Ez a megfogalmazás nekem soha nem jutott eszembe, de tökéletesen találó! Rám meg főleg :-(
SZerencse, hogy csak egyféle talaj van errefelé, ezért ilyen nagy a pofám - lehet, normális, "rendes", tagolt terepviszonyok között már nekem is lenne egy drz-TT turkálni, mint Bucho-Csokinak.
Meg, még a nagy Taki is szerzett egy kis 50-est hardozni...
Nincs azzal baj.Én nem azért mondtam hogy"miért hiányzik az 5cm)....de endurozni nem ez való.Ez A bol B be visz el bárhol,vagyis nehezebb terepen is akár.
Ezt nem értik sokan.
Olyan mintha venne valaki egy krosszmotort aztán nyomatná a közutat meg az autópályát vele.Persze naponta 5-600km-t.
Idén szeretnénk egy EU 99%-os aszfaltos körtúrára menni. A Continental Trail Attack II-ről mi a véleményétek? Tourance volt régen, elégedett voltam. Esetleg Michelin Anakee III?
Haát, mivel a 660-nak eleve nem túl bő a rugóútja, azért az 5 centiért embert is lehet ölni...
V1: amit Csoki mond, Tenere marad aszfaltra, hard terepre DRZ.
V2: jóáron telókat cserélsz - és bízol benne, hogy megmarad a futómű geometria (garantáltan nem fog :-(((
V3: Tenere csere eleve terepesebb szerkezetre - vagyis régebbi típusra :-(((
A sima földúton végülis az R1 is elmegy - oda elég az ABS-es tenere is - bár Csokit már szívattam meg olyan, "autópálya" simaságot ígérve, hogy a felnégyelésem és a kerékbetörésem után még jól meg is akart verni :-))
(az igazat megvallva, én még nem láttam ennyire felnyomva a búráját :-)) Lehet, ezután ugrott neki a DRZ projektnek...
Homokra is elég a picit rövidebb teló. Ha 20 km/h-t viszzaveszel, akkor meg nagyok helyen elég lehet.
Sajnos sokkal okosabbakat nem tudunk :-(( Szrintem ez a vonal kicsit zsákutca lett neked - ez volt a tanulópénz. (és máshol, máskor szoptam hasonlót - ezen mindenki átmegy) (ki egyszer, ki többször... :-))
Shevi majd megmondja az okosat, de szerintem elöl is komplett telót kellene cserélni. Nekem ABS nélküli van.
Ha földutakon szeretnél csapatni add el vegyél egy DRZ-t 2-3 százezret locsolj rá,h valamennyire renben is legyen és a földutas csapatáskor egyből fültől-fülig fog érni a vigyor a fejeden!
A Ténéré elsősorban TÚRA és csak kisbetűvel endúró! Egyszer vezeti el tempónál egy nyom az elejét meg fogsz lepődni mibe kerül helyreállítani! Tudom tapasztalat! A DRZ-t kivakarod az árokból és mész tovább, de a DRZ túrázásra nem igazán alkalmas, de ENDÚRÓ!
Segitségeteket szeretném kérni a következő problémámmal kapcsolatban.
Néhány hónappal ezelőtt sikerült vennem egy 2012-és évjáratú xt660z ABS-es tenerét.
Tájékozottlansàgomból adódóan utólag derült ki, hogy ennek a motornak gyárilag 5cm-fel rövidebb a rugóútja mint az ABS nélküli változatnak. A gondom az, hogy én ezt a motort kifejezetten földutas motorozásra és könnyű terepezésre vásároltam. Mivel a motor nagyon tetszik és jóállapotú nem szívesen válnék meg tőle. Szeretném a futómű rugóutjait a nem ABS-es magasságárá visszaállítani.
Esetleg egy hátsó rugóstag csere, elől pedig egy hosszabb rugó beépítésével megoldódna-e a problémám?
Picit félek, hogy közel 16eFt-ért (oem-parts) nem lesz jobb :( Minden esetre szét kapok mindent ott, átmosok és tömítek, közben meglátom, hogyan tovább.
Hali, lehet jobban jársz egy lepukanttal és megcsinálod (csináltatod) magadnak mint, hogy veszel egyet számodra normál áron és arra költesz pont annyit mint a roncsra. Most pont van is hirdetve egy 330-ért, de erről tuti tudod, hogy nem a legfényesebb. Néztem közel 600eFt-ért patika állapotút, csak nem tudom melyik dimenzióba számított annak.
Az elmúlt időszakban sokat keresgéltem Ténéréket a magyar oldalakon, de sajnos a fél milliós összeg körüli példányokat vagy már elvitték de a hirdetés fennmaradt vagy az állapota volt borzasztó.
Esetleg ha itt valakinek lenne eladó vagy ismertek valakit azzal szívesen felveszem a kapcsolatot!
Holnap akkor kiszedem az egész házat és szétszedem teljesen átnézem, hogy azt kizárhassam, hogy repedt vagy csak valahol nem illeszkedik rendesen. Köszi az eddigi tanácsokat.
én pl a 3aj légszűrőbox összes illesztését avval fújtam be mielőtt összecsavaroztam, de még a kilépő gumicsövek peremeit is
amúgy a papír szűrő egyetlen nagy hibája az hogy ha betömődik akkor nem engedi át a levegőt és mivel igen jelentős a motor szívó ereje fog találni más utat a levegő és megy bele minden aminek nem kellene
a szivacs meg olyan hogy ha " eltömődik" akkor még átmegy rajta a levegő, csak az apróbb por szemcsék nem tapadnak fel az olajba, de a nagyobb még megakad
persze a szivacs is el tud fullra tömődni, de ez azért extrém dolog, és nagyon látványos, így könnyen észrevehető még a teljes káosz előtt
a papír szűrős megoldásnál az a legjobb amit a mistral csinált, persze itt is fontos hogy a papír szűrő tökéletesen illeszkedjen, hiszen a pótlólagos szivacs szűrő sosem lehet olyan tökéletes mint a gyári papír vagy a többrétegű szivacs
A légszűrőház belső kikenését (én szilikon zsírt használok) csak javasolni tudom!
Ha régebb óta szipókázza a géped a porocskát, akkor olajtápolásra is készülj fel! Sajnos a por nagyon hamar képes azt a csiszoló munkát elvégezni, ami már oly mértékben megnöveli a belső kopásokat, h fogyni fog az olaj. Minnél nagyobb a fordulat annál jobban!
Egy darabig lehet jógázni az olakviszkozitással (pl:20w-50 használata), de ez csak a probléma elfedése!
Lehetséges,h a perem puhább ennél a típusnál és nem olyan passzos, mint kellene. Ha ici-pici az eltérés, akkor a szilikon zsír (nem minden anyag olajálló, h bírja azt a trutyit amit Mistral kotyvaszt) megoldást hozhat. Az is lehetséges, h a moci egyik korábbi gazdája egy vagy nem belevaló vagy megvastagított peremű (pl: ablak szigetelés hozzáadása) szűrőt erőltetett bele a keretbe, ami műanyag és ki tud tágulni! Így már az eredeti mérettel nem tömít doha többet megfelelően!
Remélem segítettem eligazodni ebben egy kicsit!
A Hiflo szűrőkkel ne legyenek illúzióid NEM gyári és valamiért jelentősen olcsóbb. Előnye,h mindenhol lehet kapni.
A képen látható szűrőt vettem bele. Eddig ezzel a márkával nem volt gondom.
Mistral1:
Az van, hogy Szank után kapott új szűrőt és azóta nem nagyon használtam (max ide-oda rohangálás pár száz km) és mikor kicseréltem szintén kimostam a házat mert volt benne kis kosz. Elsőre arra gondoltam lehet törött a ház valahol, néztem, de nem láttam rajta gócpontot sehol. Néztem a levegőszűrőt és a külső felét a fedél szorítja, belül meg a megvezető. Teljesen betolva a belső felét nem érzem túl passzentosnak mint ha kevés (vagy inkább túl puha) lenne a szivacs és így "lötyög". Nem tudom ezt máshogy körül írni :) Amit még írtál, hogy szivacsot raksz a szűrő elé és úgy rakod a helyére a legszimpatikus, vagy ez a öntapadós szivacsos-gumis profil, csak a plusz szivacsréteg nem tudom mennyire folytaná le. vagy veszek vastagabb levegőszűrő szivacsot és vágok körbe rá abból egy új keretet. Azért írtam ide mert abba bíztam, hogy ez nem csak nálam gond, de ezek szerint ez csak engem boldogít :D