat (és a síneket) felszedték, azaz megállóhellyé minősítettk át őket.
Pl: Orosházi tanyák, Mórágy.
Még egy kérdés: Hidas állomásról van egy leágazó vágány Bonyhádra. Járt valaha erre szemlyvonat?
A fővonali késés fő oka a szimpla vágány. Nézzünk szét, mely vonalakon késnek állandóan sokat a vonatok: 30, 140, 40. Forgalmas fővonalak, 10-15 km-enként egy-egy állomással. Ha x vonat késik, a szembejövő is késni fog, annak a csatlakozója is, meg annak a...
Még olyan szuper forgalmas szakaszokon sincs ikervágány, mint Sárbogárd-Rétszilas, Pécs-Szentlőrinc, Szbattyán-Bszentgyörgy.
Miskolc az ikervágányon felé pl. csak akkor késik a gyors (max 10 percet), ha valamelyik csatlakozó szerelvény késik - Hatvanban Szolnok felől és Fabonyban Eger felől ez jellemző. Persze az ikervágány nem csodaszer, azért szervezni is tudni kellene. A 30a ugyanis kriminális.
Hát igen, a szegedi gyorsok és IC-k nem a pontosságukról híresek. Tegnap is lehetett valami zűr: az este 6 előtt néhány perccel érkező személy 7-kor érkezett, az IP Bcsbára este 7.05-kor ment, míg a pesti IC 19.15-kor indult, 18.25 helyett.
Viszont van Szegeden valami, amit eddig még más állomáson nem hallottam: ha egy vonat késve érkezik, a hangosbemondó a beérkezés után tájékoztatja az utasokat a tényleges késés mértékéről, és elnézést kér. Pl:
"Szeged állomás, Szeged állomás. Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy a Budapest Nyugati pályaudvarról érkezett gyorsvonat 12 perc késéssel érkezett Szeged állomásra. A késésért szíves elnézésüket és megértésüket kérjük. Köszönjük!"
Na igen bufekocsi....
Amikor kezdtem egyetemre jarni, akkor
meg a 30-ason is voltak WRy-k a gyorsokon, manapsag aztan gyorson, csak Bcsaba meg Szombathely fele lehet talalni beloluk. Hat igen nem volt penz a felujitasra.
Scsabi!
Nem tudod hanyfele ilyen etkezo-bufe
van volt forgalomban mostanaban? Volt
egy olyan is, ami Bo -ra emlekeztetett
fele fulkes ,fele bufe, amikor indult
a Venezia eloszor (94-95 korul), akkor jart rajta ilyen.
Az igaz, hogy a gyorsok akkor sokkal gyorsabbak voltak, mint ma és nem álltak meg minden fánál. A gyors menetideje 2.20-2.30 volt, míg az expressz (több megállással, mint a mai IC) 2 óra 17 perc alatt is megtette a távot (indulás 6.34 volt. érkezés 8.51). Persze, akkor még Szeged-Cegléd között végig 100-as volt a pálya (lehet, hogy néhol 110-es, nem tudom, ilyen kategória létezik-e), míg Cegléd-Bp. között 120-as.
Hosszú vonatot Szegeden ma is lehet látni: mint korábban írtam, nyáron hétvégén a reggeli 5.20-as 20 kocsival ment (8 Bp, 6 Tapolca, 6 Miskolc, a 20 kocsi néha 3 kerékpárszállítót is tartalmazott), de a szombat reggeli (Bp+Miskolc+Eger) most is 16-17 kocsival megy. (V43-mal)
Tíz évvel ezelőtt a vonatok lényegesen hosszabbak voltak. Egy Bp-Miskolc gyorsvonat akkoriban 2 db 1.o. és 6-8 db 2.o. kocsival járt. Majd minden vonatnak volt büfékocsija is. Mára megmaradt a 2 db 1.o és van még 4-5 db 2.o. mellette, büfékocsi csak a nemzetközieken van. Igaz, a vonatok száma kicsit nőtt. Az arányváltozás azt jelzi, hogy a MÁV alkalmazott utasok száma változatlan, a fizető utasoké pedig csökken. Céges úton volt alkalmam néhányszor a termes 1.o. gyorsvonati kocsin utazni, de szinte mindenki valamilyen igazolványt mutatott a jegyvizsgálónak. Jeggyel nem igazán utaznak ott.
Komfortkocsi az tényleg tuti! nem úgy mint azok a szar IC kocsik...
Írtam egy emailt a Metro-nak zöld Muki ügyben, a válasz:
"
Az akcio eredetileg Szeptember 7.-ig tartott, am a nagy sikerre valo
tekintettel szeretnenk meghosszabitani. Remenyeink szerint a jovo hettol
ujra jarnak a "Mukik". 2 Muki es 2 kocsi kerult atfestere. Ha Ismetelten
megindulnak akkor a Metro ujsagban kozolni fogjuk a menetrendjuket,
ammenyiben ehez nem jut hozza akkor a Metro internet kiadasn biztosan
megtalalja majd ezeket az adatokat. (http://www.metro.hu/)"
Abban az időben katasztrófa volt a Szeged - Bp. - Szeged utazás: Szegedről Pestre reggel volt két vonat (fél 6 körül gyors, rá egy órára a Napfény expressz), aztán kora du. gyors, majd negyed 7 körül a Szeged expressz. Vissza délelőtt csak Expressz volt (7 körül), majd du. fél 2, fél 4 gyors, és 6 előtt 5 perccel a Napfény. Emellet még volt persze - ha jól emlékszem - 3 pár személyvonat.