Nem mindíg itt jön be, van mikor átviszik busszal a VIP utasokat az A-ra, onnan közelebb van a váró. Mikor csápon jönnek be a bizti előtt viszik ki, mikor külső állóhelyes egyenest a gépről, mint ha schengeni lenne.
Mikor lejön a helpdeszkes csajszi és üvölt velem az utasai előtt, hogy mióta nem mehet a koszovói dáti frís cucc és a kis butus még a főnökénél is lejáratja magát, gondolom én, de neki sincs fogalma a folyadék rendeletről... igen, ilyenkor néha ideges vagyok. :)
Némelyik jobban tudja a biztonsági szabályokat még azoknál is akik kitalálták. A 150ml-es dezodorról lekaparja az 1-est hogy 50-esnek tűnjön, és a Pristinai átszálló pedig leüvölti a fejem, hogy ahonnan jön (Koszovó) mióta nem úniós tagország? Aztán mikor megérti azt mondja, hogy ő francia, akkor pedig viheti. Mondjuk a Maléves se tudja, hogy az onnan érkező 1 literes whiskyvel nem lehet átszállni, de még a főnöke se! Mondjuk nem olyan régi ez a szabály, csak 2006 óta van így. Láttam már olyat is, hogy a ruhaszárítót feladta harmadik poggyásznak aminek az árából még USAban is 10-et vett volna. Az, hogy nem tud bepakolni, már meg sem lepődök. :)
Ezeket én is megtaláltam, de a méretek szerint határeset a bőröndöm, ezért akartam leellenőrizni. Mivel az első repülő amivel megyek British lesz, ahol engedékenyebbek és biztosan belefér a limitbe, nem akartam Londonban vagy Chicagoban (ahol átszállok) szembesülni azzal, hogy adhatom a raktérbe 60 dollárért ... A kérdésem, csak a keretre vonatkozott, de köszi a szorgalmas választ :) Ne haragudj, ha időt pazaroltál rá!
Egy kézipoggyász. A teljes méret (hosszúság + szélesség + magasság) nem haladhatja meg a 114 cm-t. A hosszúság nem haladhatja meg az 56 cm-t, a szélesség a 35 cm-t, míg a magasság a 23 cm-t. A poggyásznak bele kell férnie a repülőtér utasfelvételi területén található poggyászméret-ellenőrző keretbe. Az a ruhatartó zsák, amely belefér a poggyászméret-ellenőrző keretbe, kézipoggyásznak tekintendő
Egy darab személyes csomag, például válltáska, kézitáska, laptop táska, vagy valami ehhez hasonló, mint például irattartó, vagy bevásárló táska. A teljes méret (hosszúság + szélesség + magasság) nem haladhatja meg a 91 cm-t
Egyes tételek felvihetők a fedélzetre az alkalmazott kézipoggyász-kereten felül pótdíj fizetése nélkül.
Nem biztos, hogy ez olyan rossz lenne Mo.-nak, mármint a Malév és a BUD eladása/átadása a sárgáknak. Azért az elég egyértelmű, hogy az állam azért adta el a maradék 25%-át, hogy egyben a német jobban értékesíteni tudja. Ha jól tudom a Hochtief tulajdonosai/befektetői is távolkeletiek, szóval csak a nevük németes, a lényeg marad ugyanaz.
Akik jól ismerik a repteret, azoktól kérdezem, hogy van-e carry-on poggyász méretet ellenőrző keret a becsekkolás előtt? Különösen American Airlines vagy Delta érdekelne. Előre is köszi a segítséget!
Nos, ha itt kezdődött ez az útijelkó, itt is fejezem be. Kalandosabbra sikerült ez az út egy picinykét, lásd a lentebbi METAR adatok, amely mutatja, hogy Amszterdamban (és lényegében Hollandia nagy részén) szép kis ítéletidő tombol. Emiatt Schipholon borult a menetrend, mivel összesen csak egy pálya (a 27-es) üzemel, ráadásul ugyanezen történik a fel- és leszállás is. Nos, aki járt már Schipholon, az tudja, hogy ez igen radikális forgalomcsökkenést jelent.
Egészen véletlenül bukkantam rá a neten, hogy törölték az esti KLM járatot pestről, így a call center javaslatára fél-kettőre kimentem Lisztferihegyre, ahol a SkyTeam pultnál a hölgy csak annyit kérdezett: van feladandó poggyásza? Ha nincs, akkor fusson, még pont eléri a (szintén bekésett) napközbeni gépet. És lőn, a gépen még pont volt egyetlen szabad hely. Így valóban villámgyorsasággal jutottam át az utasbiztin, a kapunál épp írták át a foglalásomat és háromnegyed-kettőkor már indult is a beszállítás a B738-asra (egy régebbi, de utólag wingletessé varázsolt madár, no IFE.) A gép az idő miatt slotot kapott, végül fél háromkor szálltunk fel a 13bal pályáról, hogy aztán a BADOV indulási útvonal mentén emelkedve lépjünk be Szlovákia légterébe. Ott aztán volt egy kis forgolódás, sztem időjárás miatt, ha erre jár egy magaslégtéri irányító, esetleg kommentálja.
Eseménytelen utazást követően léptünk be Hollandia cumulusokkal tarkított égivilágába, ott aztán várt ránk Lelystad felett vagy 5 környi holding (25 perc), utána pedig szép lassan repülgetve hullámvasutaztunk el Schipholig. Azt hiszem, hogy én ezzel letudtam az idei vidámpark-programomat, végül is a 3 sorban nem volt olyan vészes a dolog, mint a gép farka környékén ülőknek. Valahol tényleg gyönyörűség volt hallgatni, ahogy az automatika folyamatosan fűrészeli a hajtóművek tolóerejét.
A pilóták megdolgoztak a pénzükért, és végül a körülményekhez képest a futóművek tényleg megcsókolták a vízzel áztatott 27-es pályát. Egyébként le a kalappal a kapitány előtt, aki folyamatosan adott tájékoztatást, a 4 sztyuvi is gyorsan, hatékonyan és az utasokkal bátran kommunikálva tette a dolgát. Megérkezés a C9-es kapuhoz, hogy viszont a híd nem működött, pár perc tanácstalanság után hoztak egy lépcsőt.
Schipholon egyébként jó nagy káosz van, ilyen hosszú sort a transzferpulttól én még nem láttam (a C kapuk közepéig tartott a sor....) a sok átszállóutas és a gépkésések/törlések miatt.