A Metró-Mukik Fradiban, a 7141 is ott van (no meg sok szep gyongyszem:))), a 7130-ast tavaly ilyenkor fenykepeztem le, Bf. felé tartott. Állítólag az összes Muki a Fradiban települ.
Tudtommal 3 féle motorral készült:
-a forgóvázas
-a középső, de nem a Bühler
-a jelenlegi Bühler.
Az első változatnak is 2139 volt a száma? Hol lehet manapság ilyet szerezni (felkeltetted az érdeklődésem iránta :-))?
Lenne egy kérdésem a terepasztalépítéssel kapcsolatban:
valami szuper peronkialakítási módszert keresek, mert amiket én ismerek elég primitívek és éppen ezért nem illenek a környezetbe. Tudtok ajánlani valamit?
division by zero megj. Reakcio: Muki palyaszamok: 7033, 7038, 7039, 7040, 7045, 7061. Egyelore. Hogepbol lattam a 7130 es 7141 gepeket. Kepek majd, vagy a villamos. budapest.hu-n, vagy a mkkk.kma.bme.hu cimen.
Szintén OFF
Ezekkel nem lehet beszélni! Csak tudnám, hogy mi az élvezet abban, hogy valamit elcsúfítanak? Ha nekik ez művészet, tegyenek ki egy vásznat és csinálják arra. Ne azt mocskolják be, ami másnak kedves és szép.
OFF
Mivel ezek a festegető skacok azt állítják, hogy nekik ez "önkifejezés", a graffiti-topicban felvetettem, hogy én majd elkapom őket és szép színesre kitetoválom az arcukat, mert nekem meg az lesz az önkifejezés. Erre megkaptam, hogy holmi firkálásért én megkínoznám a gyerekeket és szégyelljem magam. Arra a kérdésre, hogy akkor mikor is mehetek az illető frissen festett kerítését és családi házát graffitival díszíteni önkifejezésileg, nos erre már nem kaptam választ. No comment.
Amikor én voltam, nem volt. Viszont a jövő héten valszeg kimegyek, megnézem.
Az én első Csörgőmodellem 1993-ból való, középmotoros. Pont tegnap tisztítgattam ki, már csak a motorral kéne valamit csinálni, mert nagy sebességnél kicsit lelassul és érdekes hangokat hallat... Biztos hogy a motor csinálja, kipróbáltam. Mit lehet ezzel csinálni?
Más: Elszörnyedve tapasztaltam, hogy valami agyatlan bolhazsák összefirkálta kedvenc Csörgőmet. Az agyatlan bolhazsák azt "írta" rá, hogy "Til". Ezeknek már semmi sem szent?
Van valakinek valami ötlete, hogy mit lehet ezekkel az embernek nem nevezhető alakokkal csinálni?
A másik: Mennyibe kerülhet egy Csörgőn 2 négyzetmétert újjáfesteni?
Bocs ha off voltam, de most betelt a pohár!
Szerintem elmentel mellette. Amikor kint voltam utoljara, az M63-as kasznit arulo srac mellett arultak palyaszamot is, amit ra kell "vakarni" a modellre.
Nekem egyebkent ket Csorgo modellem volt: az elsonel a motor az egyik forgovazban volt, ket tengelyt hajtott, "zabalta" a fogaskerekeket es veszesen gyenge volt. Akkoriban meg lehetett kulon motoros forgovazat venni :-) talan nem veletlenul :-) Raadasul a szine is inkabb volt sarga, mint narancssarga. A masodik mar sokkal jobb volt, ez az altalad ismertetett kozepmotoros kivitel volt.
A kaszni hossza megegyezik a 130-al, szerintem a forgóváz is jó erre a célra.
É majdnem vettem is, de előbb szerezni akarok matricás pályaszámot.
M41,2101-ről és 2121-ről MINDEN infót várok!!!
OK, kaszni van, forgovaz alapokat is adnak hozza (eppen igy aruljak a Leoket is). Csak azt nem tudom, milyen forgovaz kell ala. Netan a PIKO BR130-as passzol? Arulnak Gigant kasznikat is, az ala tuti ezeket teszik, egy kicsit meg emlekeztet is a forgovaz a Kruppra (eltolt rugok, fektartalyok).
Nekem peldaul nem kell bemutatni a helyzetet, a nyaron volt fel oram az eszaki parton, leultem Nohabot varni erre jott a 190-es. Azert lefenykepeztem, nem mindennapi latvanyt nyujtott.... :-)
3 millió... Szép, inkább hagynak pusztulni egy NOHABot, mintsem kifizessenek ennyi pénzt. Nem hinném, hogy ez nekik olyan nagy összeg lenne, különösen ha belegondolok, hogy mennyi pénzt öltek bele fölösleges dolgokba (pl. egy vonalat felújítanak, hogy vonattal tudják felszedni a pályát).
A MÁV-nál kellene egy ember, akinek az lenne a feladata, hogy a fölösleges beruházások helyett felhívná a figyelmet ilyen "apróságokra".
Nem tudjátok hogy H0-ás mozdonyhoz hol tudok leáztatós pályaszámmatricát szerezni?
Lassacskán időszerűnek érzem, hogy birtokomban legyen egy általam kiválasztott számú Csörgőmodell...
A 221-es Szergejjel nem a Szergejeket akarom bántani, de tény az, hogy sok M62 ma úgy néz ki, mint akit leokádtak, és bárhová állsz a gép oldalához, a géptérből le tudlak hugyozni a kaszni lukain át! Ez van, ez nem a Szergejek szégyene! Ha 215-ös szintű Szergejek járnának a Balatonob nyáron, akkor max. a füst miatt szólhatnék, de emberek, ez az ország legfontosabb idegenforgalmi övezete!!! Majd felteszek ide egy 15 kbyte körüli képet, hogy mindenki lássa, miről van szó!
"Vannak un. pszichrometriai diagramok, amelyek azt mutatjak meg, hogy adott homerseklethez milyen paratartalmat erzunk kenyelmesnek. A legkondinak ezt kene teljesitenie. "
A kocsik fűtésével foglalkozó UIC 553 döntvény pontosan megadja ezeket, mint kötelező érvényű normákat nemzetközi forgalomban. A nemzetközi forgalmú kocsik tudják is ezt (légszárítás). Csökkentett teljesítményű klímák esetében (IC kocsik) a vezérlés a befújt levegő hőmérsékletére szabályoz, a munkapontot pedig a környezet (és az utasok) állítja('k) be. A 84-35-ös komfortok szabályozása többkritériumú, amíg teljesítménnyel bírja igyekszik a komfortgörbét követni.
Esőerdei klíma:
Ok lehet még a beázott légkezelőszekrény, vagy az eldugult kondenzvízlevezető.
Üdv:
Csabi
Pesten a Belgrád rakparton lehet kapni, illetve újabban az Erkel utcában. Egyébként van egy új újság (Vasútbarát magazin), ez a mezei újságosoknál is kapható. Elég jó, formailag kifogástalan és színes, de ez elsősorban vasútmodellezéssel foglalkozik és ára sajnos 700 Ft.
Köszönöm a bíztatást, ösztönöz a fejlesztésben. Ma vettem észre, hogy még van egy Dízel Gigant képem, amit nem raktam fel. Sebaj, majd ma este.
Egyébként már összeválogattam a következő adag képet, de erre még azért várni kell...
A hétvégén megpróbálok elmenni a 2121-eshez, ha lesz ott valaki, érdeklődök. Örömmel olvastam, hogy a 019 ismét jár, remélem a 002-es sem sokáig marad üzemképtelen.
Gábor!
Én is csak a 2187-es Csörgőt hívom Okoskának. Mikor én láttam, nem füstölt olyan erősen, pedig ez abban az időben volt (valamivel azért előtte), de augusztus végén ismét láttam, szintén füstmentesen.
Ákos!
Nem hinném, hogy a NOHABot csak a Szergej helyettesítheti a 29-es vonalon.
Mikor augusztus végén a 2105-ös Csörgővel 9 kocsival jöttem haza, úgy suhant, mint a szélvész. A gyorsítása pedig olyan sima volt, melyre CSAK a Csörgők képesek (legalábbis Magyarországon).
Matiz:
Megint Szergejselejtezés??? Ilyen nincs, ez szörnyű.