Most láttam a két zöldre festett Mukit a Körtéren. Kétlem, hogy a budafoki HÉV tiszteletére lettek lefestve, mert a zöld alapon fehér betűk hirdették a Metro című ingyenes napilapot, és a közrefogott teherkocsin is ez az óriásplakát díszelgett. Persze lehet szponzor, csak egy kicsit erős. Igaz, a Mukiknak sem túl sok köze van a BBVV-hez.
Más.
Ki találta ki, hogy a Kelenföldi pu - Déli pu 'vonatpótló' villamosjáratnak a 80-as számot adják? Amikor először itt olvastam, ayt hittem elírás. Ez a szám nem is tartozik a villamosok számtartományaba, és ezen a számon trolijárat üzemel. A 206-os busz már sokkal logikusabb szám (Kelenfoldi pu - 6-os villamos). Miért nem 18A, 18Y, vagy 118-as lett a 18-as villamos ideiglenes testvére?
Sziasztok, bevesztek a csapatba, ha elmondom, hogy vonattal tettem meg az Ulan Bator-Moszkva távolságot 1991-ben? Kb. öt napig tartott, fantasztikus társaság a vonaton (egyedül utaztam), vodkák és Szibéria.
Másik egzotikus vonatélményem a Guayaquil-Quito vonal Ecuadorban. Sajnos a földrengések miatt sok helyen sérült volt a vonal, nem lehetett végigutazni. Ez egyébként a föld legmagasabbra jutó vasútja. Guayaquil a tenger partján van, Quito meg (ha jól emlékszem) kb. 2,700 méteren van, a kettő között a vonat felmegy 5-6 ezer méterre is.
A felsovezeteket is meg lehet allapitani egyertelmuen az alakjarol. Amikor felraktak az optikai kabelt Pladany es Bkeresztes kozott, a ciganyok elkezdtek lopni, aztan rajottek, hogy nem er semmit. Az legkabel volt, de pl. a 110-esen hosszu km-eken at astak neki godrot, aztan egyenlore meg nem csinaltak vele semmit.
A 49-es villamos zsufoltsagarol csak annyit, hogy tok mindegy hany percenkent megy a BKV jarat, mert egy teljes vonatot nem tud elvinni meg ket villamos sem. Vonat erkezes utan, foleg ha egyszerre erkezik tobb vonat, mindig zsufolt lesz a villamos vagy a 7-es busz. Egyebkent a vonattorlodasok miatt 3 uj peront alakitottak ki a 7, 16-17. vaganyok mellett.
Meg annyit, hogy eredetileg ugy terveztek, hogy az uj VOLAN pu-t is megnyitjak a ho elejen, nem tudom ez megtortent-e. Mindenesetre akkor meg nagyobb zsufoltsagra lehet szamitani egyes villamosokon.
En lehet, hogy ugy kozlekedtetnem a 80-as villamost, hogy Kelenfold fele menetrend szerint, ugy ahogy van, de a masik iranyba mentesito jaratkent, amikor beerkezik egy vonat, de akkor akar egybol kettot is, ha kell. Addig varakozzanak csak a vegallomason, persze a hulye BKV / Fovaros / XI. kerult, vagy akarki is volt, felszedette a jo hosszu tarolo vaganyokat.
Ez lesz az. Jovo hetfon letoltom, es felrakom egy magyar szolgaltato oldalara, vagy a benti gepemen elinditom az ftp szervert, hogy akinek kell, az gyorsabban letolthesse. Sajna, min. P166, win98, 32MB RAM kell neki.
Most jöttem meg a Balatonfenyvesi kisvasút napjáról:
a pálya elég lestrapált, visszafelé ki is siklott a vonat 3. kocsijának az egyik forgováza, ez se használt túl sokat, azon a pár száz méteren amig így jött, addig jó néhány sincsavart kiütött...
A 8 kocsis különvonatot, egyébként a Mk 48 2003 húzta. A menetrendszerinti járat egy jó nehéz Bax (azt hiszem ez az eredeti betűjele) kocsiból és egy C-50-esből áll. Kicsit furcsán fest a C-50-es azzal a nagy kocsival...
Nem értem miért nem a kissebb, könnyebb Bak(?) kocsikat használják, ami utas van abba is bőven befér...
Ebéd után még néhányan felmentünk Somogyszentpálra a 31846 sz. személlyel, ahol a kisiklás történt ott kb 2 Km/h órás lassújel volt...
Elég szomorú látvány a mindenfelé kiágazó szárnyvonalak látványa, amiket sürű bozót takar, meg a forgalmi telepen rohadó sok teher és személy kocsi, az utolsó revizió dátumából lehet következtetni, hogy mióta rohadnak:
a teherkocsik 87,88
személykocsik 90-94
és van egy nagyon lepusztult személykocsi, amelyik 72-ben vizsgázott utoljára...
Láttunk két kibelezett C-50-t, meg egy nagy kupac fémhulladékot, ami egy harmadik lehetett.
Kicsit vidámabb hír: odafelé láttuk (és talán egy fotó is sikerült...) a 020-as Nohabot új "ruhájában" pompázni, Székesfehérváron.
igen, kb két hete láttam a 230-as Szergejt Aquincumnál amint Angyalföld felé haladt kb 30 kocsis teherrel, kb 1 óra múlva jött vissza, akkor csak 1 db négytengelyes tartálykocsit vitt.
Volt még egy változat (pl. a 013-as is ilyen volt egy időben-1976). Ennél az egész mozdonyszekrény sötétnarancs volt (beleértve a mai sárga részt is), a mozdony oldalára egy nagy MÁV embléma volt festve, de a feliratok (elől) már megegyeztek a mai változattal (vöröscsillag persze volt). Oldalt még megmaradt a pályaszámtábla .
Teljesen más, szürke tető, a többi bordó, mustársárga csíkkal körbe és az elején valami NoHAB-utánzat bajszok, a vörös csillaggal a közepén. Küldök mailben, ha kell.
A 265-ös Szergej éppúgy zörög és füstöl, minta a többi, csak tisztán van tartva (belül is, ez nagy szám!!!). Nekem speciel nem tetszik, hogy a forgóvázán meg máshol is minden ki van emelve valami abszolút oda nem illő színnel. Olyan, mint a parasztzsiguli spoilerrel, alufelnivel, sportkipufogóval, ködlámpával... Az, de valahogy mégsem az igazi...
a 265-ösön kivűl még egy Szergejen láttam, hogy meg van a krómozott díszléc: a 263-ason, ami mindenben megfelel az "igazi Szergej" leírásnak, még jó rozsdás is, olyan 265 zombinak tünik...
A 265-ös Szergej még mindíg Kormányzati előfutár (Lásd F10-es utasítás) Ezért kell hogy rendbetartsák...egy volt osztálytársam mondta hogy a 265-ös nem is igazi Szergej mert az igazi az koszos füstöl mint állat és zörög a kasztnija :)))
Valószínüleg. A nagycenki "átlagos" füst nekem inkább kormosnak tűnt, bár már sötét volt. A 2190-es Csörgő viszont a megszokottnál kicsit erősebben füstölt, főleg induláskor.
Egyébként Székesfehérváron van egy Csörgő, "akinek" az oldalát valami primitív lény összefirkálta (ezüst színnel). Ha valaki tudja, hogy melyik Csöreszről van szó, kérem írja meg. Én mindig csak olyan távolságból láttam, ahonnan nem látszott a pályaszám.
Mikor Nagycenken láttam a 215-ös Szergejt épp egy 8-10 kocsis tehervonatot hozott Sopron felől, mely főleg ÖBB kocsikból állt (elsősorban tartály és fedett teher). Ekkor nekem teljesen átlagosnak tűnt a füstje. Egyébként három nappal előtte Szombathelyen láttam Szombathelyen ha jól emlékszem 1(!) poggyászkocsit tolt a teherpályaudvar felé!
Más. Augusztus 23-án Tapolcán a 243-as Szergejt tető és lámpák nélkül láttam, ahogy elnéztem ez a mozdony magától már nem nagyon fog menni. Ugyanitt a 110-est a fűtőházban láttam, még örültem is, hogy Tapolcán újra javítás alatt álló Szergejt lehet látni. Mikor délután visszatértem az állomásra egy idő után a 006-os NOHAB kihúzta a 002-es mögött álló pőrekocsit és a helyére betolta az immár egyik első lámpájától megfosztott Szergejt. NOHAB fűtőházi tolatásokra...
Én most egy hétre kivonom magam a munka igája alól, így netközelben sem leszek. Addig is tartsátok fennt ezt a topicot, téma még van bőven...
Ha visszajöttem, új infókkal jelentkezem...
Addig is NOHAB, meg Szergej, meg Szili, meg Gigant, meg Púpos, meg Zetor, meg Dacia, meg BoBo, meg Szöcske(HiFI torony) meg miegymás rulez....
Ja, ma a 28-as vili vonalán láttam egy kéttengelyes "fadobozt" forgóvázakkal szaladgálva...
Sajnos a MAV-nak a 9. munkanap is keves volt ahhoz, hogy az oda-vissza 36 vagy 48 km-re megadja a kulonvonat (1999. szept. 12. Bataszek - Palotabozsok - Vemend (?)) dijat. A legbosszantobb azonban az, hogy meg erzekeltetik is az emberrel, hogy vegye megtiszteltetesnek, hogy szobaallnak vele es foglalkoznak a keressel. Tipikus esete annak, amikor az iroasztal mellol az elvi szinten okos emberek kitalalnak elvi szinten szinten jo otleteket, de a megvalositas minosegere mar oda sem figyelnek (az utazasszervezesre gondolok).
Most hetfore igertek a valaszt. Mindenesetre, ha lesz kulonvonat, ha nem, en mindenkeppen le szeretnem gyalogolni jovo vasarnap a tavot, ha mashogy nem, a menetrend szerinti kozlekedest igenybe veve. Remelem igy is lesznek csatlakozok, tudnillik "kicsit" felek a kobor kutyaktol...
Kellemes hetveget mindenkinek!