Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dez1 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43792

Tényleg.... te kb. hány km-el vetted  a tiedet, illetve hány évesen, mármint az autó:)

Előzmény: Vilmos a gázos (43788)
M.Sanyi Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43791

Melegben a bowden gumi alkatrészei használat közben összepréselődnek és nem rúgják vissza magukat, pláne, ha forszírozva van a dugóban. Ha hidegebb van/lehül, ritkábban váltasz, akkor ez tovább tart, esetleg nem is érezhető.

Állíts kicsit a bowdenen, egyelőre segíteni fog !

Előzmény: garzon lakas (43782)
babarucu Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43790

Féltengelycsukló

Előzmény: bojo (43780)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43789

Á ne is törődj vele, én nem negatív vagyok, csak realista. Mindenképpen próbálj ki több multit ha tudsz. Hogy egyáltalán tetszik-e a vezetése. 

Előzmény: gyongyzaza (43783)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43788

Tudod ez egy olyan kérdés kb, hogy mit reggeliztem ma... szerinted? Ne várd, hogy egy ilyen "bármire" valaki beböfögi a tutit.. Nem elég hangos a rádió. :)

Előzmény: szg75 (43777)
ijn566 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43787

Egyetértek!!!

Előzmény: szg75 (43784)
dez1 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43786

Kanyarban kattogó hang az nagykönyv szeritn féltengely... de az elég sokáig húzhatja.....

Előzmény: szg75 (43777)
dez1 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43785

A bowdennyúlás leginkább a hátramenetbe és 1esbe karást nehezíti.

 

Itt valami másról van szó:(

Előzmény: garzon lakas (43778)
szg75 Creative Commons License 2015.06.10 0 1 43784

...ha CSAK a szervizbe járási gyakoriság lenne a szempont, akkor én valószínűleg nem a Multipla mellett döntöttem volna. Viszont a Multipla volt az az autó, amiben magasan ülhettem, nem fájt benne a derekam, rövid volt és mégis 6 személyes, aminél 6személlyel sem csökkent nullára a csomagtér, aminek csomagterében keresztben is simán elfér egy hosszabb tárgy, aminek hátsó ülései könnyen variálhatóak, kivehetőek (pl. szállítási céllal); mindezeken felül megtetszett a külseje/belseje is, mert egyedi és praktikus; az alkatrészek is relatíve olcsók és könnyen beszerezhetők, bontottan is. Ha Téged a felsorolt szempontok annyira nem motiválnak, mert olyanok a körülményeitek, utazási/pakolási szokásaitok, életviteletek, akkor szerintem ne ragaszkodj a Multiplához. De ha mégis, akkor legalább olyan autód lesz, ami nemcsak használati tárgy lesz, hanem amit szeretsz is használni, s így rákölteni sem lesz annyira "fájdalmas".

Előzmény: gyongyzaza (43783)
gyongyzaza Creative Commons License 2015.06.10 0 1 43783

Köszönöm, sajnálom, hogy miattam vitába bonyolódtatok!

 

Az autó amit nézek 2005-ös, már az új kasznis, benzines, 1,6-os, most jött be Dániából. Egyenlőre ennyit tudok róla, elmegyek majd egy szerelővel és megnézem/nézetem. 

Nekem nagyon tetszene, mert minden szempontból megfelelne, de azzal riogatott az unokatesóm, hogy tényleg sokat kell a Multiplákkal szervízbe járni, az meg lássuk be nem annyira esik jól egy egyedülálló anyuka pénztárcájának. Tudom más autónál sincs garancia semmire...

 

A Honda Frv-t néztem, tetszik is, de nagyon drága, szintén ritka, s a hozzá való alkatrészek is sokkal drágábbak. Valamelyikőtök javasolt a Mazdát Premacy-t, megnézegettem néhányat a Használtautón.hu, az sem tűnik rossz választásnak, úgyhogy a dilemma nem múlt el, de lassan döntenem kéne :-)

garzon lakas Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43782

Meg kell néznem mikor volt cserélve, ha volt egyáltalán, bár sebességváltó cseréjekor biztos azt is frissen töltötték fel - 7 éve (?). Elképzelhető, hogy amikor meleg, akkor nehezebb váltani?

Nem lehet, hogy a "melegtől" a kuplung bovden nyúlik meg egy kicsit, ami ahhoz épp elég, hogy ne tudjak váltani? Ha nem marad más, megpróbálom a bovdent kicsit utánaállítani, hátha segít valamit. Mintha Sanyi említette volna, hogy azt néha úgyis utána kell állítani.

Előzmény: bojo (43779)
szg75 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43781

Köszi a tippet, megnyugtatná a pénztárcámat, ha csak egy kavics lett volna. Magamtól azért nem gondoltam erre, mert a gumiba ragadt kavicsnak más hangja szokott lenni, és annak hangja ablak becsukással hallhatatlanná szokott válni...

Előzmény: bojo (43780)
bojo Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43780

A féltengely kitekert állapotban kezd először hangot adni. Nincs a gumiba egy kavics beleragadva? 

Előzmény: szg75 (43777)
bojo Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43779

Egy tipp. Váltóolaj? Mikor volt cserélve? 

Előzmény: garzon lakas (43778)
garzon lakas Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43778

Lassan a homlokom is elkezd hámlani...

Szóval a jelenség a sebességváltással függ össze: megyek kb. fél órát dugóban, araszolgatok, főleg egyesben, néha kettesbe is sikerül felváltani. Először hegynek fölfelé történt meg, tegnap sík terepen is. A motor felmelegszik, 5-6 csíkig felmegy a hőmérséklet kijelzőn, és nem tudom sebességbe rakni - egyikbe se. Ha a motor kicsit lehül (4 csík), akkor minden olyan, mint máskor. Volt ez már valamelyikőtöknél, hallott ilyenről valaki? És van ötletetek az egyszerű és gyors kezelésére - hétvégén mennék 1 napra Bécsbe vele. (1,9 dízel, 2002, 110 LE)

szg75 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43777

A kis párbeszéd miatt talán elsikkadt a kérdésem, újból felteszem, hátha van vkinek vmi ötlete:

 

- Vasárnap reggel elindulva kerék fordulatszámmal arányos, halk kattogó hangot hallottam előről (becsukott ablakoknál volt inkább hallható). Aztán (amikor nem jött szembe senki) tesztelésképpen 40-es tempónál szlalomoztam balra-jobbra, és azt tapasztaltam, hogy ezeknél az enyhe JOBBRA kanyarodásoknál csinálta csak ismét azt a halk kattogó hangot. Dél körül hazafelé meg mintha már nem hallottam volna. Mi lehet ez? Féltengely? Valaki cserélt már ilyet, hány km-t szoktak ezek kibírni? Mennyire macerás a cseréje, ha sorra kerülne ?

 

- A hosszbordásszíj-rendszerben vezetőgörgőből 2db van? 1db a főtengely szíjtárcsától jobbra-fölfelé + 1db van a feszítővel egybeépítve ?!  Én ugyanis több vezető görgőt nem látok. (A KovácsAutó is csak ezt a kétféle vezetőgörgőt árulja.)

 

ijn566 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 43776

Sziasztok!

 

A Stilonak is hasonlóan lehet leszerelni a lámpáját, de ott a pótkerék tartóban van hozzá célszerszám. Itt nincs véletlenül az újabb Multiba?

Előzmény: juhaszmarton (43772)
r.andras Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43775

babarucu és Vilmos ->

Azért egy dolgoban mindketten egyet tudtok érteni, a JTD motor elég sokat kibír.

:)

 

r.andras Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43774

Én is jópárszor cseréltem már hátsó izzót, de ez a verzió nagyon nem jött be.

Pedig elhiszem, hogy ez lehet a "hivatalos" verzió.

És még csőkulcsom is volt hozzá.

Egy mágnesen csőkulcssal lehet nem lenne ilyen gond.

Levenni még csak csak, de mikor raktam volna visza a 3. csavart persze beesett a kárpit mögé.

Így maradt a régi bevált módszer: azaz, hogy az oldalsó kárpitot is le kell hozzá szedni, ha nem is teljesen, de annyira, hogy már mögötte hozzá lehessen férni a 3. csavarhoz.

Előzmény: juhaszmarton (43772)
babarucu Creative Commons License 2015.06.09 0 1 43773

Jó tudni mi van az övcsattartó mögött, nemrég tettem vissza posztó burkolás után lemaradt.

Előzmény: juhaszmarton (43772)
juhaszmarton Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43772

 

Ami  a lyukat eltakarja:

 

A lyuk:

 

A célszerszám:

 

A lámapbúra helye:

 

A lámpabúra hátulja:

Előzmény: csilidalma (43741)
juhaszmarton Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43771

Szia! Hogy ne legyen kép-telenség:

Ami  a lyukat eltakarja:

A lyuk:

A célszerszám:

A lámapbúra helye:

A lámpabúra hátulja:

Előzmény: csilidalma (43741)
babarucu Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43770

Nem az a baj, hogy szidod az autót, hanem mellette brutál negatív is vagy vele kapcsolatban sőt e miatt hitetlen is vagy az összes márkatárséban. Még ez se lenne probléma de akkor minek tartod meg, ha úgyis költeni kell rá állandóan.

Előzmény: Vilmos a gázos (43768)
babarucu Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43769

szja-t meg eho-t fizetek +-ba akkor szerinted maszek vagyok?:) jézusom micsoda kérdések

Előzmény: Vilmos a gázos (43768)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43768

Akkor leszel maszek, ha járulékot fizetsz.. de ez egy másik fórum. :))

Előzmény: babarucu (43767)
babarucu Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43767

Van főállásom, és maszek is vagyok. A főállásúak mutogatnak a maszekokra nekik milyen könnyű, a maszekok meg ugyan ez csak fordítva.  Na most sírhatsz tovább.

babarucu Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43766

Az alkatrészt úgy értsd, hogy kormányszervo és a 139 dik h7-es izzó. Na még izzót se vehetek, illetve vehetek csak nem fizetik vissza

Előzmény: babarucu (43765)
babarucu Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43765

Egy szerelő nem tudja megbecsülni a céges autót, ha a belsőről beszélünk, mivel nem nyakkendős melós. Nem tudom milyen megbecsülésről írsz, az egy másik csapat ugyanaz a márka, de másik típus és autó.

Ha csak azt veszem amit konkrétan én hajtok bele, az picivel kevesebb mint amit a multiba teszek km-t.

Ha bosszantani akarsz a céges szarokkal, nem jött ez most be, elfogadtam ennyit bírnak az alkatrészeket meg nem én rendelem.

Előzmény: Vilmos a gázos (43763)
babarucu Creative Commons License 2015.06.09 0 1 43764

Az lemaradt én elfogadom, hogy az autóm 400 fölött van, lassan 14 éves, használom, és ha valami elromlik kicserélem, vagy kicseréltetem. Nem sírok kopik romlik.

Előzmény: babarucu (43762)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2015.06.09 0 0 43763

Nem mindenki úgy használja a céges autót mint te... Akinek van az nem becsüli. Pedig legjobb autó a céges...

Előzmény: babarucu (43760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!