Melegben a bowden gumi alkatrészei használat közben összepréselődnek és nem rúgják vissza magukat, pláne, ha forszírozva van a dugóban. Ha hidegebb van/lehül, ritkábban váltasz, akkor ez tovább tart, esetleg nem is érezhető.
Tudod ez egy olyan kérdés kb, hogy mit reggeliztem ma... szerinted? Ne várd, hogy egy ilyen "bármire" valaki beböfögi a tutit.. Nem elég hangos a rádió. :)
...ha CSAK a szervizbe járási gyakoriság lenne a szempont, akkor én valószínűleg nem a Multipla mellett döntöttem volna. Viszont a Multipla volt az az autó, amiben magasan ülhettem, nem fájt benne a derekam, rövid volt és mégis 6 személyes, aminél 6személlyel sem csökkent nullára a csomagtér, aminek csomagterében keresztben is simán elfér egy hosszabb tárgy, aminek hátsó ülései könnyen variálhatóak, kivehetőek (pl. szállítási céllal); mindezeken felül megtetszett a külseje/belseje is, mert egyedi és praktikus; az alkatrészek is relatíve olcsók és könnyen beszerezhetők, bontottan is. Ha Téged a felsorolt szempontok annyira nem motiválnak, mert olyanok a körülményeitek, utazási/pakolási szokásaitok, életviteletek, akkor szerintem ne ragaszkodj a Multiplához. De ha mégis, akkor legalább olyan autód lesz, ami nemcsak használati tárgy lesz, hanem amit szeretsz is használni, s így rákölteni sem lesz annyira "fájdalmas".
Köszönöm, sajnálom, hogy miattam vitába bonyolódtatok!
Az autó amit nézek 2005-ös, már az új kasznis, benzines, 1,6-os, most jött be Dániából. Egyenlőre ennyit tudok róla, elmegyek majd egy szerelővel és megnézem/nézetem.
Nekem nagyon tetszene, mert minden szempontból megfelelne, de azzal riogatott az unokatesóm, hogy tényleg sokat kell a Multiplákkal szervízbe járni, az meg lássuk be nem annyira esik jól egy egyedülálló anyuka pénztárcájának. Tudom más autónál sincs garancia semmire...
A Honda Frv-t néztem, tetszik is, de nagyon drága, szintén ritka, s a hozzá való alkatrészek is sokkal drágábbak. Valamelyikőtök javasolt a Mazdát Premacy-t, megnézegettem néhányat a Használtautón.hu, az sem tűnik rossz választásnak, úgyhogy a dilemma nem múlt el, de lassan döntenem kéne :-)
Meg kell néznem mikor volt cserélve, ha volt egyáltalán, bár sebességváltó cseréjekor biztos azt is frissen töltötték fel - 7 éve (?). Elképzelhető, hogy amikor meleg, akkor nehezebb váltani?
Nem lehet, hogy a "melegtől" a kuplung bovden nyúlik meg egy kicsit, ami ahhoz épp elég, hogy ne tudjak váltani? Ha nem marad más, megpróbálom a bovdent kicsit utánaállítani, hátha segít valamit. Mintha Sanyi említette volna, hogy azt néha úgyis utána kell állítani.
Köszi a tippet, megnyugtatná a pénztárcámat, ha csak egy kavics lett volna. Magamtól azért nem gondoltam erre, mert a gumiba ragadt kavicsnak más hangja szokott lenni, és annak hangja ablak becsukással hallhatatlanná szokott válni...
Szóval a jelenség a sebességváltással függ össze: megyek kb. fél órát dugóban, araszolgatok, főleg egyesben, néha kettesbe is sikerül felváltani. Először hegynek fölfelé történt meg, tegnap sík terepen is. A motor felmelegszik, 5-6 csíkig felmegy a hőmérséklet kijelzőn, és nem tudom sebességbe rakni - egyikbe se. Ha a motor kicsit lehül (4 csík), akkor minden olyan, mint máskor. Volt ez már valamelyikőtöknél, hallott ilyenről valaki? És van ötletetek az egyszerű és gyors kezelésére - hétvégén mennék 1 napra Bécsbe vele. (1,9 dízel, 2002, 110 LE)
A kis párbeszéd miatt talán elsikkadt a kérdésem, újból felteszem, hátha van vkinek vmi ötlete:
- Vasárnap reggel elindulva kerék fordulatszámmal arányos, halk kattogó hangot hallottam előről(becsukott ablakoknál volt inkább hallható). Aztán (amikor nem jött szembe senki) tesztelésképpen 40-es tempónál szlalomoztam balra-jobbra, és azt tapasztaltam, hogy ezeknél az enyhe JOBBRA kanyarodásoknál csinálta csak ismét azt a halk kattogó hangot. Dél körül hazafelé meg mintha már nem hallottam volna. Mi lehet ez? Féltengely? Valaki cserélt már ilyet, hány km-t szoktak ezek kibírni? Mennyire macerás a cseréje, ha sorra kerülne ?
- A hosszbordásszíj-rendszerben vezetőgörgőből 2db van? 1db a főtengely szíjtárcsától jobbra-fölfelé + 1db van a feszítővel egybeépítve ?! Én ugyanis több vezető görgőt nem látok. (A KovácsAutó is csak ezt a kétféle vezetőgörgőt árulja.)
Én is jópárszor cseréltem már hátsó izzót, de ez a verzió nagyon nem jött be.
Pedig elhiszem, hogy ez lehet a "hivatalos" verzió.
És még csőkulcsom is volt hozzá.
Egy mágnesen csőkulcssal lehet nem lenne ilyen gond.
Levenni még csak csak, de mikor raktam volna visza a 3. csavart persze beesett a kárpit mögé.
Így maradt a régi bevált módszer: azaz, hogy az oldalsó kárpitot is le kell hozzá szedni, ha nem is teljesen, de annyira, hogy már mögötte hozzá lehessen férni a 3. csavarhoz.
Nem az a baj, hogy szidod az autót, hanem mellette brutál negatív is vagy vele kapcsolatban sőt e miatt hitetlen is vagy az összes márkatárséban. Még ez se lenne probléma de akkor minek tartod meg, ha úgyis költeni kell rá állandóan.
Van főállásom, és maszek is vagyok. A főállásúak mutogatnak a maszekokra nekik milyen könnyű, a maszekok meg ugyan ez csak fordítva. Na most sírhatsz tovább.
Egy szerelő nem tudja megbecsülni a céges autót, ha a belsőről beszélünk, mivel nem nyakkendős melós. Nem tudom milyen megbecsülésről írsz, az egy másik csapat ugyanaz a márka, de másik típus és autó.
Ha csak azt veszem amit konkrétan én hajtok bele, az picivel kevesebb mint amit a multiba teszek km-t.
Ha bosszantani akarsz a céges szarokkal, nem jött ez most be, elfogadtam ennyit bírnak az alkatrészeket meg nem én rendelem.
Az lemaradt én elfogadom, hogy az autóm 400 fölött van, lassan 14 éves, használom, és ha valami elromlik kicserélem, vagy kicseréltetem. Nem sírok kopik romlik.