Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.09.28 0 0 1206
Srácok! hogy mennyi jó képetek van!!! ne hagyjátok pihenni a scannereket!!!
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1205
Udv mindenkinek!

Tegnap 29-en jartam, lattam tobbek kozott M61 001, 006 es 020 gepeket. Veszpremben a tartalek M62 221 volt (csoda, ha meg elindul), aztan Oskunel fotoztam az epitkezest (M62 146 volt tolatos teherrel).
Tegnap este Szegeden jart valamelyik M40 Bekescsabarol (a sotet miatt a palyaszamot nem lattam, de szerintem 113 volt).

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1204
Akkor minden világos. A szombathelyi Dacia-átépítésről tudsz valamit?
Előzmény: werner (1202)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1203
Valameik Pályaőrben ovastam, hogy azért "szabadultak meg tőlük", mert nem váltak be. Nem tudom, hogy így van-e vagy sem, én csak az általam olvasottakat írtam le. A Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon című könyvben egyébként több áramszedős BHÉV dízelmozdony is van.
Előzmény: Szucs Lajos (1192)
werner Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1202
"egy Bobot úgy építenek át, hogy két vezetőállása lesz! Lehet, hogy csak hülyén fogalmaztak, de ha így lesz... "

Már van is ilyen Bobo, az
M44,071, két éve készült el. A két vezérállás azt jelenti, hogy egy fülkében mindkét irányban (átlósan) van benne két vezérállás. A pontos kivitelezést nem ismerem, nem voltam a gépen. Fehérvár környékén kaphatod el.
A 053-as és a 158-as Caterpillar motorral lesz felszerelve (miert nem Deutz TBD 6 nem tudom). Az utóbbinak nagy szüksége volt rá, ezt Ákossal tavaly decemberben tapasztaltuk.

Előzmény: gyurmosz (1179)
werner Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1201
M63:
"A Déli felújításakor ott az M63-as??? "
"Ott állt az egyik Leós vágányon egyedül"

Ezexerint már kész a váltókörzet... anélkül aligha kerülhetett oda.
Nem láthattam más okát, hogy a skanzenbe felhozták Pestre és valaki befolyásos fotós óhajára betolták hogy egykori szolg. helyén pompázzon.

"Lehet, hogy üzemképes"
Nem hiszem. Ennyi idő alatt nem lehet megcsinálni meg pénzt sem tudtak rá szerezni.

"A többi M63-ast mikor vágták szét?"

1990-ben állították meg őket, és az Északiban vágták szét, talán 1992-re minddel végeztek. A 006, 007 Ferencvárosban alkatrészbázis volt, azok előbb elpüsztültek (~1985). A 004 a balesetkor ment széjjel 1987-ben.

Előzmény: gyurmosz (1157)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1200
Nekem is megvan!!!(Be-BE-Be)
Most kzdem webre rakni.
Előzmény: NZA (1196)
plebejus Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1199
Kedves scsabi!
Nagyon kosz a gyors es szakszeru infokat, hiaba no, mindig tanul az ember.
Udv, P.
Előzmény: scsabi (1195)
division by zero Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1198
És láttam a tiszta "szürke" vonatot is a 1299-s Szilivel...
division by zero Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1197
Tegnap egy "kék" hatvani személlyel utazhattam (meg fotózhattam), valószínűleg a beosztott "szürke" vonat meghibásodott, bent állt a Keletiben a mozdonyszín mellett...
Külön érdekesség, hogy 6 kocsis "kék" conat volt, mert régen itt 5 kocsis vonatok jártak, csak az új Bhv-s vonatoknál emelték meg a kocsiszámot, amíg vegyesn jártak addig is a a "szürke" 6 kocsis volt, a "kék" 5...
NZA Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1196
Kicsit megkesve szertenem jelezni, hogy megjelent egy konyv meg tavaly, ami a Soroksari HEV-vel foglalkozik. Tobb csodalatos foto is van benne, tobbek kozott szedos Bobokrol. Egyebkent a Vagohidi vonalon valamennyi szemelyvonati dizelmozdonyon illetve dizel-motorkocsin volt szedo a vilagitashoz, futeshez illetve akkutolteshez. (Az akkuk mind az arra kijelolt szemelykocsikban voltak.) Erdekesseg, hogy a nem villamositott Rackeven is volt egy villamositott vagany akkutolteshez illetve a vonat elofutesehez.

Ezekrol a Bobokrol tudomasom szerint kesobb sem szedtek le a HEV-es merev kozeputkozot, igy egy parat visszavett a BKV.

Előzmény: division by zero (1186)
scsabi Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1195
Válasz a kérdésekre:
EUROFIMA (Société Européenne pour le financement de matériel ferroviaire) [Európai tárasaág vasúti anyagok finanszírozására] svájci részvénytársaság tagjai UIC tagvasutak, célja hogy a tagok számára legkedvezőbb feltételekkel szerezzen be egysége vasúti anyagokat, illetve kedvező hiteleket szerezzen vasúti beruházásokhoz. EUROFIMA hitelekből készültek az IC kocsik Dk-n, illetve V43 főjavítások Fm-ben. A nyújtott hitel értékével (mint jelzáloggal) megterhelik a felújított járműveket, amíg a tul. vasút ki nem fizeti a hitelt. Ezt jelzi az EUROFIMA felirat.
dr. Verebél¨y [az y-on két pont, ejtsd verebélyi] László villamosmérnök, Kandó Kálmán munkatársa (az alagi vill. próbaüzem az ő nevéhez fűződik), a MÁV vonalvillamosítási iroda vezetője.
Később a műegyetem professzora, egy időben rektora is. Kossuth díjas. Rengeteg szakkönyvet írt (pl. Verebél¨y-Sztrókay: Villamos vasutak [alapmű])
Előzmény: plebejus (1193)
plebejus Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1194
Bocsi, vonatszamok lemaradtak:

Tiszaujvaros-Nyekladhaza kozott utaztam:
V43,1368+Bhv+Bdt
35030 sz. vonat, Tiszapalkonya-Miskolc kozt jar

Nyekladhaza-Bp. Keleti kozott utaztam:
202 sz. vonat

utaztam Nyekre 414 sz. vonattal, gep: V43,1042

Előzmény: plebejus (1193)
plebejus Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1193
Hali fiuk es lanyok is persze,
(vannak itt 1altalan lanyok?)
szombati tapasztalataim:

reggel:
Tiszaujvaros:
M44,124 itt szolgal, allomasi+ipartelepekre valo tolatas

Tiszaujvaros-Nyekladhaza kozott utaztam:
V43,1368+Bhv+Bdt
....sz. vonat, Tiszapalkonya-Miskolc kozt jar
Ezt a Bdt kocsit szeretem, a menetiranyra meroleges valaszfalakat mahagoni szinu farostlemezzel burkoltak, nem olyan egyseges vilagos szinu, mint a legtobb MAV kocsi, amin minden kosz latszik, amit /sze nem mosnak le.
V43,1368 eleg jo kinezetu, rajta felirat: EUROFIMA
(Mi az, hogy EUROFIMA???)

Nyekladhazan lattam:
Bzmot312+Bzx+Bzx
az Mezocsat-Nyekladhaza kozott kozlekedik,
kepzeljetek, a FUGGONYok is megvannak bennuk; ki mikor latott utoljara MAV kocsin FUGGONYt? En kb. 6-8 eve.
V43,1019 szenszallito teherrel indult a tiszapalkonyai eromube.

Nyekladhaza-Bp. Keleti kozott utaztam:
....sz. vonat, gep
Gigantosok figyelem!
V63,154 rajta tabla: dr. Verebely Laszlo
(ammeg kicsoda???)

Mezokovesd:
Az allomas mellett a 376,531 GOZOS van kiallitva, allapota eleg jo.

Hatvan:
Az allomas mellett a 442,xxx GOZOS van kiallitva, allapota eleg jo. A 442 volt egyik kedvecem!
M41,2106 Somoskoujfalu felol szemellyel eppen bejart.

Aszod:
Bp. felol szembe jott V43,1051

Rakos:
NOHAB figyu!
Lattam M61,017 -et. De reg lattam Nohabot, mifelenk villanygepek jarnak.
Lattam itt meg: M40,224 M41,2121 M43,1033 M47,1117 M47,xxx gepeket. (volt meg tobb mas diesel is, de nem tudtam mindet felirni)

Kobanya-felso - Keleti kozt lattam:
M62,265 -ot, tenyleg szep!

Keleti:
M44,082
V43,325(GYSEV, zold-sarga) V43,1028 V43,1152 V43,1350
V46,017 V46,021
V63,025
bejart: ÖBB 1014 015-0 (mennyivel jobb allapotu, mint a MAV gepek...)

delben, Nyugati:
V63,036
ŽSR 350-014-7

este, Keleti:
V46,017+V43,1117 egyutt! betolt szemelykocsikat a 7. vaganyra;
V63,154 (ezzel jottem reggel) most roman kocsik ele fogva 5. vaganyon allt.
Volt meg: V43,1020 V43,2281 V46,006
utaztam Nyekre ...... sz. vonattal, gep: V43,1042

Rakos:
(017 Nohab mar nem volt ott)
Voltak:
M40,224 M41,2121 M43,1093 M43,1152 M47,1105 M47,1117
V43,1167 V43,1292

Nyekladhaza:
Bzmot399 Miskolc fele athaladt (ez InterPici-kent jar Miskolc-Tiszaujvaros kozott),
bejart V43,2376 EUROFIMA a Szeged felol erkezo sebesvonattal, majd a reggel latott Bzmot312 Mezocsat felol,
V43,1019 bent allt.

Nyekladhaza-Tiszaujvaros kozott utaztam:
a reggeli V43,1368+Bhv+Bdt -vel.

Ifjabb barataim, ha Hatvan es Mezokovesd fele jartok,
442 es 376 GOZOSOK-et ki ne hagyjatok, fenykepezot vigyetek.

Udv, P.

Szucs Lajos Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1192
Nem tudom ki allitotta, de megcafolom.
indok:
A hatvanas hetvenes evekben iskolaba a BHÉV szolgaltatasait vettuk igenybe.Szigetszentmiklosrol jartunk iskolaba altalaban "SEBESVONAT"-tal.
Ezeket mindig BoBo huzta, mert Tököltol drot nelkul ment. A vonat futest az aramszedon keresztul biztositotta. Ahogy emlekszem kellemesebb volt azokon a pxv kocsikon utazni mint a mostani "korszeru" MX/A tipusokon. Meg arra is emlekszem, hogy kozvetlenul a gep utan egy postakocsi is logot. Az most SE nagyallomas telepen rohad.
Előzmény: gyurmosz (1183)
basher Creative Commons License 1999.09.27 0 0 1191
Hali,
Nehany hozzaszolas:

Bko kocsik eloszor Miskolcra es Debrecenbe jartak az IC-ken, aztan Nagykanizsa es Keszthely fele a gyorsokban, most meg a Zselic IC-ben is. Komfort kocsi Debrecenbe is ment az expresszeken. Akkoriban altalaban 16 kocsisko voltak az expresszek, de volt ugy, hogy 20 kocsival ment a Hajdu, persze Giganttal.

Idonkent Bh kocsi Keletibe is jon a miskolci gyorsokkal, a GySEV-en is vannak, azok is bejarnak a Keletibe.

Modositott (atepitett IC) kocsik: labat nem lehet feltamasztani, a dohanyfust atjon a nemdohanyzo reszbe.

M61 017-es nem 70-es, hanem 80-as.

MAV terkep van, tavaly keszult, tan 1500 Ft-ba kerul, Ulloi út elejen a terkep boltban (Kalvin ter mellett) biztosan kaphato.

V63 004 es 006 mar jart, aztan mindketto dog volt mult het kozepen.

Debrecenben is van buszablakos hazi csuklos villamos. A pestiek eleinte barna csikkal es zart vezetofulkevel kozlekedtek. Miskocon es Debrecenben nincs villamosvaganyi csatlakozas a MAV-hoz., ezert szallitanak oda trelerrel. A villamosoknak nem eleg eros az alvaza, igy csak zart szerelvenyben lehetne oket tovabbitani a nagyvasuton, ami dragabb. A Szegedre kerulteket atemeltek a vasúti kocsikrol a villamosvaganyra, amikor szallitottak oket.

A szloven kapcsolat is a Helsinki folyosokhoz tartozik. Ugyanugy el lehet rajta jutni Olaszorszagba, sot meg eggyel kevesebb a hataratlepesek szama is. Kelebianal ugy tudom, nem lesz 2-ik vagany. Felujitani is a Cegled-Kiskunfelegyhaza vonalat tervezik eloszor, mert a masikra nincs eleg penz.

1378 csak egy ideig lesz a Keletiben. O mar a 2-ik uzemkepes gep. Ha szukseg lesz ra, lecsereleik egy harmadikra.

Csao,

basher

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.26 0 0 1190
Dízel Gigantvolt a becsületes (bece)neve, utalva a V63 hasonló méreteire és adottságaira. De Szombathelyen pl. Gyíknak hívták őket hosszuk miatt.
Előzmény: SzigDani (1189)
SzigDani Creative Commons License 1999.09.26 0 0 1189
Meg tudjátok mondani mi volt a nagy Csörgők beceneve?
Előzmény: Lehoczki Gabor (1138)
SzigDani Creative Commons License 1999.09.26 0 0 1188
Annak a mozdonynak a tisztes beceneve Iván volt. Ugyan a szovjeteknek készült sorozatba tartozott, mégis a HÉV-hez került. Használták is, mert volt vonatfűtője. Aztán Miskolcra vagy Ózdra került tolatni. Utána MÁVos lett, Szolnok "felújította" úgy, hogy szétszette és csinált helyette egy Bobót.
Előzmény: gyurmosz (1187)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.26 0 0 1187
Annak a mozdonynak a vezérállása Bobós egy kicsit, egyébként szerintem kívülről elég sokban különböznek.
Adatok:
-motor: Ganz-MÁVAG 16 JV 17/24
-teljesítmény: 470kW
-max. seb.: 80km/h
-kerékátmérő: 1050mm.
-tömeg: 73,5t
-tengelyterhelés: 18,3t (138kN)
-hossz: 12794mm.
-erőátvitel: villamos
Egyébként szerintem jól néz ki, de nem igazán ismerem. Szerintem ez a Szovjetunióba szállított ún. Nagybobók egyetlen normálnyomközű példánya.
Előzmény: division by zero (1186)
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1186
mázlid van, pont ma voltam Szentendrén jegyzetelni...

A BHÉV 1959-ben a Ganz-MÁVAG-tól 13 db egyiptomi exportra készült DHM 2 típusjeű mozdonyt vett, ezeket DL XII soraztként tartották nyilván, a múzeumban megtekinthető az L715 psz. Zetor képe...
1964-ben cserélték el ezeket különböző cégekkel - azt hiszem az augusztusi Pályaőrben van pontos lista - DVM 2, Bobo-kra, amit DL XVI sorozatként tartanak nyilván

Van ott egyérdekes kép a 741-es psz. gépről, ami Bobo de valahogy mégse, a szöveg szerint: DL XVII sorozatú (MÁVAG DVM 4-3 195 gysz./1960)
pl hátul a vezérálláson három ablak van nem négy,meg sok egyébb apróság...
ez milyen gép? tud valaki többet?

Előzmény: gyurmosz (1185)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1185
Most összezavarodtam, mert azt olvastam, hogy DHM2-es (Zetor?) volt. 1959-ben maradtak vissza exportból, de 5 év múlva megszabadultak tőlük.
Vagy az másik volt?
Előzmény: division by zero (1184)
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1184
És mi lett vele? visszaalakították normál Bobová? képe nincs valakinek erről?
Mindenesetre nagyon poénosan néz ki...
Előzmény: gyurmosz (1183)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1183
Én úgy tudom, volt. Az áramszedő biztosította a vonatok fűtéséhez az áramot, de nem igazán vált be (legalábbis azt állítják).
Előzmény: division by zero (1182)
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1182
Mi az hybrid.Lok ott a modelles lapon? ilyen tényleg van/volt a HÉV-nél? Bobo áramszedővel???
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1181
Én is ezért kételkedem. a Bz-n mindig is gondot jelentett a fűtés, nem hinném, hogy a klimát elbírná. De a kétvezetőállásos Bobo... Hogy férne el a Bobon két vezetőállás? De a Dacia teljesen egyértelmű volt. Valóban izgi.
Előzmény: division by zero (1180)
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1180
izgin hangzik...
elsőként nem értettem, hogy miért nincs IP Bzx, de gondolom a klima miatt csak motorkocsi lehet...
ebbe a vezérlőbe a motorkocsiból jönne a szufla a klimához? és birna kettőt a motor?
Előzmény: gyurmosz (1179)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1179
Azt olvastam, hogy Szolnokon egy Bobot úgy építenek át, hogy két vezetőállása lesz! Lehet, hogy csak hülyén fogalmaztak, de ha így lesz... Lehet, hogy a remotorizációval együtt csinálják, amikoris Caterpillar motort kapnak.
Ugyanitt olvastam, hogy egy M47,2000-es Daciát is átalakítanak külsőleg.
Szintén innen: InterPici vezérlőkocsi.
Meg tudjátok ezeket a híreket erősíteni?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1178
Szerintem is a Vonatok.jpg a legjobb. Marha jó képek! Mekkora az asztalod?
Előzmény: Törölt nick (1174)
division by zero Creative Commons License 1999.09.25 0 0 1177
válaszmail is ment...
Előzmény: Törölt nick (1176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!