Keresés

Részletes keresés

góhér Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11795
Jelvényügyben én az MD-re szavazok.

Színes is, piros is, szép is. Bár kissé zavar a jelvények többségének zárt körben való elhelyezése. Olyan bezártságot juttat az eszembe.

Van ott néhány nyitott gőzős is. Nem lehetne MD ábra nem körbe zárva?

1014 Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11794
Azt hiszem, valami kimaradt az életemből: hova és mikor szokott lengyel mozdony érkezni?
Előzmény: tobi2000 (11792)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11793
Most futott be Békéscsabáról az utolsó személy (20.5x), a változatosság kedvéért most Csörgő húzta az MD szerelvényt (már sötétedik, de ha jól láttam, M41 2128 volt)
tobi2000 Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11792
Helló Mindenki!
Képzeljétek!A reggeli Warsóból érkező IC-t magyar mozdony húzta a megszokott ,jó öreg lengyel helyett.És a számát pont nem láttam... a k.é.-be!
kkalmi Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11791
takilaci ! (11508)

tl: Tavaly volt 14,3 milliárd Ft.- veszteség meg a kormány leírt az előző években felhalmozódott veszteségekből 35,9 milliárdot, tehát 99-et a MÁV zárta = 60,2 milliárd Ft.- veszteséggel. Minden tavalyi vasutas 1 075 000 Ft.- veszteséget termelt. (természetesen ez átlag) "
kkalmi :

" Persze. A kormány meg nem fizetett ki kb. 30 milliárd menetdíjkiegészítést..."
takilaci :
Hogy van ez ? Összesen volt 14,3 milliárd veszteség és abból nem fizettek meg 30 milliárdot ?
Mi mennyi ??
Talán ha azt a meg nem kapott 30 milliárdot (ezt ki számolta ki, s hol ??) is megkapja a MÁV akkor +17 milliárddal még nyereséges is lett volna ?
Újat mondasz.
Akkor a Viktornak nem 35,9 milliárdot kellett volna leírnia hanem csak 18,9 milliárdot ?
Nem rossz.
Erről tud a Viktor ?
Hiszen ez nem több mint az idei árvizi kár . "

Induljunk onnan: 14,3 + 35,9 = 50,2. Tehát eleve 10 milliárdal kevesebb, mint az általad írt kiinduló összeg.

A MÁV hivatalos közleményéből, amit a MÁV honlapon is megtalálsz, néhány adat:
A MÁV főbb mutatói 1999 2000 (terv)
Működési veszteség -14,3 -29,8
Mérleg szerinti eredm. (Mrd Ft) -14,3 -29,8

A hivatalos MÁV adatok:
Bevételek:
Menetdíjbevétel 22 milliárd.
Menetdíjkiegészítés : 15,7 milliárd
Termelési ártámogatás: 43 milliárd.
Árufuvarozás fuvardíj: 53,5 milliárd
Egyéb bevételek (ÁFU) : 9,9 milliárd
Egyéb tevékenységek bevétele: 29 milliárd
Összes bevétel: 180,5 milliárd

Kiadások:
Anyag jellegű: 60,5 milliárd (anyag, üzemanyag, fűtőanyag)
Bérek, ezek járuléka: 76 milliárd
Amortizáció: 15 milliárd
Egyéb költségek: 17 milliárd
Egyéb üzleti ráfordítás :24 milliárd
Kamatok: 6 milliárd
Aktivált saját teljesítmény: -7 milliárd
Rendkívüli ráfordítások: 4 milliárd
Kiadás összesen:195,3 milliárd

Különbség: - 14,8 milliárd.

Én ezeket az adatokat ismerem. Sem azt a bizonyos 35 milliárdos leírást, sem azt a nagy támogatást nem látom a bevételek között, amit állítólag külön a pályaépítésre adott a minisztérium.

A mai utazóközönség összetételét vizsgálva megállapítható, hogy a kedvezménnyel utazók többségben vannak.
Kíváncsiságból elvégeztem egy számítást :
Megnéztem azt, hogy mennyi volt egy hónapban a bevétel.
Kiszámoltam, hogy mennyi 10, 20, 30, stb. km-es jegy fogyott az adott hónapban. Megszoroztam a darabszámot a teljesárú menetjegy árával, és az így kapott eredményt összehasonlítottam a bevétellel. ( Azaz azt számoltam ki, hogy, ha mindenki teljesárú jegyet váltott volna, mennyi bevétel lett volna.) Az eltérés 3,1 szeres volt. Persze nem számoltam a díjmentesen utazó 65 éven felülieket, és az OEP hitelezett jeggyel ugyancsak ingyenesen utazókat.
Tehát ez alapján a menetdíjkiegészítésnek: ~60 milliárd forint körüli összegnek kellet volna lenni. Ehelyett: 15,7 milliárd volt.
A különbség: 44 milliárd.

A kérdés ez alapján: tényleg nem fizeti ki a kormány teljes egészben a menetdíjkiegészítést, vagy a számításhoz kiválasztott minta összetétele ennyire eltér a MÁV utazóközönségének összetételétől?

"Megint azokkal a q....a utasokkal van baj. Mindenhol bajt okoznak. A BKV-nál is a MÁV-nál is.
Jó tudni, hogy utasok nélkül egészen jól működne a MÁV. Akkor nem is lenne veszteség. "

Az utasokkal semmi baj nincs. Amit írtam, arra vonatkozott, hogy az állítólagos veszteségeket nem a vasutasok "termelik", hanem a MÁV részére az utasoknak biztosított kedvezmények ellenértékét úgy számoltad, mint a MÁV vesztesége, miközben azt az utasok használták fel.

"Ma a kedves, aranyos vasúton utazó a költségek 30%-át fizeti meg. (forrás:MÁV Vezig. úr) "

Na, hogy ezt hogy számolták ki, arra is kiváncsi lennék. Minek a 30%-át? Ki fizeti ?
-------
Tippem esetleg van, lehet, hogy hülyeség?
Elvégeztek a fenti számításhoz hasonlót, és nekik is kijött ez a 3 körüli érték, ami azt jelenti, hogy a pénztárakban befizetett összeg tényleg a 30%-a a teljes személyszállítási bevételnek, ami a
menetdíjak állami árkiegészítése után lesz teljes. Ezen viszont a menetdíjak emelése nem segít! Ugyanis az arány nem változik, csak az összeg. Ezen lehetne változtatni a következő módon:
- meg kell szüntetni, vagy csökkenteni az utazási kedvezményeket
- meg kell változtatni az utazóközönség összetételét (azaz a teljesárú jeggyel utazókat valamilyen módon a vasúti utazásra rávenni. Pl.: jobb, gyorsabb stb. vonatokkal. )
---------

"kkalmi :
" A kormány érdeke, hogy kevesen utazzanak kedvezményekkel, mert azt ki kell egészíteni."
takilaci :
Már a múltkor is irigyeltelek az ilyen beszólásokért. "

Lemaradt: "Logikusan következik, hogy az állami kiadások csökkentése érdekében ... "

Kozma Kálmán

manhattani Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11790
gödény, én javasoltam, hogy a nick legyen rajta a jelvényen, de úgy gondoltam, hogy hagyjunk ki neki helyet, aztán aki akarja, ráírja filctollal. Ennek a vasúti akció utáni sörözésnél lenne jelentősége. Mazochisták írhatnak Rákoson Andó Gergelyt is. :-)))
rm40 Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11789
Üdv Mindenkinek!

IC-k nevei: Az eredeti szabály szerint éppenhogy személyekről nem szabadna elvezni őket! A szisztéma szerint az EC-ket személyekről, az IC-ket tájegységek neveit kaphatják.
A Soproni Ászok név pedig úgy tűnik, hogy csak a GySEV vonalán él (úgy látszik a Brau Union csak nekik fizetett...(?))

Nem IC-kocsik: a Claudiuson napokig közlekedett 2 db - igaz lég friss fővizsgás Sm állomásítású nem-IC kocsi)

V43 1349: tegnap láttam Tatabányán, frissen felújítva. normál festés, de Papagáj- forgóváz-szekrénykapcsolat. Ami meglepett: 4 db kígyózásgátló lengécsillapító (forgóvázanként 2-2 db) beépítve. Mikortól szerelik őket 4-gyel? Ma ui. a 2318-at is így láttam)

Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11788
Sziasztok!

Mai szegedi események:

A 15.x-kor Békéscsabáról Szegedre érkező majd 16.15-kor visszainduló személyvonaton M62 057 segélyezte a ledöglött MDmot 3007-et. A 17.07-kor érkező és 17.25-kor Békéscsabára visszainduló személyen pedig az MD már rajta sem volt, itt M62 194 segített be. Itt a nyár, döglenek az MD-k.

Ha minden igaz, holnap festik M31 2035-öt, már elő van készítve.

manhattani Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11787
nohab!
Érdekes volt, amit írtál.
Tényleg szar a MÁV helyzete, de ha nem az utasok csalogatása a cél...
Úgy látom, hogy sajnos, nem az a cél. Most félretéve a MÁV közmondásos udvariatlanságát és hanyag munkáját, központilag sem ez a cél. Ennyi rossz menetrend nem véletlen. Ez már (le)nevelő szándék.
Az utasokat busszal sokkal gazdaságosabban lehet elszállítani (és szerintem a "füstöt okádó busz vagy kamion" sem igaz. Az a Szergej.) Talán központi akarat az utasok buszra/másra terelése.

Egy ekkora cégnek igenis lehetnek, sőt, kell lenniük sok milliárdos projekteiknek.
Szerintem vannak! takilaci szerint is a MÁV-ra évente 40-80 milliárdot költ az állam. Ebből tízvalahány milliárd az üzemi veszteség, a többi project. De talán több eredményhez még több pénz kellene. Az Eurofima, ha jól tudom, kölcsön, amire az állam vállal kezességet, kifizeti, aztán elengedi az adósságot a MÁV-nak.

Le szeretnék írni egy kis példabeszédet. Lehet, hogy hosszú lesz, ezért kérek minden jószándékú olvasót, hogy tartsa az ujját a PgUp jelű gombon.

Egy család nem él jól, a jövedelmükből épphogy szűken kijönnek. Ekkor azt mondja a szomszéd maszek: vegyetek egy fröccsöntőgépet, a papa dolgozna esténként napi egy-két órát rajta, abból annyi jövedelme lehetne, mint a munkahelyéről. A család meggondolja, a mama lemond a fodrászról, a papa a sörről, cigarettáról, kártyáról, a fiú a modellvasútról, még a lány is a kenceficékről meg a koncertekről. (Ezt nagyban Bokros csomagnak hívják.) Már egy éve spórolnak, amikor a lány zongorát akar, mert tehetséges, és 4-5 év múlva szerinte művész lehetne. De az nagyon sok pénz. Nem kap, ezért bőg, hisztizik, majdhogynem sztrájkol, de a család győz, nincs zongora. Pedig nem él rosszul a lány, mert korábban is el volt kényeztetve, kapott egy sétálómagnót, hogy zenét hallgathasson, nem is tanul jól a textil főiskolán, mert ugye, ő tehetséges.
Eltelik két év, meglesz a gép, és bejön a terv. A családnak elkezd jól menni. Ekkor megint jön a lány a zongorával. Közben végzett az iskolában, de rosszul tanult, összesen egy szövő szakmunkás bizonyítványt szerzett. A család úgy dönt, hogy nem kezd megint spórolni a lány zongorájára, inkább az költse a pénzt, aki meg is keresi, meg aki részt vett a korábbi spórolásban. A fiú kap számítógépet meg telefont, aki egy nappal később szép pénzt keres programozással. Hiába lettek jók a család makrogazdasági mutatói, nem részesedik belőle mindenki. A lány pedig az alacsony végzettségével annyi pénzt sem tud megkeresni, amennyiből megél. Egyre kevésbé szereti a család, mert folyton pénzt kér, és érezteti a sértődöttségét. Így állunk ebben a pillanatban. Időnként előveszi a terveit a zongoráról, mert az olyan szép, meg azzal bíííztos, hogy jól keresne! A családnak is tetszene a zongora, de azt mondja, hogy nem ér annyit. És az sem biztos, hogy a lánynak haszna lenne belőle.

Lehet, hogy a remotorizáció kidobott pénz, nem tudom. Lehet, hogy a szlovéniai vonal rossz beruházás, bár ennek szerintem nagy politikai hasznak lehet, Szlovénia azon kevés szomszédunk egyike, amelyikkel jó a viszonyunk, fontos a jó közlekedési kapcsolat, de ehhez nem értek, csak érzem. De ez nem a MÁV pénzéből megy. Éppúgy, mint a nosztalgia fűtőházat, az egészet az állam fizeti.

még mindig jobb, ha a laikusok hozzászólásai építkeznek erre a talajkeverékre, mint ha a felelős döntéshozók...
Nagyon egyetértek. Nekem az a bajom, hogy sok laikus terv olyan, mint a követelés, ezért vagyok néha pokróc, amikor erről írok. Az ilyen véleményekben élen jár a Pályaőr. Épüljön mindenhol vasút, állítsák vissza a szolgálatot, korszerű gyorsvonati, mellékvonali meg mindenféle járműveket akarnak, kicsit olyan alapon, hogy az jár nekik. Ekkora kiadás az egész ország gazdaságát leültetné. Nem telne fröccsöntőgépre, csak zongorára. Aztán 10 helyett csak 5 deka parízer jutna. Ez a tét.

Tényleg nagyon egyszerű azt mondani, hogy semmire sincs pénz. Pedig tényleg nincs. Az egészségügyön, az oktatáson, a mezőgazdaságon (és a munkavállalókon) összespóroltuk a fröccsöntőgépet, ami már dolgozik. Az a három terület pedig az ország szempontjából sokkal fontosabb, mint a MÁV. Ezt én is szomorúan mondom, de így van. Sok év múlva, ha már három fröccsöntő gépünk is lesz, majd futja modern motorvonatra meg alagútra, mint Belgiumban meg Amerikában. De ha most költünk erre, odalesz még a parízer is.

Bocs a hosszért (már ha végigolvasta valaki :-))) ).

uhi Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11786
- Figyálám, figyálám. Sábásvonat érkázik az "Á" vágányra. A vágány mállátt kérjük vigyázzanak. Sábásvonat érkázik az "Á" mint Álámér vágányra...
Előzmény: 1014 (11785)
1014 Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11785
Bemondási redszer:

Néhány éve Keletiben és Fradiban PC-ről ment a bemondás. Azt hittem, egységesen el fog terjedni.
-------
Régen Debrecenben volt egy jópofa bemondó. Eléggé tájszólással beszélt:

"A hatodik vágányró Nyírgegyházára a személyvonat ...... ement", és ezt olyan lemondó hangsúllyal mondta, hogy az embernek majd' megszakadt a szíve :-)

Előzmény: werner (11784)
werner Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11784
"" Gyorsvonat érkezik Bp. Déli pályaudvarról Szombathelyig a 4. vágányra"
Ugye, nem csak az én fülemet bántja?"

Bántani éppen nem bántja, de nem valami művelt szokás. Azon csudálkozom, hogy ez a bemondási rendszer miért nem egységes a MÁVnál?
Pl. Keletiben azt mondják: vonat indul X-kor, Nyugatiban vonat indul X perc múlva...

"Szerintem meg igen, ugyanis a tobbseg szerintem nem a legkondiert ... fizeti ki a potdijat."
Ez így igaz, légkondi nincs rajtuk :-)

"A kihasznaltsaggal nem hiszem, hogy csucsban gond lenne."
De van! (volt) Az 593-at már negligáltam is...
E tekintetben igen kedvező az Orientre Sopron felé a csatlakozás.

Előzmény: Lehoczki Gabor (11750)
CSABI Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11783

Bevezettek. Csak:

Nincs egyseges arculatuk
Kotelezo a helyjegyvaltas, ami egy picit kevesebbe kerul, mint a nemet helyjegy
Nincs hely a babakocsinak, es a nagyobb csomagoknak
stb...
Ugy hivjak, hogy InterCity.

;)))

Csabi

Előzmény: v_peti (11782)
v_peti Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11782
IC-k: Szerintem be kellene vezetni az InterRegio-kat. (Német vonatok.) Kicsivel több helyen állnak meg, mint az IC-k. Ütemes menetrend szerint közlekednek, és helyjegy váltható rájuk. Hasonlítanak a magyar expresszekhez, csak színvonalasabbak, és egységes arculatuk van. Jut hely a babakocsinak és a bőröndöknek is. (Nem kell a 20 kg-os bőröndöt felrakni a csomagtartóra.)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11781
Valahol olvastam, hogy a szekszárdi Sió-híd átépítése miatt 1-2 hónapig vágányzár lesz Szekszárdnál. Ez a híd a pécsi igazgatósághoz tartozik? Mdbz, meg lehet majd tudni a próbaterhelés időpontját?
névtelen Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11780
"FGy" efike-expressz :-)
Előzmény: werner (11778)
lazar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11779
Emlegettem itt korabban egy ketnapos gyalogturat,
Bicske-Fehervar, Borgond-Szabadbatyesz viszonylatban. Szemely szerint en julius 1-2-re (szombat-vasarnap) gondoltam, aki raer es erdekli az dobjon e-mailt, ha leszunk egyparan, mondjuk min 5-6, akkor nekiallok szervezkedni, szallas, kaja, stb. ugyben.

Armand

werner Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11778
Helyesírós cikk:
Teccett, no. Teljességgel értem az íróját, hogy nyelvünket akarja védeni, de széllel szemben nehéz p****ni, sajnos. Tény, hogy egyre inkább nemzetköziül beszélünk, és ez valahol nem jó, és vannak akiknek nagyon is jó.

Ha azonban a kérdéses vonatokat úgy neveznék, ahogy javasolja, hát... akár semmit se írjanak a vonatra, mert a felirat nem teljesítené a funkcióját. Azaz a feltűnéskeltést (reklámot). Abban pedig sok minden "megengedett", még az is, hogy a betűszót képző akár ki is emeljék a szóban belül is.
A pici pedig egy viccből született reklám, ezt mindenki tudja.
Arra Chrta változata a legjobb...
Én az egészet FGy-nek (feláras gyors) nevezném, csak ez kimondhatatlan.

Előzmény: Carpy (11741)
Osztap Bender Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11777
Bocs, ha errôl már volt szó:

1. A felsôvezeték-mérôkocsi mit tud?

2. A Balaton északi partján meddig járnak még dízelek (meddig járnak még Nohabok?)

Osztap

Grg Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11776
Tudom, hogy sokak szerint lerágott csont, stb., stb., de nekem akkor is a NOHAB-os jelvény tetszik...
Előzmény: plebejus (11744)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11775
"Az MD is egész jó - talán ha egy picit oldalabbról lenne (jó, tudom, hozott anyagból - és ezt találtad). "

A mőcsényi alagútnál oldalabbról nemigen lehet képet készíteni, max. helikopterről. Ha MD-t akartok, nekem van egy csomó képem a www.tar.hu/vasut honlapon, valogassatok onnan

A szöveget illetően a topic-címet semmiképpen nem javaslom, mert mi értjük, de lehet, hogy más nem értené.

Előzmény: Gödény (11768)
lazar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11774
Varjal itt felreertettel valamit: az en alatalam emlegetett atlosvonat bejon a Keletibe, de csak egy vaganyt foglal, nem kettot, mint a ket kulon vonat esetben, es ezert lesz kisebb a terheles.
Amit te irtal, azok a vonatok a nari balatoni atlosvonatok, na azok tenyleg arra vannak kitalalva, hogy a nep Miskolcrol Nyiregyrol menjen vele a Balatonhoz, ott tenyleg folosleges bevinni oket a Keletibe.

Armand

Előzmény: Albertus (11773)
Albertus Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11773
Nezd, ha az IC nem jon be a keletibe, akkor megyek busszal vagy kocsival. Nehogy mar lepakoljanak Rakoson...

A Keleti azert terhelt, mert az utas oda akar utazni. Ott lakik ket sarokra, vagy onnet indul a busza, vagy oda megy a korhazba kivizsgalasra.

Előzmény: lazar (11771)
plebejus Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11772
Meg inkabb erlelnem kicsit.....
Zold mezo: az ihletet egyik kartacsunk adta, "zold mezoben van egy vonat, amely kesik" :-)
Nev: szerintem sem kellene, az 55mm-es meretben nem is olvashato, csak nagyon kozelrol

Viszont:
kernek szepen kepeket mindenkitol
lehet mailban, minel jobb felbontasban, vagy legalabb URL-t irjatok, azt is inkabb melbe, itt a topicba nagyon gyorsan elsullyed, nem birom kovetni.

[most mar technikaba kezdek belejonni, nem Corel, mint javasoltad, probaltam, de azt meg kellene tanulnom, anyi ido a vilagon nincs......]

Előzmény: Gödény (11768)
lazar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11771
Emberek, ezt mar megtargyaltuk: nem az o kedvukert megy az atlos vonat, hanem, hogy ne terhelodjon annyira a Keleti, meg kevesebb kocsival meguszhato a dolog.
A emlegetett vonaton Miskolc-Pest, es Pest-Sopron
viszonylatban utazik a nep pesten kiurul a vonat aztan megtelik. A kihasznaltsaggal nem hiszem, hogy csucsban gond lenne. Aki meg tenyleg Sopronbol megy Miskolcra az meg orul, hogy megsporol egy atszallast.

Armand

Előzmény: Lehoczki Gabor (11767)
lazar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11770
Na szoval IC/IP mifene velemeny: Tokmindegy minek hivod, egy lenne a fontos, hogy a minosegere odafigyeljunk, es ne szart kapjon az utas a penzeert!
Amit most az IC-vel kapcsolatban csinalnak, az kicsit erosen fogalmazva a nagyot akartam szellenteni, aztan berittyentettem esete: Nincs eleg kocsi, D.J.Bakter irta, en is lattam sajat szememmel, hogy Pecsrol a Mecsek 3 db B-vel jott Bp helyett.Ok: fovizsgan vannak a kocsik. Erre kene gondolni, hogy ha van mondjuk 20 db kocsim, nem tervezhetek ugy, hogy mind a 20 jar rendszeresen, kell .hogy legyen tartalek is, vagy tevednek? Mas ezt is irtuk: A beharangozott nyiregyi 7 par tkp. kapacitascsokkenes, mert ugyannyi kocsit osztunk 5 helyett 7 fele+ ott vannak a hernyok, ami rohej. Ugyanez miskolcra.
Nem kene eroltetni az IC-t!
Helyette csinalnek olyasmit, hogy Mondjuk nyiregyre lenne 4 par IC, olyan, ami most van, es kozben mondjuk 3 par Expressz, NEM IC kocsikkal, csak helyjegyert, es az IC megalloival, ez is fontos. Ugyanezt a Balaton partjara: ott is ketto esetleg 3 par IC lenne: Drava, Kanizsa,meg esetleg a Szent Istvan, es a tobbi helyjegyes expressz Bko kocsikkal 95 penzert, tuti tobb utas lenne rajtuk, mert az o szemszogukbol a helybiztositassal el lehetne kerulni pl azt, hogy Siofoknal mar nincs helyed stb.
Ugye sok kicsi sokra megy, vagy tevedek?
Most valaki azt mondhatja, hogy a nepek nem fizetik ki szar kocsikert a 95 penzt.
Szerintem meg igen, ugyanis a tobbseg szerintem nem a legkondiert, hanem a menetidoert, a fix helyert, es a kevesebb megalloert fizeti ki a potdijat.
Bocs a hosszu lamentert

Armand

Albertus Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11769
Ezt most dícséretnek is vehetem? :-)
Előzmény: Lehoczki Gabor (11767)
Gödény Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11768
plebejus, te nekem gyanús vagy. Te már viselni szeretnéd azt a jelvényt :-)))
Ha jót akarunk, a nicknév ne kerüljön fel a jelvényre. Ezt gyártani is kell, meg szétosztani is. Ha rajta van a nicknév, csak előrendeléssel (és ennek megfelelően előre fizetéssel) megy a dolog, ha mind egyforma, akkor le merek gyártatni 1-2 tucatot, aztán majd "esemény"-eken találkozunk.

A Kandó kiszínezve kicsit olyan lett, mint a mondás a geológusról: zöld mező közepén áll egy ember, és hazudik. A szürke Kandó jobban tetszik. A Nohab (sajnos ?, szerencsére ?) nagyon jól néz ki. Az MD is egész jó - talán ha egy picit oldalabbról lenne (jó, tudom, hozott anyagból - és ezt találtad).

Ebből a készletből az MD-re szavazok.

Előzmény: plebejus (11744)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11767
"Hallottam, hogy jár három egyetemista Nyíregyházáról Sopronba minden második hétvégén, de az ő kedvükért egy ilyen vonatot forgalomba helyezni...? "

Mintha Takilacit olvasnám...

Előzmény: Albertus (11760)
1014 Creative Commons License 2000.06.07 0 0 11766
A MATÁV velünk van! Úgy tudom, a személyzeti ügyeit Sopronból akarja intézni! A miskolcit is!!
Előzmény: Albertus (11760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!