Hogy létezik? Mit csináltak vele ?Pont jó irányba görbült,hogy a derékszögelés jó volt? Most jön a hülyeség,nem komolyan venni!! Akkor az egyik az kis Dutrába való, a másik meg nagy Dutrába való:-)
Azt még elfelejtettem beleírni az előző levelembe, hogy az Ikarusok 24V-os órákkal vannak/voltak szerelve. Ami képet Joebátyó feltett, azok pedig 12V-osak.
Ezzel egy kicsit vitatkoznék. Az 1000-es dokumentációban nem olyan órák vannak, amit Ön gyárinak ír. Legjobb tudomásom szerint amit ön gyárinak mond műszerfalban a vízhőfokmérő és az olajnyomásmérő mechanikus, míg könyv szerint az 1000-esben elektromosak ezek a műszerek (az órák elrendezése is más). A 3db index visszajelző mindegyike zöld színű a könyv szerint.
Üdv!Érdekes volt a DUTRA traktorok műszerezettsége.Nálunk 1000-es nem volt,de 1972-ben jött két 90-es abban olyan órák voltak mint itt a szürke műszerfalban,kivéve a levegő órát,és az ampermérőt.A levegő óra olyan volt,mint a kék műszerfalban,csak szürke alappal,az ampermérő helyett pedig egy GANZ feliratú dugó volt.Az előttük lévő 90-esekben,azok még a régi műszerfalasak voltak,két levegőóra volt.
Megpróbáljuk. Nézegettük ólmos módszerrel,ott jött ki az eltérés mértéke, de szabad szemmel is látszik, hogy blokktetőn a síkban álló perselyekben az egyik dugattyúnak egyértelműen magasabban van a holtpontja, mint a másiknak.
Megpróbáljuk megmérni a dugattyúkat is, hátha...
Az igazság az, hogy nemrég szerelték vidéken, és azóta érezzük úgy, hogy gondok vannak vele.
Az előbb nem tudtam végig írni.Lehet a nyomástartó szelep a nyomó oldali szűrőben is,csak akkor a szelep által áteresztett üzemanyagot innen kell a tartályba vagy a szívóágba bekötni.
Üdv!Ez igaz,hogy általában a finomszűrőbe nyomja az üzemanyagot a tápszivattyú,de az eredeti kérdésből az nem derül ki,hogy milyen szűrőn van a nyomástartó szelep.A nyomástartó szelepet pedig,ha arra a szűrőre szereljük,ahova a tápszivattyú nyom,akkor tulajdonképpen a befecskendező szivattyú mindkét oldalát azonos nyomás alá helyezzük.Akkor hogyan tudja a felesleg elhagyni a befecskendező szivattyút?A visszatérő oldalt szerintem,vagy az üzemanyagtartályba kellene visszavezetni(ez igen sok gépen így van),vagy pedig,mint a régebbi MTZ-traktorokon a tápszivattyú szívó ágába vezetik vissza.
Nem lehülyézte, csak annyit írt, hogy hülyeség. Ő és a fia nem csak a szájával szerelnek, és amit ők megcsinálnak az szépen és egyenletesen jár, elhiheted. Szerintem Bobek sem fog megsértődni ezen a kis élcelődésen. Még annyit, hogy nekem Hori67 is ugyan ezt mondta, sőt az enyémet is így csinálta ( hengerfej hézagmérés ) és tökéletesen működik.
a szűrők 99% -a a nyomóágba van kivéve a sivatagi szűrőt. üzemanyag tank, sivatagi szűrő, tápszivattyú, finomszűrő, adagoló, nyomástartó szelep, és a felesleg visszavezetése a tankba, vagy a finomszűrőbe (és ebben az esetben lehet a nyomástartószelep a szűrőn)
Nem, egyforma a lökethosszom és a motorom köszönöm, jól van :-)
Csupán csak arra próbáltam rávilágítani, hogy találkoztam már olyan erőforrásokkal, ahol a blokkon a hüvely vállának felfekvő felülete alakítva lett, vagy a hüvely és a blokk vállai közé különböző anyagok (réz-alu lemez) lettek bevagdalva az idők folyamán! Gondolom a szűnni nem akaró hűtővíz csordogálás miatt a hengerfej alól, mivel már a kikopott kirohadt illeszkedő felületek nem tartották meg a hűtőközeget!
Nos ezek a beavatkozások nem mindig tartották sajnos meg a gyári távolságot az illeszkedő váll és a motorblokk teteje közt, ugyanígy behelyezett hüvely teteje és a blokk teteje közt!
Innen a gond, hogy nem minden esetben működik a hengerfej és blokk közti távolság méricskélés, égéstér hézagolás
.....
Egy időben méregettem a hüvelyek illeszkedő vállának vastagságát és sajnos volt hogy erőteljesen szórtak a méretek! Ugye itt máris a fent taglalt gondokat okozza, még hibátlan pontosan megmunkált blokk esetében is!
Remélem érthető voltam, sokszor bonyolultan fogalmazok :-))