Neeem! Nem úgy híjják, hogy InterCity... hanem hogy InterPici... :-(((((( Mert én ano olyan helyekre terveztem IR-eket, ahol most IP jár (46, 109, 135, Mátészalka környékére meg Ózdra nem!) - de a felújított MD-kkel! IP suxx, bűzmot suxx!
Az iránt nincs is kétségem, hogy Pest felé jó a csatlakozás ill. kapcsolat. De Győrben van még néhány más vasútvonal is. Hogy csak a házunk tájánál maradjak:
Mosonmagyaróvár-Győr-Sopron:
Győr érkezik: 5 10 (Sopron felé indul: 5 54), 5 48 (5 54), 6 40 (6 50), 8 18 (8 03!, 8 37), 11 00 (12 08), 13 15 (12 57!, 14 05), 13 25 (14 05), 15 15 (14 53!, 16 08), 16 20 (16 08!, 16 57), 17 13 (16 57!, 18 28), 18 40 (18 28!, 20 10), 19 43 (20 10)
Ízlés szerint lehet válogatni: van néhány jó, de nem sok. És akkor nem jelöltem a "kényszer-IC-zéseket"...
Visszafelé kicsit jobb: 5 10 (5 40), 6 10 (6 45), 7 23 (7 52), 7 38 (7 52), 8 15 (9 20), 11 03 (11 10), 11 43 (12 19), 13 13 (13 50), 15 23 (15 42), 16 37 (16 25!, 17 10), 17 13 (17 10!, 18 25), 19 23 (20 40), 19 39 (20 40), 21 13 (22 40)
Elég sok embert ismerek, aki több-kevesebb rendszerességgel jár innét Sopronba, és nagy részük a fentiek miatt inkább a közvetlen buszt választja, pedig szívesebben menne vonattal.
A legbosszantóbbak azok az esetek, amikor 10-12 perccel előbb megy el egy járat, és utána 3/4 vagy 1 órával van csak a következő.
Érdemes lenne ilyen szemmel átnézni néhány más csatlakozást is (pl. Pápa-Győr-Sopron vagy Pápa-Csorna-Sopron vagy Szombathely-Sopron-Balf, Fertőszentmiklós, Kapuvár, Csorna viszonylatokat...)
?????????
Végre megcsinálták a csatlást Sopron felé a Bartók EC-re (de mellette jó a sima gyorsra (944) is) és az Orientre. Budapestre is el lehet jutni elég nagy sűrűséggel. Hol látod a hibát?
Sracok, van valakinek valami leirasa a regi vonatszamozasi rendszerrol? Mert akarhogy bamulom a regi menetrendjeimet, egyszeruen nem birok rajonni a logikajara!
A vasútnál nem a pénz a fő probléma, higgyétek el.
Sokkal inkább az, hogy egyre kevesebb az olyan dolgozó, aki lelkesedésből végzi a munkáját. Pedig a nélkül, hogy valaki beleadná a lelkét a saját munkájába, nem érdemes csinálni semmit, mert az olyan is lesz.
Ez elsősorban a vezetés bűne. Nemcsak a maiaké, hanem több évtizedes bűnök ezek.
Hogyan is lehetne előre tervezni, ha nem azok kerülnek a vezetői posztokra, akik alul már bizonyítottak, hanem családi, ismerettségi, netalántán politikai okokból?
A bemondásoknál pedig nem baj, ha ízesebb a szöveg. Még akkor sem, ha nem pontosan az irodalmi nyelvet beszélik a hangosbemondón.
A gépi szövegtől feláll a szőr a hátamon. Olyan, mint az egyen hamburger. Brrrrrr!
Ha mindent a gépek végeznének, akkor mi, emberek ülnénk a kiságyban, cumit szopogatva, és bambán bámulnánk ki a fejünkből.
Aki így nem érti: Ülnénk a Tv előtt, kezünkben sörrel, mint egy foteltöltelék.
Más
A Pannon Gsm-nél megjelent a MÁV szignál, mint csengőhang, ami a NOKIA telefonokra letölthető. Érdekel valakit?
Mar elnezest, lehet, hogy en hulye vagyok, de nem ertem: Mi a nagy loalkatreszert nem celja MAV-nak, hogy utasokat szerezzen? Egyik felol jon a PR duma, hogy igy meg ugy szeretnenk az utasokat visszacsalogatni kell a vasut Jevropaban, masik oldalrol, meg jon a tragya
menetrend. Most ki akar itt mit egyaltalan?
Ki adja az alapelveket a menetrendkesziteshez?
Ha mar itt tartunk, hogy szidjuk a menetrendet, irjatok mar meg, hogy ti mit tartanatok jo menetrendnek? A menetidokkel banjunk csinjan, mert
azt fo reszben a palyallapot hatarozza meg, de minden mast szivesen hallanek.
A jelvény külső kontúrjának viszont olyannak kellene lennie, hogy ki lehessen vágni, viselni lehessen. Ehhez pedig jó a kör, vagy bármely egyszerűbb forma.
Most futott be Békéscsabáról az utolsó személy (20.5x), a változatosság kedvéért most Csörgő húzta az MD szerelvényt (már sötétedik, de ha jól láttam, M41 2128 volt)
Helló Mindenki!
Képzeljétek!A reggeli Warsóból érkező IC-t magyar mozdony húzta a megszokott ,jó öreg lengyel helyett.És a számát pont nem láttam... a k.é.-be!
tl: Tavaly volt 14,3 milliárd Ft.- veszteség meg a kormány leírt az előző években felhalmozódott veszteségekből 35,9 milliárdot, tehát 99-et a MÁV zárta = 60,2 milliárd Ft.- veszteséggel. Minden tavalyi vasutas 1 075 000 Ft.- veszteséget termelt. (természetesen ez átlag) "
kkalmi :
" Persze. A kormány meg nem fizetett ki kb. 30 milliárd menetdíjkiegészítést..."
takilaci :
Hogy van ez ? Összesen volt 14,3 milliárd veszteség és abból nem fizettek meg 30 milliárdot ?
Mi mennyi ??
Talán ha azt a meg nem kapott 30 milliárdot (ezt ki számolta ki, s hol ??) is megkapja a MÁV akkor +17 milliárddal még nyereséges is lett volna ?
Újat mondasz.
Akkor a Viktornak nem 35,9 milliárdot kellett volna leírnia hanem csak 18,9 milliárdot ?
Nem rossz.
Erről tud a Viktor ?
Hiszen ez nem több mint az idei árvizi kár . "
Induljunk onnan: 14,3 + 35,9 = 50,2. Tehát eleve 10 milliárdal kevesebb, mint az általad írt kiinduló összeg.
A MÁV hivatalos közleményéből, amit a MÁV honlapon is megtalálsz, néhány adat:
A MÁV főbb mutatói 1999 2000 (terv)
Működési veszteség -14,3 -29,8
Mérleg szerinti eredm. (Mrd Ft) -14,3 -29,8
A hivatalos MÁV adatok:
Bevételek:
Menetdíjbevétel 22 milliárd.
Menetdíjkiegészítés : 15,7 milliárd
Termelési ártámogatás: 43 milliárd.
Árufuvarozás fuvardíj: 53,5 milliárd
Egyéb bevételek (ÁFU) : 9,9 milliárd
Egyéb tevékenységek bevétele: 29 milliárd
Összes bevétel: 180,5 milliárd
Kiadások:
Anyag jellegű: 60,5 milliárd (anyag, üzemanyag, fűtőanyag)
Bérek, ezek járuléka: 76 milliárd
Amortizáció: 15 milliárd
Egyéb költségek: 17 milliárd
Egyéb üzleti ráfordítás :24 milliárd
Kamatok: 6 milliárd
Aktivált saját teljesítmény: -7 milliárd
Rendkívüli ráfordítások: 4 milliárd
Kiadás összesen:195,3 milliárd
Különbség: - 14,8 milliárd.
Én ezeket az adatokat ismerem. Sem azt a bizonyos 35 milliárdos leírást, sem azt a nagy támogatást nem látom a bevételek között, amit állítólag külön a pályaépítésre adott a minisztérium.
A mai utazóközönség összetételét vizsgálva megállapítható, hogy a kedvezménnyel utazók többségben vannak.
Kíváncsiságból elvégeztem egy számítást :
Megnéztem azt, hogy mennyi volt egy hónapban a bevétel.
Kiszámoltam, hogy mennyi 10, 20, 30, stb. km-es jegy fogyott az adott hónapban. Megszoroztam a darabszámot a teljesárú menetjegy árával, és az így kapott eredményt összehasonlítottam a bevétellel. ( Azaz azt számoltam ki, hogy, ha mindenki teljesárú jegyet váltott volna, mennyi bevétel lett volna.) Az eltérés 3,1 szeres volt. Persze nem számoltam a díjmentesen utazó 65 éven felülieket, és az OEP hitelezett jeggyel ugyancsak ingyenesen utazókat.
Tehát ez alapján a menetdíjkiegészítésnek: ~60 milliárd forint körüli összegnek kellet volna lenni. Ehelyett: 15,7 milliárd volt.
A különbség: 44 milliárd.
A kérdés ez alapján: tényleg nem fizeti ki a kormány teljes egészben a menetdíjkiegészítést, vagy a számításhoz kiválasztott minta összetétele ennyire eltér a MÁV utazóközönségének összetételétől?
"Megint azokkal a q....a utasokkal van baj. Mindenhol bajt okoznak. A BKV-nál is a MÁV-nál is.
Jó tudni, hogy utasok nélkül egészen jól működne a MÁV. Akkor nem is lenne veszteség. "
Az utasokkal semmi baj nincs. Amit írtam, arra vonatkozott, hogy az állítólagos veszteségeket nem a vasutasok "termelik", hanem a MÁV részére az utasoknak biztosított kedvezmények ellenértékét úgy számoltad, mint a MÁV vesztesége, miközben azt az utasok használták fel.
"Ma a kedves, aranyos vasúton utazó a költségek 30%-át fizeti meg. (forrás:MÁV Vezig. úr) "
Na, hogy ezt hogy számolták ki, arra is kiváncsi lennék. Minek a 30%-át? Ki fizeti ?
-------
Tippem esetleg van, lehet, hogy hülyeség?
Elvégeztek a fenti számításhoz hasonlót, és nekik is kijött ez a 3 körüli érték, ami azt jelenti, hogy a pénztárakban befizetett összeg tényleg a 30%-a a teljes személyszállítási bevételnek, ami a
menetdíjak állami árkiegészítése után lesz teljes. Ezen viszont a menetdíjak emelése nem segít! Ugyanis az arány nem változik, csak az összeg. Ezen lehetne változtatni a következő módon:
- meg kell szüntetni, vagy csökkenteni az utazási kedvezményeket
- meg kell változtatni az utazóközönség összetételét (azaz a teljesárú jeggyel utazókat valamilyen módon a vasúti utazásra rávenni. Pl.: jobb, gyorsabb stb. vonatokkal. )
---------
"kkalmi :
" A kormány érdeke, hogy kevesen utazzanak kedvezményekkel, mert azt ki kell egészíteni."
takilaci :
Már a múltkor is irigyeltelek az ilyen beszólásokért. "
Lemaradt: "Logikusan következik, hogy az állami kiadások csökkentése érdekében ... "
gödény, én javasoltam, hogy a nick legyen rajta a jelvényen, de úgy gondoltam, hogy hagyjunk ki neki helyet, aztán aki akarja, ráírja filctollal. Ennek a vasúti akció utáni sörözésnél lenne jelentősége. Mazochisták írhatnak Rákoson Andó Gergelyt is. :-)))
IC-k nevei: Az eredeti szabály szerint éppenhogy személyekről nem szabadna elvezni őket! A szisztéma szerint az EC-ket személyekről, az IC-ket tájegységek neveit kaphatják.
A Soproni Ászok név pedig úgy tűnik, hogy csak a GySEV vonalán él (úgy látszik a Brau Union csak nekik fizetett...(?))
Nem IC-kocsik: a Claudiuson napokig közlekedett 2 db - igaz lég friss fővizsgás Sm állomásítású nem-IC kocsi)
V43 1349: tegnap láttam Tatabányán, frissen felújítva. normál festés, de Papagáj- forgóváz-szekrénykapcsolat. Ami meglepett: 4 db kígyózásgátló lengécsillapító (forgóvázanként 2-2 db) beépítve. Mikortól szerelik őket 4-gyel? Ma ui. a 2318-at is így láttam)
A 15.x-kor Békéscsabáról Szegedre érkező majd 16.15-kor visszainduló személyvonaton M62 057 segélyezte a ledöglött MDmot 3007-et. A 17.07-kor érkező és 17.25-kor Békéscsabára visszainduló személyen pedig az MD már rajta sem volt, itt M62 194 segített be. Itt a nyár, döglenek az MD-k.
Ha minden igaz, holnap festik M31 2035-öt, már elő van készítve.
nohab!
Érdekes volt, amit írtál.
Tényleg szar a MÁV helyzete, de ha nem az utasok csalogatása a cél... Úgy látom, hogy sajnos, nem az a cél. Most félretéve a MÁV közmondásos udvariatlanságát és hanyag munkáját, központilag sem ez a cél. Ennyi rossz menetrend nem véletlen. Ez már (le)nevelő szándék.
Az utasokat busszal sokkal gazdaságosabban lehet elszállítani (és szerintem a "füstöt okádó busz vagy kamion" sem igaz. Az a Szergej.) Talán központi akarat az utasok buszra/másra terelése.
Egy ekkora cégnek igenis lehetnek, sőt, kell lenniük sok milliárdos projekteiknek. Szerintem vannak! takilaci szerint is a MÁV-ra évente 40-80 milliárdot költ az állam. Ebből tízvalahány milliárd az üzemi veszteség, a többi project. De talán több eredményhez még több pénz kellene. Az Eurofima, ha jól tudom, kölcsön, amire az állam vállal kezességet, kifizeti, aztán elengedi az adósságot a MÁV-nak.
Le szeretnék írni egy kis példabeszédet. Lehet, hogy hosszú lesz, ezért kérek minden jószándékú olvasót, hogy tartsa az ujját a PgUp jelű gombon.
Egy család nem él jól, a jövedelmükből épphogy szűken kijönnek. Ekkor azt mondja a szomszéd maszek: vegyetek egy fröccsöntőgépet, a papa dolgozna esténként napi egy-két órát rajta, abból annyi jövedelme lehetne, mint a munkahelyéről. A család meggondolja, a mama lemond a fodrászról, a papa a sörről, cigarettáról, kártyáról, a fiú a modellvasútról, még a lány is a kenceficékről meg a koncertekről. (Ezt nagyban Bokros csomagnak hívják.) Már egy éve spórolnak, amikor a lány zongorát akar, mert tehetséges, és 4-5 év múlva szerinte művész lehetne. De az nagyon sok pénz. Nem kap, ezért bőg, hisztizik, majdhogynem sztrájkol, de a család győz, nincs zongora. Pedig nem él rosszul a lány, mert korábban is el volt kényeztetve, kapott egy sétálómagnót, hogy zenét hallgathasson, nem is tanul jól a textil főiskolán, mert ugye, ő tehetséges.
Eltelik két év, meglesz a gép, és bejön a terv. A családnak elkezd jól menni. Ekkor megint jön a lány a zongorával. Közben végzett az iskolában, de rosszul tanult, összesen egy szövő szakmunkás bizonyítványt szerzett. A család úgy dönt, hogy nem kezd megint spórolni a lány zongorájára, inkább az költse a pénzt, aki meg is keresi, meg aki részt vett a korábbi spórolásban. A fiú kap számítógépet meg telefont, aki egy nappal később szép pénzt keres programozással. Hiába lettek jók a család makrogazdasági mutatói, nem részesedik belőle mindenki. A lány pedig az alacsony végzettségével annyi pénzt sem tud megkeresni, amennyiből megél. Egyre kevésbé szereti a család, mert folyton pénzt kér, és érezteti a sértődöttségét. Így állunk ebben a pillanatban. Időnként előveszi a terveit a zongoráról, mert az olyan szép, meg azzal bíííztos, hogy jól keresne! A családnak is tetszene a zongora, de azt mondja, hogy nem ér annyit. És az sem biztos, hogy a lánynak haszna lenne belőle.
Lehet, hogy a remotorizáció kidobott pénz, nem tudom. Lehet, hogy a szlovéniai vonal rossz beruházás, bár ennek szerintem nagy politikai hasznak lehet, Szlovénia azon kevés szomszédunk egyike, amelyikkel jó a viszonyunk, fontos a jó közlekedési kapcsolat, de ehhez nem értek, csak érzem. De ez nem a MÁV pénzéből megy. Éppúgy, mint a nosztalgia fűtőházat, az egészet az állam fizeti.
még mindig jobb, ha a laikusok hozzászólásai építkeznek erre a talajkeverékre, mint ha a felelős döntéshozók... Nagyon egyetértek. Nekem az a bajom, hogy sok laikus terv olyan, mint a követelés, ezért vagyok néha pokróc, amikor erről írok. Az ilyen véleményekben élen jár a Pályaőr. Épüljön mindenhol vasút, állítsák vissza a szolgálatot, korszerű gyorsvonati, mellékvonali meg mindenféle járműveket akarnak, kicsit olyan alapon, hogy az jár nekik. Ekkora kiadás az egész ország gazdaságát leültetné. Nem telne fröccsöntőgépre, csak zongorára. Aztán 10 helyett csak 5 deka parízer jutna. Ez a tét.
Tényleg nagyon egyszerű azt mondani, hogy semmire sincs pénz. Pedig tényleg nincs. Az egészségügyön, az oktatáson, a mezőgazdaságon (és a munkavállalókon) összespóroltuk a fröccsöntőgépet, ami már dolgozik. Az a három terület pedig az ország szempontjából sokkal fontosabb, mint a MÁV. Ezt én is szomorúan mondom, de így van. Sok év múlva, ha már három fröccsöntő gépünk is lesz, majd futja modern motorvonatra meg alagútra, mint Belgiumban meg Amerikában. De ha most költünk erre, odalesz még a parízer is.
Bocs a hosszért (már ha végigolvasta valaki :-))) ).