A "Városi, elővárosi és síndöcögények" jelvényre - a felhőn ülő villamosra - lehet már jelentkezni, ott a barna tetejű pontozással győzött (a szürke tetejűvel szember kétharmados arányban); ha megjön Hamstertől a jó felbontású kép, indul a gyártás. Itt, a vasútiban először közmegegyezésre kellene jutni.
A kitűzőbe a képet egy tintasugaras nyomtató gyártja papírra.
A stilizált, néhány vonalas rajz tényleg a "semmiben" mutat jól - odaát a felhős villamosod osztatlan sikert aratott. A fénykép viszont fura körbevágva, magában - nem tartom véletlennek, hogy a fekete-fehér, rajzszerű Kandó még tetszik nekem, csak a kiszínezett környezetű nem.
Na szoval, velemeny a nem eri meg ,hogy tobb utas legyenhez. Akkor hulye a MAV, mivel allambacsi kotelezi ot szemelyszallitasra, akkor csinalja meg
ugy azt a k..va mentrendet, hogy minel kevesebbet
bukjon rajta, legalabb akkor menjen az a vonat amikor a tisztelt utas utazni ohajt. Ugye segits magadon, stb...
Nem eri meg nem eri meg, de rohadtul nem mindegy, hogy mennyire nem eri meg: eppen csak a nullszaldo alatt vagy, vagy a gatyad is ramegy, es ez allambacsinak egyaltalan nem mindegy.
Na megvaltottam a vilagot.
Armand
Valódi képen, könyvben, weboldalon a környezetes kép mindennél jobb, hiszen az hasonlít az életre, de jelvényen a sok szín nem mindig jön át, a felirat nehezen olvasható, persze lehet, hogy manapság már jobb minőségben tudnak kitűzőt nyomni, mint amiket én láttam, legutóbb gimnazista koromban :)
Albertus: Hallottam, hogy jár három egyetemista Nyíregyházáról Sopronba minden második hétvégén, de az ő kedvükért egy ilyen vonatot forgalomba helyezni...?
Leo: Mintha Takilacit olvasnám...
Ez nem volt szep Toletek. Ugy csinaltok, mintha nem tudnatok, hogy mi indokolja az atlos vonatokat. :(
Úgy látszik, alaposan eltér az ízlésünk. Engem plebejus "zöld mezőben Kandó mozdony" tervén is zavart a mesterkélt, üres környezet, az MD-s jelvényen se elsősorban az MD, hanem az alagútból kifelé tartó szerelvény helyzete, környezete fogott meg.
Marslako!
Acsi emberek, en nem azt mondtam, hogy nincs kihasznaltsag, hanem hogy van. Felreertettetek mind a ketten: werner is, Te is!
Amugy az atlos IC jo lenne, kevsebb kocsi kene, mint most, es nem lenne az a bohockodas.
Amugy mikor tudom visszaadni a menetrendtervezetedet?
A kép jópofi, de szerintem egy jelvénynek nem szabad ilyen zsúfoltnak lenni, a háttér és a gépek összefolynak, nekem azért tetszenek azok a verziók, ahol a mozdony ki van vágva, és üres, egyszínű háttér elé vannak téve...
Nincs adatom. Józan paraszti ész:
A legtöbb "tömegközlekedési folyosó" Bp-en át vezet. (pl: van hetente 3x közvetlen Debrecen-Veszprém busz, de pesten át, vonattal gyorsabb).
Ezért nem tudom elképzeni, hogy ne lenne Bp-en átutazsi igény. Sőt, továbbmegyek: az átmenő vonal sokkal jobban lefedi Budapestet is! Nem hinném, hogy a központi pályaudvarokon olyan rengeteg szabad kapacitás van...
Az átmenő vonat megállhatna pl. Kőbánya-Kispesten, majd onnan Kelenföld, s tovább. A kökiről meg az azonos peronról indulna egy személyvonat a Keletibe.
más: vasútmánások figyelem! 1996/1997-es vonatmenetrend szabadon elvihető (vagy a kukába kerül). Ha kell valakinek, dobjon egy mailt.
(átvehető: Veszprém, Bp)
A MÁV szignál bármely szolgáltatónál letölthető. Nekem Vodafone telefonom van és ez a csengőhang-beállítás (a kollégák mindig röhögnek , ha meghallják..."harmadik vágány mellett tessék vigyázni....").
A Győr-Veszprém vonal tényleg az egyik legszebb az országban. Régen veszprémiként Győrbe jártam fősulira, és minden borzalma-lassúsága ellenére egy-kéthavonta azzal utaztam.
Armand:
"Mar elnezest, lehet, hogy en hulye vagyok, de nem ertem:"
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik. :-)
"Mi a nagy loalkatreszert nem celja MAV-nak, hogy utasokat szerezzen?"
Mert nem éri meg. Legfeljebb neked, utasnak, de nekik nem.
"Egyik felol jon a PR duma, hogy igy meg ugy szeretnenk az utasokat visszacsalogatni kell a vasut Jevropaban, masik oldalrol, meg jon a tragya menetrend. Most ki akar itt mit egyaltalan?"
Mindenki mást. De leginkább sok lovettát a zsebébe. A kell a vasút Európában a teherfuvarozóknak (meg legfeljebb az intercitypici utasainak) szól.
off
"Ha mindent a gépek végeznének, akkor mi, emberek ülnénk a kiságyban, cumit szopogatva, és bambán bámulnánk ki a fejünkből."
Ja, ez lesz (vagy már ez is van). Éppen nemrég jutott ilyesmi eszembe a vonaton légkondizás kapcsán.
/off
Mivel a Pannon úgy küldi el, hogy egy SMS-t kell neki küldeni, tudtommal csak Pannonos kártyával rendelkező telefonra. Infra porton nem lehet továbbküldeni. Nem tudom lehet-e úgy, hogy a letöltés pillanatában Pannonos kártya van a telefonban, azután visszacserélni Westel-re. Ez csak ötlet. A szignál a www.pgsm.hu címen is meghallgatható.
Takilaci kérésének megfelelően (és Kókai Karcsi jóvoltából) itt a korábbi Pályaőr cikk a 11-es vonalról. Később fenn lesz a tar.hu/vasut honlapon is, takilaci anyagainál.
Akkor a cikk:
Tóth Péter:
Bakonyi őszi túránk '99
A Molnár Rezső Vasútmodellező Szakkör és a MAVOE TT-s helyi köre 1999. november 5-7. között kirándulást szervezett a Bakonyba. Szállásunk Zircen volt, a Borbála turistaszállóban, hiszen a jól bejáratott porva-cseszneki vasutas turistaház árai a nem vasutas vendégek számára az utóbbi időben meglehetősen megemelkedtek: egy - szabadjeggyel nem rendelkező - kiránduló a kétéjszakás szállásért 2700 Ft-ot lett volna kénytelen fizetni. Vasutasoknak egyébként a ház még mindig megfizethető, személyenként és éjszakánkét 672.- Ft-ot kellett (volna, tavaly) leszurkolni.
Úgy terveztük, szombaton teszünk egy kisebb túrát Zircről Csesznekre, tehát felszálltunk a délelőtti sebesvonatra, és Porva-Csesznekig utaztunk. Porva-Csesznek egyébként egy olyan állomás, amelyhez valójában nem is tartozik település, hiszen mind Porva, mind pedig Csesznek falvak erdei turistaúton jó másfél órányi járásra találhatóak. Az állomás forgalma mégis nagy, mert sok turista száll fel és le itt a vonatról. Nyáron az állomásépületben büfé is üzemel, amelynek "kerthelyiségében", ami gyakorlatilag a peron, megpihenhet a fáradt kiránduló.
Hogy szűkebb szakterületemnél maradjak: maga az állomás kétvágányú, nem biztosított, fény bejárati és előjelzőkkel rendelkezik. A váltók központi (!) mechanikus állításúak és reteszelésűek. Az állítókészülék az állomás rövidsége miatt az állomásépületben van, a fényjelzőkhöz szükséges néhány jelfogó pedig a turistaház melletti "vasbakterban".
Hangulatában Porva-Cseszneket talán az Eger-Putnok vasútvonal Szarvaskő állomásához hasonlítanám, csak sajnos ott már teljesen szünetel a szolgálat. (Szarvaskő megállóhelyként üzemel, váltóit kiszögelték, a korábban kisállomási D-55 berendezéssel rendelkező állomás jelzőit érvénytelenítették).
Porva-Csesznekről az alagutakon át Vinyéig gyalogoltunk. Közben a társaság tagjai közül többen felmásztak a "galériás" alagút felett meredező sziklaszirtre, ami - felérkezve a szirt csúcsára - nem is tűnt olyan veszélytelen vállalkozásnak. Azoknak, akik nem nagyon ismerik a Magas-Bakony vadregényes Cuha-völgyét és a Bakonyt a völgyben átszelő 11-es, győr-veszprémi vonalat, annak jó szívvel ajánlhatom, keressék fel, hiszen természetjárók és vasútbarátok számára egyaránt megkapó szépségű ez az alagutakkal, hidakkal, és viaduktokkal megépített vasút, amely mellett - helyenként alatt - csordogál a Cuha-patak.
Vinye megálló-rakodóhely, korábban a fatelepet és az erdészetet szolgálta ki, ma már csak az utóbbit, hiszen a fatelepet bezárták. Az iparvágány-kiágazás váltózáras, fényjelzőkkel fedezett. Vinyén van talán az országban az egyetlen olyan ismétlőjelző (a páratlan oldal fedezőjelzője előtt), amely teljesen szabálytalanul három optikahelyes, így a hozzátartozó főjelző szabad állásában a zöld közvetlenül a fehér alatt világít.
Visszatérve kirándulásunkhoz, Vinyéről Csesznekre gyalogoltunk, ahol örömmel fedeztük fel, hogy a "szib" (a Volán-menetrendet kevésbé ismerők számára: szövetkezeti italbolt...) nyitva van, és kivételesen meleg ételt is tudnak adni. Sajnos, ez Magyarországon kisebb falvakban, de még egyes megyeszékhelyeken is (lásd Szekszárd) igen ritka, mint kirándulásaink során többször tapasztaltuk. A meleg étel a szibben pizza formájában tűnt fel, így csapatunk éhesebb tagjai gyomrukat meg tudták tölteni. Mint később rájöttünk, jól tette az aki itt evett, hiszen messze volt még a vacsora - távolságban és időben egyaránt.
Egy rövid várlátogatás után ismét Porva-Csesznek felé vettük az utunkat, gondolva, elérjük még 17.23-kor a sebesvonatot Zirc felé. Ez nagy tévedés volt részünkről, de azért az állomás előtt néhány száz méterrel még láthattuk a vonatot és hallhattuk a Csörgőt, amint elindul Veszprém felé... No, sebaj, gondoltuk, mert bő egy óra múlva itt az újabb vonat Zircre. Mivel a mi vonatunk előtt még volt egy vonat Győr irányába, ami Bakonyszentlászlón keresztezik, úgy véltük, a keresztnél átszállunk, és így nem kell a már meglehetősen hűvösbe hajló este elkövetkező óráját a porva-cseszneki peronon töltenünk. Néhány renitens szakkörtag javasolta, hogy induljunk el gyalog Zircre, de őket hamar lehurrogtuk, hogy vonattal majd hamarabb érünk le. Nem nekünk lett igazunk...
Bakonyszentlászlón hiába figyeltük, hol az ellenvonat, az állomáson csak néhány árva tehervagon vesztegelt, amelyeknek már nem jutott egy kis bauxit sem. A forgalmista tájékoztatott minket, hogy a mi vonatunk még mindig Győrben van, a Dácsia bedöglött, úgyhogy nyugodtan beülhetünk a szibbe. Vonatunk durván egy óra múlva érkezett meg, M41+M47+ Bhv+Bhv összeállításban. Felszálltunk a vonatra, amelyen rajtunk kívül csak egy Győrből Veszprémbe tartó diáklány - ő megfogadta, hogy ezen a vonalon soha többet nem ül vonatra - és egy zirci nyugdíjas sakkozó volt. Miközben vonatunk fél nyolckor elindult Veszprém felé, hallgattuk a nyugdíjas sakkozót, hogy neki milyen szerencséje van, mert ő valójában a következő - Bakonyszentlászlóról nyolckor induló - vonattal akart utazni.
Vinyét elhagyva már rendesen esett az eső, ami a pályára hullott falevéllel együtt nem kedvez az adhéziós vasutaknak... Félórás kerék-kipörgetés és hiábavaló homokolás után a mozdonyvezető úgy határozott, legjobb lesz, ha visszagurulunk, és nagy lendületet veszünk. Az egyetlen kritikus pont a vinyei útátjáró volt, amelyen - tolva - meglehetősen nagy sebességgel és hangos kürtszóval száguldottunk keresztül. Egészen a vinyei páros előjelzőig gurultunk, majd innen próbált a masina ismét belehúzni - ismét sikertelenül. Ekkor két társunk rászánta magát, és több, mint egy kilométeren keresztül kézzel homokolt a Csörgő előtt, így nagy nehezen eljutottunk az első - a viadukt melletti - alagútig. Itt talán egy kicsit bele tudott húzni a mozdony, majd ismét kézi homokolás következett, és végül negyed tízre beérkeztünk Zircre.
Azt gondoltuk, hogy már itt is félórája vár ránk az ellenvonat, ami 20.05-kor indul elvileg Veszprémből. Aztán rájöttünk, hogy tévedtünk, mert az ellenvonat a mi szerelvényünk lett volna. Zirc állomáson csak egy Bobó várakozott, és beérkezésünk után rögtön el is indult Győr felé. Megkérdeztük a forgalmistát, hogy ez vajon miféle mozdony volt? A válasz, ezek után, már egyáltalán nem lepett meg minket: ez a Győr felől jövő következő vonat segélygépe, amelynek a mi vonatunk szerelvényével félórája kellett volna Zircen kereszteznie. A MÁV becsületére legyen mondva, hogy az a vonat legalább Pannonhalmáig eljutott, nem Győrben rohadt le.
Az aznapi vacsoránk tehát kicsit késett: úgy terveztük, 17.23-kor Porva-Csesznekről elindulva 17.45-re Zircre, így hatra a szállásra érve már este nyolckor pörkölttel jóllakottan halljuk a jól ismert vezényszót, hogy: "Kártyát vegyük elő!". Ehelyett fél tízre értünk a turistaházba, és mivel különösen makacs sertésdagadóról volt szó, éjjel háromkor álltunk neki falatozni. Másnap reggel, mielőtt vonattal Pannonhalmára indultunk volna, megkérdeztük a forgalmistát, hogy mikor zajlott le az elvileg 20.45-ös kereszt. Válasza nem döbbentett meg minket: éjfélkor...
Na, lehet hogy a Polyák egy másik mese, hisz az Breclav után másfelé megy... de a többi EC Prágáig egy géppel van... talán csak a Csárdással szaroznak, ha vmi kocsit tesznek rá Pozsonyban... (az régen volt, míg Malmőből jött, volt 1 plusz kusser... most is van vmi szezonkusett... de az ha jól t'om Prágából jön...