Na beszereltem, ellenben semmi se változott. Alapjáraton néha be-berángat erősen. Illetve gyenge, erőtlen motor, teli gázadásnál dadog, rángat, reszket, majd néhány másodperc alatt hibaüzenet (catalytic converter fault /antipollution fault) majd háromhengerezés míg le nem állítom. Tavaly gyertya és benzin szűrő cserénél 2 hónapig ezt nem csinálta, télen újra előjött. Cserélve volt MAP szenzor, főtengely érzékelő, gyertya, idén újabb szűrők csere (lég, benzin), most a hőgomba is. Mostmár tanácstalan vagyok mitől csinálja ezt a háromhengerezést. Ha érzéssel adok gázt, ahol érzem remeg, dadog és visszaveszem a lábam akkor el tudom ezt kerülni, de előzni, gyorsítani lehetetlen így.
Azt hiszem, igen. Szerelő (ismerős) cserélte, csak a színére (zöld) emlékszem, meg hogy valahol a motor jobb oldalán van. Van a közelében egy kék színű is, amire azt mondta hogy az a műszernek (műszerfal) küldi a jelet! :-)
Megpróbálom én is kicserélni ezt mert hasonló a problémám nekem is. Viszont ebből az alkatrészből mindenféle színűt találok az áruházakban, most nekem akkor milyet kell megvenni?
Megint problémám lenne..Xsara II. 1.4 benzin 2004 ötajtós.
Hengerfej tömítés cserém volt ( hengerefej síkolás stb-vel) , és a hűtőhőfokjelzőm megbolondult. Hol azt jelzi hogy forr a víz ( hűtőventillátor bekapcsol) hol azt hogy 0 fokos. Amikor leveszem a gyújtást akkor működik tovább a hűtőventillátor csak az akkusaru levétellel tudom lekapcsolni. A hhűtővíz légtelenítést természetesen megcsináltuk.
Hűtőgomba meghalt volna? Vagy más? Terljesen tanácstalan vagyok. Debrecenben van valaki aki tudna segítséget nyújtani?
A nejem P 206-osánál (1.4i) ugyan ez volt a jelenség. Hidegen tökéletes, melegen gyenge, rángat, lefullad, stb. A problémát a motorhőmérséklet-érzékelő hibája (zöld színű bigyó, szemből nézve a motor jobb oldalán valahol) okozta. Nem érzékelte hogy meleg a motor és dúsított mint állat, ezért szinte belefulladt a motor a benzinbe. Az érzékelő cseréje után (1500 Ft) a probléma megszűnt! Meg kell próbálni, hátha! :-)
Köszi az ajánlatot de német ebay-ről 22-ért szállítással együtt kaptam ajánlatot. Mivel EU-s tagállam így reményeim szerint nem akasztják fennt a vámon.
Sziasztok, segítségeteket kérném, valami gáz van az autómmal, xsara II 1.4i 2001-es kiadású. Már egy rakás pénzt ráköltöttem a javítására, de a hiba továbbra is fennáll, lassan többet költök rá mint az autó értéke. Igyekeztem rákeresni itt a fórumon hasonló hibára de nem találtam.
Hideg motornál teljesen jól megy, ám mikor üzemi hőmérsékletű, kezd rángatni, ami átmegy egy olyan állapotba, mintha egy henger nem menne, vagy ellendolgozna a motornak. Ilyenkor egy emelkedőn már kettesbe kell visszakapcsolnom, annyira erőtlen a motor. Gáz elvételkor pl kanyarban gyakran le is fullad. Ilyenkor az alapjárat 500 és 1500 között ugrál. Motor diagnosztika lámpa villog. Reggel hidegen ismét megy mint a golyó.
Elvittem szerelőhöz, kapásból vágta rá, hogy katalizátor, az autót nem is látta. Nem éreztem túl hitelesnek, bár nem vonom kétségbe.
Elvittem egy ismerős szerelőhöz, aki kiolvasta a hibakódot, valami olyasmi, hogy több henger egyszerre kap gyújtást.
Ezek alapján lettek cserélve:
-gyertyák
-gyújtótrafó
-alapjárati motor
-főtengely jeladó
Ám a hiba még most is megvan. Kipróbáltam, hogy lehúzom a lambda szondák csatlakozóit, úgy használtam egy napig, de nem volt különbség az autó viselkedésében.
Tisztában vagyok vele, hogy a motor rendellenes működésénél sokféle ok szerepelhet és megtalálni sem egyszerű, én csak abban reménykedem, hogy a fenti tünetek együttesével találkozott-e valaki, mit javasoltok leginkább.
Sziasztok!!! Citroen xsara 2-es 2001-es légzsákos vezetőülést keresek jó állaptban./leharcolt nem érdekel/0670 6 327-190- es számon.1.4-es benzines.Köszönöm!!!!!