Keresés

Részletes keresés

Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.05 0 0 1339
Nekem a budapesti helyierdeku vasutak cimu fuzet van meg. abbol szemezgetek.
Nekem van a legregebbi konyvem.
A mozdony uzeme cimmel.
irta: gyeresi SZASZ JOZSEF mav. fomernok,futohazi fonok,torvenyhatosagi, iskolaszeki es gepkezeloi biz. tag.
Kiadva: Pannonia konyvnyomda Gyor,
moskapaszkodj meg : 1905.junius

Egy lepusztult bodeban talaltam tobb szaz utasitas es konyv tarsasagaban az eszaki es Rakosrendezo kozott.

Nagyon erdekes es tartalmas konyv.
150 oldal. feltagyem a netre?

Előzmény: division by zero (1337)
Bölény Creative Commons License 1999.10.05 0 0 1338
Division by zero: valoban nem Mo.-rol netezek, es igy az extra tenyleg parazna lassu.

Hradek: alant talalsz jopar beirast trolikrol, van itt szagerto boven. Azert egy jo trolis homepag-re en is kivancsi lennek...

division by zero Creative Commons License 1999.10.05 0 0 1337
találtam egy 1951-es "A gőzmozdonyok szénmegtakarítási módjai" című füzetet.

Megtaláltam a nagyapám gőzmozdonyvezetői vizsgalevelét is...

division by zero Creative Commons License 1999.10.05 0 0 1336
Kicsit kutattam a nagyapám hagyatékában, találtam egy-két érdekességet:
képeslap szombathelyi villamossal 1953
képeslap a kovásznai kisvasút siklópályájával, 1941
az abádszalóki Tisza-híd az vasúti híd? erről is van egy kép, 1943
plusz egy meglepetés: villanymozdony,1931...
holnap viszem őket profi nyomdai stúdióba szkennelni...
hradek Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1335
Nyáron Szlovákia, Léván láttunk gyönyörű Skoda mozdonyt. Elég retkes volt szegény. De láttunk szépen letisztított példányt is. Nemhiába, Csehszlovákia mindig is nagy tömegközlekedési-eszköz-gyártó nagyhatalom volt. Tényleg, valaki nem rajong a trolikért, de nagyon?
Benyó Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1334
Sziasztok!

De hát a Bzmot 412-es ide tartozott (Északi VF)!!! Kérek mindenkit, ha látja, nézze meg, hová tartozik most! Egyébként január végén kapta meg a 2-es vonal vadonatújan, még a védőnylon is rajta volt az üléseken. Az oldalára Dombóvár volt írva. Szükség is volt rá, mert májusban hivatalosan is IP lett az esztergomi sebesvonatból, így azóta már nem játszhatják el azt, hogy sima Bz ugrik be az IP helyett, ha baj van. Kell tartalék is.
Nem tudjátok, kapott az Északi valamit a 412-es helyett?

Bence

U.i.: Jut eszembe! Valaki (már nem tudom, ki) azt írta, hogy a Hernyóhoz hasonlóan az MD igazából nem motorvonat, hanem ingaszerelvényes mozdony. Az MD esetében ez szerintem is igaz (Werner szerint az MD burkolt M46), de a Hernyónál?!?!?! A Hernyó a motorvonati lét valamennyi akcidensét felmutatja! (Micsoda szöveg...)

Előzmény: Lehoczki Gabor (1320)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1333
Szegény 004! Azt hittem legalább ez a NOHAB örökéletű lesz. Jún. 11-én jártam a baleset helyszínén, úgy emlékszem, hogy a töltés oldala tele volt forgáccsal, biztos ott aprították fel a fát. Még aznap este nagyon féltem, hogy megint történt valami, mert Balatongyörökön óriási vihar volt (ráadásul én a hajóállomás fedett teraszán ragadtam), és a menetrendben kiírt vonat kb. 3/4 óra elteltével sem jött (akkorra sikerült visszaérni a szállásra, ahol nem volt villany), és ott olyan hírek keringtek, hogy kisiklott valami. Szerencse, hogy nem így történt!
Előzmény: werner (1328)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1332
Huh, a linkelesnel kihagytam egy ket sort :-) bocs
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1331
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1330
Extra nekem is jól jön...
Magyarországon netezel? mert külföldről nézve tényleg k...a lassú az Extra...
Előzmény: Bölény (1295)
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1329
Aha, a kalauznéni szállt le a piros tárcsával...
Előzmény: Lehoczki Gabor (1327)
werner Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1328
Ismét lettek új képek, bocs mindenkitől a kis összevisszaságért...
És még egy szomorú képriport .
Előzmény: division by zero (1326)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1327
Elment az IP Pörbölyig? Ez azért érdekes, mert a Bátaszék-Alsónyék közötti vasúti átjárónál (55-ös út) és a nyékipusztai bejárónál (ahol x éve a baleset történt) a vágányzár idejére ki van kapcsolva a fénysorompó, fekete műanyaggal van körbetekerve és lezárva. Jelzőőr engedett át benneteket?
Előzmény: division by zero (1326)
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1326
ja, és abból a három IP kocsiból 2 a kisvasúti napra igyekvőkkel volt tele...
Az IP Pörbölyön is érdekes fotótéma volt, hiszen menetrend szerint nem áll ott meg, ráadásul egy olyan napon amikor vonatpotló buszok közlekedtek...
Előzmény: division by zero (1321)
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1325
igen: 409+410+411

apropó sebességek: a Nyirvidéki kisvasút 150-es lassújeleit láttátok már?
poén látvány, igaz 15-re gondoltak, de az a tábla a szabvány szerint 150-t jelent...

Előzmény: Lehoczki Gabor (1322)
plebejus Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1324
Lajos,
Pls. check mail.
A felbontas nalam helyesen: 640x480
dehat ez nem nagy, lehet 800x600-ban szele is meglenne, de az en monitorom nem birja.
Necckep4.5hu nekem se birja.
P.
Előzmény: Szucs Lajos (1316)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1323
Szeptember 26-án 9734. sz. vonattal mentem Akarattya és Almádi között (M61 001), hát bizony Kenese üdülőtelep után az sem 80-nal ment, szerintem 90-95 lehetett!
Előzmény: division by zero (1321)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1322
Melyik a 3. kocsi? 410? Akkor már értem, hogy hová tűnt. Eddig ugyanis Békéscsaba és Szeged között 407 és 410 járt, de mostanában már 412 megy.
Előzmény: division by zero (1321)
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1321
Múltkor, amikor Pörbölyre mentünk a kisvasúti napra, akkor a háromkocsis IP (409-411) 87-el húzott...
Előzmény: Benyó (1319)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1320
Bzmot 412 most (Gyula-) Békéscsaba és Szeged között jár. Különben én is biztos vagyok abban, hogy Szeged és Hmvhely Népkert között 80-nál gyorsabban mennek néha...
Előzmény: Benyó (1319)
Benyó Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1319
Nem elég az IP-re a 90 km/h sem! Minimum 100-zal, de inkább 120-szal kellene tudnia menni, és akkor talán elláthatna fővonali szolgálatot is, mint egykor az Árpád. Különben a vezérek szerint a maga nemében (tehát: nem vonat, hanem motorkocsi) egészen tűrhető. A Bzmot 412-t (IP) a nyáron Leányvár és Dorog közt kihúzatta a vezér 90-re, pedig az még csak 80-as.

Bence

Előzmény: Lehoczki Gabor (1301)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1318
Ha kozvetlenul a talcan levo iconnon valasztom ki a felbontast akkor nekem csak a harmadik oszlop torzul, de a gorditosav bejon. Ha megoldodot a Netscape-s problema akkor ez lenne a fo lap.Vagy maradjon az eredeti?
Előzmény: plebejus (1313)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1317
#vasut IRC-n vagyok
Előzmény: plebejus (1313)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1316
Legy szives Kuld el, mert en sem tudom kie.
Igazad van . En nem probaltam ki ilyen nagy felbontasban. Harom oszloposra teszem. Nekem 28K-n elegge lassan indult el. Nincs Netscape-em, (nem is akarok) ezert jo lenne tudni neki mi baja vele.
Lajos
Előzmény: plebejus (1313)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1315
Várjál, még kész se vagyok! :-)
A fogam kösz OK.
Előzmény: plebejus (1313)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1314
Kulcsszavak: low-budget B-movie :-)) A James Bond-filmhez kreáltak egy páncélvonatot. Igaz, egy olyan lézerrel, amely tápostul befért egy (ráadásul működő) karórába, szóval egy ilyen 5mW-os pointerrel á la Ecseri piac, szóval fel lehetett nyitni, mint a halkonzervet... :-)) Na mindegy, szóval az ami progyuszerek biztos úgy találták, hogy a magyar M44 az elég borzasztóan hat az ami közönségre: uh, that scary East-European engine... those bloody Russians... we are so much better :-)))
Előzmény: Bölény (1311)
plebejus Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1313
Kedves ZöPö!
Sok munkadat NAGYON-NAGYON KOSZONOM:-))))))))))))))))
Olyan jo latni a meg gyerekkent keszitett - igaz nem vmi fenykepeszeti remekmu, - de megis SAJAT kepeimet. Egy kicsit (ipar)tortenelem azert ez is...
Remelem a fogad se kinoz mar.

"A képek plebejus tulajdonai, ő rendelkezik felettük."
Kepeimet a softwareknel alkalmazott "freeware" peldajara "freepics"-nek szanom. Egyaltan nem ellenzem, ha melto kornyezetben barhol felhasznaljak, pl. "Gigant Club, vagy a mercurio", vagy Szucs Lajos http://www.extra.hu/vasut/....html oldalan, dtb., de azt azert elvarom hogy minimum a szerzo nevet, a kepen levo gep sorozat+palyaszamat es ha lehet a felvetel helyet, idejet feltuntessek. Szvsz igy korrekt, meg tan nem is olyan nagy kivansag. (Adatok ZöPö-nel, kivansagra mailban kuldom.)

division by zero,
Neked meg az elismerest koszonom.

Szucs Lajos,
Tetszik a design, nekem IE5-el egesz jol muxik, bar 640x486 felbontasban a jobb szele lemarad pl. amikor a 3. photos lapon allok, csuszkat meg nem ad.

Udv, P.

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1312
Nem semmi...
Előzmény: division by zero (1303)
Bölény Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1311
Annyira nagyon azert nem lehetett regi, mert veres csillag mar nem volt a mozdonyon, de meg a katonak sapkajan sem. Valszeg mar a nagy Szojuz felbomlasa utan keszulhetett, tehat 6-7 evesnel biztosan nem oregebb. Aztan meg Ukrajnaban szerintem meg olcsobb lehetne a forgatas, igaz, kozben a fel stabot mondjuk elrabolnak... :-)))

Ami nagyon nem fer a fejembe, az az, hogy ha mar oroszos filmet csinaltak, akkor miert nem Szergejeket fogtak be? Az M44 kulonben is nagyon komolytalanul hatott az "atomvonat" elen.

Előzmény: ZöPö (1308)
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 1310
Villamos fűtőgép, valószínűleg egy V41 vagy V42 villanymozdony volt valaha...
Lejebb olvashatsz a Keleti pályaudvar fűtési rendszeréről, ott meg tudod mire jó...
Előzmény: szkeres (1309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!